Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Focus 3 1.6 Ecoboost Chip Tuning Ve Sprintbooster


Cem Boneval

Önerilen Mesajlar

182bg arabaya ufak dokunuşlarla güçlendirme kullanımda ne kadar hissettirecektir.? Yapıp kullanan karar verebilir ama ciddi bir fark oluşmadıkça çok yapmaya değecek gibi gelmedi bana. Ciddi fark ettirince de (tork ve beygir) bilinen riskler yükseliyor.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

182bg arabaya ufak dokunuşlarla güçlendirme kullanımda ne kadar hissettirecektir.? Yapıp kullanan karar verebilir ama ciddi bir fark oluşmadıkça çok yapmaya değecek gibi gelmedi bana. Ciddi fark ettirince de (tork ve beygir) bilinen riskler yükseliyor.

İki şey önemli:

1. Gaz tepkimesini arttırmak, ilk ve hızlı kaçışı sağlıyor. Emisyon ve ekonomi öncelikli ataleti ortadan kaldırınca beygir sayısı artmadan bile gücün kendini gösterme şekli değişiyor (bu basitçe pedal modülü ile de oluyor)

2. İlk iki vitesteki tork kesintisinden kurtulmak

Superchipsi kullanıp çok olumlu görüş bildirenler oldu bu anlamda Alman forumlarında...

Garanti süresi bitmeden ellemem, sonrası için garanti veremem

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

btg benlioğlu tunning 'in kısaltılması sanırım ... Eskiden Kızıltoprak taraflarında da vardı biryerleri sanırım , bir uğrayayım , Aynı insanlarsa Yıllardır deneyim kazanmışlardır ...
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

btg benlioğlu tunning 'in kısaltılması sanırım ... Eskiden Kızıltoprak taraflarında da vardı biryerleri sanırım , bir uğrayayım , Aynı insanlarsa Yıllardır deneyim kazanmışlardır ...

Aynen Kızıltopraktaki yer Mert Tuning oldu İlerleyen dönemlerde. Suat abinin işleri aksi gitti. Kapandı. Şu an Xenon ithalatı yapıyor.

Maslak BTG hala aynı insanların elinde. Deneyimli bir doymuşluk vardır yanlız bilgine

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Stage 1 :Yazılım + Kn Kutu İçi 200-210 ps

Stage 2:Yazılım + CAI + Egzoz (Spor Kat, Orta Susturucu İptali, Spor Son Susturucu) +Short Shifter 220 -230 ps

Stage 3:Yazılım + Forged Piston Kol,Çelik Gömlek + Büyük Turbo +Büyük İntercooler +St Enjektör+Yüksek Basınçlı Benzin Pompası +Greddy

Oil Cooler + CAI +Bronz Baskı Balata + Güçlendirilmiş Fren + Güçlendirilmiş Arka Sway Bar . +300 ps

Bunlar aklıma ilk gelenler daha da detaylandırılabilir araştırmak lazım.

Bir de şurayla görüş isterse stage 2 den sonrasına girişeceksen;.

Pschiptuning Barbaros ;Ataturk Oto San Sit. 1. Kısım 40. Sok No 283 Maslak - Istanbul - TURKIYE

Tel GSM 00 90 536 216 81 64

Tel 00 90 212 576 00 73 - 74

Tonay Mete tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Autoexpressin "engine remapping" chipleme hakkındaki makalesi

Alenen superchipsin reklamını yapmışlar.

What are the benefits and potential drawback of getting your engine chipped? Auto Express investigates...

If you want more power or economy from your car, it’s worth considering a remap. This alters how the engine works in order to improve performance, and is also known as chipping. We get lots of letters and E-mails inquiring about this, so here we explain what’s involved.

Remaps are made possible by your car’s engine control unit (ECU). This controls the ignition timing, air/fuel mixture and (on turbo cars) boost pressure. It also imposes any speed or rev limits.

A chipping company can reprogramme the car’s ECU to change how it controls the engine and can also remove any limits placed on it. This used to be done by plugging a microchip with new software into your car’s circuit board, but these days, software can be installed using a laptop connected to its diagnostic port.

The gains can be impressive. Remapper Superchips lets you search the make, model and engine of your car online, to see what improvement it can make.

For example, its £455 upgrade for the MkVI VW Golf GTI boosts power from 207bhp to 251bhp, and torque from 280Nm to 324Nm.

Chipping turbodiesel engines can increase economy by seven to 10 per cent, because it adds torque lower down the rev range. This means the engine doesn’t have to work as hard as before.

Many companies offer plug-in kits that are pre-installed with the software upgrade. These allow owners to remap their engines themselves. It means you can restore the car’s factory settings should you wish, plus there’s no need to travel to the company’s premises.

Some people are concerned that remapping could cause problems with their car. But it shouldn’t affect reliability if you use a reputable company such as Superchips.

Its technical director Jamie Turvey told us: “Remapping does put extra strain on an engine, but not a dangerous amount. We check carefully that the temperatures and pressures our remaps put the engine through don’t exceed the acceptable parameters.”

He added that most cars’ engines are built to offer more performance than they actually deliver. “You find manufacturers launch a car with a set power figure, but then over the life of the model they’ll introduce a few facelifts and performance versions,” he explained.

“They don’t develop new engines for each new version: mostly they limit the performance of the earlier models and then offer a little more power with each new edition. We just release the optimum performance.”

Obviously, you need to inform your insurer of a remap. But you may be pleasantly surprised by its reaction, according to Turvey.

“Historically, insurers would run a mile from chipped cars,” he said. “Some still will, but for the most part it’s very different these days. Some will just say ‘thanks for letting us know’; others will have a set fee.”

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Abi ing. yazıyı alıntılamışsın özetini yazsaydın bari :)

Kısaca diyor ki remap yani chip ateşleme zamanı, hava/yakıt karışımı ve turbolorda boost basıncını değiştirerek yapar.Ayrıca üretici tarafından konan limitleri kaldırır. Superchips 207 bhplik golf GTi ı 251 bhpye çıkarıyor.

Turbo dizellerde %10a kadar ekonomi geliştirilebilir çünkü troku daha alt devirlere getiriyor.

Şimdi firmalar plugin cihazlarla bu işi yapıyor. kendi başınıza evde yapabilirsiniz servise gitmenize gerek yok ve istediğiniz gün orjinal yazılıma geri dönebilirsiniz

Bazı insanlar chiplemenin zararı olacağını düşünüyor ama bunu Superchips gibi büyük bir firmadan yaparsanız böyle bir kötü sonuç olmaz. Superchips yöneticisi Jamie Turvey bize şöyle dedi: " Chipleme aracınıza ekstra yük bindirir. Fakat bu tehlikeli düzeyde değildir. Biz yazılımlarımızda motor sıcaklığı ve basınç artışını çok sıkı şekilde kontrol ediyoruz ve asla kabul edilebilir toleransları geçmesine izin vermiyoruz. Ayrıca çoğu araç aslında verdiğinden daha fazla güç verebilecek şekilde yapılmıştır. Bunu üreticilerin bir aracı belli bir güçte çıkarmasından bir süre sonra aynı motorun daha üst versiyonunun çıkmasından görebilirsiniz. Aslında üretici yeni bir motor yapma zahmetine girmemiştir eldeki limit koyduğu motorun yazılımını değiştirerek, limtiini azaltarak daha güçlüsünü çıkarmıştır. Biz işte optimum perfromansı açığa çıkarıyoruz"

  • Beğen 5
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Kısaca diyor ki remap yani chip ateşleme zamanı, hava/yakıt karışımı ve turbolorda boost basıncını değiştirerek yapar.Ayrıca üretici tarafından konan limitleri kaldırır. Superchips 207 bhplik golf GTi ı 251 bhpye çıkarıyor.

Turbo dizellerde %10a kadar ekonomi geliştirilebilir çünkü troku daha alt devirlere getiriyor.

Şimdi firmalar plugin cihazlarla bu işi yapıyor. kendi başınıza evde yapabilirsiniz servise gitmenize gerek yok ve istediğiniz gün orjinal yazılıma geri dönebilirsiniz

Bazı insanlar chiplemenin zararı olacağını düşünüyor ama bunu Superchips gibi büyük bir firmadan yaparsanız böyle bir kötü sonuç olmaz. Superchips yöneticisi Jamie Turvey bize şöyle dedi: " Chipleme aracınıza ekstra yük bindirir. Fakat bu tehlikeli düzeyde değildir. Biz yazılımlarımızda motor sıcaklığı ve basınç artışını çok sıkı şekilde kontrol ediyoruz ve asla kabul edilebilir toleransları geçmesine izin vermiyoruz. Ayrıca çoğu araç aslında verdiğinden daha fazla güç verebilecek şekilde yapılmıştır. Bunu üreticilerin bir aracı belli bir güçte çıkarmasından bir süre sonra aynı motorun daha üst versiyonunun çıkmasından görebilirsiniz. Aslında üretici yeni bir motor yapma zahmetine girmemiştir eldeki limit koyduğu motorun yazılımını değiştirerek, limtiini azaltarak daha güçlüsünü çıkarmıştır. Biz işte optimum perfromansı açığa çıkarıyoruz"

Çeviri notu: 10

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 3 hafta sonra...

Tolga 1.6 180 ps insignia motorunun kolları 230 beygirde yamuluyor insigniaforumda Volkan var ona sorabilirsin istersen; bizimkilerin de dayanacağını zannetmem .Piston ve kollarını forged yapman lazım 220 üstü için risk almak istemiyorsan.

5wyhr.jpg

Fordun tüm motorlardında zaten halihazırda forged piston kolları kullanılmaktadır. Evet daha kalın forged piston kullarına geçilebilir ancak mevcut üzerindekiler de forged. Hatta konvensiyonel forgedten daha dayanıklı olan powder forged tekniği ile üretiliyor.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Tolga öyle yazmışsında da insigniayla çap strok aynı sadece sıkıştırma farklı ecotec 8:8 ;ecoboost 10:0 ,burdan ecoboostun piston kolunun daha uzun olduğunu

çıkartabilirsin.Dizel gibi sıkıştırması yüksek olan araçların kolları da daha uzun ve nispeten dayanıklıdır yalnız bu durum dayanıklılığını ne ölçüde etkiler bilemem.

Strok değeri ile piston kolunun uzunluğunun doğrudan alakası yok malesef. Sıkıştırma ile hiç yok.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Fordun tüm motorlardında zaten halihazırda forged piston kolları kullanılmaktadır. Evet daha kalın forged piston kullarına geçilebilir ancak mevcut üzerindekiler de forged. Hatta konvensiyonel forgedten daha dayanıklı olan powder forged tekniği ile üretiliyor.

Nerden geldi bu bilgi ?

T.Mete tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Strok değeri ile piston kolunun uzunluğunun doğrudan alakası yok malesef. Sıkıştırma ile hiç yok.

Sagol duzeltme geregini hissetmisdin ama doğrudan alakasi var diye bir sey yazmadim yalniz bu kol uzunluklariyla ilgili soyledigim seylerin dogrulugunu degistirmez.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.