Zafer Yusoğlu Yanıtlama zamanı: Temmuz 11 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Temmuz 11 Araç seal u dm-i idi. Adam öyle söyledi. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
H. Cenk Yanıtlama zamanı: Temmuz 11 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Temmuz 11 Biliyorsunuz Tesla bir süredir çok büyük çoğunlukla siyah listeliyordu. Sebebi belli oldu. Mat bir siyah olan solid black boyayı bitirmek için bu meğerse tğm arabaları solid black yapmışlar. Boyayı bitirmişler. Bu renk artık tedavülden kalktı yerine metalik , simli diyebileceğimiz diamond black geldi. Her tesla müşterisi kazıklanmanın tadına varacaktır. Siyah alanlar üzgün artık 3 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Murat Kav. Yanıtlama zamanı: Temmuz 11 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Temmuz 11 2 saat önce, Zafer Yusoğlu yazdı: Samsun da aracı şarj etmek için trugo ya gitmiştim. Benden önce Phev araç şarja takmış dışarıda aracın başında bekleyen 3 kişi vardı. Aracı yeni almışlar. 1.5 saattir burdayız daha %5 anca oldu dediler. Ben 18 dakika da %30 dan %80 e çıktığımı görünce şaşırdılar. Keşke sizde %100 elektrikli araç alsaydınız dediğimde ki adamların suratındaki pişmanlığı görseydiniz. Full şarjla 450 kilometre yol yaptım. Ortalama 90 hızlarla ve klima hep açık. Rize'den Samsun'a. Zaten heryer radar, heryer eds kaynıyor bu yolda. 600 tl ye mis gibi. Phevler dışrıda şarj etmek için değil. İstisnaları var ama çoğu tek tip yavaş şarj. 3-4 saatten önce dolmazlar. 1,5 saatte yüzde 40-50 olmalıydı, bir yerde bi yanlışlık var. Esasen bunlar evde sarj edersin belki(!) diye var. Zaten elektrikli menzili çok olsa 80-90 km. Benim alasım var x1 xdrive phev 🤓 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
H. Cenk Yanıtlama zamanı: Temmuz 11 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Temmuz 11 40 dakika önce, Murat Kav. yazdı: Benim alasım var x1 xdrive phev 🤓 Yapma bunu yapma.. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Mertol Kip Yanıtlama zamanı: Temmuz 11 Yazar Raporla Share Yanıtlama zamanı: Temmuz 11 5 hours ago, Murat Kav. said: Benim alasım var x1 xdrive phev 🤓 Al al kafa yapacak yeni biri lazim 🙂 https://www.instagram.com/reel/DIfCkqpsTws 2 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
H. Cenk Yanıtlama zamanı: Eylül 17 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Eylül 17 Geçen hafta 4 günlüğüne Amsterdaydım. Dağ taş EV . Ençok da tesla var. Çoğu model 3 ve çoğu da taksi. Az sayıda Y, çok az X, ve çok çok az S vardı. Yeni kasa Y sadece 2 tane gördüm ilk gün ve son gün birer tane. Siyasi konjoktürden etkilenmişler tesla almayı bırakmışlar gibi yorumladım. Onun dışında en çok Mustang Mach E vardı. Çoğu da taksiydi. Pek çinli model yoktu. Zeekr, Nio, Polestar şovruumlarının önünden geçtim. Zeekr a girdim hastası olduğum 7X i sordum ama aklımda yanlış kalmış bu yaşta 27bin adım attıktan sonra 007 var mı dedim. Yok o araba dedi oğlan. Halbuki benim çok beğendiğim 7X satışta muhtemelen oralarda bir yerdeydi.. Neyse sağlık olsun nasıl olsa alamayacağız, iştahımızı kabartmanın manası yok 😜 1 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Mertol Kip Yanıtlama zamanı: Eylül 17 Yazar Raporla Share Yanıtlama zamanı: Eylül 17 21 minutes ago, H. Cenk said: Geçen hafta 4 günlüğüne Amsterdaydım. Dağ taş EV . Ençok da tesla var. Çoğu model 3 ve çoğu da taksi. Az sayıda Y, çok az X, ve çok çok az S vardı. Yeni kasa Y sadece 2 tane gördüm ilk gün ve son gün birer tane. Siyasi konjoktürden etkilenmişler tesla almayı bırakmışlar gibi yorumladım. Yanlis yorumlamissin. Vergi indirimleri kalkti. Cazibesi kalmadi EV nin. 1 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Ozan Kar Yanıtlama zamanı: Eylül 17 Raporla Share Yanıtlama zamanı: Eylül 17 Burada teslalara elon delirmeden once aldim, tesla almak elon gibi dusunmek demek degil tarzi yaziyorlar 😄 1 1 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Ozan Kar Yanıtlama zamanı: 13 saat önce Raporla Share Yanıtlama zamanı: 13 saat önce 22 saat önce, Kerem B. yazdı: Bu iki buton ile anık olarak regen seviyesi artırılıp azaltılabiliyor, Rejenerasyon ya da fren pedali kullanimi ilgili eksik bilgim mi var diye dusunuyorum. Rejenerasyon seviyesi ve kontroluyle ilgili cok sey cikiyor karsima. eqs tede 3 kademe olarak ayarlanabiliyor. Ancak fren pedali ile cok daha iyi kontrol edilmiyor mu rejenerasyon seviyesi? Yani benim bildigim ya da dusundugum kadariyla fren pedalina bastikca, basincla artan seviyede rejenerasyon yapiyor, limitine geldikten sonra mekanik frene geciyor. Boyle ise tusla ayarlamak bana cok gerekli gelmiyor. Ancak bir kac yerde sanki frene her basista mekanik fren calisiyor gibi yorumlar gordum. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Semih O. Yanıtlama zamanı: 12 saat önce Raporla Share Yanıtlama zamanı: 12 saat önce 15 dakika önce, Ozan Kar yazdı: Boyle ise tusla ayarlamak bana cok gerekli gelmiyor. Ancak bir kac yerde sanki frene her basista mekanik fren calisiyor gibi yorumlar gordum. Farklı modellerde nasıl çalışıyor bilmiyorum ama benim bildiklerimde rejenerasyon kademesi genel olarak gazdan ayağını çektiğindeki dozajı ayarlıyor genelde. Fren pedalı, normal mekanik fren ve rejeneratif freni kombine yapıyor. Rejeneratif freni komple kapattığında gazdan ayağını çekince bir şey olmazken, fren pedalı kombine çalışmaya devam ediyor. Ev3 ve id4 böyleydi en azından. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Ozan Kar Yanıtlama zamanı: 5 saat önce Raporla Share Yanıtlama zamanı: 5 saat önce 7 saat önce, Semih O. yazdı: Fren pedalı, normal mekanik fren ve rejeneratif freni kombine yapıyor. bunu nereden biliyoruz ya da nasil anliyoruz? Ben sadece nispeten sert fren yaptigimda farklilik hissediyorum. Kombine calismasi muhendislik acisindan cok sacma geliyor. sonucta rejenerasyon 3-5 kademe degil, cok daha hassaz dozajlanabiliyor ve limitine gelmeden mekanik frenin enerji istafi disinda bir faydasi benim bildigim yok. asagidaki videoda (22:56) frene bassan bile rejenerasyon yapiyor diyor. Bu bilgi mi hissiyatmi, yeni bir sey mi yoksa eq serilerinde de zaten varmiydi anlamadim. her turlu aksi bana sacma geliyor ama oyleyse de vardir tabii bir sebebi. benzer sartlar yakalanip tuketim olcerek anlasilir aslinda ama ugrasmaya gerek yok gibi 😄 gaz ile ayarlamaktansa fren ile ayarlamak daha pratik geliyor bana Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Semih O. Yanıtlama zamanı: 4 saat önce Raporla Share Yanıtlama zamanı: 4 saat önce 15 dakika önce, Ozan Kar yazdı: bunu nereden biliyoruz ya da nasil anliyoruz? Firmalar böyle yaptıklarını söylüyorlar. 🙂 Ben hangisi ne zaman devreye giriyor bilecek kadar elektrikli araç kullanmadım. Ama şöyle uygulanıyormuş. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Ozan Kar Yanıtlama zamanı: 4 saat önce Raporla Share Yanıtlama zamanı: 4 saat önce 3 dakika önce, Semih O. yazdı: Firmalar böyle yaptıklarını söylüyorlar. 🙂 Ben hangisi ne zaman devreye giriyor bilecek kadar elektrikli araç kullanmadım. Ama şöyle uygulanıyormuş. tam sen cevap verdiginde bende editi bitirmistim 😄 bende hala anlamiyorum, aldigimdan beride merak ettigim birsey 😄 dayimda epeydir tesla kullaniyor ona sordum o da anlamiyorum dedi. 1 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Semih O. Yanıtlama zamanı: 4 saat önce Raporla Share Yanıtlama zamanı: 4 saat önce 22 dakika önce, Ozan Kar yazdı: bende hala anlamiyorum, aldigimdan beride merak ettigim birsey 😄 Kerem'in konunun içine de ettik 😀 Bildiğimden değil ama mantık yürütüyorum batarya doluysa ya da ne bileyim çok ani yavaşlamak gerekiyorsa, rejen ile aşırı yüklenme vs. gibi durumlar da ortaya çıkıyor olabilir. Sen daha iyi bilirsin bunları. Sonuç olarak geleneksel freni de kaldırıp atacak halleri yok. Bir genius mühendislik olayı var demek ki 😅 Sinan'ın söylediği de yukarıdaki grafikle benzer bir şey diye anlıyorum. Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Ozan Kar Yanıtlama zamanı: 4 saat önce Raporla Share Yanıtlama zamanı: 4 saat önce 17 dakika önce, Semih O. yazdı: Kerem'in konunun içine de ettik 😀 Bildiğimden değil ama mantık yürütüyorum batarya doluysa ya da ne bileyim çok ani yavaşlamak gerekiyorsa, rejen ile aşırı yüklenme vs. gibi durumlar da ortaya çıkıyor olabilir. Sen daha iyi bilirsin bunları. Sonuç olarak geleneksel freni de kaldırıp atacak halleri yok. Bir genius mühendislik olayı var demek ki 😅 Sinan'ın söylediği de yukarıdaki grafikle benzer bir şey diye anlıyorum. Genel konuya tasiriz bir ara 😄 Ben mekanik fren olmasin demiyorum zaten, hiz dustukce etkisi azaliyor mesela. Onceden yeterli yavaslama mesafesi olmazsa yetmiyor rejenerasyon. Bunlar kesin. Benim demek istedigim rejenerasyon surucunun istedigi frenlemeyi saglayabilecekse, mekanik frene gerek yok. Tabii ki tek kriter mesafe degil ancak basitlestirmek adina mesela fren pedal mesafesinin ilk %50si sadece rejeneratif sonrasi mekanik + rejeneratif olmasi lazim. Senin attigin grafiktede mesela ilk %30da mekanik fren yok, ama takildigim durum o noktaya geldiginde rejenerasyon maksimuma gelmis degil. yani rejenerasyonu arttirarak frenlemeyi arttirabilecekken mekanik freni devreye sokuyor. Kerem icin soylemiyorum, onun mesajini gorunce aklima geldide yazdim bazilari fren pedalina dokunur dokunmaz mekanik fren devreye giriyor gibi konusuyor o yuzden yazdim. Tesla ve eqste rejenerasyon gundelik hayatta mekanik freni tamamen iptal edebilecek kadar guclu. Batarya dolu olayini da bir kere denedim, onda da cok sasirmistim. Ciddi ve kesintisiz bir rampa var, 1kwh civarinda sarj oluyor normalde orayi inerken, bataryayi dibine kadar doldurup inincede ayni seviyede rejenarasyon yapti. nereye gitti o enerji anlamadim 😄 1 Yorum bağlantısı Diğer sitelerde paylaş More sharing options...
Önerilen Mesajlar
Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın
Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor
Hesap oluştur
Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.
Hesap OluşturGiriş yap
Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.
Giriş Yap