Jump to content
  • Welcome!

    Register now to access all features. After registering, you can post topics, reply topics, like users content, send private messages.
    This message will be deleted after you register.

Adem Kazıl

Focus Megan Astra Leon Dizel Kapışma

Recommended Posts

Bu dörtlünün içinde astra en iyisi bana göre ama şu testte mk3.5 dizel pws olsa kalkışta ve roll de işler değişirmiydi acaba

Share this post


Link to post
Share on other sites

Şanzıman, motor gücü farkını bir kenara koyarsak en belirleyici unsur araç ağırlıkları olmuş. Testin en hafif aracı yanlışım yoksa leon, peşinden de astra geliyor. Astra hafifliğiyle birlikte motor gücünün de yüksek olması sayesinde farkı epey açmış. Bu teste 308 dahil olsaydı muhtemelen astra ile kafa kafaya kalır, belki geçerdi. 308 de segmentine göre emp2 platformu sağolsun ciddi hafif bir araç.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Araçların kaçı Euro 6.2? Bu tür videolardan keyif alıp izleyip unutacaksınız yoksa çoğunun hiçbir nesnelliği yok. Bu tür verileri cihazlarla ölçenlerin verilerini mk4 ile kıyaslamalı şekilde forumda birçok kez paylaşmıştık meraklılarının onlara bakmasını öneririm. Ancak genel olarak okumak yerine videolarla bilgilendiğimiz için bunu yapan da çıkmayacak niye yazdım bilemedim 🙂  (Bilen zaten biliyor o ayrı)

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 saat önce, Yakup Çağatay yazdı:

Araçların kaçı Euro 6.2?

Nesnellikten uzak bir test olduğu aşikar. Hatta Focus'un opsiyonlu donanımlara da sahip olduğu, diğer araçların muhtemelen onun kadar donanımlı olmadığı, bu donanımların da araca ek ağırlık getirdiği ve üstüne bir de kış lastikleriyle teste çıkarılmış olması testi oldukça sorunlu hale getirmiş olsa da Euro 6.2 normlarıyla ne ilişkisi olduğunu pek anlayamadım hocam ?

 

Bir ihtimal güncel euro normlarının karşılanabilmesi açısından motor güç çıkışlarının da değiştirilmesi, belirlenmesi hususundan dem vuruyorsunuz diye düşündüm ama bahse konu olan testte zaten motor güçlerinden çok ağırlık ve şanzıman seçiminin etkisi daha büyük rol oynuyor. O yüzden Euro 6.2'den kastınız nedir tam anlayamadım ve merak ettim açıkçası.

Edited by Cenk Demirel

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 saat önce, Cenk Demirel yazdı:

Nesnellikten uzak bir test olduğu aşikar. Hatta Focus'un opsiyonlu donanımlara da sahip olduğu, diğer araçların muhtemelen onun kadar donanımlı olmadığı, bu donanımların da araca ek ağırlık getirdiği ve üstüne bir de kış lastikleriyle teste çıkarılmış olması testi oldukça sorunlu hale getirmiş olsa da Euro 6.2 normlarıyla ne ilişkisi olduğunu pek anlayamadım hocam ?

 

Bir ihtimal güncel euro normlarının karşılanabilmesi açısından motor güç çıkışlarının da değiştirilmesi, belirlenmesi hususundan dem vuruyorsunuz diye düşündüm ama bahse konu olan testte zaten motor güçlerinden çok ağırlık ve şanzıman seçiminin etkisi daha büyük rol oynuyor. O yüzden Euro 6.2'den kastınız nedir tam anlayamadım ve merak ettim açıkçası.

Ford mevcut araçlarını bu norm işin güncellerken hızlanma ve ara hızlanmaları düşürmüştü. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tabi birde astranın yakıtını hesaba katmak lazım C sınıf dizel için 1 litre fazla yakıtı var. şehir içi 8 lt lerde geziyor. Bu dörtlü içerisinden ben astrayı seçerdim yinede :))) zaten çıktığı sene avrupa da yılın kompak aracı olmuştu...

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 saat önce, Adem Kazıl yazdı:

Bu dörtlünün içinde astra en iyisi bana göre ama şu testte mk3.5 dizel pws olsa kalkışta ve roll de işler değişirmiydi acaba

kesinlikle değişirdi ...

rolling testi saçma olmuş bayağı bayağı focusu kullanan 4 vites 60 km diyor 🙂 şaka gibi esp kapat alsana spor moda 2 de 60 a sonra gaza yüklen kulakçıklarla vites yükselt 🙂 bu testte astrayı kullanan işi biliyor gibi sadece 

bu testi biz yapsak sonuçlar çok farklı olur emin olun 🙂 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Neye göre kesinlikle diyoruz? Ford hepsini teknik verisini zaten paylaşmış. Mk4 daha hızlı ağır olmasına rağmen 0-100’de. 50-100 verisi yok ancak manuellerinde mk3 hızlı, bu da bence EU6.2 sebebiyle yapıldı. Motorun farklı olduğunu ve yeni şanzımanın yavaş olmadığını unutuyoruz. Vites geçişi hissediliyor, yavaş değil.

Share this post


Link to post
Share on other sites
20 dakika önce, Yakup Çağatay yazdı:

Neye göre kesinlikle diyoruz? Ford hepsini teknik verisini zaten paylaşmış. Mk4 daha hızlı ağır olmasına rağmen 0-100’de. 50-100 verisi yok ancak manuellerinde mk3 hızlı, bu da bence EU6.2 sebebiyle yapıldı. Motorun farklı olduğunu ve yeni şanzımanın yavaş olmadığını unutuyoruz. Vites geçişi hissediliyor, yavaş değil.

astra k 136lık  ve focus mk 3.5 oto kullanmış biri olarak söylüyorum astranın otomatik şanzımanı bana göre gücü kesinlikle torpiliyor...

ufak bir video 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 dakika önce, Yakup Çağatay yazdı:

Benim söylediğimle alakasını anlamadım. 

1) ben diyorumki bu yapılan 4 araçlık test videosu pek gerçekçi olmamış.

2) Test pilotları  hayatındaki ilk tecrübeyi yaşamışlar gibi dragta ilk kalkışta zaten ikisi start çizgisinde kaldı 🙂 bu en açık örneği 

3) mk 3.5 1.5 tdci 6 ileri powershift bence mk 4 göre daha agresif bir sürüş sağlıyor keşke imkan olsa bu testleri  trafiğe kapalı alanda profesyonel sürücüler yapsalar eti senin kemiği benim şeklinde 🙂

4)Astra k 1.6 dizel 136 oto ile focus 1.5 dizel 120 powershift araçları aşşağı yukarı 7-10 gün süreyle kullanmış biri olarak diyorumki astra k 136hp olsada otomatik şanzıman gücünü torpiliyor lastiğe ilettiği güç nerdeyse focusla aynı 1.5 tdci lastikteki yere basan beygiri 102-105 hp ise astranın yere basanı 110 hp gibidir astrada focusa göre  yere iletilen aktarılan güçte çok daha fazla kayıp mevcut ...

hatta şu videonun 12 . dakikasındada ufak tefek şanzıman karşılaştırılması yapılmış ve fikirler söylenmiş...

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


Focus Club Türkiye

Bu sitenin işleticisi, bu sitede yer alan bilgi, yazı ve makalelerin doğrudan veya dolaylı olarak kullanılmasından dolayı oluşacak zararlardan sorumlu tutulamaz. Kaynak gösterme kuralına uymak şartıyla, bu sitede yer alan yazı ve makalelerin belirli bir kısmına atıf yapılmasına, link verilmesine izin verilmektedir. Kaynak (canlı link) gösterilmeden yapılan alıntılara ise izin verilmemektedir. Sitemiz, hukuka, yasalara, telif haklarına ve kişilik haklarına saygılı olmayı amaç edinmiştir.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Privacy Policy.