Jump to content
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

“ER-OL
Cem Boneval

WRC ile ilgili Haberler

Önerilen Mesajlar

Malum WRC ile görevsel bir ilişkim var. Bazı konuları yakından takip edebiliyorum. 

Etaplar da, araçlar da, pilotlar da çok ama çok heyecan verici. 

Tek tek başlık açmaktansa bu başlıktan meraklıları ile sohbeti sürdürelim dedim.

 

Başlayalım madem...

 

FIA 2018 Yılın Aksiyonu Ödülü izleyicilerin oyları ile bu sene WRC'ye verildi.

Ayrıntıya girersek Sunninen'in kendi memleketindeki rallinin Äänekoski özel etapında yaşadığı yoldan çıkma ve yola dönme süreci büyük ödüle değer bulundu.

Fazla söze gerek yok, soğukkanlılık inanılmaz bir araç hakimiyeti ve biraz da şansla birleşince küçük çaplı mucizeler gerçekleşiyor, izleyelim:

 

--22 dakika sonra eklendi--

WRC yarışlarında yer alan Junior WRC kategorisinin yarış aracı elden geçirilerek yenilendi.

2019 yılı için M-Sport tarafından hazırlanan FORD FIESTA R2 hemen tümüyle yenilendi.

  • 1.0 EB motorun gücü 170'den 6000 dd'da 200 PS'e yükseltildi, tork ise 4000 dd'da 290 Nm.
  • Yeni Sadev 5 ileri sıralı şanzıman diferensiyal kilidi ile birlikte kullanılıyor.
  • Ayarlı Reiger amortisörler Eibach yayları kontrol ediyor.
  • Alcon yarış kaliperleri AP Racing ön diskleri frenliyor (Toprakta 285mm, asfaltta 310mm çaplı). Arka diskler Alcon 280mm. Hidrolik el freni mevcut.
  • Direksiyon sistemi elektrik destekli.
  • Jantlar OZ Racing – Toprak 6x15’’ / Asfalt 6,5x16’’ / 5 bijonlu.
  • Aracın min. ağırlığı 1030 kg

image.png

 

image.png

 

 

Bu iletiyi paylaş


İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Ayrıntıya girersek Sunninen'in kendi memleketindeki rallinin Äänekoski özel etapında yaşadığı yoldan çıkma ve yola dönme süreci büyük ödüle değer bulundu...

 

 

bu soğukkanlılığı nasıl sağlıyorlar? Doğuştan gelen bir şeyler var mıdır?

Bu iletiyi paylaş


İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Ralli aracı ile hot hatch kıyaslanabilir mi?

Kıyaslanırsa ne olur.

Aşağıdaki videoda bunun cevabı aranmış. 

Hyundai i30N ile i20 WRC kıyaslanmış.

Sürücü aynı, Hayden Paddon. Araçlar arasında 100 PS güç farkı var, tabii şanzıman, fren ve süspansiyon farklarından söz etmeye gerek yok sanırım.

Sonuçta WRC aracı bir dakikalık parkurda 4 saniyeye yakın bir fark yapabiliyor. 

Az mı ? Kesinlikle...

Nedeni?

Cevaplarınız bekleniyor.

--8 dakika sonra eklendi--
2 dakika önce, Onur Sezgin yazdı:

bu soğukkanlılığı nasıl sağlıyorlar? Doğuştan gelen bir şeyler var mıdır?

Yukarıdaki videoda da Hayden'ın aracı ne kadar sakin kullandığını gözlemlemek mümkün. 

Genetik etki kesinlikle var.Yarışçı çocuklarının da yarışçı olmasından da anlaşılabilir bu.

Ayrıca +T kişilik özellikleri var:

• Heyecan arayan

• Kurnaz

• Planlı

• Özgüvenli

• Rekabetçi

• Nörotik davranışlar, anksiyete ve depresyondan çok ama çok uzak 

• Post-travmatik stres bozukluğu yaşamıyorlar

Bu iletiyi paylaş


İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş
24 dakika önce, Serkan Karakoca yazdı:

zengin olayım birde boş vaktim olsun fiestaya 2.3 eco motor koyup 4 çeker yapcam fiesta rs 🙂

çok başarılı olur ha fordged morged hakk getire 1-1.2 ton 🙂

Fiesta şu anda WRC'de 1.6 EB motorla dört çeker ve 380 PS olarak yarışıyor. 

Boş ağırlık da 1190 kg.

Burada

Bu iletiyi paylaş


İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş
18 saat önce, Alptuğ Ö. yazdı:

3 kasa 3,5 kasa Focus'ların WRC'si yok mu artık

2010 sezonundan sonra üreticiler yol koşullarını değerlendirip promosyon hedeflerini değiştirerek B sınıfına yöneldiler. Nöbeti Fiesta devraldı. 

 

image.png2004

 

image.png2006

 

image.png2010

 

wrc-m-sport-livery-unveil-2018-m-sport-ford-fiesta-wrc.jpg 2018

Cem Boneval tarafından düzenlendi

Bu iletiyi paylaş


İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş
08.12.2018 - 21:09 tarihinde, Onur Sezgin yazdı:

Ayrıntıya girersek Sunninen'in kendi memleketindeki rallinin Äänekoski özel etapında yaşadığı yoldan çıkma ve yola dönme süreci büyük ödüle değer bulundu...

 

 

bu soğukkanlılığı nasıl sağlıyorlar? Doğuştan gelen bir şeyler var mıdır?

nasıl sağlıyorlar bilmiyorum ama kaza yaptığında hasar kaydı yok. aracım piyasa değeri düşmüyor. kaskonun olup olmaması önemli değil. ikinci el derdi yok. yani rahat olmaları için sebepler var.😁

Bu iletiyi paylaş


İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş
9 saat önce, Ali Gök yazdı:

nasıl sağlıyorlar bilmiyorum ama kaza yaptığında hasar kaydı yok. aracım piyasa değeri düşmüyor. kaskonun olup olmaması önemli değil. ikinci el derdi yok. yani rahat olmaları için sebepler var.😁

Keşke öyle rahat olabilseler.

Takım anlaşmayı yaparken onlardan başarı bekliyor.

Her kaza maddi kesinti ve anlaşmanın geleceğe yönelik tehlikeye düşmesi demek. 

Yani tasasız kesinlikle değiller.

Bakınız Meeke örneği, sezonun ortasında atılıverdi Citroen'den. 

Neyseki şimdi Toyota ile ikinci bahar denemesi yapacak. 

Bu iletiyi paylaş


İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Şahsen ben o keyfi ki zaten kimse bu işi mecbur kaldığı için yapmaz(,varsada bilgimi güncelleyebilirim, )yaşarken tadarken o anların  dibini sıyırarak tüketmeyi isterim..şunu demek istiyorum en çok tadını çıkaran en başarılı olandır, ziraa kaygılar işin içine girince konsantrasyon o derece aşağıda olacaktır, şahsi fikrim ...

Bu yaşamda kısmet olmadı artık önümüzdeki yaşamlara bakacağız:)

Bu iletiyi paylaş


İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Ford WRC'de ciddi sıkıntıda.

Ogier'in ayrılması sonrasında yıldız sürücüsü kalmayan takım şefi Wilson önümüzdeki sezon muhtemelen Suninen ve Evans ile iki araçla yer alabileceklerini, maddi destek sağlkanırsa üçünücü bir aracı devreye alabileceklerini, üçüncü pilot olarak da Craig Breen'i hedeflediklerini açıkladı. 

Açıklamalarında araçların yeterince güçlü olduğunu ve bazı motor modifikasyonları ile sezona başlayacaklarını, bazı aerodinamik değişinlerin de sezon içinde gerçekleştirilebileceğini duyurdu. 

Ogier ile çalışırken çok şey öğrendiklerini, rekabetçi bir araca sahip oldukları için iyi pozisyonlar yakalayabileceklerini açıklarken bu bir plandan çok umut şeklindeydi. 

Görünen o ki anne Ford çocuğunu beslemeye pek niyetli değil ve WRC'den çıkmaları çok şaşırtıcı olmayacak gibi. 

 

Bu arada Loeb'de biraz şaşırtan bir karar ile Hyundai ile anlaştığını duyurdu. Neuville ve Mikkelsen birer araç ile yarışırken, üçüncü aracı Loeb 6 yarışta, Sordo 8 yarışta kullanacak. Paddon ne olacak belli değil. İzleyip göreceğiz. 

Cem Boneval tarafından düzenlendi

Bu iletiyi paylaş


İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş
13.12.2018 - 15:20 tarihinde, Cem Boneval yazdı:

Ford WRC'de ciddi sıkıntıda.

2019 WRC takvimi için başvurular bu Cuma sonlanıyor. Hyundai, Toyota ve Citroen başvurularını tamamlarken Ford M-Sport adına Malcolm Wilson FIA'dan süre uzatması isteyeceklerini, sponsorluk konusunda yoğun çaba içerisinde olduklarını ancak hali hazırda bir sezonu sürdürebilecek maddi kapasitelerinin olmadığı yönünde açıklama yaptı. ST'den GT'ye spor araç gamı bulunan markanın bu duruma düşmesi tek kelimeyle tuhaf ve hatta bence komik. 

Bu iletiyi paylaş


İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

2019'da takımlar nasıl oluşacak, kim kiminle?

Citroen

Ostberg ve Breen ile yolları ayırdılar. 

Ford'dan gelen şampiyon Sebastian Ogier yıldız, ona Toyota ile vedalaşan Esapekka Lappi eşlik edecek.

Toyota

Ott Tanak ve Jari-Matti Latvala devam ediyor, hızlı ama öfkeli Kris Meeke üçüncü aracın direksiyonunda. 

Hyundai

Thierry Neuville ve Andreas Mikkelsen'in kontratları devam ediyor, üçüncü arabada sürpriz var, altı yarışta Sebastian Loeb, üçünde Dani Sordo sürecek.

Ford

Pek karışık. Teemu Suninen kesin devam edecek, kontratı var, Elfyn Evans kontratı bitse de yenilenecek gibi görünüyor. Craig Breen'in ismi geçiyor, ama takımın üç arabalık bütçesi henüz yok. Genelde katılıp katılamayacakları bile belli değil. 

Heyecanı düşürmemek için organizatör kolaylık sağlamak için uğraşacaktır diye düşünüyorum. 

Bu iletiyi paylaş


İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap


Focus Club Türkiye

Bu sitenin işleticisi, bu sitede yer alan bilgi, yazı ve makalelerin doğrudan veya dolaylı olarak kullanılmasından dolayı oluşacak zararlardan sorumlu tutulamaz. Kaynak gösterme kuralına uymak şartıyla, bu sitede yer alan yazı ve makalelerin belirli bir kısmına atıf yapılmasına, link verilmesine izin verilmektedir. Kaynak (canlı link) gösterilmeden yapılan alıntılara ise izin verilmemektedir. Sitemiz, hukuka, yasalara, telif haklarına ve kişilik haklarına saygılı olmayı amaç edinmiştir.
×

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.