Jump to content
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

“ER-OL
Burak Aytek

Fiesta 1.5 Tdci 75hp Chip Tuning

Önerilen Mesajlar

Merhaba,

Fiesta 1.5 TDCi 75Hp'lik aracıma yazılım yaptırmayı düşünüyorum, yazılımla 90-95 Hp'e çıkartıyorlar. Yurt dışında aynı motorun 95Hp'lik versiyonu var ve 0-100 km hızlanması benimkine göre baya iyi 10.9sn. Benim 75Hp'lik 13.5sn. Kafama takılan bu 20Hp'li fark sadece yazılımla mı ilgili yoksa motoda turbo vs farklılıkları da mı var? Yani yazılım yaptırırsam 95Hp'lik bu motorla aynı performans değerlerine sorunsuz bir şekilde ulaşabilir miyim? Motorun ömrünü kısaltırsın diyorlar bu da beni düşündürüyor. Yatırmalı mıyım yaptırmamalı mıyım? 

Ekran Resmi 2018-11-03 11.54.01.jpg

Bu iletiyi paylaş


İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Öncelikle konu ile ilgili forumda gerekli bilgiler mevcut biraz araştırma yolu ile gerekli cevapları bulabilirsiniz. İkincisi drag tarzı sürekli kalkış yapmıyorsanız 0 /100 den ziyade ara hızlanmalar aracı çok daha keyifli hale getirir. Bence ara hızlanmalar sizi daha mutlu edecektir.Yaptırın derim . Kendim 8 senedir soft yazılım ile kullanıyorum. Hiç 0/100 kalkmayı denemedim yada ölçmedim.  Mutlaka hızlanmaya etki  ediyor tabiki. Yaptıracaksanızda işin ehli bilinen firmalara yaptırmanızı tavsiye ederim.  Saygılarımla

Bu iletiyi paylaş


İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş
06.11.2018 - 10:21 tarihinde, Serkan Karakoca yazdı:

kafa göz dal önü açık

1.6 Tdci için de alıyorum abi bu yorumu o zaman 😄 

Benim de aklımda ne zamandır, konu açmak istememiştim iyi oldu bu. Benim kasa falan da daha ağır ya, sorun yaratır mı acaba? Stage 1 ile 140 hp dedi ecufast, ne dersiniz?

Bu iletiyi paylaş


İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş
3 dakika önce, Erdem B. yazdı:

1.6 Tdci için de alıyorum abi bu yorumu o zaman 😄 

Benim de aklımda ne zamandır, konu açmak istememiştim iyi oldu bu. Benim kasa falan da daha ağır ya, sorun yaratır mı acaba? Stage 1 ile 140 hp dedi ecufast, ne dersiniz?

stage 1 le zaten bütün firmalar nerdeyse 1.6 tdci 115likten 140-145 hp çıkartıyor  🙂 mondeoda 2 tip var yeni nesil bosch enjektör ve bocsh beyinliler aracınız bundansa şanslısınız.Siemens sid evo 807 beyin olan tipse işler biraz değişiyor 🙂 

Bu iletiyi paylaş


İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş
07.11.2018 - 10:43 tarihinde, Serkan Karakoca yazdı:

Siemens sid evo 807 beyin olan tipse işler biraz değişiyor 🙂

Öyleyse hiç bulaşma mı diyorsun abi 😄

Bu iletiyi paylaş


İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş
17 saat önce, Erdem B. yazdı:

Öyleyse hiç bulaşma mı diyorsun abi 😄

siemens enjektörler biraz nazlı sadece stage 1 için sorun olmaz 140 -145 hp civarı olur ...

sorunsuzda kullanılır...

 

Bu iletiyi paylaş


İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş
06.11.2018 - 11:21 tarihinde, Serkan Karakoca yazdı:

konuşmuştuk reçeteyide verdik 😄

kafa göz dal önü açık 1.5 tdci 150 hp tertemiz sorunsuz alınır 😄

Yaptırmak şart sollamalarda hantal kalıyor, ama en çok merak ettiğim fabrikasyon 95Hp lik te ki farklar neler sadece yazılımsal mı yoksa başka farklar da mı var, hiç bi yerde bulamadım bununla ilgili bilgi burada bilen vardır kesin bi sorayım dedim 🙂

Bu iletiyi paylaş


İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş
14 dakika önce, Burak Aytek yazdı:

Yaptırmak şart sollamalarda hantal kalıyor, ama en çok merak ettiğim fabrikasyon 95Hp lik te ki farklar neler sadece yazılımsal mı yoksa başka farklar da mı var, hiç bi yerde bulamadım bununla ilgili bilgi burada bilen vardır kesin bi sorayım dedim 🙂

95likle mekanik aynıdır yazılım farklıdır sadece ...

1.5 fiestam olsa

1.5 tdci focus turbosu

big intercooler 

down pipe 

k&N hava filtresi

stage 3 yazılım yapıp gerekli olursa 1.5 dizel focus enjektörlerini takarım kg farkından 1.5 tdci focustan ciddi hızlı olurum ondan sonra lastiklerimi 16 jant yapar eıbach 3.5 yay takıp arka kampanaları diske çeviririm tertemiz binerim yaklaşık güzel bir remapla 180-200 hp ler yakalanır 🙂

 

Bu iletiyi paylaş


İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş
06.11.2018 - 11:21 tarihinde, Serkan Karakoca yazdı:

konuşmuştuk reçeteyide verdik 😄

kafa göz dal önü açık 1.5 tdci 150 hp tertemiz sorunsuz alınır 😄

Aman diyim, fiesta ile focustaki turbolar farklı karıştırma birbirine, max alınabilecek 95hp, fakat tork 185 den 245 lere gelir ki asıl önemli olanda bu bence.

 

 

Bu iletiyi paylaş


İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş
10.11.2018 - 11:11 tarihinde, Serkan Karakoca yazdı:

95likle mekanik aynıdır yazılım farklıdır sadece ...

1.5 fiestam olsa

1.5 tdci focus turbosu

big intercooler 

down pipe 

k&N hava filtresi

stage 3 yazılım yapıp gerekli olursa 1.5 dizel focus enjektörlerini takarım kg farkından 1.5 tdci focustan ciddi hızlı olurum ondan sonra lastiklerimi 16 jant yapar eıbach 3.5 yay takıp arka kampanaları diske çeviririm tertemiz binerim yaklaşık güzel bir remapla 180-200 hp ler yakalanır 🙂

 

Yazılımla motor ömründen %10 gider diyorlar, fabrikasyon 95 Hp'liğin sadece yazılımı farklıysa, 95 Hp'lik 75Hp'lik versiyondan daha mı kısa ömürlü olmuş oluyor? Tam yaptırmaya niyetleniyorum motor ömrü meselesine takılıyorum 😕 Siyah duman meselesi de var tabi çıkar mı acaba?

Bu iletiyi paylaş


İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş
10 saat önce, Burak Aytek yazdı:

Yazılımla motor ömründen %10 gider diyorlar, fabrikasyon 95 Hp'liğin sadece yazılımı farklıysa, 95 Hp'lik 75Hp'lik versiyondan daha mı kısa ömürlü olmuş oluyor? Tam yaptırmaya niyetleniyorum motor ömrü meselesine takılıyorum 😕 Siyah duman meselesi de var tabi çıkar mı acaba?

Her kafadan bir ses çıkıyor.

Yazılımın niteliği önemli. "Stage I" olarak tarif edilen ve ek bir donanım kullanmadan motoru zorlamayacak şekilde hazırlanmış bir yazılımda sorun yaşama olasılığınız çok ama çok düşüktür. Tabii kurumsallığı ve yetkinliği kanıtlanmış bir yerden alıyorsanız!

Kara duman yanlış yazılım sonucudur, normal koşullarda ancak çok zorlandığında az miktarda atması beklenebilir, o da pek zarar etmez.

Motor ömrü ise yazılımla değil tamamen kullanım tarzınız ile ilgilidir. Kullanırken zorlanan -hele ki soğukken- ve sürekli üst devir sınırında gezinen motorun ömrü daha kısa olur. Yani bunun için yazılım gerekmez, normal motoru bile daha çabuk eskitebilirsiniz bu şekilde. 

Olmaz ya hadi diyelim ki %10 fazla aşınma oldu, 300.000 km yerine 270.000 km, ne kadar fark eder, ne kadar üzer?

 

Bu iletiyi paylaş


İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş
11.11.2018 - 01:56 tarihinde, Servet Ö. yazdı:

Aman diyim, fiesta ile focustaki turbolar farklı karıştırma birbirine, max alınabilecek 95hp, fakat tork 185 den 245 lere gelir ki asıl önemli olanda bu bence.

 

 

 bro kafa göz dal derken şunları yap  demiştim 😄 

1.5 fiestam olsa

1.5 tdci focus turbosu

big intercooler 

down pipe 

k&N hava filtresi

stage 3 yazılım yapıp gerekli olursa 1.5 dizel focus enjektörlerini takarım kg farkından 1.5 tdci focustan ciddi hızlı olurum ondan sonra lastiklerimi 16 jant yapar eıbach 3.5 yay takıp arka kampanaları diske çeviririm tertemiz binerim yaklaşık güzel bir remapla 180-200 hp ler yakalanır 

adamlar wagta 1.6tdi  poloda big turbo  big coooler big enjektör stage 3 yazılımla 300 hp yaklaşıyorlar 😄 

--10 dakika sonra eklendi--
11 saat önce, Burak Aytek yazdı:

Yazılımla motor ömründen %10 gider diyorlar, fabrikasyon 95 Hp'liğin sadece yazılımı farklıysa, 95 Hp'lik 75Hp'lik versiyondan daha mı kısa ömürlü olmuş oluyor? Tam yaptırmaya niyetleniyorum motor ömrü meselesine takılıyorum 😕 Siyah duman meselesi de var tabi çıkar mı acaba?

cem hocam açıklamış valla trde yapılmayan bir işi yapmak macera ama benim 1.5 tdci fiestam olsa yapardım :d

bakım aralıklarını kısaltırsın 15 binde değil 10 binde girersin motor  soğukken basmazsın bir sıkıntı olmaz benim kanımca 😄

satmış olduğum böcükte alan arkadaş şu an halen sorunsuz kullanıyor yaklaşık yapılalı 70 bin km oldu 

hybrd turbo

big intercooler 

down pipe 

k&n hava filtresi 

sprint booster

stage 3 yazılım var araçta ... 180 hp 350 nm tork olmuştu araç...

 

Serkan Karakoca tarafından düzenlendi

Bu iletiyi paylaş


İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap


Focus Club Türkiye

Bu sitenin işleticisi, bu sitede yer alan bilgi, yazı ve makalelerin doğrudan veya dolaylı olarak kullanılmasından dolayı oluşacak zararlardan sorumlu tutulamaz. Kaynak gösterme kuralına uymak şartıyla, bu sitede yer alan yazı ve makalelerin belirli bir kısmına atıf yapılmasına, link verilmesine izin verilmektedir. Kaynak (canlı link) gösterilmeden yapılan alıntılara ise izin verilmemektedir. Sitemiz, hukuka, yasalara, telif haklarına ve kişilik haklarına saygılı olmayı amaç edinmiştir.
×

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.