Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Bakım Sonrası Yakıt Artışı


Mustafa_Öztürk

Soru

arkadaşlar öncelikle merhaba bende 2012 focus trend dizel var geçenlerde mazot filtresi hava filtresi yağ filtresini ve yağını değiştirdirdik hatta kurumlar iyice temizlensin diye yağı boşaltıp yeni yağ ve yağ filtresi konulup motor ve kurum temizleme ilacı konulup 1 saate yakın rolantide çalıştırılıp yeniden yağ boşaltıldı sonra motul yağ konuldu asıl sorum şu bakımdan sonra yakıtta düşüş beklerken tam tersi artış oldu ve hafifde olsa çekişten düşüş oldu bu bakımda sonra olağan birşeymi yoksa bir aksilikmi var kimi bakımdan sonra böyle olur sonrasında düzelir diyorlar yardımlarınız için şimdiden teşekkür ederim

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bu soruda 13 cevap bulunuyor

Önerilen Mesajlar

  • 0

Bakım sonrası yakıt tüketiminde artış olmaz ve performans kaybı da yaşanmaz. Tabii ki bakım ehil kişilerce yapıldıysa ve sözünü ettiğiniz temizleme çalışmalarında motora yanlış bir işlem yapılmadıysa. Hatta bakım sonrası büyük ihtimalle psikolojik nedenlerle de olsa aracın performansı kimilerine göre artar bile.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

öncelikle yanıtınız için teşekkür ederim trendlerde psa grubunun ürettiği peugeot ve citroende kullanılan HDİ motor kullanılıyor benimde peugeot ta müdür olan akrabam var orada yaptırdım aynı motoru kullanıyorlar onlarda ve işin baya ehliler bakalım umarım başka bir  sorun yoktur

--2 dakika sonra eklendi--

akrabam yağı yurt dışından getittirdi motul diye bir yağ çok iyi dedi motul 5w30 

--4 dakika sonra eklendi--
6 dakika önce, Ramazan D. yazdı:

Yeni konulan yağın numarası nedir? Yağ numarasından eminseniz yağ konulurken kendi gözünüzle gördünüz mü? Farklı numaralı yağ konulması etkili olabilir. 

akrabam yağı yurt dışından sanırım fransaydı getittirdi motul diye bir yağ çok iyi dedi motul 5w30 

Mustafa_Öztürk tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Bakımdan sonra yakıtın artması, performansın düşmesi normal değil. Anormal bir durum var.. Tam tersi yada aynı şekilde devam etmesi gerekirdi..

Ben yakıt ve yağ temizliyicilere, katkılara şiddetle karşı çıkıyorum. Depoya yakıttan başka, Motor yağınada yabancı bir madde katılmaması gerekiyor. Bunlarda daha çok olumsuz etkileyebilir.

Motul’u neden yurtdışından getirip zahmet ettiniz ki 120₺ ye Türkiyede 5w-30 yağ dolu..

Göksel Yaman tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
1 saat önce, Göksel Yaman yazdı:

Bakımdan sonra yakıtın artması, performansın düşmesi normal değil. Anormal bir durum var.. Tam tersi yada aynı şekilde devam etmesi gerekirdi..

Ben yakıt ve yağ temizliyicilere, katkılara şiddetle karşı çıkıyorum. Depoya yakıttan başka, Motor yağınada yabancı bir madde katılmaması gerekiyor. Bunlarda daha çok olumsuz etkileyebilir.

Motul’u neden yurtdışından getirip zahmet ettiniz ki 120₺ ye Türkiyede 5w-30 yağ dolu..

motor yağını ilk boşalttılar sonra yağ ve motor temizleme ilacı koyup filtreyi değiştirdiler 1 saat rolantide çalıştırıp yeniden yağı boşalttılar ama simsiyah yağ çıktı sonra yine filtreyi atıp yeni filtre koyup motul yağı koydular bunu normal müşterilere 600 tl ye yapıyorlar serviste yağı servis olduğu için onlar direk fransadan alıyorlarmış Türkiyede motul diye sahte ürünler varmış. ne yapmam gerekli arkadaşlar filtre değişimnden önce 5 5.5 yakan araç şimdi 7 8 lerde 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
1 saat önce, Mustafa_Öztürk yazdı:

1 saat rolantide çalıştırıp yeniden yağı boşalttılar

İşin kötü olan yanı bu. 1 saat çok fazla ve silindir ile piston arasındaki yağ filmi gitmiş silindir veya sekmanlar yağı incelten katkıdan dolayı aşınmış bile olabilir. 10 veya 15 dk. rölantide çalıştırma yeterli olacaktı. 

Ramazan D. tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
16 saat önce, Mustafa_Öztürk yazdı:

motor yağını ilk boşalttılar sonra yağ ve motor temizleme ilacı koyup filtreyi değiştirdiler 1 saat rolantide çalıştırıp yeniden yağı boşalttılar ama simsiyah yağ çıktı sonra yine filtreyi atıp yeni filtre koyup motul yağı koydular bunu normal müşterilere 600 tl ye yapıyorlar serviste yağı servis olduğu için onlar direk fransadan alıyorlarmış Türkiyede motul diye sahte ürünler varmış. ne yapmam gerekli arkadaşlar filtre değişimnden önce 5 5.5 yakan araç şimdi 7 8 lerde 

Dizel araca yeni yağ koy marşa bas zaten simsiyah olacaktır.Bu sıfır araçta dahi siyah olur.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
39 dakika önce, ANIL Ö. yazdı:

Dizel araca yeni yağ koy marşa bas zaten simsiyah olacaktır.Bu sıfır araçta dahi siyah olur.

Böyle olmuyor, gözümle şahit oldum. 

Kayınpederin arabasına sıfır motor takıldı, yaklaşık 50 km yol gittik, yağına baktık, yağı tertemizdi, çubukta belli bile olmuyordu.

 

 

Konuya gelecek olursak; motor yağının temizlenmesi için gerekli işlemler falan neyse artık, o işlemlere esasında karşıyım. Doğru bulmuyorum. Sebep şu ki, bu motorların kitapçıklarında uygulanması ön görülmeyen/uygulanmasına gerek olmayan bir işlem. Para tuzağı diyemem belki ama gereksiz bir harcama olarak değerlendirmek gerekir. 

 

Ancak bu bakım işlemleri sırasında yaklaşık 1 saat kadar çalıştırıldı şeklindeki ifadenize göre bir değerlendirme yapmak gerekirse, sanıyorum sadece motor yağı değil, enjektörlerinizin de temizlenmesine ilişkin işlemler yapılmış olabilir. Bu aşamada şöyle bir durum oluyor, enjektörler 2012 yılından bu yana (tahminen yüz bin km üzeri bir yol yapmıştır) çalışıyorlar ve o zamandan beri sürekli yakıt püskürtüyorlar, kurum bağlıyorlar, aşınıyorlar, vs vs... Başından bu yana da herhangi bir temizleme işlemine maruz kalmadıklarını varsayalım. İşte bu aşamada servislerde uygulanan carbon clean vs tarzı uygulamalar bu enjektörleri de tamamen temizliyor, enjektör memelerindeki bir kısım kurumları söküyor, vs vs...

Enjektör memelerindeki kurumlarda temizlendiği ve bu yüzden daha rahat bir mazot akışı gerçekleştiği için aracınız çok yakıyor olabilir. Ayrıca Bu durumda enjektörlerde halk arasında işeme diye tabir edilen durum da olacak ve ilk çalıştırmada siyah duman da atacaktır diye düşünüyorum. 

 

Bu yazdıklarım kesin böyledir manasına gelmesin. Bizimkisi tahminden ve yorumdan öteye bir şey değil. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
36 dakika önce, Ümit Vaysaloğlu yazdı:

Enjektör memelerindeki kurumlarda temizlendiği ve bu yüzden daha rahat bir mazot akışı gerçekleştiği için aracınız çok yakıyor olabilir.

Bu performans artışı ile birlikte görülür, düşüşü ile değil.

Ben durumu pek normal bulmadım.

Spekülasyonlarda da bulunmak istemiyorum. 

Yaptırdığınız yere şikayetinizle başvurun. 

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Katkı maddelerine bende karşıyım ancak burda dikkatimi çeken rolantide 1 saat çalışması. çok fazla gibi bana göre 5-15 dk arası bile sıcak bileşenler üzerindeki kurum ve katmanları çok rahat temizler diye düşünüyorum. Umarım çekiş ve yakıt tüketimi kısa vadede istediğiniz değerlere ulaşır.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
05.03.2018 - 10:34 tarihinde, Ümit Vaysaloğlu yazdı:

Böyle olmuyor, gözümle şahit oldum. 

Kayınpederin arabasına sıfır motor takıldı, yaklaşık 50 km yol gittik, yağına baktık, yağı tertemizdi, çubukta belli bile olmuyordu.

 

 

Konuya gelecek olursak; motor yağının temizlenmesi için gerekli işlemler falan neyse artık, o işlemlere esasında karşıyım. Doğru bulmuyorum. Sebep şu ki, bu motorların kitapçıklarında uygulanması ön görülmeyen/uygulanmasına gerek olmayan bir işlem. Para tuzağı diyemem belki ama gereksiz bir harcama olarak değerlendirmek gerekir. 

 

Ancak bu bakım işlemleri sırasında yaklaşık 1 saat kadar çalıştırıldı şeklindeki ifadenize göre bir değerlendirme yapmak gerekirse, sanıyorum sadece motor yağı değil, enjektörlerinizin de temizlenmesine ilişkin işlemler yapılmış olabilir. Bu aşamada şöyle bir durum oluyor, enjektörler 2012 yılından bu yana (tahminen yüz bin km üzeri bir yol yapmıştır) çalışıyorlar ve o zamandan beri sürekli yakıt püskürtüyorlar, kurum bağlıyorlar, aşınıyorlar, vs vs... Başından bu yana da herhangi bir temizleme işlemine maruz kalmadıklarını varsayalım. İşte bu aşamada servislerde uygulanan carbon clean vs tarzı uygulamalar bu enjektörleri de tamamen temizliyor, enjektör memelerindeki bir kısım kurumları söküyor, vs vs...

Enjektör memelerindeki kurumlarda temizlendiği ve bu yüzden daha rahat bir mazot akışı gerçekleştiği için aracınız çok yakıyor olabilir. Ayrıca Bu durumda enjektörlerde halk arasında işeme diye tabir edilen durum da olacak ve ilk çalıştırmada siyah duman da atacaktır diye düşünüyorum. 

 

Bu yazdıklarım kesin böyledir manasına gelmesin. Bizimkisi tahminden ve yorumdan öteye bir şey değil. 

evet enjektörler içinde demişlerdi

--1 dakika sonra eklendi--
05.03.2018 - 10:14 tarihinde, Ozan Bayar yazdı:

iyi günler izmirde motul bayisi vardır fransadan getirtmek bence iş değil hemde orjinal ürün ben kendim bizzat aldım.

bu yapan izmir pejo yetkili serviinde dayımın oğlu onlar servise direk yurt dışından getittirdikleri için kullandılar

--2 dakika sonra eklendi--
05.03.2018 - 08:30 tarihinde, ANIL Ö. yazdı:

Dizel araca yeni yağ koy marşa bas zaten simsiyah olacaktır.Bu sıfır araçta dahi siyah olur.

yok 3 hafta oldu dün baktım yağ bal gibi alındığı gibi duruyor neredeyse 150 200 km yol yaptım

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.