Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Öğrenilmiş Pilot(Ön) Enjeksiyon Püskürtme Değeri Sıfırlama


Ali Danacı

Önerilen Mesajlar

Ford Focus MK3 2012 model dizel aracımda enjektör ile ilgili olduğunu düşündüğüm bazı sorunlar vardı. Sorunlarla ilgili internetten ve forumdan araştırma yaparken “Öğrenilmiş enjektör püskürtme miktar değeri” diye bir şey gördüm ve araştırmamı bunun üzerinde yoğunlaştırdım. Bu değerler nedir ne değildir derken forumdan bazı konulara denk geldim. Özellikle bu konuyu iyice okudum

Öncelikle iş enjektörle ilgili olunca çok tereddüt ettim ve ustasına yani Bosch servisine götürüp aracımı gösterdim. Fakat oradaki usta bana pekte inandırıcı ve güvenilir bilgiler vermediğinden oradan hiçbir işlem yaptırmadan ayrıldım.

Beni tetikleyen ise @Servet Ö. 'nün bu konudaki yorumu oldu.

Bir denemekte fayda var diye aracımı bilgisayara bağlayıp FORScan ile DTC’lere baktım. Evet işte şimdiye kadar herkesin bahsettiği hata kodlarıyla karşılaştım. Buyrun o kodlar:

 

===PCM DTC P02CD:00-6C===

Kod: P02CD - Silindir 1 Yakıt Enjektör Göreli Konum +=renimi Maks. Sınırda

===PCM DTC P02CF:00-6C===

Kod: P02CF - Silindir 2 Yakıt Enjektör Göreli Konum +=renimi Maks. Sınırda

===PCM DTC P02D1:00-6C===

Kod: P02D1 - Silindir 3 Yakıt Enjektör Göreli Konum +=renimi Maks. Sınırda

===PCM DTC P02D3:00-6C===

Kod: P02D3 - Silindir 4 Yakıt Enjektör Göreli Konum +=renimi Maks. Sınırda

 

Bu hatalar (DTC kodları yukarıdaki gibiyse) benim arabadan hareketle şu sorunları meydana getiriyor

-Sabah ilk çalıştırmada çok yoğun bir duman (Tam siyah değil)

-İlk çalıştırmada düzensiz çalışma.

-Motor sesinin bariz bir şekilde artması

-Egzozdan çok kötü bir koku gelmesi

-Nispeten artan yakıt

-Araçta 2. Viteste  gaza basınca vuruntu oluşması

 

Bu konuda bilgisi olanlar enjektörlere kalibrasyon yapılmasını söylüyorlar fakat tam manasıyla nasıl yapılacağını belirten olmamış. Araştırmaları iyice derinleştirip şu forumdaki şu konuyu buldum.

http://forscan.org/forum/viewtopic.php?f=6&t=468&start=10 

FORScan forumunda bu olayla karşılaşıp kalibre yapanlar olmuş ve asıl güzel olan ise nasıl yapılacağı tam ifadelerle anlatılmış. Bu konuyu da iyice okuduktan sonra artık harekete geçme vakti geldi diye geçen hafta kalibre işini yaptım.

 

Kalibre öncesi değerleri sıfırlama

 

Öncelikle FORScan ile hata kodlarını silip ardından “INJ_LRN_C#” (resimde gösterildiği gibi) bu değerleri “0” yapmamız gerekiyor

0.JPG.27f4932165ffe505f7965128701fc0d3.JPG

 

Daha sonra FORScan’da vida anahtarı görselli sekmeye tıklayıp resimdeki gibi pilot değerleri sıfırlıyoruz.

 

1.JPG.ebab1a882303ca3cd78dd5e8f536a138.JPG

 

"Tamam"'a basıp bekliyoruz.

 

2.JPG.f88504c2b21a646e09fed86e4acd6c55.JPG

 

Uyarı gelince kontağı kapatıp tekrar uyarı verene kadar açmadan bekliyoruz.

 

3.JPG.45382a6653af8e7bd414162fad7682c3.JPG

 

Tekrar uyarı verince sadece kontağı açıp “Tamam” a basıyoruz.

 

4.JPG.ffe84f0c0cdb3729b13c60080c7ec381.JPG

 

İşlem tamamlandı. Görüldüğü gibi değerler “0” olmuş.

 

5.JPG.439b8fc8042b03c2e50522c04a5ccaf5.JPG

 

Şimdi değerleri sıfırladığımıza göre motoru çalıştırıp kalibre yapma zamanı. İlk çalıştığında motorda anormal tepkiler oluşması gayet normal. Ses artıyor o kadar ki sanki pancar motoru var gibi. Gaz verirken sanki arkanızdan biri tekmeliyormuş gibi oluyor. Yakıt çok artıyor. Rölantide beklerken 0.8 – 0.9 lt/h gibi değerlere çıkıyor.

 

Kalibre nasıl yapılıyor?

 

Boş ve uzun düzlüğü olan bir yola çıkarak 3, 4, 5, 6. vitesten herhangi birini seçip 2500 d/d kadar hızlanıyoruz. Sonra frene basmadan 1500 d/d kadar arabanın yavaşlamasını bekliyoruz. (Ben 3. vitesi seçtim) Ve tekrar 2500 d/d hızlanma ve 1500 d/d yavaşlama… Hızlanırken tam gaza yakın pedala basıyoruz. Bunu 25 dakika kadar ara vermeden ve vites değiştirmeden hep aynı vites ile yapıyoruz. Devirlere kesinlikle uymamız gerekiyor. Yoksa forumda yazdığına göre tekrar baştan başlamak gerekiyormuş.

2500 --> 1500

1500 --> 2500

Burada hızlanma değil yavaşlama işlemi kalibre ediyor. Buna daha fazla özen göstermeliyiz.

Hepsi bu kadar…

Fakat ben ilk denememde başarılı olamadım. Çünkü kalibreyi yaklaşık 15 dk kadar yapmıştım. Bir gün sonra yine seste bariz bir yükseklik hissedince aracı bilgisayara bağlayıp baktım ve yine o hata kodları orada öylece bana bakıyordu.

Yeniden değerleri sıfırladım ve tam 25 dakika hiç kesmeden ve devirlere tam riayetle kalibreyi tamamladım.

Kalibre edildiğini araç ilerledikçe çalışmasının normale yavaş yavaş geldiğinden anlayabiliyoruz. Yoksa aslında onu da bilgisayara bağlayıp öğrenme şansımız var ama ben yap(a)madım.

 

SONUÇ

 

Aradan 3 gün geçtikten sonra hata kodlarına baktım. İşteee… Artık hiçbiri yok.

Sabahları ilk çalıştırmadaki duman artık yok ve düzenli bir çalışma karakteri oluştu.

Sese gelince… Gerçekten arabam sessizleşti. Hem de psikolojik değil bizzat ölçüm ile elde ettiğim verilere dayanarak söylüyorum. Arabada hata varken 83 db olan ses dün itibari ile 76 db’ye düşmüş. Ölçümlerimi normal motor sıcaklığında ve rölantide yaptım.

Yakıt için ise biraz daha ölçüm yapmam lazım ama sanırım daha iyi.

Özellikle 2. Viteste gaza basınca oluşan vurma hissi neredeyse yok olmuş durumda.

 

Aşağıdaki resimde rölantide beklerken ölçtüğüm ses yüksekliği görülebilir.

 

sesdb.jpg.ae6f3a9bd0e8df90507297119270b252.jpg

 

  • Beğen 11
  • Teşekkür 5
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

7 saat önce, Ali Danacı yazdı:

Boş ve uzun düzlüğü olan bir yola çıkarak 3, 4, 5, 6. vitesten herhangi birini seçip 2500 d/d kadar hızlanıyoruz. Sonra frene basmadan 1500 d/d kadar arabanın yavaşlamasını bekliyoruz. (Ben 3. vitesi seçtim) Ve tekrar 2500 d/d hızlanma ve 1500 d/d yavaşlama… Hızlanırken tam gaza yakın pedala basıyoruz. Bunu 25 dakika kadar ara vermeden ve vites değiştirmeden hep aynı vites ile yapıyoruz.

Ben bu kısmı tam anlayamdım. 3. viteste 25 dakika boyunca 1500-2500 devir çevirip duracak bir yol bulmak :)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

1 dakika önce, Semih O. yazdı:

Çok zor yinede abi. Dyno gibi bişey olması lazım bence.

Dyno da olur mu acaba? Sonuçta hiç yük yok

--1 dakika sonra eklendi--

Başlığı okuyunca dayanamadım gittim az evel ForScanı bağladım. Bende sadece tek bir enjektörde sorun çıktı, yalnız onda da 

Kod: P02CE - Silindir 2 Yakıt Enjektörn Göreli Konum +=renimi Min. Sınırda

 

Diye bir kod aldım. Sizin paylaştığınızda remini Max. sınırda yazıyordu.. Her neyse, ben yine de değerleri öğrenimi sıfırlayıp yaklaşık 30 dk boyunca 2500-1500 devir yaptım. Yalnız son 6-7 dakikasında dik rampa inişlerinde frenle 1500 devire indirmek zorunda kaldım 6-7 kere. Kalibrasyonu bozacak birşeymidir? 

 

Ayrıca, hata kodlarını silemedim. 7 rakamını gösterdiğiniz resimde 3. sekmede nereye gireceğimi bilmediğim için hata kodlarını silmeden bu işlemleri yaptım, haliyle evin önüne geldiğimde yine aynı şekilde elm ile bağlanınca Silindir 2 yakıt enjektörü hatası aldım.

 

Dediğiniz gibi öğrenimi sıfırlayınca araba çok enteresan tepkiler ile çalıştı hele ilk hızlanamsında resmen gaz yemedi. Merak ettiğim şey, bu işlemi 30 dk yaptıktan sonra kontak kapatıp açmam gerekiyormuydu? Zira, ben tepkilerini ölçmek için hiç stop etmeden geri dönüp 220 km ye kadar hızlandırdım arabayı. Enteresan bir şekilde 2. vites de ki tak sesi gitti. Yokuş yukarı çıkarken enjektörlerin yoğun sesi düz yolda da bazen geliyordu o tamamen gitti ve hafif rampa çıkarken bile eskisi gibi yoğun ses gelmiyor. Kısaca işe yaradı sanırım. Ama yukarıdaki soruma cevap verebilirseniz sevinirim, içime bir kurt düştü zira.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Arkadaşlar merhaba.benim aracım  2011 ford fiesta 1.4tdci.Araçta vuruntu oluyor sabit hızla giderken gazdan ayağınızı çekip tekrar bastığınızda.Modifiyeli elm327 ile araca bağlandığımda enjektör ile ilgili değerleri göremiyorum.sadece silindir 1 2 3 4 deki verileri görebiliyorum sizce neden gözükmüyor ve cyc1 2 3 4 verileri birbirinden farklı.yardımcı olursanız çok sevinirim

rolanti.png

moduller.png

Bendeki gözüken moduller bu kadar.hscan ms can nedir birde onlarla alakalı olabilir mi

--41 minutes later eklendi--

Ek olarak abs beynine girdiğim zaman ABSTCVVS kutusu sürekli on off oluyor.bu bir problem mi? Video ektedir.

 

 

deniz öztürk tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

@Furkan Çiçek Eğer kalibre etme işini 30 dakika kadar yaptıysanız ve son 6-7 dk si frene basma ile geçtiyse, bu da 23 dk kadar kalibre zamanı ki sanırım yeterli. Enjektör değerlerini 3. sekmede alt taraftan listeyi açıp eklemeniz gerekiyor. buton2.JPG.8dca827b4279b568c227ee7189ac9c24.JPG En sağdaki butona basıp listeden seçiniz. Ayrıca hata kodlarını mümkünse silip deneyin. Mümkünse görece düz ve frene basma gerektirmeyen bir yolda deneyin.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

13 hours ago, Semih O. said:

Çok zor yinede abi. Dyno gibi bişey olması lazım bence.

Senin araba 3. vitese 10dk da falan geliyor herhalde, niye zor olsun. Cevre yoluna cik her turlu yaparsin, abartma...

--2 minutes later eklendi--
13 hours ago, Furkan Çiçek said:

Dyno da olur mu acaba? Sonuçta hiç yük yok

Yuklu dynolar var ama gerek yok, herhangi bir uzun otoyol isini gorur.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Senin araba 3. vitese 10dk da falan geliyor herhalde, niye zor olsun. Cevre yoluna cik her turlu yaparsin, abartma...

10 dakika olmasa da...

Anında gömdün he, trafik koşulları vs. düşününce benim aklıma öyle bir yer en azından Eskişehir'de gelmiyor. Bulunur elbette bir şekilde.
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

15 saat önce, Furkan Çiçek yazdı:

ForScan

Cahilliğime verin.Nedir bu forscan?Aracı işletim sistemini güncellemek için kullanılan bir aygıt mı?

Benim aracımın motoru da son zamanlarda gürültü ve titreşim fazla.Servise götürdüm usta bakıma erken getir enjektörleri ayarlarız dedi.İçime kurt düştü benimde.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.