Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

P0069 Map Sensor Sorunu


İbrahim_Aslan

Soru

Sevgili Arkadaşlar, Bana bir yardımcı olun

 

Aracım P0069 MAP Sensör arızası veriyor. MAP sensörünün beyne gönderdiği değeri okuttupumda genelde 20 ile 40 KPA arası değerler görüyorum. (Normalde bu araba rölantıda çalışıyorken veya çalışmıyor kontak açıkken 100-101 KPA da sabit olmalıdır)

 

4 tane MAP sensörü denedik hepsinde aynı sorun (6 aydır aynı sorun) bazen tesadüfi 3-4 gün map sensörü sorunsuz çalışıyor. 

 

Sizce sorun sensörün elektrik tesisatında mıdır? veya nerdedir? 4 sensör de bozuk olamaz diye düşünüyorum. (Sensör takınca kalibre etmek mi gerekir yoksa?)

 

Değerli fikirleriniz, yardımınızı bekliyorum...Araba böyleyken hayattan bezdim.

 

 

yeri.JPG.7d822aca581dde64d2a809b407bfefc7.JPG

 

map.JPG.5bd9a482d8d58dccec1493981fcdd643.JPG

İbrahim_Aslan tarafından düzenlendi
bilgi ekleme
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bu soruda 6 cevap bulunuyor

Önerilen Mesajlar

  • 0

Basınç kaçağı olduğunu zannetmiyorum çünkü motor çalışmazken bile sensör yanlış değer gösterdiğinden hata veriyor    :(

--1 dakika sonra eklendi--
Şimdi, Cumhur Oguzhan yazdı:

büyük ihtimalle tesisattan ama elm327 ile bağlanıp forcan programı ile sensörün bulunduğu modülü resetlemek gerekebilir. yeni ürünü tanıtmak gibi

Bir elektrikçiye gideyim o zaman..böyle bir soruyla.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
4 hours ago, İbrahim_Aslan said:

Basınç kaçağı olduğunu zannetmiyorum çünkü motor çalışmazken bile sensör yanlış değer gösterdiğinden hata veriyor

Yanlış değer gösterdiğini nereden biliyorsunuz? Araç çalışmazken 0 dan farklı bir değer mi görüyorsunuz? Ayrıca siz absolute basınca mı yoksa inlet basınca mı bakarak bunu söylüyorsunuz. Eğer absolute değere bakıyorsanız araba çalışmazken barometric basınçla aynı değer olmalı. Diğer türlü tabiki fark olur (0 okursunuz)

 

Eğer barometrik basıncı ölçen sensörünüz yanlış ölçüyor ise map değerine bakıp yanlışlığı map sensöründe sanıyor olabilirsiniz absolute basınç altında. Bu motorda dedike bir basınç sensörü var mı bilmiyorum, bazıları direk ecu içinde. Siz map sensörünüzün kablosunda sinyal ucunu kontrol edin, 2.5 voltta sabit kalıyor ise devir değiştikçe sensörde problem vardır, hiç 2.5 volt okuyamıyorsanız kabloda yada sokette birşeyler olabilir.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
16.10.2017 - 00:39 tarihinde, Servet Ö. yazdı:

Yanlış değer gösterdiğini nereden biliyorsunuz? Araç çalışmazken 0 dan farklı bir değer mi görüyorsunuz? Ayrıca siz absolute basınca mı yoksa inlet basınca mı bakarak bunu söylüyorsunuz. Eğer absolute değere bakıyorsanız araba çalışmazken barometric basınçla aynı değer olmalı. Diğer türlü tabiki fark olur (0 okursunuz)

 

Eğer barometrik basıncı ölçen sensörünüz yanlış ölçüyor ise map değerine bakıp yanlışlığı map sensöründe sanıyor olabilirsiniz absolute basınç altında. Bu motorda dedike bir basınç sensörü var mı bilmiyorum, bazıları direk ecu içinde. Siz map sensörünüzün kablosunda sinyal ucunu kontrol edin, 2.5 voltta sabit kalıyor ise devir değiştikçe sensörde problem vardır, hiç 2.5 volt okuyamıyorsanız kabloda yada sokette birşeyler olabilir.

Barometrik basınç doğru, aşağıdaki grafik benim arabamın değerleri. Baro kabaca 100 kpa olarak doğru. Map sensörü değeri gördüğünüz gibi eşit olması gerekirken (araba burda çalışmıyor veya rölantide) eşit değil...iki değer arası fark çok olduğu için korelasyon hatası veriyor (P0069). Şimdi en azından ECU daki baro sensörü doğru çalışıyor ondan eminim. Sorun ya MAP'da ya MAP'ın kablolarında. 4 tane MAP sensörü denediğimiz için direk kablolar gibi duruyor sorun. Kablolar için gelecek hafta bir elektirikçiye gidicem inş.

s1.JPG

--1 dakika sonra eklendi--

Bu kablolardaki voltaj kontrolü nasıl yapılıyor bu arada? Kendimin yapabileceği basitlikte birşey mi? 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
1 hour ago, İbrahim_Aslan said:

Barometrik basınç doğru, aşağıdaki grafik benim arabamın değerleri. Baro kabaca 100 kpa olarak doğru. Map sensörü değeri gördüğünüz gibi eşit olması gerekirken (araba burda çalışmıyor veya rölantide) eşit değil...iki değer arası fark çok olduğu için korelasyon hatası veriyor (P0069). Şimdi en azından ECU daki baro sensörü doğru çalışıyor ondan eminim. Sorun ya MAP'da ya MAP'ın kablolarında. 4 tane MAP sensörü denediğimiz için direk kablolar gibi duruyor sorun. Kablolar için gelecek hafta bir elektirikçiye gidicem inş.

s1.JPG

--1 dakika sonra eklendi--

Bu kablolardaki voltaj kontrolü nasıl yapılıyor bu arada? Kendimin yapabileceği basitlikte birşey mi? 

Zor değil. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.