Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Focus 3 Dizel - Soğuk Hava - Gaz Sorunu


Kadir Hakan

Soru

Arkadaşlar merhaba,

Geçtiğimiz ay style dizel hb focus alarak hem focus ailesine hem de foruma katıldım. Lakin geçtiğimiz bir ay içerisinde söyle bir sıkıntı yaşadım. Aracı ilk çalıştırdığımda (bu ara ankarada havalar çok soğuk) motor ısınana kadar araca gaz verdiğimde devirde titreme oluyor.

Daha iyi açıklamak gerekirse; öncelikle aracın rolantisi 800-900 devir civarı. Araç soğukken hafif gaz verdiğimde, yani deviri 1100-1200 civarına çıkardığımda, devir kadranı 900 ile 1200 arasında gezinmeye başlıyor. Yani araç kendi kendine gaz kesiyor, sonra tekrar gazı alıyor. Biraz daha yüksek devirlere çıktığımda sorun ortadan kalkıyor. Aracın motoru ısındığında da sorun olmuyor. Fakat bu titreme durumu, özellikle motor ısınana kadar 1.viteste düşük hızlarda gittiğim zaman arabanın tekliyormuş gibi hareket etmesine yol açıyor.

Servisle konuştum, soğuk havalardan dolayı böyle olduğunu aracımda bir sıkıntı olmadığını söyledi. Hatta benim gibi özellikle doğu ve güneydoğu anadoludan servisi arayan insanlar varmış. Bana pek inandırıcı gelmedi açıkcası. Aranızda bu veya buna benzer bir sıkıntı yaşayan biri var mıdır?

İyi Günler Dilerim.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önerilen Mesajlar

  • 0

Dün Sakarya akgün otodaydım ,Tolga abinin araca program güncellemesi yapan,hatta Murat beyinde telde konuştuğu,konuşturduğu ustaya benim araca da program güncellemesi arttırdım en kapsamlı olanından(enjektör sıfırlaması falan dahil) yaklaşık 1.5 saat sürdü,teste çıktık ve silkeleme problemi hala devam etmekte,aracın veri toplaması gibi bi durumdan dolayı 40-50 km kadar 3-4. viteslerde 2200-2800 arası gaz ver bırak şeklinde kullandım.(bana söylenen şekli bu idi).Şuan için sorun devam etmekte(çok rahatsız edici durumdada değil) benden geri bildirim bekliyorlar şuan düzelip düzelmediği ile ilgili ona göre otasanla bağlantı kurulacak.

Bu marka bu model araçlarda sorun var ve tüketiciden ziyade kimse umursamıyor.Konu hakkında ki ilgiliniz, tecrübeleriniz ve paylaşımlarınız için teşekkürler.

Benim aklıma nedense mesele "start stop" yazılımlı araçların, gerekli donanım olmaksızın ve donanım olmamasına rağmen yazılımın düzeltilmemesinden kaynaklanan bir sorun olduğu gibi bir düşünce geliyor.

Düşüncemin hiç bir mesnet'i yoktur.Ama sorun ortadadır.Bu işten para kazananlar sorunu çözsünler, ben (yada biz) sadece son kullanıcıyız(ÖTV KDV MTV vs.)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Konuyu hortlatiyorum ama :))

Dün akşam saat 11 sularında arabamı çalıştırdım gayet güzel de çalıştı. Sıcaklık -11 civarındaydı. Yaklaşık 300 metre gittik den sonra araba motors arızası lambasını yaktı servise götürün diye ikaz verdi ve arabayı silkelemeye başladı. Yaklaşık 3 km boyunca aracım kendisini silkeleyerek motor arıza lambasını yaktı. Sanki gaz yemiyordu kendi kendine gazi kesiyordu. Bu arada 4 yıldır arabayı kullanıyorum ve hiç böyle bir sıkıntı vermemişti. Tüm bakımlarını da 1 ay önce yaptırdım ve bir depo benzini ancak bitti. 5 yıldır hep shell den mazot alıyordum ve ilk defa geçen gün bp den 100 tl lik mazot aldım ve bu olay karşıma çıktı. Acaba sorun nerde arabada mi mazot tamı enjektörlerde mi bilemedim. Bu sabah arabayı tekrar çalıştırdım ve yine lamba yaktı. Yaklaşık 10 km kullandım 3 4 kere silkeledi ve 1 kere arıza lambası yaktı.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
22 saat önce, Bahattin Ö said:

Deo da bulunan 100 liralık mazot un üzerine mi doldurmam lazım yoksa depoyu boşaltmak mı lazım. Depo boşaltma işi nasıl oluyor acaba

Depo ceyregin ustundeyse depoluk bir durumu yoktur.

Zilyon tane sebebinin olmasina karsin akla gelen ilk sebepler;

Yakit filtresi veya yakit organlari donmus olabilir. (Ford ticari araclarinin neredeyse hepsi, donan filtreler yuzunden servise cekilir her kis)

Herhangi bir hortumu yerinden cikmis olabilir. (Bu durumda araba rolantide kendi kendine gaz verip tekrar keser silkelemez, tabi cikan hortum turbodan onceyse)

 

Tabi bunlarin hepsi uzun atis, siz servise gosterin arabanizi en guzeli.

 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
1 dakika önce, Bahattin Ö said:

2 gündür herhangi bir tekleme ve performans kaybı yok. Depo da yarıdan fazlaydı zaten. Bugün de fulledim.

Araba durduk yere teklemez, umarim filtre falan donmustur, daha sonrada cozulmustur. Yoksa pek bi can yakabilir. Umariz tekrarlamaz.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
Şimdi, Bahattin Ö said:

Filtre donduysa geri çözüldüğünde sıkıntı çıkarır mı birde sökülüp bakıldığında anlaşılır mı?

Sanmam, anlasilmayacaktir. Birde sorun yokken servise gidildiginde ipucu olmadigindan sorunu bulmalari pek bi imkansiza yakinlasiyor. Tekrarlarsa ford yol yardimi deneyin derim.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Filtreyi degistireli bir depo mazot harcamadım henüz daha yeni yani.

Birde bu araba sivas da -25 dereceleri gördü. Peki servise gitsem sorunu anlatsam enjeksiyonları açıp baktıklarında gözle görüldüğünde sorunu algılayabilirler mi.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.