Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Focus 3 Benzinli ve Dizel Kulanım Farkları


Mustafa Karaca

Önerilen Mesajlar

@Cenk Demirel ve @Cem Boneval Güzel ve faydalı bilgiler edindim sayenizde hepinize tek tek teşekkür ederim. :) kurum yakmak için herhangi bir katkı maddesi koymaya gerek yok o halde sadece uzun yolda bir süre 3500 devirde kullanmam yeterli olacak değil mi?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

6 dakika önce, Mustafa Karaca yazdı:

kurum yakmak için herhangi bir katkı maddesi koymaya gerek yok o halde sadece uzun yolda bir süre 3500 devirde kullanmam yeterli olacak değil mi?

Evet.

Ama bu kullanımı kurum yakmaktan çok zevk için yapın. ;)

 

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Aracı çalıştırınca 1 dakika bekleme olayı kesinlikle yanlış. Daha fazla yakıt ve çevreyi daha fazla kirletmekten başka işe yaramaz. Rölantide motorun ısınması için çok daha uzun sürelere ihtiyaç var.

 

Turbo arızalarının neredeyse tamamı agresif araç kullanmaktan kaynaklanıyor. Sakin sürücünün bir şanssızlığı yoksa turbosu arıza yapmıyor (bakınız ben :) )

 

Özetle dizel ile benzinli farkını unutun. Benzinliyi nasıl kullanıyorsanız öyle kullanın. Stop edince de beklemek gerekli değil (eskilerde kaldı). Sadece dizelin yakıt konusunda daha hassas olduğunu unutmayın (özellikle avrupa arabalarında). Kaliteli yakıt almaya çalışın. Sürüş dinamiklerinde bazı farklar var ama zaten bunlara kullandıkca alışıyorsunuz :) 

Murat Kavuk tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

1 saat önce, Mustafa Karaca yazdı:

@Cenk Demirel ve @Cem Boneval Güzel ve faydalı bilgiler edindim sayenizde hepinize tek tek teşekkür ederim. :) kurum yakmak için herhangi bir katkı maddesi koymaya gerek yok o halde sadece uzun yolda bir süre 3500 devirde kullanmam yeterli olacak değil mi?

 benim dizel araçda durduktan sonra fan calısıyor.. ev iş arası kısa araba daha ceyrek ibre ısınmadan varıyorum.. bu hafta sonu eşkişehire gidicem yolun ortalarında 3000 üzeri bi 20 dk yaparsam sanırım temizlenir..

 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

33 dakika önce, Murat Kavuk yazdı:

Stop edince de beklemek gerekli değil (eskilerde kaldı).

Evet. Bu durum 10 yıl kadar önceki turbo dizellerde vardı. Kia modellerinde falan kapı içlerinde uyarı levhaları vardı. Fakat yeni nesilde bu durum olmamalı bence de. Çünkü araçta start stop var. Otobanda yüksek hızlarda ve devirlerde kullanmışsın sonra şehir içine iniyorsun ve trafik ışıklarında pat diye start stop devreye giriyor. Hani nerde kaldı o zaman stop etmeden 45 saniye kadar çalıştırmalı kuralı? Üstelik aracı teslim alırken teknik servise inip bu konuyu sorup öyle yola çıkmak istedim. En kıdemli usta stop etmeden önce çalıştırmak gerekir diye tavsiye verdi. Korkudan her otoban çıkışında kırmızı ışıkta araç çalışmaya devam etsin turbo yağlama yapıp soğusun falan diye start stop'u devreden çıkarıyorum. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Dizelin farkı torkun gücünü hissettiriyor,  benzinli ise sessiz ve yüksek devir çevirmede daha keyif veriyor. Yakıt önemli değilse kesinlikle benzinli ve turbo beslemesi olan bir araç öncelikli olurdu benim için.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Araci, ozellikle dizel motoru ilk calistirdiginizda ve bilhassa soguk havalarda motor devrinin ne kadar duzensiz oldugunu, hic beklemeden hareket etmeye basladiginizda o ilk gaz verisinizde motorun gazi yerken ne kadar duzensiz hareket ettigini gorursunuz. Ilk calistirmadan sonra belli sure beklemek motoru isitmak icin degildir. Dizel motor zaten rolantide falan isinmaz kendi kendine kolayina. Bu bekleyisin en buyuk sebebi motorun ilk marstan sonra kendini az bir sure icinde toparlayip hareketlerinin daha duzenli hale gelmesi icin. Kendinizde goreceksiniz ki motor o sure icinde daha duzenli, kararli ve kendine gelmis sekilde davraniyor.

 

Ayrica motoru stop etmeden once ( ozellikle performansli kullanimlarin sonunda ) belli bir sure beklenmesi gerekiyor. Bunun eski ya da yeni teknolojiyle alakasi oldugunu dusunmuyorum. Turbo mili motor devrinin neredeyse 5 kati fazla miktariyla doner. Yani siz 2 bin devir cevirirken turbo mili bunun 5 katina yakin devir cevirir. Siz araci stop etmek uzere bir yerde durdurdugunuzda daha yuksek miktarda devir ceviren turbonun mili hala donuyor olacaktir. Motoru stop ettiginizde turbo miline giden yaglama kesilecek ve durmak uzere yavaslayarak donmeye devam eden turbo mili yagsiz sekilde bu donmeye maruz kalacaktir. Stop etmeden evvel rolantide bi 30 saniye civari bekleyin ki turbo mili yagsiz sekilde donerek ve asinarak durmasin. Kisa vadede degil ama uzun vadede turbo omrunuzu uzatir bu islem. Bahsedilen sureler cok uzun degildir, beklemenin araca ve size hic bir zarari olmayacagi gibi yarari vardir. Beklediginizde bir sey kaybetmezsiniz, bana kalirsa uzun vadede kazanirsiniz.

Cenk Demirel tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

5 saat önce, Cenk Demirel yazdı:

Stop etmeden evvel rolantide bi 30 saniye civari bekleyin ki turbo mili yagsiz sekilde donerek ve asinarak durmasin. Kisa vadede degil ama uzun vadede turbo omrunuzu uzatir bu islem. Bahsedilen sureler cok uzun degildir, beklemenin araca ve size hic bir zarari olmayacagi gibi yarari vardir. Beklediginizde bir sey kaybetmezsiniz, bana kalirsa uzun vadede kazanirsiniz.

Bunun tartışması hiç bitmeyecek galiba.

 

Turbo pervanesinin/milinin yüksek hızı ve düşük ataleti nedeniyle motor stop ettikten sonra kısa bir süre daha dönmeye devam ettiği doğrudur. Ama bu süre 30 saniye falan değil birkaç saniyedir. 

Yani siz bir yere yanaşıp manevra yapıp park ederken geçirdiğiniz süre buna fazlası ile yeter. 

Normal şehir içi kullanımda ekstra bekleme süresine ihtiyaç yoktur. 

Yağlanma bozulmasına/aşınmaya yönelik yapabileceğiniz tek hata boştayken gaz verip motorun devri düşmeden kontağı kapatmak olabilir. 

Sanırım kimsenin de böyle bir alışkanlığı yoktur. 

 

Otoyol sürüşüne gelirsek; üst devir limitine yakın uzun süre kullanım motoru ve turboyu aşırı ısıtır. Bu durumda motorun ısısının düşmesi için birkaç dakikalık sakin sürüş genelde yeterlidir. Ama 200 km/h hızla yarım saat yol yapıp hemen yol kenarındaki benzinlikte ihtiyaç molası verdiğinizde altına kaçırma ile turbonun az aşınması arasında seçim yapmak zorunda kalabilirsiniz. Ancak ve ancak bu şartlarda 30 saniyelik bekleme turbo için yararlıdır. 

 

SS sistemi pek çok parametreyi denetleyerek motora zararlı bir kapatmayı yapmaz. Gereksiz stres yapmayın.

 

Turbo narin yapısı nedeniyle kısa ömürlüdür, asla motor ömrü kadar dayanmaz. Özellikle dizellerde 150.000 km'den sonra kırılganlık artar. 

Aşırı korumacı kullanmanın buna etkisi fazla olmaz.  

  • Beğen 8
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

2 saat önce, Cem Boneval yazdı:

Bunun tartışması hiç bitmeyecek galiba.

 

Turbo pervanesinin/milinin yüksek hızı ve düşük ataleti nedeniyle motor stop ettikten sonra kısa bir süre daha dönmeye devam ettiği doğrudur. Ama bu süre 30 saniye falan değil birkaç saniyedir. 

Yani siz bir yere yanaşıp manevra yapıp park ederken geçirdiğiniz süre buna fazlası ile yeter. 

Normal şehir içi kullanımda ekstra bekleme süresine ihtiyaç yoktur. 

Yağlanma bozulmasına/aşınmaya yönelik yapabileceğiniz tek hata boştayken gaz verip motorun devri düşmeden kontağı kapatmak olabilir. 

Sanırım kimsenin de böyle bir alışkanlığı yoktur. 

 

Otoyol sürüşüne gelirsek; üst devir limitine yakın uzun süre kullanım motoru ve turboyu aşırı ısıtır. Bu durumda motorun ısısının düşmesi için birkaç dakikalık sakin sürüş genelde yeterlidir. Ama 200 km/h hızla yarım saat yol yapıp hemen yol kenarındaki benzinlikte ihtiyaç molası verdiğinizde altına kaçırma ile turbonun az aşınması arasında seçim yapmak zorunda kalabilirsiniz. Ancak ve ancak bu şartlarda 30 saniyelik bekleme turbo için yararlıdır. 

 

SS sistemi pek çok parametreyi denetleyerek motora zararlı bir kapatmayı yapmaz. Gereksiz stres yapmayın.

 

Turbo narin yapısı nedeniyle kısa ömürlüdür, asla motor ömrü kadar dayanmaz. Özellikle dizellerde 150.000 km'den sonra kırılganlık artar. 

Aşırı korumacı kullanmanın buna etkisi fazla olmaz.  

SS konusunda soylediklerinize katiliyorum. Bizim gorebildigimiz bir cok etkenle beraber goremedigimiz de bir cok etken var bu sistemin calisma sartlari konusunda. O sebeple turboya veya araca zarari dokunacak bir surecte calismaya calismayacaktir diye dusunuyorum.

 

30 saniye mevzusu genel gecer bir sey degil aslinda. Sure kisalabilir de uzayabilir de. Ozellikle 30 saniye diyorum ki hem kisa bir sure hem de aliskanlik haline getirilmesini kolaylastirmak adina bunu soyluyorum. Sonucta insana bir yuk olmayacagi icin aliskanlik edinmekte bir sıkınti gormedim en azindan kendi adima. Araca gunesligi koyup telefon cuzdan cantayi alana kadar zaten 30 saniye geciyor :)

Cenk Demirel tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

10 saat önce, Cenk Demirel yazdı:

Araci, ozellikle dizel motoru ilk calistirdiginizda ve bilhassa soguk havalarda motor devrinin ne kadar duzensiz oldugunu, hic beklemeden hareket etmeye basladiginizda o ilk gaz verisinizde motorun gazi yerken ne kadar duzensiz hareket ettigini gorursunuz. Ilk calistirmadan sonra belli sure beklemek motoru isitmak icin degildir. Dizel motor zaten rolantide falan isinmaz kendi kendine kolayina. Bu bekleyisin en buyuk sebebi motorun ilk marstan sonra kendini az bir sure icinde toparlayip hareketlerinin daha duzenli hale gelmesi icin. Kendinizde goreceksiniz ki motor o sure icinde daha duzenli, kararli ve kendine gelmis sekilde davraniyor.

 

Hocam çok detay düşünüyoruz ama inanın fazla bu kadarı. Cem abi çok güzel açıklamış. Motor devri rölanti devrine düştüğü an motoru stop edebilirsiniz.

Dizel motor soğuk iken daha sarsıntılı ve verimsiz çalışır. Isınması için de en iyisi hareket etmektir. Bekleyerek onun 300-500 bin km'lik ömrüne pek de bir şey katmayacağınızdan emin olabilirsiniz. Üstelik soğuk motor daha zengin çalışır, daha çok yakar ve çevreyi daha fazla kirletir.

Murat Kavuk tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

32 dakika önce, Murat Kavuk yazdı:

 

Hocam çok detay düşünüyoruz ama inanın fazla bu kadarı. Cem abi çok güzel açıklamış. Motor devri rölanti devrine düştüğü an motoru stop edebilirsiniz.

Dizel motor soğuk iken daha sarsıntılı ve verimsiz çalışır. Isınması için de en iyisi hareket etmektir. Bekleyerek onun 300-500 bin km'lik ömrüne pek de bir şey katmayacağınızdan emin olabilirsiniz. Üstelik soğuk motor daha zengin çalışır, daha çok yakar ve çevreyi daha fazla kirletir.

Ben de zaten yazmis oldugum tum yorumlarda kesinkez dogrudur diyemem cunku malumunuz motor ustasi degilim ki iddiali konusmak haddim olamaz :) Bu tarz kullanim sartlari ve sekilleri yorumsal bazda sosyal ortamda bir cok forumda, bazi sitelerde ve videolarda haliyle degiskenlik gosteriyor. Acikcasi biz kullanicilar da yorumlardan derledigimiz gordugumuz kadariyla yorum yapabiliyoruz. Bahsettigim maddeler uygulanmasi zor, zahmetli ya da araca herhangi bir zarari olmayan seyler oldugu icin parantez icinde yapilabilmesi insana yuk olmayan seyler diyebiliriz. Soyledigim gibi bu mevzularda en guvenilir ve birinci agizdan bir yorum bulmak guc. Genelde herkes aklina yattigi sekilde davraniyor. Bu baglamda ben de yapmis olduklarimin benim icimi daha fazla rahatlattigi yonunde bir yorum yapabilirim. Neticede herkesin yorumu farkli oldugu icin hangisinin kesinkez dogru oldugunu olcebilecegimiz bir mecra yok maalesef. Insaallah herkes en saglikli ve hayirli bicimde aracini zevkle kullanir :)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.