Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Focus III Max Hız Denemesi


Alper Okudur

Soru

Merhaba arkadaşlar forumda bulamadığım için konu açıyorum eğer ben göremediysem affola..

Başlıktan da anlaşılacağı üzere son hız denemeleri yaptım;

ilk denememde araçta tek başımaydım ve hiç yük yoktu son hız 192 km/h olarak gördüm.

ikincide iki kişi + bagaj tam doluydu ve bu seferki denemede 210 km/h'i gördüm.

Şimdi 2 sorum olacak;

1- Başka hız denemesi yapan oldumu? (özellikle TDCI motorla)

2- Arabanın yüklü olup olmaması son hızı etkiler mi (ki etkiledi) ve neden etkiler?

Cevaplarınızı bekliyorum..

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önerilen Mesajlar

  • 0

Bu arada arabanın ağırlığı son hızı etkilemez. Akselerasyonu etkiler. 1 ton ağırlığındaki bir arabanın 100 km/h taki yere uyguladığı etki 100 kg ın altındadır. Ve bu hız ile logaritmik bir eğri ile düşer.. 200 kmh ta yanlış hatırlamıyorsam 20 kg a kadar düşüyordu.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Yük etkiler tabi...Siz hızlanırken nasıl hızlandınız o da önemli.

Tüm vitesleri maksimum devirde değiştirin...

Yol eğimi ve Rüzgar da etkendir...5 vites'de daha da fazla olabilir..Oranlar gereği (6. vites ekonomi için)

işte ben de onu diyorum yük olumsuz etkilemeli ama olumlu etkiliyor

5. viteste de denedim ilk denememde 185 civarında kalınca 6 ya geçtim o da 192 de kaldı.

Acaba yük aerodinamisini mi değiştiriyor?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Bence ilk denemenizde motorunuz daha tam açılmış veya bu yüksek hıza alışmış değildi. 2. denemenizde iyice oturmuş motorunuz.. :dontknow: O motor ile 225 gören arkadaşlarımız var merak etmeyin yavaş yavaş motor açılır, parçalar birbirine alışır.. :D

BKN.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Maksimum hızda bende yükün olumsuz etkileyiceğini düşünmüyorum,hız olarak olmasada yere basma olarak faydasıda olacaktır.Son hıza çıkmaya çalışıyosanız 4. ve 5. viteste olabildiğince zorlayın 4200 devirlere kadar.Ozaman daha yüksek hızlara ulaşacaksınızdır.Şunuda ekiliyim 200 km hızlara çıktığınızda araç güven vermiyor abartmamak lazım.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Bu arada arabanın ağırlığı son hızı etkilemez. Akselerasyonu etkiler. 1 ton ağırlığındaki bir arabanın 100 km/h taki yere uyguladığı etki 100 kg ın altındadır. Ve bu hız ile logaritmik bir eğri ile düşer.. 200 kmh ta yanlış hatırlamıyorsam 20 kg a kadar düşüyordu.

Aracın 1400kg + şöför olduğunu düşünürsek yere uygulanan ağırlık 30kg civarında oluyo bu hesaba göre ve beni korkuttu ne yalan söyliyim. :kıhkıh: zaten sadece deneme amaçlı o hızlara çıkıp hemen düşürüyordum hızımı..

Maksimum hızda bende yükün olumsuz etkileyiceğini düşünmüyorum,hız olarak olmasada yere basma olarak faydasıda olacaktır.Son hıza çıkmaya çalışıyosanız 4. ve 5. viteste olabildiğince zorlayın 4200 devirlere kadar.Ozaman daha yüksek hızlara ulaşacaksınızdır.Şunuda ekiliyim 200 km hızlara çıktığınızda araç güven vermiyor abartmamak lazım.

tekrar denemeye cesaret edersem önceki viteslerdeki devirlere de dikkat edeyim.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Yüksek hızlarda hava direnci en büyük yavaşlatıcıdır.

Araç, içindeki farklı ağırlık dağılımı ile daha düşük hava direnci gösterebilir.

Ama daha da önemlisi hız denemesi yaptığınız zamanki rüzgardır.

Pek fark etmeyeceğiniz basit bir esinti 10-15 km/h arasında olabilir ve değişik hız değerleri böyle bir esintiyi arkanıza almakla karşınıza almak arasındaki farktan kaynaklanabilir.

Bir de sürecin rasyonelliğine bakalım:

1. Hız felakettir, 200 km/h'de herhangi bir nedenle yoldan çıkma dünyanın yörüngesinden ilelebed ayrılma ile sonuçlanacaktır.

2. Aracınızın azami hızı teknik verilerde belirtilmektedir.

3. Bu hızın biraz altında veya üstünde kalıyor olduğunuz bilgisi pratikte pek rekabet edilecek bir ortam olmadığından size bir fayda sağlamayacaktır.

4. Motorunuzun emsallerine göre gücünü merak ediyorsanız "dyno" ölçümleri pek güvenilir olmasa da kesinlikle daha güvenlidir.

5. Salt merak gidermek için alınan risk yüksektir.

6. Ayrıca söz konusu hızları karayollarında yapmak kanunen yasaktır.

7. Istanbul Park gibi trafiğe kapalı alanlarda denenebilir, ancak bu tür güçsüz araçlarda ivmelenme mesafesi son hıza ulaşmak için yetersiz kalmaktadır.

Cem Boneval tarafından düzenlendi
  • Beğen 9
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Yüksek hızlarda hava direnci en büyük yavaşlatıcıdır.

Araç içindeki farklı ağırlık dağılımı ile daha düşük hava direnci gösterebilir.

Ama daha da önemlisi hız denemesi yaptığınız zamanki rüzgardır.

Pek fark etmeyeceğiniz basit bir esinti 10-15 km/h arasında olabilir ve değişik hız değerleri böyle bir esintiyi arkanıza almakla karşınıza almak arasındaki farktan kaynaklanabilir.

Bir de sürecin rasyonelliğine bakalım:

1. Hız felakettir, 200 km/h'de herhangi bir nedenle yoldan çıkma dünyanın yörüngesinden ilelebed ayrılam ile sonuçlanacaktır.

2. Aracınızın azami hız teknik verilerde belirtilmektedir.

3. Bu hızın biraz altında veya üstünde kalıyor olmak pratikte pek rekabet edilecek bir ortam olmadığından size bir fayda sağlamayacaktır.

4. Motorunuzun emsallerine göre gücünü merak ediyorsanız "dyno" ölçümleri kesinlikle daha güvenlidir.

5. Salt merak gidermek için alınan risk yüksektir.

6. Ayrıca söz konusu hızları yapmak kanunen yasaktır.

7. Istanbul Park gibi trafiğe kapalı alanlarda denenebilir, ancak bu tür güçsüz araçlarda ivmelenme mesafesi son hıza ulaşmak için yetersiz kalmaktadır.

:kıhkıh:

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Yüksek hızlarda hava direnci en büyük yavaşlatıcıdır.

Araç içindeki farklı ağırlık dağılımı ile daha düşük hava direnci gösterebilir.

Ama daha da önemlisi hız denemesi yaptığınız zamanki rüzgardır.

Pek fark etmeyeceğiniz basit bir esinti 10-15 km/h arasında olabilir ve değişik hız değerleri böyle bir esintiyi arkanıza almakla karşınıza almak arasındaki farktan kaynaklanabilir.

Bir de sürecin rasyonelliğine bakalım:

1. Hız felakettir, 200 km/h'de herhangi bir nedenle yoldan çıkma dünyanın yörüngesinden ilelebed ayrılam ile sonuçlanacaktır.

2. Aracınızın azami hız teknik verilerde belirtilmektedir.

3. Bu hızın biraz altında veya üstünde kalıyor olmak pratikte pek rekabet edilecek bir ortam olmadığından size bir fayda sağlamayacaktır.

4. Motorunuzun emsallerine göre gücünü merak ediyorsanız "dyno" ölçümleri kesinlikle daha güvenlidir.

5. Salt merak gidermek için alınan risk yüksektir.

6. Ayrıca söz konusu hızları yapmak kanunen yasaktır.

7. Istanbul Park gibi trafiğe kapalı alanlarda denenebilir, ancak bu tür güçsüz araçlarda ivmelenme mesafesi son hıza ulaşmak için yetersiz kalmaktadır.

Cem Bey'in hemen hemen her iletisi ders niteliğinde...

Bir diğer üstadımız Mertol Bey'in de hakkını, lafı gelmişken teslim edelim..

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Kötü örnek teşkil ediyorum dimi, pardon :kıhkıh:

Kötü örnek açısından dememiştim. Mesleklerin getirdiği sosyal statüler benim için pek anlamlı değil.

Sonuçta en azından intörnlüğünüzde falan acilde nöbet tutmuşsunuzdur. Sonuçları hakkında fikir sahibisinizdir diye bir önerme ile yola çıktığım için şaşırdım.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.