Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Lpg Uygulaması Var Diye Garanti Kapsamına Sokulmayan Ateşleme Bobini Arızası


Ertan Yücel

Soru

20.000 km de 1,6 benzinli otomatik focus a lpg takdırdım, 27.000 km de arıza lambası yaktı garanti devam ettiğinden servise gittim, ateşleme sistemini inceleyeceklerini söylediler, daha sonra ateşleme bobininin arızalandığını ve lpg takıldığı için garanti kapsamına alamayacaklarını işçilik ve malzeme dahil 567 liraya değiştireceklerini söylediler ve ödemeyi yaptım değiştirdiler.

 

lpg sistemi uygulanırken ateşleme bobinine hiç bir ek yada yama yapılmadı, lpg servisinden alacağım bunu belirten bir rapor ile tüketici hakem heyetine başvurmam halinde sizce netice alabilir miyim? yada öneriniz var mı? ford a iki kere başvuru yaptım ikisinden de olumsuz geri dönüş yaptılar.

ateşleme bobini.jpg

teknik rapor-1.jpg

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önerilen Mesajlar

  • 0

Sorularınıza tek tek cevap vereyim.

Tüketici koruma konunun ruhu gereği hakem heyetleri %200 hatalı olmadığı durumlarda son kullanıcı / tüketici lehine karar verir. Yani hakem heyetine başvurur ve sabırlı davranırsanız ödediğiniz bedeli geri alırsınız.

... garanti konusuna gelince, Cindilli ve Ford o konuda haklı.  LPG montajı sonrasında motor - yakıt besleme sistemi - elektrik sistemi otomatik olarak garanti dışı kalır. Yani LPG montajcısının bobin'e doğrudan müdahale edip-etmediği önemli değil. Ön kablo grubuna (yani aracın ön tarafındaki elektrik dağıtım şebekesine) müdahale edildiği için cindilli'nin sisteme girdiği garanti talebi reddedilmiştir. 

... bilginize. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Valla garanti ve ford ikisini bir arada düşünemiyorum.herşeye kullanıcı hatası.formda da yazmıştım focus 3 lerde bijon sorunu bilinen bir gerçek.3-4 sefer müracaat ettim hepsinde red.bijonların birkaç tanesinin üzerindeki kaplama düştü.hepsinde red geldi.üstelik beraber araç aldığımız arkadaşa serviste rasladım elinde olanlarla servis onay aldı garantiden değiştirildi.bana bijon kalmadı.bende yolum düştüğü başka bir servise bakım yaptırmışken değişim yaptırayım dedim.onay verilmedi.ayrıca kapı cam kenarlarında bulunan parlak plastiklerin içinde lekeleme oluştu(sağsol toplam 6 parça hepsinde var.)bunlarda kullanıcı hatası.yani ben kapı camı kenarlarındaki plastikleri söktüm üstelik hepsini içinde uğraşıp hepsini lekeledim.tekrar parlak kapakları üzerlerine yapıştırdım.alsınlar kendileri benim yaptığımı iddia ettiklerini yapsınlar arabayı alıp götürsünler.bijonları ise ben her gün sökmeye uğraşıp kapakları kırıyorum ve garantiden değiş istiyorum.üç sefer servise girmişim.dışarıda yaptırdığımla servis arasında enaz 500 tl fark var.bilsem dışarıda yaptırı aradaki fark ile kafama göre bijonları ve cam kenarlarını değiştirirdim.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
39 dakika önce, Alparslan Özaslan yazdı:

Valla garanti ve ford ikisini bir arada düşünemiyorum.herşeye kullanıcı hatası.formda da yazmıştım focus 3 lerde bijon sorunu bilinen bir gerçek.3-4 sefer müracaat ettim hepsinde red.bijonların birkaç tanesinin üzerindeki kaplama düştü.hepsinde red geldi.üstelik beraber araç aldığımız arkadaşa serviste rasladım elinde olanlarla servis onay aldı garantiden değiştirildi.bana bijon kalmadı.bende yolum düştüğü başka bir servise bakım yaptırmışken değişim yaptırayım dedim.onay verilmedi.ayrıca kapı cam kenarlarında bulunan parlak plastiklerin içinde lekeleme oluştu(sağsol toplam 6 parça hepsinde var.)bunlarda kullanıcı hatası.yani ben kapı camı kenarlarındaki plastikleri söktüm üstelik hepsini içinde uğraşıp hepsini lekeledim.tekrar parlak kapakları üzerlerine yapıştırdım.alsınlar kendileri benim yaptığımı iddia ettiklerini yapsınlar arabayı alıp götürsünler.bijonları ise ben her gün sökmeye uğraşıp kapakları kırıyorum ve garantiden değiş istiyorum.üç sefer servise girmişim.dışarıda yaptırdığımla servis arasında enaz 500 tl fark var.bilsem dışarıda yaptırı aradaki fark ile kafama göre bijonları ve cam kenarlarını değiştirirdim.

 

Alparslan abi bu üçüncü okuyuşumuz sanırım ama maalesef değişen bir şey olmayacak :(

 

Garantiden bir çok parça değiştiren arkadaşların yazısını da burada okuyoruz hep beraber :) Bijon ve bazı trim parçalarının değişmemesi çok anormal bir durum değil. Benim de kapaklarım düştü misal cepten aldım kapaksızını, çünkü sonuç değişmeyecek tekrar düşecek bu döngüye düşmenin de anlamı yok.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

haklısınız Yakup bey ama garanti konusu olunca şarteller atıyor ve dalıyorum konuya.ford tan önce sıfır fulence almıştım.ne hikmetse en ufak bir kafama takılan konuda damlıyor ve bir cıvata sesi bile gelsin hemen değiştiriyorlardı.ayrıca bagaj döşemelerinde bir sürü plastik perçinler var ve çok sık düşüyor olmalarıan rağmen servis belki 10-15 tanesini sorunsuz değiştiriyor ve birde ufak tefek sağı solu kontrol edip veriyorlardı.böyle ilgilenmeyi görüp fordun sorumsuzca garanti dışı demesi sinirime dokunuyor.avrupa da akrabalarımızda ford ta çalışıyor ve bu sorduğumda bijonları biz değiştiriyoruz dediğinde hak arama konusunda ne kadar geride olduğumuz(veya şirketlerin ne kadar müşteriyi önemsediklerini)düşünüce ister istemez sitemkar oluyoruz.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
3 dakika önce, Alparslan Özaslan yazdı:

haklısınız Yakup bey ama garanti konusu olunca şarteller atıyor ve dalıyorum konuya.ford tan önce sıfır fulence almıştım.ne hikmetse en ufak bir kafama takılan konuda damlıyor ve bir cıvata sesi bile gelsin hemen değiştiriyorlardı.ayrıca bagaj döşemelerinde bir sürü plastik perçinler var ve çok sık düşüyor olmalarıan rağmen servis belki 10-15 tanesini sorunsuz değiştiriyor ve birde ufak tefek sağı solu kontrol edip veriyorlardı.böyle ilgilenmeyi görüp fordun sorumsuzca garanti dışı demesi sinirime dokunuyor.avrupa da akrabalarımızda ford ta çalışıyor ve bu sorduğumda bijonları biz değiştiriyoruz dediğinde hak arama konusunda ne kadar geride olduğumuz(veya şirketlerin ne kadar müşteriyi önemsediklerini)düşünüce ister istemez sitemkar oluyoruz.

 

Artık kötü araba yok, iyi/kötü servis var dediğimiz aslında bu oluyor. Reno'ya boşuna Türkiye'nin markası demiyorlar :kıhkıh: 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
Bir saat önce, Yakup Çağatay yazdı:

çünkü sonuç değişmeyecek tekrar düşecek bu döngüye düşmenin de anlamı yok.

konuyu baltalamak istemiyorum ama bu nasıl bi mantık? bence aksine tekrar tekrar üzerine gidip değiştirtmek gerekiyor, tekrar düşecekse düşmeyenini yapsınlar benim derdim mi? Benim sorunum olmayan bir şey için neden ben ödeme yapıyorum?

Benim bir tanesi serviste düştü, bir kaç tanesi sallanıyordu. 20side garantiden değişti bi daha da sorun olmadı (en az 2 yıldır).

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
8 dakika önce, Ozan Kar yazdı:

konuyu baltalamak istemiyorum ama bu nasıl bi mantık? bence aksine tekrar tekrar üzerine gidip değiştirtmek gerekiyor, tekrar düşecekse düşmeyenini yapsınlar benim derdim mi? Benim sorunum olmayan bir şey için neden ben ödeme yapıyorum?

Benim bir tanesi serviste düştü, bir kaç tanesi sallanıyordu. 20side garantiden değişti bi daha da sorun olmadı (en az 2 yıldır).

 

Kıllık değil mi 'o kapağı senin özellikle çıkartmadığını ispatla gel :D ' 

 

Bu benim düşüncem, yanlış gelebilir saygı duyarım da niye beni eleştiriyorsun belki param çok/başkasına dert anlatmak istemedim. Şaka bir yana parça düzeldiyse ne ala memleket. Ayrıca zaten diğerleri 2-3 yılda düşmüş bu da benzer zamanda yolcu olabilir. Bir daha değişmeyecekler ve dediğim yola başvrucacaksın sen de, haksız mıyım?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
Şimdi, Yakup Çağatay yazdı:

 

Kıllık değil mi 'o kapağı senin özellikle çıkartmadığını ispatla gel :D ' 

 

Bu benim düşüncem, yanlış gelebilir saygı duyarım da niye beni eleştiriyorsun belki param çok/başkasına dert anlatmak istemedim. Şaka bir yana parça düzeldiyse ne ala memleket. Ayrıca zaten diğerleri 2-3 yılda düşmüş bu da benzer zamanda yolcu olabilir. Bir daha değişmeyecekler ve dediğim yola başvrucacaksın sen de, haksız mıyım?

garanti diye bir şey olmasın o zaman yani kağıt üzerinde olsun ama servisler a dan z ye her şeye kullanıcı hatası diyip göndersin.

Kendin ne yaparsan yap, ama başkasına tavsiyede bulunursan bende bana yanlış gelen kısmını açıklarım.

Hayır, garanti olsun diye en az 2 sene yazmıştım ama üşenmiyip baktım. Temmuz 2013te değişmiş, yani araç trafiğe çıktıktan 1 sene sonra, o zamandan beri de 3.5 sene olmuş, ki defalarca sökülüp takıldı.

Garantim bitmemişken dediğin yola başvurmazdım, garanti talebi red gelseydi de lastik patladığında yolda kalıp üzerine birde dava açardım.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
6 dakika önce, Ozan Kar yazdı:

garanti diye bir şey olmasın o zaman yani kağıt üzerinde olsun ama servisler a dan z ye her şeye kullanıcı hatası diyip göndersin.

Kendin ne yaparsan yap, ama başkasına tavsiyede bulunursan bende bana yanlış gelen kısmını açıklarım.

Hayır, garanti olsun diye en az 2 sene yazmıştım ama üşenmiyip baktım. Temmuz 2013te değişmiş, yani araç trafiğe çıktıktan 1 sene sonra, o zamandan beri de 3.5 sene olmuş, ki defalarca sökülüp takıldı.

Garantim bitmemişken dediğin yola başvurmazdım, garanti talebi red gelseydi de lastik patladığında yolda kalıp üzerine birde dava açardım.

 

Garanti olsun tabii niye olmasın, senin arabaya ödediğin paranın içinde garantiden değişecek parçanın da parası var. Yeri geliyor kullanıcı hatasını da değişiyorlar. Ben bu konudaki özel yorumumu ilettim garantiyi vs savunduğum da yok :D 

Niye kızıyorsun anlamadım. :D Ozzzz ben de gördüğümü iletiyorum senden başka bir çok kişi de yenisini taktığı halde yine düşüyor. Kendi çözümümü iletmeye devam ederim sen de düzeltirsin ne güzel işte :D Okuyan da kendine göre yolunu çizer.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
Şimdi, Yakup Çağatay yazdı:

 

Garanti olsun tabii niye olmasın, senin arabaya ödediğin paranın içinde garantiden değişecek parçanın da parası var yeri geliyor kullanıcı hatasını da değişiyorlar.  A

 

Niye kızıyorsun anlamadım. :D Ozzzz ben de gördüğümü iletiyorum senden başka bir çok kişi de yenisini taktığı halde yine düşüyor. Kendi çözümümü iletmeye devam ederim sen de düzeltirsin ne güzel işte :D Okuyan da kendine göre yolunu çizer.

senin dediğinden o sonucu ulaşıyorum ben :D

kızdığım için değil saçma geldiği için yazıyorum. yeniside düşüyorsa bu benim sorunum değil yine otosanın sorunu, düşmeyenini yapsın banane?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
2 dakika önce, Ozan Kar yazdı:

senin dediğinden o sonucu ulaşıyorum ben :D

kızdığım için değil saçma geldiği için yazıyorum. yeniside düşüyorsa bu benim sorunum değil yine otosanın sorunu, düşmeyenini yapsın banane?

 

Doğru :D Bilmem kaç kere konuştuğumuz konu :zha: 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Endüksiyon bobini arızasısın birinci sebebi LPG zaten araçta Lpg olmasa o bobin sorun vermezdi emin olun ben olsam bende garantiden degistirmezdim arazinanin sebebi belli,atıyorum cam otomatiginiz bozuldu servis garantiden degistirmedi o zaman servise kusur bulabilirsiniz

çağlar çetinkaya tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
19 saat önce, çağlar çetinkaya yazdı:

Endüksiyon bobini arızasısın birinci sebebi LPG zaten araçta Lpg olmasa o bobin sorun vermezdi emin olun ben olsam bende garantiden degistirmezdim arazinanin sebebi belli,atıyorum cam otomatiginiz bozuldu servis garantiden degistirmedi o zaman servise kusur bulabilirsiniz

Bu lpg nasıl bozuyor biraz açarmısın tam bilemedim?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
Şimdi, Osman Türkol yazdı:

Bu lpg nasıl bozuyor biraz açarmısın tam bilemedim?

 

topa ben gireyim ... temelde iki neden var.

bir - yanlış montaj

iki - sistem gereksinimi

 

...şöyle açayım. (yanlış montaj & kötü işçiliği anlatmaya gerek var mı?)

LPG sistemi benzin'den gaz'a geçerken ilk anda yüksek miktarda enerjiye ihtiyaç duyuyor. (yaklaşık 30-40,000 volt) araç LPG'ye dönüştürülürken buna uygun buji ile ikmal edilmediyse benzinli motor için (fabrikanın koyduğu) buji bu ani gerilim artışını karşılayamıyor. Doğal olarak yük bobin ve kablolara biniyor ... sistemin bobin ve/veya kablo kısmında yıpranma, eskime varsa arıza! ortaya çıkıyor.

 

LPG'ye dönüştürülmüş araçlarda bobin, buji ve kablo tesisatı arızası sıklık ile görülür ... belki başka ihtimaller de vardır ama benim bildiğim/rastladığım "genel" arıza nedenleri yukarıda belirttiğim gibi kötü işçilik/lpg sistem gereksinimi kaynaklı ...

 

Bu konuda ne yapılabilir? LPG için "uygun" buji takılabilir (mesela) örnek : http://www.oto-parca.net/Iridyum-CNGLPG-Buji,LA_270-2.html#labels=270-2  

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.