Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

çinli Focus Fiyatı


Serkan erden

Önerilen Mesajlar

netten araştırırken focus 1,6 benzinli hb fiyatı 118500 yuan olduğunu gördüm. tl ye vurursak 54000 tl civarı ediyor. ucuzluğuyla meşhur çinde bu fiyat biraz fazla geldi sanki bana. yurtdışında çok ucuz, yarı yarıya derler hep araçlar için. 2,elde durum öyle olabilir ama sıfırda ciddi ucuzluk yok galiba..

Serkan erden tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hocam şu şehir efsanelerine göre bilgileri sınamayı bırakın  :D  Zaman kaybı sadece.

 

Ucuz olan şey; alım gücüne göre ucuz olması. Almanya'da da arabalar bizimle benzer fiyatla (Döviz kuru ile) satılıyor, ama onlara göre ucuz.

 

Ayrıca ÇİN ucuzluğuyla ne kadar meşhursa kaliteli üretimde de meşhurdur yani pahalısı da var ucuzu da var.

Money Talks.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

1 saat önce, Olcay Sert yazdı:

hmmm o zaman bu benden hediye

ford focus hatchback 1.0 ecoboost titanium

singapurda 104.888 USD ~ 324.754 TL

 

 

Clipboard01.jpg

--0 dakika sonra eklendi--

Kaynak : http://www.sgcarmart.com/new_cars/newcars_listing.php?MOD=ford

 

Singapur doları da var. Onun kur fiyatı farklıdır. Yine de yüksek tabi..

 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

1 saat önce, Gürkan Çakıroğlu yazdı:

Arabadan ziyade vergi ve yol işgal payları yüksek. Malum 458 km2 ülke :)

 

...özellikle Asya'da "yan ödemeler" çok para tutuyor.

 

Japonya'dan örnek vermek gerekirse standart bir aile aracının yıllık MTV'si (aslında MTV değil, trafik pulu ... ama konu dal budak sarmasın diye MTV dedim) 1,000USD civarında. Bu pul her defasında iki yıllık alınıyor yani 24 ayda bir 2,000USD pul parası / MTV ödeniyor.

 

Olay burada bitmiyor.

 

Araç alıyorsanız "kalıcı" park yeri için tahsis edinmeniz gerek. Yani ikamet adresinizin yakınlarında bir park noktasını satın almanız veya yıllık olarak kiralamanız ve bunu da belgelemeniz isteniyor. Birden fazla aracı olan Japon aileler (aslında bir tane aracı olan bulmak bile zor ama orada da evde 2-3 aracı olanlar var) gidip bir park alanı satın alıyor, sonra da bu park alanına iki araç stoklamak için lift sistemi kuruyorlar.

 

Saçmalıyorlar demeyin, büyük şehirlerde park alanı ücretleri 20.000 - 600.000 USD aralığında.  (bu konuda rekor en azından bildiğim kadarı ile yan yana iki park yeri için 1,080,000 USD ödenen Hong Kong'da) yani 40-50k USD ödeyen kişi park alanına 2k USD'lik yatırım yapıp park masrafını %50 düşürebiliyor.

 

 

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

singapur gibi bir ülkede bu fiyatlar normal. satın almasınlar diyedir, çünkü herkes 1 oto alsa, sokaklar değil kaldırımlarda araba kullanılır :)

keza hong kong da benzer dir

 

aynı şey istanbul içinde yapılabilir. o şehirde oturmanın bir maliyeti olmalı.. ek %10 ötv ve %25 mtv vb..

yolların durumu ortada.. 50 katlı binaların olduğu bir imarlaşma varsa 3-4 şerit yetmez..fazla şerit inşa edilemez..arası bulunmalı

Mehmet Demir tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Mehmet hocam bal damlıyor ağzından :)

 

3 dakika önce, Mehmet Demir yazdı:

singapur gibi bir ülkede bu fiyatlar normal. satın almasınlar diyedir, çünkü herkes 1 oto alsa, sokaklar değil kaldırımlarda araba kullanılır :)

keza hong kong da benzer dir

 

aynı şey istanbul içinde yapılabilir. o şehirde oturmanın bir maliyeti olmalı.. ek %10 ötv ve %25 mtv vb..

yolların durumu ortada.. 50 katlı binaların olduğu bir imarlaşma varsa 3-4 şerit yetmez..fazlasıda inşa edilemez..arası bulunmalı

 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hayır tabii ki yanlış tespit. Yüz ölçümü/araç oranı İstanbul'dan düşük olan şehirler yurt dışında var.

Yollar ve şehir planlaması yetersiz.

AVM'lere peşkeş çekilmemeliydi, geçti Bor'un Pazarı...

 

Ayrıca İstanbul'a ek vergi olacağına, diğer illere indirim olsa ya.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

ben konya da şehirdışı denebilecek bir mahallede oturuyorum..merkez 12 km..etrafımızda evler yapıldıkça merkeze giden yol doldu yaşadığım son 10 senede... (merkeze başka yolda açılamaz, ancak metro falan olabilir. londra ve paris in altı örümcek ağı gibi metro ile çevrili..bazı şehirlerde şehir merkezi sınırına araçla gelip içerde bisiklet ve yaya gezmek serbest) ve etrafımızda 1000 lerce dönüm arazi var, buralarada gelecek 10 yıl içinde bugünkü kadar ev yapılsa biz buradan merkeze o 12 km yolu 1 saatte gidemeyeceğiz..(şu an 20-25 dak) her yer böyle..illaki insanlar merkeze gitme ihtiyacı hissediyor..bunun bence tek alternatifi var şehirde yapılaşmalara imar verilirken yeni merkezler-çarşılar yaratacak planlar oluşturulmalı..yani insanlar bulundukları yerlerden merkeze gitme ihtiyacı çok ekstrem durumlarda olmalı, her ıvır zıvır için gidilmemeli.. bunların hesabı bellidir zaten şehir planlamacıları bunu bilir ama rant her zaman standartların önüne geçer..yani uzaya gitmeye gerek yok.. hep yurtdışı gezilerine çıkılır, şehir görmek için öğretim planlamaları yapmak için ama her zaman birilerinin dediği olur..

velhasıl kelam Çağatay ın da dediği gibi geçti bor un pazarı, ancak cezalarla önlemler arttırılabilir..

eğitimde tekli öğretime geçip dersler 9 da başlarsa öğrenci servis vb arabaların trafikteki yoğunluğu dağılır hep sabah 6-7 lere sıkışmaz..

 

büyüklerimiz iyisini bilir derler ama bilmez yani..

--3 dakika sonra eklendi--
21 dakika önce, Gürkan Çakıroğlu yazdı:

Mehmet hocam bal damlıyor ağzından :)

:D

 

Mehmet Demir tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

 
...özellikle Asya'da "yan ödemeler" çok para tutuyor.
 
Japonya'dan örnek vermek gerekirse standart bir aile aracının yıllık MTV'si (aslında MTV değil, trafik pulu ... ama konu dal budak sarmasın diye MTV dedim) 1,000USD civarında. Bu pul her defasında iki yıllık alınıyor yani 24 ayda bir 2,000USD pul parası / MTV ödeniyor.
 
Olay burada bitmiyor.
 
Araç alıyorsanız "kalıcı" park yeri için tahsis edinmeniz gerek. Yani ikamet adresinizin yakınlarında bir park noktasını satın almanız veya yıllık olarak kiralamanız ve bunu da belgelemeniz isteniyor. Birden fazla aracı olan Japon aileler (aslında bir tane aracı olan bulmak bile zor ama orada da evde 2-3 aracı olanlar var) gidip bir park alanı satın alıyor, sonra da bu park alanına iki araç stoklamak için lift sistemi kuruyorlar.
 
Saçmalıyorlar demeyin, büyük şehirlerde park alanı ücretleri 20.000 - 600.000 USD aralığında.  (bu konuda rekor en azından bildiğim kadarı ile yan yana iki park yeri için 1,080,000 USD ödenen Hong Kong'da) yani 40-50k USD ödeyen kişi park alanına 2k USD'lik yatırım yapıp park masrafını %50 düşürebiliyor.
 
 

Kaan abi iyileşmiş maşallah. :)
Japonya'da otopark kavgası kanlı biter.
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.