Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Focus 2016 Trend X1.6 Benzinli Performansı


Tümer Demirel

Soru

Herkese iyi günler arkadaşlar. Aracım 2016 benzinli 1.6 trend x. Arkadaşlar aracı alalı 15 gün oldu. Nedense aracımda 125 beygirlik bir araç istediğim performansı göremiyorum.  Özellikle rampalarda çok iyi gitmiyor. Acaba bu neden olabilir. Yoksa benim mi beklentim çok yüksek. ?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önerilen Mesajlar

  • 0

aynı aracı kullanan biri olarak,evet rampalarda bayıyor,hatta bazen gaza basınca gitmediği hissi bile oluyor ama bunun sebebi devir,vites senkronu. benim gibi ekonomik olsun diye aracı 3000 devirden yukarı çıkarmazsan rampa girişinde hızlı ivmelenmeyi sağlamazsan araç bayılır tabiki. ama düz yolda sıfır sıkıntı. turbo beslemeli araç almayı düşünürsen 2 unsuru dikkate alman lazım. 1. turbolara gaz takıldığı zaman (eğer düşünüyorsan) atmosferiklere göre daha çok sıkıntı yapabiliyor. 2. turbo arızası ile karşılaşırsan tamiri masraflı oluyor.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
6 saat önce, Furkan Çiçek yazdı:

Yıl olmuş 2016 halen Turbosuz araç üretiyorlar. Yok arkadaş bir tane malcolm x'in çıkıp bu düzeni değiştirmesi gerek.

Sorun turbosuz araç üretilmesi değil, beklentilere uygun seçim yap(a)mayan kullanıcılar. 

Bu da atmosferik: http://auto.ferrari.com/en_EN/sports-cars-models/car-range/458-speciale/

Cem Boneval tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Aracın performansı yüksek devirde belli oluyor. Şehir içi düşük hızlarda rampaları 2 ile çıkmıyor. Mumkunse aracı 1. Viteste zorlama hem performans alamazsın hemde cok yakar. 2 ile 3 arasını uzun tut. Onun dışında fazla birsey bekleme derim turbonun farkı 1. Viteste belli olur

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
09/09/2016 - 23:05 tarihinde, Ergün YILDIZ yazdı:

Aracınız dizel olsaydı, benim gibi 45 derecelik rampaları 3. hatta 4. vites ile çıkardınız.

Bunu yazan arkadaşa bilgi olsun diye ekliyorum, videodaki rampa 43 derece...

 

4 saat önce, Furkan İlker Özmen yazdı:

turbonun farkı 1. Viteste belli olur

Her viteste belli olur ama en az 1.viteste fark eder, süre kısa hız düşük...

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
18 saat önce, Cem Boneval yazdı:
09.09.2016 - 23:05 tarihinde, Ergün YILDIZ yazdı:

Aracınız dizel olsaydı, benim gibi 45 derecelik rampaları 3. hatta 4. vites ile çıkardınız.

Bunu yazan arkadaşa bilgi olsun diye ekliyorum, videodaki rampa 43 derece...

 

23 saat önce, Furkan İlker Özmen yazdı:

turbonun farkı 1. Viteste belli olur

Her viteste belli olur ama en az 1.viteste fark eder, süre kısa hız düşük...

Hocam ben aradaki tork farkını belirtmek için biraz abarttım (25 derece kadar)

 

Ferrari 458 Speciale -  0-100 km/h  3.0 sec - 605 HP - V8 - 574,000 Euro

                                0-200 km/h  9.1 sec

 

2016 Focus Trendx 0-100 km/h 11.00 sec -125 HP 1.6 cc - 62.860 TL

 

Nekadar ekmek (Euro) okadar köfte misali.

 

Ama videodaki Land da 3 olmasa da en 2 buçuk takviye çıkıyor.

 

Saygılar.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
9/9/2016 - 23:05 tarihinde, Ergün YILDIZ yazdı:

Aracınız dizel olsaydı, benim gibi 45 derecelik rampaları 3. hatta 4. vites ile çıkardınız. Tabi benzinli olunca duz yolda gider rampada bayılır.

Iyi dedin hocam, basarilarinizi Ankaranin Dikmen semtinde gostermenizi de bekleriz. Cok degil %10 luk rampalar bizdekiler. Bazilari azcik daha dik galiba. Inan olsun bendede Focus var 210Bg 310Nm ben cikamiyorum 3 de 4 te. Benzinli ondan cikarmiyorum zahir. Dizel almadigima pisman oldum sen soyleyince ;)

 

Servet Ö. tarafından düzenlendi
  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

MK2 den MK3 e geçince bende onu fark ettim. Güzergahımdaki rampalarda MK2 focusa göre MK3 focus daha çok vites küçültme istiyor. Doğrumu bilmem ama ben bunu MK3 ün daha yoğun olan elektronik sürücü destek sistemlerine bağlıyorum. Yeni arabalarda o kadar çok elektronik varki..teker hızını hesaplayan, birbirine oranlayan, kaymayı takip eden vs vs...bir nevi bilgisayar sürüyoruz :) Zor anlarda, virajlarda saçma sapan işler yaptığımızda devreye girmeleri güzel oluyor ama normal şartlarda dahi araba hep bir kontrol altında sanki. Öyleki kaymak asfaltta ışık kalkışında bile araba az bir patinaja düştüğünde bile hemen esp ışığı yanıyor.

 

Katılır mısınız bilmem, eskiden herşey mekanikti (telli gazlar, karbüratör vs) ama sürüşte bir haz vardı. Sonradan elektronik ve chipler arabaya müdaheleye başladı ve sürüş hazzı yerini yapay tepkilere bıraktı.. şimdi geldiğimiz günde elektronik sistemler tekrar o eski mekanik hazları kullanıcılara vermeye (taklit etmeye) çabalıyor sanki..

 

Not: Kıyas olmaz tabiki ama, benim kullandıklarım arasında, parasına göre en iyi torku hissettiren araba Hyundai Accent Era Dizel (eski kasa olan). Ben böyle kafa atan bi araba görmedim..resmen şaka gibi.. :blink:

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
31 dakika önce, Yavuz Karatekin yazdı:

Bende 2010 focus comfort vardı yenisini aldım 2015 model daha yeni sayılan (11000)km aynı yolu kulanmaktayım ama 2010' nun performansı yok bir bakıma hatamı yaptım yeni aldım diye düşünüyorum 

 

Ölçüm yaptınız mı ? 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
6 dakika önce, Yavuz Karatekin yazdı:

Ölçüm kendimce yaptığım aynı yolu aynı güzergahı kullanıyorum bizim burda rampa var aynı hızla aynı viteste bu araba bayılıyor nerdeyse

İki araç arasında yaklaşık 150 kg fark var ve motorlar da az tüketim & emisyon için gücü kısılmış modeller. Euro 4 ile Euro 6 farkı özetle.

Bayılıyorsa bir alt vitese geçmeniz gerekir haliyle performan sorunu! yaşamazsınız. Siz bu dezavantajlara rağmen yakıt tüketiminiz düştüyse üzülecek veya pişman olacak bir konu yoktur :)

Hayırlı olsun.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.