Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

2016 Makyajlı Corolla


Yakup Ç. A.

Önerilen Mesajlar

İçi görece geniş olsun, kolay arıza yapmasın, satarken pek değer yitirmesin, araç beni sadece alıp bir yerden başka bir yere taşısın diyenlerin tercihi zaten Corolla olur. Ancak ben konfor, sürüş zevki daha yeni ve eğlenceli teknolojiler istiyorum, yalıtımı iyi olsun, direksiyonuna geçtiğimde beni heyecanlandırsın diyen biri zaten Toyota'nın önünden geçmiyor. Bunun sebebi daha önce defalarca dillendirildi. Olay başarısızlık değil; Toyota'nın üretime oldukça küresel bakması. Bu arada performanstan konu açılmış. İş sadece beygir sayısında değil. Tekniğine de girmiyorum. Son derece halk ağzıyla şöyle diyeyim: 1.0 motorlu bir Focus veya 1.2 motor bir Golf güçlü(!) 132 beygirin burnundan getirir. O kadar paralar atmosferiklere nasıl verilir bir türlü çözemem. Bir de Toyota'nın meşhur dayanıklılığı üzerine birkaç kelam etmek istiyorum. Parça dayanıklılığı yani uzun ömür konusunda gerçekten başarılılar ancak şasi sağlamlılığı noktasında soru işaretleri var. Özellikle small overlap testlerinde Corolla rezil oldu. Şanzıman hususunda da bas bas bağıran cvt si mi yoksa en acemi şoförden bile ağır vites değiştiren tek kavraması mı konforlu?

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Mehmet Bey

Atmosferik motor bahsettiğim.Yeni teknolojili motorlar değinizden turbo motorlar anlıyorumki;

Yeğenimin jettasından bir örnek vereyim.1.4-122 beygir-turbo motorda  ortlama tüketimi 6.3-6.5 civarında(söylediğine göre).Corollada da 6.6-6.9 civarında.120 den sonrada corollanın moturunda tüketim 1.4 turboya göre daha azdır..Jettanın ilk 100e çıkması 9.8 saniye,corollada 10 saniyedir. Turbo motor özellikle yokuşlarda kendini gösteriyor.Servise girme oranı ve dayanıklık konusuna girmiyorum.Bu bilgiler ışığında corollanın motoruna kötü demek yanlış olur.Toyota namını motorundan alır zaten.Yıllardır turbo motora geçmemesinin nedenide bu sanırım.ama Toyotada turbo motora geçecek.Nitekim ilk turbolu Aurisler 1.2-116 beygir 2016 da Amerikada çıktı..Aslında turbo ile atmosferik motoru mukayese etmemek lazım.

Ramazan Bey,

Fordun 1.0 nı bilmiyorum ama Golf 1.2 turbo burnundan getirmiyor.İkisininde ilk 100 hızlanmaları aynı ve çıkabildikleri son sürat corollanın daha fazla, biri 1210 kg, diğeri 1330 kg. 1.4 turbonun çıktığı son sürat (220km),corollada (215km).Corolla atmosferik motora rağmen hiçde öyle denildiği gibi performansız bir araç değilmiş.Benimde düşüncem bu aracı almadan önce sizin gibiydi(performans konusunda) ama hiçde üyle olmadığını ve aksine performanslı bir araç olduğunu gördüm.

 

Ben corollanın fanatiği değilim ama diğer bindiğim araçlarla mukayese yaptığımda corolla benim gönlümü kazandı..İlk yedi aylık kullanmamda bende bu düşünceyi doğurdu.Bu kişiden kişiye değişir tabiki.

 

Kişi bütçesine göre aldığı aracını seviyorsa ,memnunsa , en iyi araç odur bence.

 

Herkese kazasız,belasız sürüşler dilerim.

 

 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

7 saat önce, Eren Özdemir said:

Mehmet Bey

Atmosferik motor bahsettiğim.Yeni teknolojili motorlar değinizden turbo motorlar anlıyorumki;

Yeğenimin jettasından bir örnek vereyim.1.4-122 beygir-turbo motorda  ortlama tüketimi 6.3-6.5 civarında(söylediğine göre).Corollada da 6.6-6.9 civarında.120 den sonrada corollanın moturunda tüketim 1.4 turboya göre daha azdır..Jettanın ilk 100e çıkması 9.8 saniye,corollada 10 saniyedir. Turbo motor özellikle yokuşlarda kendini gösteriyor.Servise girme oranı ve dayanıklık konusuna girmiyorum.Bu bilgiler ışığında corollanın motoruna kötü demek yanlış olur.Toyota namını motorundan alır zaten.Yıllardır turbo motora geçmemesinin nedenide bu sanırım.ama Toyotada turbo motora geçecek.Nitekim ilk turbolu Aurisler 1.2-116 beygir 2016 da Amerikada çıktı..Aslında turbo ile atmosferik motoru mukayese etmemek lazım.

 

 

 

Eren bey; yazdığınız verilerin hepsi yanlış şimdi hangisini düzelteyim. Bence siz resmi sitelerden verileri bir daha kontrol edin. Ayrıca sizde Toyota'nın turbolu motora geçiş yapacağını söylüyorsunuz madem atmosferik daha iyi neden turboya geçecek

Mehmet Gün tarafından düzenlendi
imla
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

O verilerin hepsi doğrudur.Defalarca test edilmiştir.Hem hız -hem yakıt değerleri.Resmi sitelerde yazılan değerler 90 km hızla fabrika değerleridir ve hiç birisi tutmaz.

Birde şu olayı yanlış anlamışsınız.Ben turbo veya atmosferik motor daha iyi demiyorum.Daha ziyade turbo motor ile karşılaştırma yaparak toyotanın atmosferik motorunun sanıldığı kadar kötü olmadığını dile getiriyorum.

 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

On 08.04.2016 at 14:49, Doğan Kurban said:

Geçen hafta makyajsız modeline bindik hemde kiralık en boş donanımına. Dizel otomatik araçtı. Vites geçişlerinden hiç memnun kalmamış arkadaşım. Sanki bir kararsızlık olduğunu söyledi. Fakat ben aracın dizel olduğuna inanamadım. Araç çok sessizdi. motor izolasyonu gayet iyiydi. Sonra 120km+ hıza çıkalım dedim rüzgar sesi için. 130km de rüzgar sesi duymadım. Yani f3 le kıyaslarsam daha sessizdi. Bir dikkatimi çeken nokta ise araçta orj den navigasyon multimedya cihazı olmasıydı. Hatta aracı arkadaşım ilk kullanan kişiydi sıfırdı araç yani.

Hem güncelini hemde bir önceki kasayı kullanmış biri olarak,toyota vasat bir marka,imajını sağlamlık üzerine oturtmuş onun ekmeğini yiyor yıllardır. 1.4 dizeli verimli ve sessiz ama performans yok 1.6 benzinlisi performanslı ama ekonomik değil motor yalıtımı vasat yol sesi berbat ön göğüs bir garip orta konsol klima tuşları 80 li yıllardan.otomotatiği bu kadar kötü easytronik fiat ve opeller var. Focusla jettayla kiyaslanacak bir otomobil değil elentrayla kıyaslansa daha iyi elentra da corolladan  daha konforlu ve donanımlı

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Japon araçların emsallerinden biraz daha fazla ses aldığı doğrudur.Ben mesela ön konsolunu çok beğendim,ama siz 80 yıllardan kalma diyorsunuz.Araç alırken çok araştırdım ki bu benim yan  işim,corollada karar kıldım.1.6 atmosferik motorlarda corollayı karşılaştrıın hangisi daha az yakıyor.Bahadır bey, yeni corollalarda otomotik vites gayet iyi.Hiç bir sorun göremedim.Bir önceki kasada problemler vardı.

 

Hep biz konuşuyoruz,birazda Dünya konuşsun;

2015 yılı Dünyada en çok satan 10 araba

 

1-Corolla 1.339.024 adet

 

2015_toyota_corolla-12.jpg?quality=70&st

 

2-Golf 1.041.279 adet

 

golfr-4.jpg?quality=70&strip=all&w=800&c

 

3-Ford F serisi 920.172 adet

 

dsc_0117.jpg?quality=70&strip=all&w=800&

 

4- Ford Focus 826.221 adet

 

img_4325.jpg?quality=70&strip=all&w=800&

 

5-Toyota Camry 754.154 adet (üst segment kategorisinde ilk ona giren tek otomobil)

 

camry.jpg?quality=70&strip=all&w=800&cro

 

6- Hyundai Elantra 746.924 adet

 

elantra-16.jpg?quality=70&strip=all&w=80

 

7- WW Polo  698.192 adet

 

vwpolo.jpg?quality=70&strip=all&w=800&cr

 

8- Honda CV-R  696.594 adet

 

img_2586.jpg?quality=70&strip=all&w=800&

 

9-Chevrolet Siverado  669.683 adet

 

2016-chevrolet-silverado-ltz-z71-in-moti

 

10-Toyota RAV4 664.382 adet

 

rav4-11.jpg?quality=70&strip=all&w=800&c

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

6 saat önce, Eren Özdemir said:

O verilerin hepsi doğrudur.Defalarca test edilmiştir.Hem hız -hem yakıt değerleri.Resmi sitelerde yazılan değerler 90 km hızla fabrika değerleridir ve hiç birisi tutmaz.

Birde şu olayı yanlış anlamışsınız.Ben turbo veya atmosferik motor daha iyi demiyorum.Daha ziyade turbo motor ile karşılaştırma yaparak toyotanın atmosferik motorunun sanıldığı kadar kötü olmadığını dile getiriyorum.

 

Hangisi doğru ki corolla 0-100 hızlanma 11.2 saniye siz 10 saniye demişsiniz.

jetta 9,6 saniye siz 9.8 yazmışsınız

Fabrika verisi son hız Toyota 190 jetta 206

Yani siz fabrika verisinden bile daha hızlı 0 dan 100 e ulaşıyorsunuz.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bizde 2007 corolla var sıfır alındı 1.4 d4d mmt şanzıman 2 kere yolda kaldık 2. Yolda kalışımızda Tehlike atlattık direksiyondan gelen boşluk sesi bir türlü çözülemedi şanzıman vasat performans kötü 140 km den sonra yırtınan bir motor corolla 1993-1998 xei gli olan modellerle çıkış yaptı sonrası hüsran makyaj makyaj yeni teknoloji yok geliştirme yok

artı tarafı çok az yakması.

Adem Kazıl tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 1 ay sonra...

O zaman ben yazdım ve şuradan aldım diyeceksiniz. Bu işin kuralı bu, size sormadan iş yapsak neyse. Tek burada silindi ise tek burası düzgün işliyormuş ne hoş.

İnsan gibi sorduk sadece sil cevabı geldi şimdi gelip polemik yapmayın, komik

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Konu neydi kaçırdım yene değil mi? Bencede 0:100 hızlanma suresi fabrika verisinin altında ölçülebilir. Yol aşağı eğimlidir. Lastik basıncı normalden yüksektir. Sürücü ağırlığı test ağırlığından azdır depo boştur :)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.