Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Ecoboost Triger Değişimi


Misafir

Soru

Merhaba arkadaşlar 1,6 EB focus kullanıcısıyım aracım şuan 90,000 de aracımın triger seti zincirli diye biliyorum değişim gerekiyor mu. ağır bakım kapsamında triger değişimi 130,000 olarak görünmekte. Ayrıca aracım 180 ps olmasına ragmen bu gücü çok fazla hissedemiyorum turboda sıkıntı olabilir mi

 

Misafir tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önerilen Mesajlar

  • 0

triger seti değişimi 4 yıl 135.000 km denmiş ama birçok eski mesajda şu yazılmıştı. "bizim ülkede bu parçalar nedense zamanından önce değişim gerekiyormuş gibi listeleniyor"

 

biraz araştırdım özellikle ford un ecoboost olmayan motorlarının tamamında neredeyse yazan değer

160.000 km veya 10 yıl hangisi önce dolarsa.

 

malesef eb lar için birşey bulamadım.. 1.6 eb da aynı olmalıdır diye düşünüyorum. bizim 1.0 ların durumu ne hiç bilgim yok, yağ içinde çalıştığı için daha mı dayanıklıdır yoksa daha çok mu çürümeye meğillidir.

 

mytimingbelt.com diye bir site var oraya mesaj attım bakalım cevap yazacaklar mı? ford service uk ye de tweet atmıştım, hala cevap vermediler. online yardımda bir hatunla konuştuk, kılavuza bakın, etis e bakın gibi bir sürü laf söyledi, dedim buralarda bu bilgiler yok.. mail imide verdim, cevap gelmedi.

 

valla bu adamlar bizi öpecekler mi bilemiyorum.. 1.0 için 6.6 saatlik süre söz konusu..sadece 650 tl işçilik tutuyor yani :D

gülelim mi ağlayalım mı? iyiki tasarruflu motor almışız  :)  trigeri değiştirmek istesek belkide parçası bile stoklarda yoktur henüz :)  eğer bizim servisler bu motorun triger değişim eğitimini almadan bu işe kalkarlarsa motor kucağımıza oturur 

 

 

hatta bir belge var.. oraya bakarsanız hiç değiştir uyarısı yok, ilk 160.000 de değişmediyse 250.000 km de mutlaka değişmeli yazıyor..buraya kadar kontrol edin yazıyor sadece

 

http://www.fordservicecontent.com/Ford_Content/catalog/owner_guides/10frdmg2e.pdf

http://www.ngfeurope.com/~/media/NGF%20Europe/Site%20Content/News/Automotive%20Design%20Europe%20Feature.ashx

 

yabancı bir yorumcu, kuru triger 150k gidiyorsa yağlısı 300k gider yazmış.. nirdee ?? :D

başka bir yorumcu bu motorun trigeri için değiştirme aralığı bilgisi yok yazmış.. ikinci linkte yetkili ağızdan söylenen alıntı, zincirin dayanıklılığını, kayışın sessizliğini hedef aldık denmiş.. bu da 10 yıl 240.000 km eder.

 

max 120.000 de değişmeli.. riske atmamak adına 100k yı bulmadan değiştirebilirsiniz de. artık size veya servise kalmış bir durum..

Mehmet Demir tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Ford Etis'e girip kaydolmadan arama yapar ve servis bülteni oluşturursanız triger ve V kayışı için çıkan süreler;

1.0 EB için 240.000 km veya 10 yıl

1.6 EB için 200.000 km veya 10 yıl

Türkiye'de önerilen 135.000 km veya 4 yıl

Nasıl yorumlayacağız?

 

1. Öpülüyoruz, ama olsun insanların işe ihtiyacı var

2. Uzayda yaşıyoruz, koşullar farklı, yıpranma daha yüksek

3. Ne de olsa milletçe bilinçsiziz ve herşeyi tahrip etme eğilimimiz var, Otosan proaktif düşünüp arabamızı bizden koruyor

4. ETIS ne dediğini bilmiyor

5. TR servis kılavuzu yanlış yazılmış

6. Kedidir kedi...

 

Yetkililerden inandırıcı bir cevap bekleyişi içindeyim.

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

etis i tam çözemediğimden bulamamıştım abi tşk ler,

bu araştırma-sonuç haşırt da neşirt olmuş olmalı birilerine.. bu kadar da olmaz yani..

usa da suburb de yaşayan var ny göbeğnde yaşayan var.. suburb de yaşayan günde 5 kere dur kalk yaparsa merkezde yaşayan 50 kere yapar.

ford usa diyor mu, ny merkezde yaşıyorsan motor çok yıpranıyor triger i 100k da değiştir, dışarda yaşıyorsan 240k da.

Türkiye nin nesi varmışta değişim süreleri bu kadar kısa tutuluyor. neresi yıpratıcı. bizde yıpransa yıpransa süspansiyon ve yürüyen aksam erken yıpranır, yol şartları ve kasislerden dolayı..

 

birde diğer teknik dökümanlarda devir daim su pompasınında trigerle değişmesinin iyi olacağı yönünde

Mehmet Demir tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
4 saat önce, Cem Boneval said:

Ford Etis'e girip kaydolmadan arama yapar ve servis bülteni oluşturursanız triger ve V kayışı için çıkan süreler;

1.0 EB için 240.000 km veya 10 yıl

1.6 EB için 200.000 km veya 10 yıl

Türkiye'de önerilen 135.000 km veya 4 yıl

Nasıl yorumlayacağız?

 

1. Öpülüyoruz, ama olsun insanların işe ihtiyacı var

2. Uzayda yaşıyoruz, koşullar farklı, yıpranma daha yüksek

3. Ne de olsa milletçe bilinçsiziz ve herşeyi tahrip etme eğilimimiz var, Otosan proaktif düşünüp arabamızı bizden koruyor

4. ETIS ne dediğini bilmiyor

5. TR servis kılavuzu yanlış yazılmış

6. Kedidir kedi...

 

Yetkililerden inandırıcı bir cevap bekleyişi içindeyim.

'

 

Simdi ben bunlari soylesem, amacin ne senin derler... Otosan muhendisleri boyle uygun gormus derler... Otosana gore sikinti yok derler... Otosan guvenilirligini korumaya calisiyor derler... Hatta dahada ileri gidip musteri memnuniyeti falan derler...

 

Ama sen simdi insanlarin birlik ve beraberligini, bilhassa istikrari bozan sorular sormussun? :D:D

Not: "Begenmiyorsan git baska araba kullan derler" demeyi unutmusum, cok onemli, nasi gozden kacirdiysam.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
3 dakika önce, Servet Özkan said:

Simdi ben bunlari soylesem, amacin ne senin derler... Otosan muhendisleri boyle uygun gormus derler... Otosana gore sikinti yok derler... Otosan guvenilirligini korumaya calisiyor derler... Hatta dahada ileri gidip musteri memnuniyeti falan derler...

Ama sen simdi insanlarin birlik ve beraberligini, bilhassa istikrari bozan sorular sormussun? :D:D

Not: "Begenmiyorsan git baska araba kullan derler" demeyi unutmusum, cok onemli, nasi gozden kacirdiysam.

Ne çok rahatsız etmiş seni bu cevaplar, temcit pilavı gibi hababam karşımızda görüyoruz bu tepkiyi.

1. Geçerli ve inandırıcı bir açıklama sunulursa yukarıda sözünü ettiğin pozisyonu çekinmeden alırım. Söz gelimi 20 yerine 15 Bim km servis aralığı benim için yukarıda sözü edilen argümantasyona uygundur. 

2. Ancak uygulamada dünyanın iki bölgesi arasında bu kadar sapkın bir fark varsa bunun cevabını merakla bekler ve tacizkar da olurum. 

3. "Beğenmiyorsan git başka araba kullan" terimi tarafımdan bu küstahlıkla ifade edilmemiş, her markanın kendine has tuhaflıkları olabildiğini vurgulayacak şekilde formüle edilmiştir genelde. Yine de "başka kapıya" tavrını ekrana yansıtacak bir tutum içerisine girmişsem olasıdır ki çileden çıkmışımdır.

4. Grinin tonlarını siyah beyaza indirgemeye çalışmak doğru olmaz. 

5. Amaç bağcı dövmek değil, üzüm yemek, odaklanalım lütfen...

 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
53 dakika önce, Cem Boneval said:

Ne çok rahatsız etmiş seni bu cevaplar, temcit pilavı gibi hababam karşımızda görüyoruz bu tepkiyi.

1. Geçerli ve inandırıcı bir açıklama sunulursa yukarıda sözünü ettiğin pozisyonu çekinmeden alırım. Söz gelimi 20 yerine 15 Bim km servis aralığı benim için yukarıda sözü edilen argümantasyona uygundur. 

2. Ancak uygulamada dünyanın iki bölgesi arasında bu kadar sapkın bir fark varsa bunun cevabını merakla bekler ve tacizkar da olurum. 

3. "Beğenmiyorsan git başka araba kullan" terimi tarafımdan bu küstahlıkla ifade edilmemiş, her markanın kendine has tuhaflıkları olabildiğini vurgulayacak şekilde formüle edilmiştir genelde. Yine de "başka kapıya" tavrını ekrana yansıtacak bir tutum içerisine girmişsem olasıdır ki çileden çıkmışımdır.

4. Grinin tonlarını siyah beyaza indirgemeye çalışmak doğru olmaz. 

5. Amaç bağcı dövmek değil, üzüm yemek, odaklanalım lütfen...

 

Konu uhdesinden cikmasin baska vakit tartisiriz :)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
On 28.01.2016 at 07:12, Cem Boneval said:

servisss.JPG.f9eb29e96d9a3a7988f1b1ea7a2

 

servisss2.JPG.d432ae49aeb8d11fe88ba217d2

Cem abi 1.6 ya 125 bin mil demişler kabaca 190-200 bin km eder, 1.0a 150bin mil demişler kabaca 240-250 bin km ediyor. Aralık da 10 yıl. 

Bayağı farklı buradakinden.  

 

1.5 tdci ye ne diyorlar bilginiz var mı ? 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Fren Hidroliğine 2 yıl denmiş 1,6 EB için . Manuel vites kutusu yağı  kontrol edilir eksik ise tamamlanır deniyor değişim yapılmıyor bana Şahsuvaroğlunda böyle dendi doğruluk payı nedir acaba Cheklist te de aynı bilgi var sadece kontrol değişim yok.
 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Fren hidrolik sıvısı değişiminde bir uyumsuzluk yok, ETIS ve TR bakım kılavuzu aynı, zamanla su oranı arttığında kaynama noktası düşüyor ve tehlike yaratabiliyor. 

Ancak ben servise ancak 4.yılda zorla değiştirtebildim, etkilenmediğini iddia ediyorlar. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
14 dakika önce, Cem Boneval said:

Fren hidrolik sıvısı değişiminde bir uyumsuzluk yok, ETIS ve TR bakım kılavuzu aynı, zamanla su oranı arttığında kaynama noktası düşüyor ve tehlike yaratabiliyor. 

Ancak ben servise ancak 4.yılda zorla değiştirtebildim, etkilenmediğini iddia ediyorlar. 

Aynı Şey transmisyon vites kutusu yağı için de geçerli mi Cem Bey.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.