Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

125 Beygir 159 Tork Yokuslarda


Kenan ķeskin

Soru

1.6 ti vct 125 beygir 159 tork aracı yeni aldim. Bilmem daha once turbolu araclar kullandigimdan midir bilemedim yokuslarda yuksek devirleri gormeden cikmiyor. Pismanim dizel veya 1.0 ecobost almadigima. 1.6 ti vct araci olanlar yokuslarda arac yukluyken turbolu aracin tadini alabiliyorlar mi. Devir saati 4500 5000 e gelmeden hizli cikamiyor yokuslari. Bunun baska cozumu var mı. Mesela araca turbo takilabilir mi. Yada 1.0 ecobostla mi degissem tavsiye eder misiniz. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önerilen Mesajlar

  • 0

Yüksek devire çıkmak neden sizi rahatsız ediyor? Turbo motor veya dizel olunca yine yüksek devire yeri gelince çıkacaksınız :) 

 

Sonuç olarak işinizi görebiliyorsunuz, bunu telafi etme gibi bir yöntem maalesef yok. Sizin sürüş tarzınıza uymuyorsa satmanız mantıklı olur. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Hayir aracta ben tek olunca aksine yuksek devir sesini begeniyorum ama aile buyukleri yanimda olunca ilginc laflar duyuyorum. Az bas gaza motoru patlatacan filan . Gercekten yuksek devir araca zarari varmidir..yokusta 1.6 ti vct 125 beygir 159 torkun en guclu oldugu devir hangidir. Eğrileri yani. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Bende aynı araca sahibim ,sonuçta bu bir atmosferik ünite. Bunu bilerek almanızı isterdim açıkçası.  Ben bunu göze alarak aldım ki o an param ona yetiyordu ,bildiğim için problem yok :) Fakat şöyle sizi rahatlatabilirim ,aynı paraya alabileceğim diğer turbolu ya da dizel araçlardan bir kaç gömlek üstün sanki Focus ,sürüş zevki ,sağlamlık ,yol tutuş ,konfor.. gibi konularda ;)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Yukarıdaki tablonun meali şu: Atmosferik motoru ne kadar yırtsan da tork yerlerde sürünüyor. Yani bu çağda git sinek turboya bin ama atmosferiğe yanaşma. Hele daha önce turbolu araçlar kullanmışsınız ki bu durum sizi sık sık krize sokacaktır. Hani atmosferikten başka bir motor kullanmamış olsaydınız belki çok dert etmezdiniz ama artık bu motor sizi kesmeyecektir. Üstüne üstlük yakıtı da bir tık fazla. Arkadaşlar  gerekeni söylemiş. Varsa imkanınız satın turbo üniteli bir şeyler alın.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Aslında tork değerleri devir bandına göre gayet dengeli gözüküyor. Ben ti-vct motorun tork eğrisini ilk kez görüyorum. Normalde atmosferiklerde maks torkun verildiği devirde zirveye ulaşır, diğer devirlerde tork zayıftır ama burada daha dengeli. Kullanmadığım için bir şey diyemeyeceğim. Motor güzel ama ağırlık belki motoru yetersiz hissettiriyordur.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Atm motorlu ilk arabamla dediğiniz gibi hızlı tırmanmak için 3. Vites 4000 devir işte 100 civarı tırmanırdım içerde bir uğultu. Kamyon arkasında 2. Vites 40 düşünce hadi toparla toparlayabilirsen. Ama 1.0 da böyle bir dert yok. Performans ve sessizlik bir arada. Para bolsa değiştirin yada 3-5 sene binmekte fayda var. Yeni 1.0 motor ciddi anlamda hafifletiliyor, onu beklemiş olursunuz. F4 e yetişecektir. Carbon fiber parçalar kullanılacakmış. Bu da kaporta sağlamlığından fazla taviz vermeden aracı hafifletecek ve ciddi yakıt tasarrudu yaptıracaktır. 50 kg düşünülen hafiflik 1.0 lı f de 75-90 kg ları bulabilir

Mehmet Demir tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
35 dakika önce, H. Cenk said:

atm benzinliye KN filtre öneririm. alt devirleri biraz dhaa toparlaması mümkün. 

hiç sanmıyorum, çok iyi niyetli bir yaklaşım :)

turbo olmadıktan sonra bence filtre ile olacak iş değil bu abi. benimde aklımda bu ancak denemeden para vermem.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
Şimdi, Mert Yürüyen said:

hiç sanmıyorum, çok iyi niyetli bir yaklaşım :)

turbo olmadıktan sonra bence filtre ile olacak iş değil bu abi. benimde aklımda bu ancak denemeden para vermem.

Arabayı mustang Gt ye çevirmez ama biraz olsun rahatlatır . 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Sonradan turbo elbette takılabilir ama hiç bir zaman fabrika çıkışı gibi olmadığı gibi bir de  başka sorunları da beraberinde getirebilir. O yüzden eğer gerçekten performans istiyorsanız turbolu bir araçla değiştirin derim. Sürüş zevkinizi artırmak istiyorsanız Sprint booster tavsiye edebilirim. Çok daha ucuza çok güzel sonuçlar alabilirsiniz. Ben neredeyse tüm araçlarımda kullanıyorum mükemmel bir şey. Bu güne kadar bir zararını da görmedim. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.