Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Baskı balatalardan gelen koku


Volkan Bilezikçi

Soru

Arkadaşlar merhaba,

Ben bu focus'um ile birlikte ilk defa kendime ait vitesli araç kullanıyorum. Öncekiler hep otomatik vitesli idi, yani şimdiye kadar hep emaneten kısa sürelerde vitesli araç bindim. Vites kavrama olaylarına falan yeni alışıyorum. Bugün başıma bir olay geldi, biraz panikledim. Ana yola çıkan yokuş yukarı bir garaj girişi düşünün. O garajdan ana yola geri geri çıkıyordum, yoldan devamlı arabalar geçtiği için aşağı yukarı yarım dakika kadar arabayı debriyaj ve gaz ile olduğu yerde tuttum. Aslında el freni çekmem gerekiyordu, yani debriyaj ile yapılmaması gereken bir hareketmiş bu. Ama tabi ben bunu balatalarımdan ağır yanık kokusu geldiği zaman anladım. Sonra yola çıktım, ilk anda debriyaj sanki yarım takılı kalmış gibiydi, ayağımla yukarı doğru çekip düzelttim ve yola devam ettim.

Aşağı yukarı 50 km falan yol yaptım, koku bir müddet daha arabanın içine gelmeye devam etti ama şu anda kesildi. Bu işlerden pek anlamıyorum ama psikolojik midir bilmem, debriyaj sanki biraz daha yumuşamış gibi geldi bana. GÖrmeden tahmin etmek mümkün değil tabi ama sizce durum nedir? Servise gÖtürmem gereken bir durum var mı? Araç daha 1200 km'de...

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önerilen Mesajlar

  • 0

Sorunsuz otomatiğin zevkine varan ben yıllardır ne çekmişin der bence. Düz viteste kontrol biraz daha sizde olduğundan ve bazılarına chip ve benzeri uygulamalar riskli olduğundan belki düz vites tercih edilebilir.

F1 vitesin zevkini tadanların ise hiçbir şekilde düz vites özlemi çekeceğini zannetmiyorum :) .

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

El freni kullanın.. :) Bende yokuşta az biraz kokuttum octavianın kini ama çok hafif geldi ve ardından hemen aklım başıma geldi.. :) Kestim yarım debriyajı.. :)

Aaa, niye ki, yokuş kalkış destek sistemi var ya...! :)

yaşlanınca görürüz... :wacko::) :)

Yaş 56 vitesler de 5/6 ileri (Fiesta/Focus) :D

Şaka bir yana alt sınıflarda otomatik viteslerin hala yeterince olgunlaşmadığını düşünüyorum.

Ancak BMW ve Audi önemli ölçüde çözmüşler bu işi.

Otomatik vitesin benim için önemli iki özelliği var

1. Motor gücünü verimli kullanacak

2. Gaz pedalı hareketlerinden niyetimi anlayacak, yani ben şanzımanı kontrol edeceğim şanzıman beni değil.

Bu ikinci madde konusunda BMW çok başarılı. Mercedes ise tam bir felaket, sürekli kavga halinde oluyoruz.

Sorunsuz, verimli ve kullanım tarzıma uygun makul fiyatlı bir otomatik şanzımana ben de hayır demem, mesela M5'i hayatta manüel şanzımanla almam.

Utopia'da alacağım araba kesin otomatik olacak bu durumda...

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

bu vites ve debriyaj sevdasını da anlamıyorum gitti.. hayır yani el ayak devamlı kıpır kıpır olunca usta şoför mü olunuyor? sürüş sırasındaki rahatımı düşünürüm ben.. fren gaz, arabanın en basit mantığı, ya gidersin ya durursun, bu kadar.. :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Otomatik + Launch Control

Aaa, niye ki, yokuş kalkış destek sistemi var ya...! :)

Yaş 56 vitesler de 5/6 ileri (Fiesta/Focus) :wacko:

Şaka bir yana alt sınıflarda otomatik viteslerin hala yeterince olgunlaşmadığını düşünüyorum.

Ancak BMW ve Audi önemli ölçüde çözmüşler bu işi.

Otomatik vitesin benim için önemli iki özelliği var

1. Motor gücünü verimli kullanacak

2. Gaz pedalı hareketlerinden niyetimi anlayacak, yani ben şanzımanı kontrol edeceğim şanzıman beni değil.

Bu ikinci madde konusunda BMW çok başarılı. Mercedes ise tam bir felaket, sürekli kavga halinde oluyoruz.

Sorunsuz, verimli ve kullanım tarzıma uygun makul fiyatlı bir otomatik şanzımana ben de hayır demem, mesela M5'i hayatta manüel şanzımanla almam.

Utopia'da alacağım araba kesin otomatik olacak bu durumda...

M5 + Launch Control. Tadından yenmez valla :D . Tabi F10 olması lazım Dual Clutch Getrag için, Single Clutch SMG biraz macera olabilir her ne kadar en iyi Single Clutch sistemi de olsa sert kullanımda ömrünün kısıtlı olduğuna dair iddaalar var.

şöyle direksiyondan da kumanda edilebilen powershift TDCI Focus 3 vardı da biz mi almadık kardeşim..Yok işte...

Bu arada yokuşta niye el freni kullanıyosunuzki,hill holder var arabada?Buna rağmen yine de gerekli mi el freni abilerim?

Titanium'dan itibaren Hill Holder var. Bizimkilerde yok malesef ki ben el freniyle kalkıp durmama rağmen o kokuyu aldım ki siz de Hill Holder olmasına rağmen aynı sorunu yaşamışsınız.

Direksiyondan kontrol edilebilen sorunsuz herhangi bir otomatik şanzıman bana yeter. Muhtemelen sürekli direksyondan kontrol edeceğim için gerisinin çok bir önemi yok. Etmeyi unutsamda bizim 1999 Passat tiptronikte 6500'e gelince kendi yükseltiyor devir çok düşünce de düşürüyordu zaten yine bir sıkıntısı yoktu.

Bir de tork konvertörlü şanzımanların kullanımı niye bitmeye yaklaştı. 4 ileri otomatikler haricinde pek kalmadı diye biliyorum. Biraz hantal olmalarına rağmen sorunsuzlukları için tercih etmiyor mu kullanıcılar bunu.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Otomatik + Launch Control

M5 + Launch Control. Tadından yenmez valla :kıhkıh: . Tabi F10 olması lazım Dual Clutch Getrag iÇin, Single Clutch SMG biraz macera olabilir her ne kadar en iyi Single Clutch sistemi de olsa sert kullanımda ömrünün kısıtlı olduğuna dair iddaalar var.

Titanium'dan itibaren Hill Holder var. Bizimkilerde yok malesef ki ben el freniyle kalkıp durmama rağmen o kokuyu aldım ki siz de Hill Holder olmasına rağmen aynı sorunu yaşamışsınız.

Direksiyondan kontrol edilebilen sorunsuz herhangi bir otomatik şanzıman bana yeter. Muhtemelen sürekli direksyondan kontrol edeceğim iÇin gerisinin Çok bir önemi yok. Etmeyi unutsamda bizim 1999 Passat tiptronikte 6500'e gelince kendi yükseltiyor devir Çok düşünce de düşürüyordu zaten yine bir sıkıntısı yoktu.

Bir de tork konvertörlü şanzımanların kullanımı niye bitmeye yaklaştı. 4 ileri otomatikler haricinde pek kalmadı diye biliyorum. Biraz hantal olmalarına rağmen sorunsuzlukları iÇin tercih etmiyor mu kullanıcılar bunu.

powershift alsaydınız mis gibi hillholder yanında hediyesi ^_^

Abi ben rahatsız olurum ya o ne öyle frene bas dursun gazabas gitsin. Akülü arabamı kullanıyoz.

sen bir kullan da rahatsız mı olursun rahat mı edersin anlarız.. hayır arabadan ne istiyorsunuz başka ben onu anlamadım.. elbette frene bas gaza bas bu kadar işte, araba dediğin budur.. :pist:

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

powershift alsaydınız mis gibi hillholder yanında hediyesi :pist:

sen bir kullan da rahatsız mı olursun rahat mı edersin anlarız.. hayır arabadan ne istiyorsunuz başka ben onu anlamadım.. elbette frene bas gaza bas bu kadar işte, araba dediğin budur.. :kıhkıh:

Valla dostum ben zevk alamıyorum. Arabanın devrini kendim ayarlamak hoşuma gidiyor. Ata binmek gibi diyebilirssin buna. ^_^

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.