Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Araba Nasıl Kullanılır :)


Mustafa Karaca

Önerilen Mesajlar

Soru garip geldi değil mi ? araba nasıl kullanılır :) Kendi adıma arabayı kullanırken bildiğim kadarıyla dikkat ederek kullanıyorum. Devirli kullanmaya çalışmak gibi mesela,  ama bir dizel araç kullanmadım, dizel aracın benzinliden kullanım farkları var mıdır? Sizler araba kullanırken nelere dikkat ediyorsunuz? Bakımları düzenli yaptırmak diye bir söz var nedir bu bakımlar mesela? Yağını suyunu koy geç midir?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Otomatik Mesaj

Bu konu, Ortak Alan - Sosyal > Konu Dışı Paylaşımlar :) kategorisinden Ortak Alan - Sosyal > Otomobil Sohbetleri kategorisine taşınmıştır.

Lütfen konu açmadan önce uygun yeri bulmaya çalışalım.

Saygılarımızla,
Focus Club Tr Yönetimi

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

1 dakika önce, Yakup Çağatay said:

Soru garip değil, başlık eksik :) Dizel ve benzinli arasında sürüş farkı olmalı mıdır? Deseydiniz gariplik olmazdı :) 

 

 

 

tam sorum benzinli dizel farkı değil aslıda o yüzden öyle demek istemedim başlıkta ;)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Şöförlüğün 3 aşaması var denir. 

1. aşama: şöför arabadan korkar. Bu ilk acemililk dönemi, Şöför çekingendir, arabanın tepkilerinden çekinir. Küçük hasarlı kazalar bu dönemde olur. 

2. aşama: araba şöförden korkar. Bu en tehlikeli dönemdir. Şöför usta olduğunu düşünür ve yanlışlıklar yapar. Ölümcül hatalar daha çok bu dönemde yapılır. 

3. aşama: araba ve şöför birbirlerine alışmışlardır. Mutlu mesut yaşarlar...

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

sizdeki araçla, t-dizel ve t-benzinli araç arasındaki fark, siz daha yüksek devirlerde kullanmak zorunda olduğunuz için çok yakar.. bunu da lpg ile gidermişsiniz sanırım, yakıt masrafı anlamında.. devirli kullanmaya devam..

 

en çok küçük hasarlar da ileri giderken sağa-sola bakmaktan oluyor+takip mesafesi (konya da kip a köprüsü denilen üst geçit vardır, her haftasonu zincirleme kaza olur.. çok tırsarım.. mesafe bırakınca araya girende oluyor).. bazende fren yerine gaza basmalar..

biraz daha fazla hasarlar ise 3-4 kavşaklı yollarda aradan ana yola girecekler yavaşlamazlar, birisine yandan çarparlar.. yavaşlamak yetmez durmak lazımdır aslında..daha büyükleri ise kafasının mantığı ile arabasının performansını karıştıranlar yüzünden olur; hatalı sollama..  uyumak vb..

 

standart bakımlarını eskiyen parçalara göre sürekli yaptırmak zorundasınız birgün yolda kalmak istemiyorsanız.. (hatalı vites küçülterek değiştirip motoru yığıp trigeri koparmak bunlara dahil değil; ki kullanıcı hatasına girer)..diğer türlü kozmetik bakımlarda mevcuttur, bkz aşağıda imza  :)

Mehmet Demir tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Araba bilinçli kullanılır.

Aracın tekniğini, trafik kurallarını bilmek ve bu bilgileri doğru kullanarak sürmek önemlidir. 

Ben kullanım kılavuzunun da önemli bir referans kaynak olduğunu düşünüyor, ondan da pek çok bilgi edineceğinizi sanıyorum.

Bakımlarını zamanında yaptırmak üretici tarafından önerilen km/zaman biriminde (Ford için her 15.000 km veya bir yıl - hangisi önce gelirse) yine üretici tarafından önerilen bakım şemasının uygulanması olarak anlaşılmalıdır. 

Soru garip çünkü cevabı ancak aylar içinde kazanılabilecek bilgi, beceri ve deneyim ile cevaplanabilir, tek bir başlıkta toplanması neredeyse imkansızdır. 

Devirli kullanmak bir zorunluluk değildir, hatta göreceli düşük devirde kullanmak hem yakıt ekonomisini hem de motor ömrünü uzatabilir. Söz gelimi trafik öngörünüz iyi gelişmiş ise ve rampa yoksa rahatlıkla 1500-2500 dd bandında sürülebilir arabanız. 

Ancak atak kullanmak ve çabuk kaçmak istiyorsanız veya rampa çıkıyorsanız devir bandını torkun en yüksek olduğu devirlerde tutmak yararlıdır. Bu durumda atmosferik için 3500-4500 dd bandı tercih edilmelidir. Bu aralık turbo benzinlilerde 1500-4500, dizellerde 1800-2500 dd olarak verilebilir. 

Cem Boneval tarafından düzenlendi
  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

On 12.12.2015 at 20:16, Mustafa Karaca said:

Sizler araba kullanırken nelere dikkat ediyorsunuz? 

Ölmemeye (prensip olarak karşıyım) , Öldürmemeye (kesinlikle karşıyım) , trafiği paylaştığım diğer araç/sürücülere saygı göstermeye (saygı gösterilmese de) ve trafik kurallarına (elimden geldiğince) uymaya ... bu kadar.

(bkn.evet,sakin sürücüyüm.) 

  • Beğen 5
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Ben hem dizel hemde benzinli araba kullanıyorum. Dizel arabada eğer 2,000 deviri geçmezseniz oldukça ekonomik kullanım mümkündür. Benzinli arabada ise biraz daha yüksek devirli kullanmak gerekir. Benzinli arabanın dezavantajı bence şehiriçi kullanımda yüksek yakıt tüketimi yapmasıdır.

Uzun yolda ise, benzinli arabayı da ekonomik kullanmak mümkündür, bence.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

@kaan yağızer , @cem boneval , @yakup çağatay , @semih yaşar , @ahmet dursun , @mehmet demir , @özer aksu

 

hava soğukken arabayı rölanti de bekletmek doğru mudur (benzinli araç için) yoksa çalışır çalışmaz hareket etmek mi gerekir? dizel aracım yok ama dizel araçlar için bu durum farklı mıdır?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Çok az beklemek kafidir, öncelikle aracın çalışmadan önceki ışıkların sönmesi beklenir daha sonra çalıştırılır. Ardından eşyalarınızı yerleştiriniz ve kemeri takınız daha sonra devam. Hatta kısa mesafeli park çıkış durumu varsa o bile yeter. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

10 dakika önce, Mustafa Karaca said:

@kaan yağızer , @cem boneval , @yakup çağatay , @semih yaşar , @ahmet dursun , @mehmet demir , @özer aksu

 

hava soğukken arabayı rölanti de bekletmek doğru mudur (benzinli araç için) yoksa çalışır çalışmaz hareket etmek mi gerekir? dizel aracım yok ama dizel araçlar için bu durum farklı mıdır?



aslında motor soğukluğuyla ilgili şunu söylemek gerekli; aracınız atmosferik ise yağlanmayı beklemek zorunda değilsiniz, ancak teorik olarak gaz pedalının ilk çeyreğini ve benzinlilerde 2600-2700, dizellerde de 2000-22000 devri geçmemek(dizeller aslında turbolu başlığına girdiği için bir alt paragrafta daha detaylı bilgiler var) sağlıklıdır.. hatta bazı atmosferik araçların kullanım kitapçıklarında da aracı çalıştırdıktan sonra beklemeye gerek olmadığı yazılıdır (bir de markaları hatırlayabilsem tam bilgi vereceğim ama aklıma gelmedi).. kısaca yağlama motor dönebiliyorsa var demektir.. ancak önemli olan yağın inceliğidir, yağ ısındıkça incelir, ince yağ da kısıtlı zamanda daha ince aralıklara daha hızlı girebilir.. yüksek devir ve yüksek gazdan kaçınılması gerekliliği buradan doğar, yağın ideal inceliğine ulaştığı zaman motorunuzun normal çalışma sıcaklığına ulaştığı zamandır.. bunun dışında beklemek motorun ısınma süresini de yakıt sarfiyatını da arttırır çünkü rölantide bekleyen motor bir ağırlık taşımadığı için hareket halindeki bir aracın motoruna göre daha az miktarda yakıt tüketir ve ısınma gecikir, üstelik yağ biraz daha kalın olduğu için motorun hareketi daha zor olur ve bunu yenmek için normal rölantiye göre bir miktar daha fazla yakıt püskürtür (halbuki ideal yanma devri olan 2000 küsürlere gelseydiniz hem yağlama daha hızlı olacaktı hem de yakıt en ideal yandığı hızda yanacaktı), bu esnada siz bekliyor olduğunuz için harcanan yakıt boşa giden yakıttır.. 

turbolu araçlara gelince; 
bu motorlarda yağlanma sadece motor içinde olmaz, turboya da ulaşması gerekir, aynı zamanda turbonun kendisinin de belirli bir sıcaklığa erişmesi gerekir ki içindeki hava devir değişimlerinde kolayca genleşip büzülmesin... bu yüzden motoru çalıştırırken ve durdurmadan önce 30 ar saniye beklemek ideal ve yeterlidir.. bu süre yağ henüz tam incelmiş olmasa bile yeterli sıçrama miktarına ulaşıp gerekli yerlere ulaşmasında yeterlidir.. daha önemli olan detay ise yine gaz ve devir miktarıdır, yüksek gaz ve devirlerden kaçınılmalıdır.. 

küçük bir ekleme; çok sıcak ve soğuk havalarda araçtaki tek sorunun motorda olmayacağını da unutmamak gerekir.. gevşeyen ya da donan frenler veya yürüyen aksam parçaları da sağlıklı bir yolculuğa engel olabilir, o yüzden motor yeterli sıcaklığa ulaşana kadar (en geç motor adapte olduğu için) aracınıza normalde güvendiğinizden daha az güvenmek en iyisidir..

Misafir tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.