Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

1.0 ecoboost Cruise controlde gaz yememe


Muhammed Keser

Soru

Aracım bu aralar mesela 2500 devir bandında gidiyorum vites farketmiyor rampaya gelince bu 2200-2100 e kadar düşüyor.Düzde pek hissetmedim.Ek olarak tam cc aktif iken devir düşüşü oldugu an gazı manuel verince araç ivmeleniyor.bakıma az kaldı diye pek önemsemedim ama sizlerin düşüncelerinizide almak istedim.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önerilen Mesajlar

  • 1

Cc ile tırmanırken yakıt tüketimi en fazla 15 lt civarı tırmanmaya çalışıyor. Bu tüketimle devir 100 devir ksdar azalırsa gazı keser. Araba yavaşlar artık manuel sürersiniz, gaz verirsiniz ivmelenmezse vites düşürürsünüz, sıkıntı olmaz. Tırmanırken viraj yoksa cc ile 6 olmadı 5 le full araba tırmanıyorum.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Aynı düzergah ama aynı Yük mü, zira cc de kullanırken gerekli hallerde gaza basarak yardımcı olmak gerekir, Örnek de olduğu gibi düşük devirde dik yada benzeri Yokuş çıkarken, tabii araç ihtiyaç duyduğu nefesi alamıyor olabilir hava filitresi gibi,

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Aynı düzergah ama aynı Yük mü, zira cc de kullanırken gerekli hallerde gaza basarak yardımcı olmak gerekir, Örnek de olduğu gibi düşük devirde dik yada benzeri Yokuş çıkarken, tabii araç ihtiyaç duyduğu nefesi alamıyor olabilir hava filitresi gibi,

Evet aynı yükte.
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 1

Hiç anlamadığım bir sürü şey yazılmış:

  1. Yokuş tırmanırken devir düşüyor, yani hız azalıyor denilmiş, bu durumda motorun gücü/torku o viteste hızı korumaya yeterli gelmiyor diye düşünürüm. Ama sürücü ayakla gaz verince hızlandığını yazıyor. Mantıksız.
  2. Mehmet Hoca tüketimle ilişkiyi dillendirmiş, hız sabitleyicinin felsefesine aykırı, hızı sabitlemek için gerekirse 30L dahi yakabilir, yani en azından benim arabamda durum böyle, tüketimle ilişkisi yok, ama 1.0'larda özel durum varsa bilemedim.
  3. Konu sahibi bu durumun yeni olduğunu eskiden bu sorunu yaşamadığını söylüyor, Yakup'da herşey normal diyor.

Yani benim ziyadesiyle kafam karıştı.

Neyse çalıştığım yerden gelen soruyu cevaplayayım: Bujiler 45.000km/3 yılda bir değişiyor 

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 1

1.0 kullanıcısıyım. Cem abinin de dediği gibi cc aktifken yokuşa geldiğimde araç zorlanınca devir düşüyor cc devreden çıkabiliyor vites düşürmezsem. Ama devir düşerken zaten gaza basınca gidecek olsa araba cc de iken araç kendisi gaza basıp devri yükseltirdi. Aslında motorun gücü yetmediğinden devir düşüyor. Vites düşürüp devri yükseltip tekrar vites artırılabilir. Yakup unda dediği gibi araç normal sıkıntı yok. :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

eminim öyledir itirazım yok... ama otomatikteyken gerçekten otopilotta gidiyorsun. ereğliden izmite kadar hiç gaza basmadan geldim desem yeridri... playstation gibi + - artırıp azaltıyorm hızımı :) ne fren ne gaz... kendi kendine gidiyor valla ve ben bu özelliği yaklaşık 10.000 km kullanmadım, aferim bana :)

neyse baltalamayalım konuyu... manueldeki etkisinin bilemiyorum bişi demeyeyim.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

eminim öyledir itirazım yok... ama otomatikteyken gerçekten otopilotta gidiyorsun. ereğliden izmite kadar hiç gaza basmadan geldim desem yeridri... playstation gibi + - artırıp azaltıyorm hızımı :) ne fren ne gaz... kendi kendine gidiyor valla ve ben bu özelliği yaklaşık 10.000 km kullanmadım, aferim bana :)

neyse baltalamayalım konuyu... manueldeki etkisinin bilemiyorum bişi demeyeyim.

6. vitese takınca bizimki de otomatik kimin oluyo ama :D

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 1

@Cem Boneval

Abi sende haklısın ama belki ben farkında değilim.. Cc ile arabanın 19 lt yaktığını hiç görmedim 6.viteste.  Ama manuel belki devrim ve hızım yüksekti, öyle olunca çekiyordu, 25 lt ile tırmanmışımdır. 

Bir dahakine bakarım. Cc manuel farkı var mı? 

@Mert Yürüyen

Kusura bakma kardeşim takılmadan edemeyeceğim. Bizi 5 e düşüren yokuş seni 3 e düşürür, aramızda en az 30, 40 km hız farkı olur. Ben tüm 1.6 atm leri geçiyorum tırmanırken, hemde full araba ile. İ30 132 bg lik 1.6 gdi denk gelmedi henüz, onların torku da iyi.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

@Cem Boneval

Abi sende haklısın ama belki ben farkında değilim.. Cc ile arabanın 19 lt yaktığını hiç görmedim 6.viteste.  Ama manuel belki devrim ve hızım yüksekti, öyle olunca çekiyordu, 25 lt ile tırmanmışımdır. 

Bir dahakine bakarım. Cc manuel farkı var mı? 

@Mert Yürüyen

Kusura bakma kardeşim takılmadan edemeyeceğim. Bizi 5 e düşüren yokuş seni 3 e düşürür, aramızda en az 30, 40 km hız farkı olur. Ben tüm 1.6 atm leri geçiyorum tırmanırken, hemde full araba ile. İ30 132 bg lik 1.6 gdi denk gelmedi henüz, onların torku da iyi.

ah mehmet hocam... sende mi uydun şirinbabaya  (doğan kurban) :)

1.si vites düşürmek ayıp birşey değil bunda mutabık olalım :)

2.si yokuşa gelmeden pozisyonunu (devir, gaz tepkisi vs.) almazsan kamyonda geçer, bunun atmosferik yada fındık motorla bir alakasını göremiyorum :)

sonuç o ki, aracın etkisi olmakla beraber dezavantajlar pilotaj ile kapatılabilir...

not: bir sonraki aracım 1.0 ecoboost olacak eğer fordda kalırsam, bunuda ekleyeyim, çok mantıklı bir tercih :)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.