Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Focus 3'e En Çok Yakışan Jant Modelleri


Önerilen Mesajlar

Merhaba arkadaşlar,

 

benim 2013 model focus 3 1,6  trend benzinli otomatik beyaz renk  sedan aracım var. sıfır almıştım   üzerinde 205 55 16 lastik var ama sanırım olması gereken 215 55 16 kapının iç kısmında teknik verilerde öyle yazıyor , ben jantlarını 17 inç yapmak istiyorum lasitk ebatı tam olarak kaç olmalı ve 16 dan 17 inçe yükseltince herhangi bir olumsuz durum oluyormu araçta günlerdir kafama çok takıldı yardımcı olabilirseniz sevinirim.

 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Şimdi, Uğur Buğday said:

Merhaba arkadaşlar,

 

benim 2013 model focus 3 1,6  trend benzinli otomatik beyaz renk  sedan aracım var. sıfır almıştım   üzerinde 205 55 16 lastik var ama sanırım olması gereken 215 55 16 kapının iç kısmında teknik verilerde öyle yazıyor , ben jantlarını 17 inç yapmak istiyorum lasitk ebatı tam olarak kaç olmalı ve 16 dan 17 inçe yükseltince herhangi bir olumsuz durum oluyormu araçta günlerdir kafama çok takıldı yardımcı olabilirseniz sevinirim.

 

 

Benzeri sorular ve cavapları lastik jant seçimi kısmında çooook konuşuldu. Onlara bakabilirsiniz.

Lastik ebatı 17 ile 215/50

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

10 saat önce, Uğur Buğday said:

evet şuanda bakıyorum oldukça değerli yorumlar var teşekkürler

ozaman kapı üstündeki teknik  değere göre hesaplayınca  215 50 17 ise çap arasındaki fark 0,6 %  3.9 mm çıkıyor dediğnz ebat

sıkıntı yok gibi sanırım

 

Aynen, kullanılabilir.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

hocam böyle varsayımlarla bu iş olmaz... çekin foto bakalım :)

lastik ebatınız orjinal, olması gereken. ancak tekerlek için conti değilde mümkünse goodyear falan alın. tavsiye tabi bu.

16 jantlarınızı ne yapacaksınız? 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Favorim :  BBS SR Himalaya Grisi 17''

BBS SR JANT

bbs_sr_anth_pdpfull.jpg

11113.png

ford-focus-sedan-25_800x0w.jpg

ford-focus-sedan-4_800x0w.jpg

ford-focus-sedan-6_800x0w.jpg

services.edmunds-media.com.jpg

Yalnız 17'' geçince, ( arkadaşların düzelttiği üzere) 215/50/17 ebat lastik seçiminde ayrıca yay takmanıza gerek kalmıyor. '' edited ''

Ancak 225/45/17 ebatlarında lastik seçerseniz; o zaman araç yaylanacak, yukarı kalkacaktır. Bu durumda ayrıca yay takmanız gerekir. + Ek maliyet.

Cebinizde para olduktan sonra jant almak kolay. 2 değil 3 kere düşünün, öyle karar verin.

Alternatif jant seçenekleri için modül linki :

tirerack.com

 

İlker Ka. tarafından düzenlendi
yanlış bilgi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

36 dakika önce, İlker Ka. said:

Favorim :  BBS SR Himalaya Grisi 17''

BBS SR JANT

Yalnız 17'' geçince, ayrıca yay takmanız gerekecektir. Araç yaylanacak, yukarı kalkacaktır. + Ek maliyet.

Cebinizde para olduktan sonra jant almak kolay. 2 değil 3 kere düşünün, öyle karar verin.

Alternatif jant seçenekleri için modül linki :

tirerack.com

 

güzel jantlar gerçekten...

 

ANCAK; yay ile verdiğiniz bilgiler malesef yanıltıcı... Yay takılmasına gerek yok, aracın zaten orjinal ölçüleri 215/50/17. spor paket alsanız zaten fabrika çıkışı böyle geliyor. Yada farklı paketlerde 235/40/18, TR'de olmasada. Üretilen araçların tamamı "yaysız" yani standart. Dolayısıyla yay takmak zorunluluk gibi değilde daha çok görsel endişe ile yapılan bir hareket. Sizinde aklınızda olsun...

 

SONUÇ olarak, 215/50/17 ye de 235/40/18 e de yaysız binebilirsiniz. altta sırasıyla iki örnek veriyorum... beyaz olan benim aracım 17'lik, kırmızı olan @Serdar yaman ın aracı 235/40/18 lik...

gthth.thumb.JPG.7f55c34fa69ee50901fcc50d

479abb26cda0bd27e2fe01b2a973dcf1.thumb.j

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

39 dakika önce, Mert Yürüyen said:

güzel jantlar gerçekten...

 

ANCAK; yay ile verdiğiniz bilgiler malesef yanıltıcı... Yay takılmasına gerek yok, aracın zaten orjinal ölçüleri 215/50/17. spor paket alsanız zaten fabrika çıkışı böyle geliyor. Yada farklı paketlerde 235/40/18, TR'de olmasada. Üretilen araçların tamamı "yaysız" yani standart. Dolayısıyla yay takmak zorunluluk gibi değilde daha çok görsel endişe ile yapılan bir hareket. Sizinde aklınızda olsun...

 

SONUÇ olarak, 215/50/17 ye de 235/40/18 e de yaysız binebilirsiniz. altta sırasıyla iki örnek veriyorum... beyaz olan benim aracım 17'lik, kırmızı olan @Serdar yaman ın aracı 235/40/18 lik...

gthth.thumb.JPG.7f55c34fa69ee50901fcc50d

479abb26cda0bd27e2fe01b2a973dcf1.thumb.j

Bence de yanıltıcı bende 17 inc jant ve 215 50 17 latik kullanıyorum yaya falan gerek yok aracın yukarı falanda kalktığı yok fazla bir şekilde on numara oluyor bu ebat araca zaten fordun verdiği ölçü...

Bu arada Serdar'ın araba mükemmel çıkmış..maşallah.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Düzeltmek gerek.

Ben Focus 2.de 225/45/17 Pzero Nero lastik kullandığım için gerekti. Gerçi Koni Amortisör ve yayı da ben kendim eklemiştim.

 

Focus 3.de ise 215/50/17 ve ebat lastik seçiminde ; lastik çevresi 5 mm büyürken, lastik çapı 15 mm büyüdüğünden ayrıca yay değişimi gerekmiyor. Büyüyen lastik çapı fit görünüm sağlıyor.

Aynı şekilde 235/40/18 de de lastik çapı 13 mm , çevresi 4 mm ve tabanı büyüyor, bu ebatta da yay gerekmiyor.

 

Ancak 215/50/17 ara bir ebat olduğundan fiyatı diğer lastiklerden daha pahalı + Ek harcama. Fakat güzel görsellik ;)

 

999.png

 

Ekte de 18''

777.png

İlker Ka. tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

5 saat önce, İlker Ka. said:

Düzeltmek gerek.

Ben Focus 2.de 225/45/17 Pzero Nero lastik kullandığım için gerekti. Gerçi Koni Amortisör ve yayı da ben kendim eklemiştim.

Focus 3.de ise 215/50/17 ve ebat lastik seçiminde ; lastik çevresi 5 mm büyürken, lastik çapı 15 mm büyüdüğünden ayrıca yay değişimi gerekmiyor. Büyüyen lastik çapı fit görünüm sağlıyor.

Aynı şekilde 235/40/18 de de lastik çapı 13 mm , çevresi 4 mm ve tabanı büyüyor, bu ebatta da yay gerekmiyor.

Lastik ve jant değişimi çok aşırı değerlere kaçılmadığı sürece yay değişimi gerektirmez. Yani arasında doğrudan bir bağlantı kurmak gerekmez.

Ayrıca ölçülerinizde ölçek hatası var, çevre değişimi mm değil cm cinsinden olacak. 

Bir de MCA'ya kadar standart lastik olarak 215/55-16 geliyor idi kıyaslamayı onunla yapmak lazım. 

Özetle
lastikebad.JPG.a0d475bfa99222ff676e26ab0

 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

ilker beyin koyduğu 2. bbs jant çok hoş gerçekten.. bende lastik bayiilerine de sordum 215 50 17 ebat takarsan sıkıntı kesinlikle yaşamazsın diyolar araç 1,6 zaten rahtta kaldırır yol tutuşu çok güzel olur ancak konforun biraz azalır gibi söylemler var. konfor ne kadar azalabilir sizce keşke taktırmasaydım dermiyim ? yukardaki resimlerdeki araçlar jantları falan çok hoş durmuş gereçekten ...

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

@Uğur Buğday ne tür yollarda kullandığınıza bağlı, çukurlu yamalı yollarda bolca vakit geçiriyor ve virajlarda hız yapmıyorsanız 55 yanakla devam edin, sırf görüntü için değiştirmeyin.

Kaymak asfalt bolsa (hayal dünyası işte) ve özellikle merkezkaç sınırlarını zorlama merakı varsa düşük yanağın göreceli sertliği dikkate alınmalı.

Şöyle deneyebilirsiniz: Var olan lastiklerinize 35 hava basın ve biraz dolaşın, rahatsız olmazsanız sorun yok demektir. 38-40 Psi basarak da 40 yanağı simüle edebilirsiniz. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

cem bey ben genellikle uzun yollarda kullanıyorum aracı şehir içi  çok az kullanıyorum o yüzden birazdaha büyük jant yola oturan bişey olsun istedim birde görünümde var tabi araç trend benim çok boş geliyo gözüme o yüzden  cam filmide yaptırdım, birde sis lambası falan alıim diyorum. lastiklere 35 hava verip dolaştım çok aşırı rahatısz etmedi beni 38 i denemedim ama gereçkten güzel taktik :)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

22 saat önce, Cem Boneval said:

@Uğur Buğday ne tür yollarda kullandığınıza bağlı, çukurlu yamalı yollarda bolca vakit geçiriyor ve virajlarda hız yapmıyorsanız 55 yanakla devam edin, sırf görüntü için değiştirmeyin.

Kaymak asfalt bolsa (hayal dünyası işte) ve özellikle merkezkaç sınırlarını zorlama merakı varsa düşük yanağın göreceli sertliği dikkate alınmalı.

Şöyle deneyebilirsiniz: Var olan lastiklerinize 35 hava basın ve biraz dolaşın, rahatsız olmazsanız sorun yok demektir. 38-40 Psi basarak da 40 yanağı simüle edebilirsiniz. 

Arabayı aldığımdan beri 42 Psi ile dolaşıyormuşum. 'Amortisörler güzel ama bir sertlik var' diyordum, nedeni belli oldu. 31 Psi çekince daha konforlu oldu. Ama 42 Psi yolun bozukluğunu baya hissettiriyordu. BBS SR jantlar gerçekten güzel görünüyor. @İlker Ka. Türkiye'de bu jantları bulabiliyor muyuz? Araştırdınız mı?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.