Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Focus 3'e En Çok Yakışan Jant Modelleri


Önerilen Mesajlar

bende focus 2013 hb style var daha 300 km bile olmaıd hafta sonu teslim alabildim aracı bir oncekı aracım 2007 model impreza oldugundan olsa gerek bıraz modıfıye etmek ıstıyorum ama orjınnalını cok bozmakda ıstemem bu sebeple bır sorum olacak ben 18 inç parlak siyah jant düşünüyorum aşagıdakı resımde oldugu gıbı ama aracın stock yay ve amartısorlerı ıcın nasıl bır etkı gosterır artı degısıklıkler yapmam gerekır mı...2014-Ford-Focus-RS-2.jpg

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

@İsmail Hakkı Karadağ, güle güle kullanın.

18" jant ofseti uygun olduktan sonra (ET 40-45 civarı) standart pek sorun yaratmayacaktır.

Haliyle lastik ebadını önerilen değer olan 235/40-18'e çevireceksiniz. 

Bu lastiklerle direksiyon tam çevrildiğinde özellikle hafif bir yükseltiye çıkarken lastik çamurluğa sürtebileceğinden Almanya'da fabrika çıkışı tur sınırlayıcı monte ediliyor.

Ancak forumda 18" jantı alçaltılmış yayla dahi kullanan ve sorun yaşamayan üyeler var. 

Lastik taban genişliği ve yanak eninin azalması nedenleriyle:

1. Yolda çizgileri takip eder

2. Benzin tüketimi biraz artar

3. Süspansiyon konforu biraz azalır

4. Tutunma hem kalkışta hem virajda iyileşir

Hiçbiri ciddi rahatsız edici düzeyde olmaz.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

@İsmail Hakkı Karadağ, güle güle kullanın.

18" jant ofseti uygun olduktan sonra (ET 40-45 civarı) standart pek sorun yaratmayacaktır.

Haliyle lastik ebadını önerilen değer olan 235/40-18'e çevireceksiniz. 

Bu lastiklerle direksiyon tam çevrildiğinde özellikle hafif bir yükseltiye çıkarken lastik çamurluğa sürtebileceğinden Almanya'da fabrika çıkışı tur sınırlayıcı monte ediliyor.

Ancak forumda 18" jantı alçaltılmış yayla dahi kullanan ve sorun yaşamayan üyeler var. 

Lastik taban genişliği ve yanak eninin azalması nedenleriyle:

1. Yolda çizgileri takip eder

2. Benzin tüketimi biraz artar

3. Süspansiyon konforu biraz azalır

4. Tutunma hem kalkışta hem virajda iyileşir

Hiçbiri ciddi rahatsız edici düzeyde olmaz.

öncelikle teşekkür ederim daha yenileri ve iyileri sizlerin olsun inşallah... bır kac arkadasım yayları degıstırmen gerek demıstı o yuzden kafama takıldı cevapladıgınız ıcın sagolun...

ayrıca yay ve amortısorlere zarar verebılecegını de duydum ne kadar dogrudur bılmıyorum...

İsmail Hakkı Karadağ tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

bır kac arkadasım yayları degıstırmen gerek demıstı o yuzden kafama takıldı

Gereklilik diye bir şey yok.

Aslında jant + lastik çapı uygun lastik kullanıldığında değişmese de nedense büyük jant takıldığında insanlarda bir leylek gibi algısı var. 

Belki yeterince kauçuk görmediklerindendir...

Yürüyen aksam dar yanak kaynaklı sertleşme ve belki de biraz hareketli aksamda ağırlık artışından kaynaklı zorlama olabilir ama bu da çok ciddiye alınacak bir durum değil. Yayla beraber kullaılacaksa iki kere düşünmek gerekir, çünkü sevimsiz düzeyde sertleşebilir.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Yayla beraber kullaılacaksa iki kere düşünmek gerekir, çünkü sevimsiz düzeyde sertleşebilir.

 

yok kesınlıkle yay degıstırmek ıstemıuorum orjınalını bozmak gereksız gelıyor ama jant degıstırmek araca ayrı bı hava kattıgından onu degıstırmek yeterlı gelıcek uzun vadede sıkıntı olmayacagını soyluyorsunuz kı ıcım rahatladı artık iş almaya kaldı tesekkurler...

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Merhabalar;

taktırdığım bu jantlar ile ilgili konuşmuştuk.

"5x108 diye takılıp aslında 5x110 olduğunu öğrendiğimiz ve derhal değişimini istediğimiz jantlar.."

Neyse ki istediğimiz jantlar geldi ve değişim firma tarafından yapıldı.

Jant Modeli ve Ölçüsü:

Replika, Volvo HL710, 17x7.0 5x108 ET49

Lastik Ölçüsü: 215/50/ZR17

Göbek ve bijon olarak birebir uyum sağladı. Her hangi bir aparata gerek duyulmadı. Çeşit arayanların bilgisine...

Resim eklendi

Resim eklendi

Yakismis mi ne.

:)

Guzel olmus. Bosta biseye benzemez gibi ama arabanin altinda hos durmus.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.