Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Focus 3 Ön Tampon Alt Eki


Hakan G.

Soru

Merhaba.

Forumda arama yaptım ancak bulamadım. Bugün karda dışarı çıktım ve bir virajda araba kaydı. Ön tampon alttan kaldırıma vurdu. Tamponun altındaki siyah ek kırıldı. Bu parçanın adını ve kodunu bilen var mı? @ER-OL Otomotiv de bu parça bulunur mu acaba? Bir de bu hasar mini onarımdan onarılır mı? Onarılmazsa tahmini ne kadara mal olur bize? Kaskoyu bozdurmaya değmeyeceğini düşünüyorum.

 

 

post-5129-0-50099600-1420668826_thumb.jp

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önerilen Mesajlar

  • 0

Kar yeni yağmıştı. Yaklaşık 5 cm kadar kar vardı yerde. Karın altı ise buzdu. Arabayla şöyle biraz turlayayım dedim. Evin önünden çıktım. 2. viteste giderken çok hafif eğimli bir viraj var, hadi dedim buraya daha yavaş gireyim. Frene azıcık dokundum ve lastikleri kilitledi. Ama araç hiç durmadı. Karşı kaldırıma kadar aynen devam. Kaldırıma çarpınca durdu. Aman diyeyim, sakın esp asp ye falan güvenmeyin. Esp lambası sürekli yanıp söndü, yani çalıştı ama hiç etkisi olmadı. Gerçi bende 18 inç performans lastikleri var. Belki kar lastiğinde durum farklı olabilirdi ama bu olaydan sonra kesinlikle hiçbir şeye güvenilmemesi gerektiğini tecrübe ettim. Ben ucuz atlattım, yarım kol kadar sağa gitseydi orada park etmiş bir araca  yandan geçirecektim.

2 yıl önceki kışta BMW 5.20i aracımla 1 cm'den biraz fazla (altı buz) benzer bir durum yaşamıştım yalnız benim aracım çok ani spin attı ve tampon altını kaldırıma vurdum, hemen lastikçiye gidip kışlık lastik almıştım ve o yıl yaklaşık 1 metreye ulaşan kar kalınlığı üstüne -35 derece soğuklarda bile kar lastiği taktıktan sonra 1 kere bile sıkıntı çekmedim, araçsız kalmadım, yani kar lastiği candır ! Uygun lastik yoksa dünyanın en iyi pilotu olsanız, altınızda en iyi araba olsa faydası yok.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

2 yıl önceki kışta BMW 5.20i aracımla 1 cm'den biraz fazla (altı buz) benzer bir durum yaşamıştım yalnız benim aracım çok ani spin attı ve tampon altını kaldırıma vurdum, hemen lastikçiye gidip kışlık lastik almıştım ve o yıl yaklaşık 1 metreye ulaşan kar kalınlığı üstüne -35 derece soğuklarda bile kar lastiği taktıktan sonra 1 kere bile sıkıntı çekmedim, araçsız kalmadım, yani kar lastiği candır ! Uygun lastik yoksa dünyanın en iyi pilotu olsanız, altınızda en iyi araba olsa faydası yok.
 

 

Evet Hakan Bey. Kar lastiğinin önemini anlamış bulunmaktayım.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Arkadaşlar olay olduktan sonra araçta bir gariplik hissediyordum. Aracın direksiyonuna hafiflik gelmişti. Direksiyonu da düz tutunca bariz sola çekiyordu. Düz gitmek için yaklaşık 5 6 derece sağa yatık tutmak gerekiyordu. Ayrıca sanki amortisör patlamış gibi en ufak çukurda lastiklerden çok ses geliyordu. Bugün yaklaşık 20 km yol yaptıktan sonra yolda giderken sonradan ekledigim lastik basınç ile yokuş yardımı ve aktif şehiriçi güvenlik sistemi arıza verdi. Esp lambası yandı. En kisa zamanda servise gideceğim de, önemli bir işim çıktı. Bu yuzden araba çok lazım. Sizce ciddi bir sorun olabilir mi? Rot kayması falan bunlara neden olabilir mi?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Bu hasarlar varken servise gitmemenizi öneririm. 

Çünkü elektronik sistemlerde her ne sebeple olursa olsun bir arıza tespit edilirse, bu arızanın kaza nedeniyle olduğunu öne sürüp garanti sıkıntısı çıkartabilirler. Ben olsam gitmezdim en azından. Ki servislere hiç güvenmiyorum artık. Tamam işe yaradıkları durumlar olabilir belki ama, o da nadir bana göre. :D  Ha yazılım konusunda da yardımcı oluyorlar Allah için. :D 

 

Hasara gelince, o parça tamir olabilir belki, tamir olacaksa mini onarıma girer, anca parça temini mini onarıma girmez. Erol oto da cevap yazmış ki parça 20 tl. Hiç uğraşmayın. Muhtemelen tırnaklı bir yapısı vardır, aldığınızda siz bile değiştirebilirsiniz. Üçgen parçaya gelince, o parça tırnaklı, ama nasıl çıkartılır tırnakları kırılmadan bilemiyorum. Tıkır tıkır söktürüp, yerine çatur çutur takılıyor. :D O parçayı da alıp değiştirebilirsiniz, 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Yazılım olarak ne sorun var bilmiyorum. Test menüden baktım dtc kodu da vermemiş. Garanti eylülde bitti zaten. Ama en azından sorunun kaynağını söylerler diye düşünüyorum. Aklıma gelen başka bir şey de acaba bir yerlerden bi soket falan mı cikti acaba? Soket türü bir şeyler var mıdır lastik civarında bu sistemlerde?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Arkadaşlar bugün ustaya telefon da derdimi anlattım. Büyük ihtimal rot yamulmuştur dedi. Lastiklerden biri yamuk olunca esp falan çalışmaz dedi. Çok sert çarpmadım ama inşallah sadece dediği gibi rot yamulmuştur. Direksiyon kutusunda falan bir şey varsa vay halimize.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Yazılım olarak ne sorun var bilmiyorum. Test menüden baktım dtc kodu da vermemiş. Garanti eylülde bitti zaten. Ama en azından sorunun kaynağını söylerler diye düşünüyorum. Aklıma gelen başka bir şey de acaba bir yerlerden bi soket falan mı cikti acaba? Soket türü bir şeyler var mıdır lastik civarında bu sistemlerde?

Test menüsünden baktığınız dtcler sadece göstergenin DTCleri olur. Yani vermiştir ama siz göremezsiniz.
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.