Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Lastik Basinci


Osman Türkol

Soru

Arkadaşlar hepinize iyi akşamlar,öncelikle konu var mı?Tam bakamadım ama araçlarımızın lastik basınçları fabrika çıkış ayarı 45 psi imiş.Neden derseniz beklediği yerde inerse araç janta oturmasın diye.Nasıl öğrendim,Cumartesi aracın lastiğine sunta vidası girmiş bugün inmeye başlayınca lastikçiye gittim.Lastikçiye dedim ki tamir yaparken janta dikkat edelim de zedelenmesin deyince - Abi sıfır mı? aldın dedi -Evet dedim. O zaman lastik havalarını kontrol edelim dedi. Havalar 45 psi çıktı ve normal 34 psi ya çektik ve lastik sesi biraz daha azaldı.Konfor daha da arttı.Bilginize... Bilmeyenler için paylaşmak istedim.Hepinize kazasız günler dilerim 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önerilen Mesajlar

  • 0
Guest Sadık Taşyürek

Sayın  forum üyeleri lastik basıncı önemli bir konu,herkes lastik deyip geçmiyor ne güzel bu da herkesi canına ve malına değer verdiğini gösteriyor.Ben de zaman zaman kontrol ederim en yakınımda bir lastikçi genel de benim aracımın sağ arka lastiği patlar lastikçi beni artık iyice tanıdı.ben bizim buraların yolları biraz bozuk olduğundan hafif sert yumuşak arası tutuyorum.Herkese kazasız sürüşler dilerim.  

 

aracı aldığım gün 10 dk. sonra ilk iş olarak lastiklere nitrojen bastırdım. her ne kadar kimileri "aracımız uçak değil, ne gerek var" dese de, diğer faydalarını bir kenara bırakalım, seyahat halinde iken çivi vs. battığında kaçağın daha az/yavaş olması nedeniyle lastiğin hemen inmemesi ve gümleyerek patlamaması dahi benim için yeterli sebep... 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

aracı aldığım gün 10 dk. sonra ilk iş olarak lastiklere nitrojen bastırdım. her ne kadar kimileri "aracımız uçak değil, ne gerek var" dese de, diğer faydalarını bir kenara bırakalım, seyahat halinde iken çivi vs. battığında kaçağın daha az/yavaş olması nedeniyle lastiğin hemen inmemesi ve gümleyerek patlamaması dahi benim için yeterli sebep... 

Nitrojenin böyle şeyleri sağladığı bilgisini nereden aldınız?

 

Lastiğin güm diye patlamamasını sağlamak için run flat lastikler çıkardılar, nitrojenle hallolma ihtimalinin olmadığının somut kanıtı bence bu. 

 

Nitrojenin bildiğim tek yararı genleşmesi normal havaya göre daha az.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

aracı aldığım gün 10 dk. sonra ilk iş olarak lastiklere nitrojen bastırdım. her ne kadar kimileri "aracımız uçak değil, ne gerek var" dese de, diğer faydalarını bir kenara bırakalım, seyahat halinde iken çivi vs. battığında kaçağın daha az/yavaş olması nedeniyle lastiğin hemen inmemesi ve gümleyerek patlamaması dahi benim için yeterli sebep... 

Güm diye patlama ancak iç lastik varsa, havanın tümden ve aniden kaybı da lastik yarılırsa olur.

Tubeless lastiklere bir şey battıktan sonra saatlerce, hatta bazen günlerce gezebilirsiniz.

Bu özellik için içinde %78 nitrojen olması yeter. 

Ben nitrojeni hep bu oranda kullanıyorum, hem istediğim özelliklere sahip hem her yerde bulunuyor, hem de bedava.

Cem Boneval tarafından düzenlendi
  • Beğen 6
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Daha önce başıma gelmediği için bilgim olmayan bir konuyu buradan sormak isterim;

Benzin istasyonlarında bulunan hava basma aletlerinin basıncı düşürme gibi bir özellikleri var mı? Cuma günü aracı aciliyet sebebiyle bir akrabamıza vermiştik ve şehir dışına çıkmıştı. Lastiklerede 39psi hava basmış,dün ilk gördüğüm istasyonda denedim fakat basıncı düşürmüyordu. İlla bir lastikçiye mi gitmek gerek bunun için yoksa benzin istasyonunda halledilebilir mi? Maruz görün,çok kez hava bastım fakat hiç azaltma ihtiyacı duymadığım için bilgim yok bu konuda  :blush:

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Daha önce başıma gelmediği için bilgim olmayan bir konuyu buradan sormak isterim;

Benzin istasyonlarında bulunan hava basma aletlerinin basıncı düşürme gibi bir özellikleri var mı? Cuma günü aracı aciliyet sebebiyle bir akrabamıza vermiştik ve şehir dışına çıkmıştı. Lastiklerede 39psi hava basmış,dün ilk gördüğüm istasyonda denedim fakat basıncı düşürmüyordu. İlla bir lastikçiye mi gitmek gerek bunun için yoksa benzin istasyonunda halledilebilir mi? Maruz görün,çok kez hava bastım fakat hiç azaltma ihtiyacı duymadığım için bilgim yok bu konuda :blush:

Cihazdan cihaza değişiyor. Kimisi yukarda söylendiği gibi kimisinin bir ağzı şişiriyor basıncı sen takip ediyorsun bir ağzı indiriyor yine sen takip ediyorsun.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Bizim buradaki PO uzun zamandır bakımdaydı, sadece pompaları çalışıyordu bugün tesadüfen oralara işim düştü baktım onarım bitmiş. Hava pompasının önünde bir çalışan dikiliyor durumu anlattım abi dedim böyle böyle. Sağolsun, bunlar değişti o sistem var getir deneyelim dedi. Ayarlayıp kendi elleriyle teslim etti aracı.

Yorum atan herkese teşekkür ederim bu sistem olmazsada pompanın arka ucunu takıp havasını alabiliyormuşuz lastiklerin. Tabi bunu yavaş yavaş yapmakta fayda var.

Bir şey daha öğrendim teşekkürler forum :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

O değilde lastik indirenler nasılda ortaya çıkmış:):):):):):

Abi sibop kapağına küçük taş parçası koyup sibopu kapatıyorsun yavaş yavaş iniyor :) kızdığın biri varsa yapılabilir... Sonra lastik delindi mi diye lastikçiye gidiyorsun :) aaaa bi bakmışsın siboptan :)

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.