Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Nasıl Rally Pilotu Olunur?


İsa

Önerilen Mesajlar

Rally pilotu olmak yada en azından rallyciler gibi araç kullanabilmek için ne yapmak gerekiyor, bu konuda eğitim alınabilecek veya hobi düzeyinde ilgilenilebilecek okul, kurs gibi veya herhangibir organizasyon varmıdır, görüşlerinizi almak isterim.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Lisans, ralli aracı ve aracı yarışlarda yarıştırmak için ciddi bir bütçe ve de kopilot gerekiyor. Aracın yarışlarda göreceği hasarlar, sadece kaza manasında değil, yürüyen de ciddi şekilde aşınmakta ekstra bütçe gerektirmekte.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Çok sayıda ileri sürüş teknikleri kursu var, bazılarının yürütücülerini tanıyorum, Ethem Genim, Demir Bükey, Volkan Işık ilk aklıma gelenler.

Birincisi hiçbiri ucuz değil, ikincisi hepsi işin teorisini öğretse ve pratiğini yaptırsa da bu konuda ustalaşmak için deneyim şart.

Deneyim kazanacak şekilde kullanmak da trafiğe açık yollarda zor, 

Özellikle viraj dönüşlerinde ralli aracı kopma limitini aşmayacak en yüksek hızı viraj açısına göre ayarlayarak hareket eder, o anda karşıdan gelecek aracın gerektirdiği yön değişikliğini yapmak fizik kurallarına göre imkansızdır, bu nedenle yolun trafiğe kapalı olduğundan emin olmak lazım.

Tabii ulusal ve/veya mahalli ralliler, bir ralli aracı kiralayarak katılma başarılırsa, deneyim kazanmak için birebirdir, hemen her açıdan güvenlik sağlanmıştır.

Bunda da tek problem maliyetin bir hayli yüksek olması.  

Ayrıca bir de Volkicar var yine Volkan Işığın ön ayak olduğu bir organizasyon ve o araçlar sanırım 10 x 1000€ gibi bir rakama alınabiliyor.

Cuma günü buluşacağız, ayrıntı öğrenmeye çalışırım.

Ben neler yaptım?

Gençken bulduğumuz her toprak geniş alana girer, kaydırmanın sırlarını ve sınırlarını araştırırdık.

Sonra federasyonda hakem olduk, hakem olarak ralli etabı sorumluluğu bizde idi ve etabı trafiğe kapadıktan sonra denetim için gezerdik (anladın sen onu)...

Bu arada ufak ufak bir arkadaşla arabalarımızı yarışa uygun hale getirdik, öğrenci harçlığı ile kolay olmuyor ama çevre ve sponsorlar sayesinde başardık, iş ralliye katılmaya kadar vardı. Bu süreç 19774-80 arası.

Sonra hekimlik mesleği nedeniyle uslandım ama 2003'ten sonra yarışlarda sağlık organizasyonlarından sorumlu olunca görevimi daima kötüye kullandım ve WRC etaplarında ve F1 pistinde bir sürü değişik araba ile deneteleme/eğitim (!) yaptım.

Yani sonuçta eldeki imkanları sonuna kadar kullanmak lazım. 

Bir de uyarı: Araç hakimiyeti becerisini arttırmak trafiğe açık yollarda daha hızlı sürme hakki veya imkanı tanımaz, sadece istenmedik bir durumda kendini daha iyi korumanı sağlar, ya da sağlamalıdır, aksini uygulayana halk arasında trafik canavarı" denmekte. 

Yani tepişmek istiyorsan kendine uygun bir yarış bulman lazım, basit bir slalom bile olabilir...

http://ismailterzi.com/2011/12/10/nasil-yaris-pilotu-olunur/

  • Beğen 6
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Eskiden köy yollarında canavarca ralli yapan biri olarak yukarıda da belirtilen kurslarda eğitim almanın şart olduğuna inandığım için Demir BÜKEY den uzunca bir eğitim aldım.İnsan  bazı şeyleri gördükten sonra eski şöförlüğünü pek de beğenmiyor..Söylendiği gibi maliyeti çok olan zaman ayrılması gereken tecrübeyle geliştirilen bir spor olduğuna inanıyorum..4 tane araba pert etmiş biri olarak hızın trafiğe kapalı alanda güvenliği güçlendirilmiş arabalarla yapılması taraftarıyım..Yukarıda Cem abi herşeyi ayrıntılı anlatmış bir de Ogün katılım gösterse iyi olurdu ama uzun süredir foruma  girmiyor sanırım...

oğuz mete tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Aklıma eski anılar geldi :) 

 

Ağva'da yerimiz vardır kendimi bildim bileli ; bilen de bilir teke rally'si yapılırdı zamanın da ... Ozamanlar psikopat olan abimde ibiza sxi vardı ( 2.0 lt 150 hp gibi birşeydi sanırım ) ;  mahallede herkesin elektrik süpürgesi borularını toplar ; aracın içinde rollbar varmış gibi gösterir ; tenis raketleri yan camlarda filan file :muha: , birkaç çıkartma ; benide yanına oturtur elimde kağıt (copilot) 10 yaşında varım yokum :)

sotede bekler rally arabalarının arasına dalardı :) , sonra dedem jandarmanın elinden bizi alırdı ... 

  • Beğen 6
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 1 yıl sonra...

Hızlı kullanmak bir yana bu kadar uzun bir etabın sonuna kadar hızlı gitme kararlılığını korumak da ayrı bir beceri. Ben olsam bir kaç virajı kıl payı geçince istem dışı yavaşlamaya başlarım herhalde. Herkes iyi araba kullandığını düşünür ama bu adamlara saygı duymak lazım. Bunlarınki bir başka. Bu arada her ne kadar en her zaman en iyi zamanları yapamasaydı da colin mcrae benim hep favorim olmuştur. Tam seyirci dostuydu rahmetli.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hızlı kullanmak bir yana bu kadar uzun bir etabın sonuna kadar hızlı gitme kararlılığını korumak da ayrı bir beceri. Ben olsam bir kaç virajı kıl payı geçince istem dışı yavaşlamaya başlarım herhalde.
Bence hız göreceli bir kavram.. O hızlar onlara artık çok da hızlı gelmiyordur. En azından bize geldiği kadar gelmiyordur.
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.