Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Turbo nedir ? nasıl çalışır ?


ALPER

Önerilen Mesajlar

28 dakika önce, Oğuz Çevik yazdı:

Turbo diye kafa ütüledik ama Yakup şunun turbosunu bir fotoğraflar mısın sana zahmet? Plaketi olacak modeli neymiş görelim ?

Aceleyle çok iyi çekememişim ?

IMG_7242.JPG

IMG_7243.JPG

IMG_7245.JPG

IMG_7246.JPG

IMG_7247.JPG

IMG_7248.JPG

IMG_7251.JPG

--1 dakika sonra eklendi--
8 dakika önce, Gürkan Çakıroğlu yazdı:

Oğuz, Cumartesi saat 17 de Schloss Arkaden’in önünde buluşalım kendin çek fotoyu ?

--4 dakika sonra eklendi--

Malum siz Favecisiniz, Ford pek yok sizin mahallede...

Benden hızlısı mezarda ?

--8 dakika sonra eklendi--
7 saat önce, Oğuz Çevik yazdı:

Gönderdiğiniz linkteki turbo zaten wastegate bir turbo, vnt yok ? Su soğutmalar ball bearingler falan ne alaka konuyla. İlgileniyorsanız bu kadar turboların devamında yazan harflerin ne manaya geldiğini araştırıp da mesaj atardınız. VNT turbolar kod harfi olarak V kullanır. O yüzden gt1544V yazar bu wastegate turbo değildir.

 

S - Single Passage Bypass

 

V - Multi Vane Variable Geometry Turbine

 

K - Electric Actuator

Bu turbo nasıl bir turbo alın size plaketi bana bir yorumlarmısınız ?

IMG_7255.PNG

--17 dakika sonra eklendi--
8 saat önce, Oğuz Çevik yazdı:

Of abi sen bide focus 2 1.6 tdci turbosu diye yazmışsın link yollamışsın ben onu tamamen kaçırmışım.

 

 FOCUS 2 1.6 TDCI TURBOSU GT1544V ordaki V - VNT anlamına gelir.

  

Yolladığın linki bile kontrol etmemişsin. 

Gönderdiğim linkteki turbonun plakası acaba V simgesini ben mi göremiyorum ?

Yoksa siz mi çok iyi görüyorsunuz ?

IMG_7256.JPG

IMG_7257.PNG

--22 dakika sonra eklendi--
49 dakika önce, Oğuz Çevik yazdı:

Turbo diye kafa ütüledik ama Yakup şunun turbosunu bir fotoğraflar mısın sana zahmet? Plaketi olacak modeli neymiş görelim ?

Size garret gtd ve gtc nin 1244 vz nin ölçülerinide söyleyim ?

Emme salyangoz kısmı

ön 31,2 mm arka dip kısım 43 mm

egzos kısmı 

ön 32,5 mm

dip 35,2 mm

 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

47 dakika önce, Gürkan Çakıroğlu yazdı:

Oğuz, Cumartesi saat 17 de Schloss Arkaden’in önünde buluşalım kendin çek fotoyu ?

--4 dakika sonra eklendi--

Malum siz Favecisiniz, Ford pek yok sizin mahallede...

Abi fauve ilgimi çekmiyor artık Clio RS almayı planlıyorum.

 

Bana uyar buluşma yeri ?

--10 dakika sonra eklendi--
39 dakika önce, Serkan Karakoca yazdı:

Aceleyle çok iyi çekememişim

Benden hızlısı mezarda ?

--8 dakika sonra eklendi--

Bu turbo nasıl bir turbo alın size plaketi bana bir yorumlarmısınız ?

 

--17 dakika sonra eklendi--

Gönderdiğim linkteki turbonun plakası acaba V simgesini ben mi göremiyorum ?

Yoksa siz mi çok iyi görüyorsunuz ?

 

 

--22 dakika sonra eklendi--

Size garret gtd ve gtc nin 1244 vz nin ölçülerinide söyleyim ?

Emme salyangoz kısmı

ön 31,2 mm arka dip kısım 43 mm

egzos kısmı 

ön 32,5 mm

dip 35,2 mm

 

 

 

Gönderdiğiniz linkteki GT1544S vnt mnt yok dümdüz kara düzen eski nesil bir fön makinası. Neyini anlamıyorsunuz anlamıyorum plakette de S okunuyor?

 

Diğerinin neyini yorumlayayım? Turbo falcısı mıyım ben? GTC1244VZ işte siz de görüyorsunuz?

 

Ölçüleri sormadım ne yapayım ölçüyü?

 

Aşağıya bir kaç görsel bırakıyorum. Kendimi daha iyi ifade edemem. Elimden başka şey de gelmiyor.

 

Bu da bonusunuz lütfen es geçmeyiniz.

 

http://lmgtfy.com/?q=garrett+gt1554v

 

İyi akşamlar.

 

 

1.PNG

4.PNG2.PNG

 

 

 

Oğuz Çevik tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

13.12.2018 - 23:47 tarihinde, Oğuz Çevik yazdı:

Gönderdiğiniz linkteki GT1544S vnt mnt yok dümdüz kara düzen eski nesil bir fön makinası. Neyini anlamıyorsunuz anlamıyorum plakette de S okunuyor?

daha önceki gönderdiğim linkte v yazdığını iddaa etmişsiniz onun için gönderdim...

sizin bu eski nesil fön makinası dediğiniz turbo hybrd yapılıp down pipe ve stage 3 yazılımla 1.6 tdci 109 hp olan motoru 180-185 hp 350 nm torka taşıyor ? 

13.12.2018 - 23:47 tarihinde, Oğuz Çevik yazdı:

Diğerinin neyini yorumlayayım? Turbo falcısı mıyım ben? GTC1244VZ işte siz de görüyorsunuz?

vakum ve  elktronik pozisyon sensörlü bir wasgate sahip vgt bir turbo  estafurullah ben falcısınız demedim ...

 

13.12.2018 - 23:47 tarihinde, Oğuz Çevik yazdı:

Ölçüleri sormadım ne yapayım ölçüyü?

gtd 1244 vz turbo için iyi üfler yazılım kaldırır felan diye siz söyleyince belki motora basılacak havanın  debi hesabını yapmak istersiniz diye düşündüm ölçüleri onun için yazdım. 

Sizinle kişisel bir problemim yok yalnış anlaşılma olmasın. Herşey googleda veya araştırdığımız kaynaklarda yazıldığı gibi değil bir kaç yerden okuyup araştırıp değerlendirme ile olmaz bu modifiye işleri işin mutfağına girip açıp  bakıp ölçmek kendi gözünüzle görmek ustanın başında durmak ustanın yaptığı işin doğruluğunu kontrol edip sorgulayıp araştırmak gerekir yazılımcıya sen şimdi kaç bar bastırıyorsun turboya enjektörlerimiz  kaç mg yakıt basıyor diye kendi gözünle görmeden makinadan dbnden yolda süre almadan dynoda gerçek veri görmeden  olmaz vs . vs. bu işlerle uğraşırken bolca sabır sükunet zaman nakit ve tecrübeli usta ve bu işten anlamak şart yoksa bir bakmışsın şanzıman kırılmış motor kol çıkarmış piston erimiş  turbo patlamış bütün emekler çöpe gidiverir. 

Saygılar.

Serkan Karakoca tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Madde madde yazayim ben de daha afilli oluyor sanirim. 

 

1 - wastegate ve vnt bambaska seyler. Ustalariniza danisin kac mg ufluyoruz diye sorarken. 

2 - WASTEGATE diye yaziliyor, belirtmistim. 

3 - google arastirmacisi degilim makina muhendisiyim.

4 - wastegate diye bildiginiz sey AKTUATOR kimi pozisyon sensorlu olur kimi vakumlu kimi elektrikli. Anlamamak da bu kadar israr eden baska insan gormedim. Wastegate in kelime anlami kullanilmaz, atik, gereksiz cikis kapisi demek. Vnt turboda nerede cikis icin bir kapi kapak var? 

 

5 - ben o turboda V yaziyor diye iddia etmedim. O kadar sanayilere gitmissiniz ulkede peynir ekmek gibi satilan 1.6 tdci 109 un turbosundan haberiniz yok. 1.6 tdci focus 2 turbosu1544 V. 1544S degil. Yolladigin linkte 1.9 tdi yaziyor yahu. 

 

6 - konumuzun hybrid turbo ile alakasi nedir? Hybrid yapilan bir turbonun kendisinden eser kaliyor mu?

 

--6 dakika sonra eklendi--

Burada ne yazmissiniz. Focus 2 turbosu demissiniz. Tamam o turbo focus 2 turbosu degil. O kadar yazi yazdim bir kere sorgulamamis adam acaba yanlis link mi attim diye. Ben V oldugunu degil sizin yanlis gonderdiginiz iddia ettim. Ben ne anlatiyorum siz ne cevap veriyorsunuz. 

 

Tamam abi sen haklisin. Ben sanayilere gidemedim o kadar ustalara soramadim. Yeter canim cikti biseyler anlatmaya calisirken ? Kapatalim konuyu da kirlettik. Butun turbolar senin olsun, sana  hediye external wastegate alicam bi tane hatira olur. 

4A5370B5-3DD2-4372-85A1-401C9CB4A8C5.jpeg

Oğuz Çevik tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

15.12.2018 - 16:37 tarihinde, Oğuz Çevik yazdı:

Madde madde yazayim ben de daha afilli oluyor sanirim. 

afilli olduğundan değil karışıklık olmasın diye madde madde yazdım 

15.12.2018 - 16:37 tarihinde, Oğuz Çevik yazdı:

1 - wastegate ve vnt bambaska seyler. Ustalariniza danisin kac mg ufluyoruz diye sorarken. 

ayrı ayrı şeyler olduğunu emin ol biliyorum ? aynı şey olduğunuda iddaa etmedim.

VNT ve VGT turbonun emme salyangozu kısmında bulunan emme salyangozunda bulunan palin  motor devrine göre salyangoz alanını daraltıp genişletip alt devir canlandıran ve yakıt ekonomisi sağlayan  sistemdir.

resmi örnek olsun diye ekliyorum sadece !!!

 

 

VNT-Turbo.jpeg

--5 dakika sonra eklendi--

WASTEGATE 

motorun emiş hattında oluşan basıncın çok yüksek seviyelere çıkmaması için kullanılan bir valf.. İçindeki yaylı mekanizma, basınçla birlikte hareket eder, basınç belirli seviyeye gelince, eksoz gazı turbonun pervanesine değil, doğrudan eksoz borusuna aktarılarak tahliye edilir...Kısaca çalışma sistemi bu şekilde yani VNT Turbolardada WASTEGATE  OLUR VE KULLANILIR !!! Fazla basınçta WASTEGATE ecudan gelen komutla açık kalırsa kaçış yolu dediğiniz yer burasıdır !!!

--6 dakika sonra eklendi--
15.12.2018 - 16:37 tarihinde, Oğuz Çevik yazdı:

Ustalariniza danisin kac mg ufluyoruz diye sorarken.

mg olarak üflemedik hiç  psı veya bar hava birimi ?

--7 dakika sonra eklendi--
15.12.2018 - 16:37 tarihinde, Oğuz Çevik yazdı:

2 - WASTEGATE diye yaziliyor, belirtmistim

pcden yazmamıştım telde akıllı klavye malum ?

--13 dakika sonra eklendi--
15.12.2018 - 16:37 tarihinde, Oğuz Çevik yazdı:

3 - google arastirmacisi degilim makina muhendisiyim.

Bravo helal olsun Emek verip okumuş makina mühendisi olmuşsunuz. Yani bende ne ustalar makina mühendisleri yetkili servilerde çalışan mastertechler gördüm bende dahil olmak üzere herkes herşeyi bilemez daha fazla bilgiye sahip mutlaka birileri vardır önemli olan kendini geliştirmek doğruyu öğrenmek ...bende bu konularda elimden geldiğince kendimi geliştirmeye  ve tecrübe edinmeye çalışıyorum ...

--30 dakika sonra eklendi--
15.12.2018 - 16:37 tarihinde, Oğuz Çevik yazdı:

4 - wastegate diye bildiginiz sey AKTUATOR kimi pozisyon sensorlu olur kimi vakumlu kimi elektrikli. Anlamamak da bu kadar israr eden baska insan gormedim. Wastegate in kelime anlami kullanilmaz, atik, gereksiz cikis kapisi demek. Vnt turboda nerede cikis icin bir kapi kapak var? 

pozisyon sensörlü 

elektrik kontrollü

vakumlu 

vakumlu ve elktronik pozisyon sensörü ikisi bir arada kullanılanlar mevcut 

 

Her oem turbonun üzerinde wastegate vardır.Bunlara İnternal Deniyor. External ise turbo manifolduna takılır.
Yüksek güçlerde internal wastegateler basıncı tutmakta zorlanırlar. O vakit external wastegate  geçme zamanıdır.

 

15.12.2018 - 16:37 tarihinde, Oğuz Çevik yazdı:

Vnt turboda nerede cikis icin bir kapi kapak var? 

Fazla basınçta WASTEGATE ecudan gelen komutla açık kalırsa kaçış yolu dediğiniz yer burasıdır !!!

Günümüz otomobillerinde de geçerli olan aracın ECU sistemi tarafından kumanda edilen turbo boost selenoidinin bu valfe komut gitmesi ve pallerin dönmesi için gereken egsoz gazının gelmeden direkt turbonun egsoz çıkışı tarafına defedebilmesi olarak tanımlanır!!!

 

--54 dakika sonra eklendi--
15.12.2018 - 16:37 tarihinde, Oğuz Çevik yazdı:

5 - ben o turboda V yaziyor diye iddia etmedim.

İdda etmediniz turbonun plakası üzerinde bulunan simgeleri bilmediğimi söylediniz.Bende şimdi diyorum ki simgeleri dikkate almayın simgeler  sadece bilgi olarak fikir vermesi açısından bir köşede dursun ? ben kendi gözümle ölçüp bilçiyorum kumpasla ?

 

15.12.2018 - 16:37 tarihinde, Oğuz Çevik yazdı:

O kadar sanayilere gitmissiniz ulkede peynir ekmek gibi satilan 1.6 tdci 109 un turbosundan haberiniz yok. 1.6 tdci focus 2 turbosu1544 V. 1544S degil. Yolladigin linkte 1.9 tdi yaziyor yahu. 

aynı turbo belirli yıl aralığında 1.6 dizel psa motorların hepsinde kullanılıyor ? aynı yıllarda çıkan 1.9 dizellerdede çıkıyor bilginiz olsun daha sonra 1.8 ve 1.9 dizellerde 1749 çıkmaya başladı ? garret resmi sitesinden googledan bakabilirsiniz ?

 

15.12.2018 - 16:37 tarihinde, Oğuz Çevik yazdı:

6 - konumuzun hybrid turbo ile alakasi nedir? Hybrid yapilan bir turbonun kendisinden eser kaliyor mu?

sadece örnek vermiştim orda 

 

hybrd turboda yapılan işlem sadece emme pali emme salyangozun izin verdiği kadar büyütülüyor kanatçık sayısı artırılabilir. egzos pali ve turbonun arka kısmı aynı kalıyor.

Ama araç için değişik iki üç turbodan önü ayrı arkası ayrı egzos pali aynı emme farklı özel turbolar yapmak mümkün ? bknz fe-ka turbo facebook sayfası ege turbo facebook sayfasını inceleyin.

15.12.2018 - 16:37 tarihinde, Oğuz Çevik yazdı:

Tamam abi sen haklisin. Ben sanayilere gidemedim o kadar ustalara soramadim. Yeter canim cikti biseyler anlatmaya calisirken ? Kapatalim konuyu da kirlettik. Butun turbolar senin olsun, sana  hediye external wastegate alicam bi tane hatira olur.

canın çıkacak bişey yok şurada güzel güzel seviyeli seviyeli tartışıyoruz.Senin orjinal external wastegate fiyatlarından haberin olmadığını söylüyorum sadece ? söz ağızdan çıkar gönder ordan bir tane kullanılmamış external wasgate ?

lütfen şundan olsun ?(espri amaçlı : D)

TİAL SPORT 38mm EXTERNAL WASTEGATE ORJİNAL sahibinden.com'da  - 504856400 https://www.sahibinden.com/504856400 via @sahibindencom

15.12.2018 - 16:37 tarihinde, Oğuz Çevik yazdı:

 Kapatalim konuyu da kirlettik.

Buna katılıyorum. @Yakup çağatay artık bu bilgileri teknik bölüme boş vakti olunca taşır inşallah hakkını helal etsin ? 

 

 

Serkan Karakoca tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Birisi Wastegate Actuator, diğer VNT Actuator. ? Ha Türkiyede actuator görünce hepimiz wastegate diyor(ben dahil) ve direk anlaşılıyor o ayrı.

Basınçla/Vakumla çalışanı var, Elektronik çalışanı var, ikisi bir arada çalışanı var. Ne tartışmışsınız be ya ?

  • Haha 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

30 dakika önce, Servet Ö. yazdı:

Birisi Wastegate Actuator, diğer VNT Actuator. ? Ha Türkiyede actuator görünce hepimiz wastegate diyor(ben dahil) ve direk anlaşılıyor o ayrı.

Basınçla/Vakumla çalışanı var, Elektronik çalışanı var, ikisi bir arada çalışanı var. Ne tartışmışsınız be ya ?

Sen nerdeydin yav cidden bu konuda bro ?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Onun adı aktüatör be adam AKTÜATÖR ?

 

VNT kanat açılarıyla oynayarak basınç ayarlanması.

 

Wastegate bildiğin bir kapağın açılarak egzoz gazının türbine çarpmadan direk çıkış yapması.

 

Bir turbo hem VNT hem Wastegate olamaz.

 

Aşağıdaki videoda hareket eden küçük kapağı bana lütfen kendi aracına taktığın gtd1449 turboda göster.

 

 

 

--3 dakika sonra eklendi--

Kısa ve net : 1.6 tdci focus 2 turbosu 1544V mi 1544S mi?

--13 dakika sonra eklendi--

Şunları Garrett kendi sitesinden aldım. Şimdi gelelim konuya madem VNT turbolarda da var wastegate. Bu adamlar neden ayrı ayrı yazmış ayrı ürünler gibi belirtmiş?

 

Serkan hocam bir mail mi atsak Garrett'e "yav gardaşım siz nabıyonuz yanlış yazmışsınız" mı desek ne yapsak?

 

 

1.PNG

2.PNG

--19 dakika sonra eklendi--
15 saat önce, Serkan Karakoca yazdı:

canın çıkacak bişey yok şurada güzel güzel seviyeli seviyeli tartışıyoruz.Senin orjinal external wastegate fiyatlarından haberin olmadığını söylüyorum sadece ? söz ağızdan çıkar gönder ordan bir tane kullanılmamış external wasgate ?

lütfen şundan olsun ?(espri amaçlı : D)

TİAL SPORT 38mm EXTERNAL WASTEGATE ORJİNAL sahibinden.com'da  - 504856400 https://www.sahibinden.com/504856400 via

 

Derdimi anlatırsam alacam. İşine yaramaz ama. Benzinli turbo arabaya geçersen alacam sözüm olsun.

--26 dakika sonra eklendi--

 

Oğuz Çevik tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

14 saat önce, Servet Ö. yazdı:

Birisi Wastegate Actuator, diğer VNT Actuator. ? Ha Türkiyede actuator görünce hepimiz wastegate diyor(ben dahil) ve direk anlaşılıyor o ayrı.

aha suçluyu buldum ? bro sen actuator  ü niye bana wastegate diye öğretiyorsun ? yalnız harbi doğru söylüyorsun sanayide ustasıda parçacısıda turbocusuda yazılımcısıda hepsi wastegate diye biliyor söylüyor :d 

 

yani hemen toparlayalım o zaman

 

Wastegate actuator

 Araştırmalarım sonucunda Wastegate actuator genelde turbo benzinli araçlarda kullanılmıştır.Turbo benzinli araçlarda kullanılan turbolarda çok yüksek ısı söz konusu olduğundan dolayı VNT ve VGT Sistemi için dayanıklı uzun süre sorun çıkarmadan performans verecek  bir materyal olmadığından VNT ve VGT  sistemi yok. Olsaymış tadından yenmezmiş yalnız.(burada aklıma şu geliyor direk vnt  dizel turbosu benzinliye takılmaz mı ? ben bunu bir araştırayım  ) Wastegate actuator aşşağıdaki resimde açıkca görülmekte ?

Wastegate Actuator GÖREVİ Çalışma Prensibi

motorun emiş hattında oluşan basıncın çok yüksek seviyelere çıkmaması için kullanılan bir valf.. İçindeki yaylı mekanizma, basınçla birlikte hareket eder, basınç belirli seviyeye gelince, eksoz gazı turbonun pervanesine değil, doğrudan eksoz borusuna aktarılarak tahliye edilir.

 

 

 

image.png.964a79a6248bee4a859870aff714572a.png

 

gt 3076.jpg

 

Wasgate Actuator Çeşitleri

 Turbonun üzerinde wastegate Actuator vardır.Bunlara İnternal wastegate Actuator  Deniyor.

 External wastegate Actuator ise turbo manifolduna takılır.
 Yüksek güçlerde internal wastegateler basıncı tutmakta zorlanırlar. O vakit external wastegate  geçme zamanıdır.

Serkan Karakoca tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

VNT ve VGT SİSTEMİ 

VNT ve VGT turbonun emme salyangozu kısmında bulunan emme salyangozunda bulunan palin  motor devrine göre salyangoz alanını daraltıp genişletip alt devir canlandıran ve yakıt ekonomisi ve daha iyi yanma sağlayan Değişken geometrili  sistemdir.

Genellikle turbo dizel araçlarda iş makinası vb araçların motorlarında kullanılan turbolarda bu vnt(variable nozzle turbine) ve vgt(Variable-geometry turbocharger)  sistemi kullanılır.

 

1716957194_vntsystem.JPG.dcd906e6d64df6ff5cc59c2ca917d341.JPG

 

 

 

 

 VNT Actuator GÖREVİ

Turbonun içerisindeki değişken geometrili kanatçıkları motor devrine göre daraltıp genişletip açılarını ayarlar.

 

 

VNT-Turbo.jpeg.601ec1481df6eb0b759482cdc3de293f.jpeg

 

 VNT Actuator Çeşitleri

pozisyon sensörlü 

elektrik kontrollü

vakumlu 

vakumlu ve elktronik pozisyon sensörü ikisi bir arada kullanılanlar mevcut 

 

 

 

 

 

 

Serkan Karakoca tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.