Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Ford Focus Trend X Sedan Mı Hb Mi Artıları Eksileri Tavisiye.


osman gurcu

Önerilen Mesajlar

 

Cem Hocam baktım verilere , şehir içi kullanımda arada 1,5 litre oluyor yaklaşık olaraktan.

sanırım 1.0 eb lara tüp takılma uyumu yok ve zatende gerek yok eb tüp zaten hiş düşünmem.

1.6 benzinliye benzinliye tüp takıncada zaten 1,0eb  fiyatına gelecek.

peki 10 eb turbo motoru mu oluyor?

peki bu yasal 240.000km ömür denen olayı ne acaba?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

peki bu trend x ecoboost 1.0 benzinli  ile 1.6 benzinli  trend x arasında yakıt sarfiyatı farkı ne kadar olur?

örnek ecoboost şehir içi   kaç krş

                          şehir dışı  kaç krş

         1.6 benzinli şehir içi  kaç krş

                            şehir dışı  kaç krş

 

aradaki farkı amortisman etme zamanı ve ekonomik hesaplar yapacağım.

 

 

yukarıda izahları mevcut aslında..

siz 1.6 yı denizli de 8 lt yaktırırsanız 1.0 ı 7..iyice alışınca 6.5 a bile düşer..siz 1.6 ya 10 yaktırırsanız, 1.0 la 8 - 8.5 yaktırırsınız. tamamen size bağlı..

siz şöyle hesaplayın 100 km de 50-70 krş az yakarsınız.. 13 nolu mesajımda hesap var zaten..

 

her iki araca bezinli binersiniz eb a vereceğiniz fazla 1600 tl yi 1-2 yılda amorti edersiniz.

lpg li binerseniz lpg taktırınca iki aracın fiyatıda, yakıtıda eşit gibi olacağından amorti etme diye bir şey olmayacaktır. hadi 1.0 az fazla yaktı diyelim onuda vergi avantajı ile tölere eder. sizde bu arada lpg yüzünden garanti vb haklarınızdan mahrum kalırsınız. (focus 9 lt den aşağı lpg yakmaz + yıllık 1 depo benzin)

 

gidip 2. el orijinal brc tüplü 1.4 Hyundai era alsanız. 1.0 dan az yakar ama söz konusu; iki focus.  (konya da lpg li era 24 krş ben 29 krş yakıyorum ama lpg li focus 24 krş yakmaz+en az yılda 1 depo benzinde eklenmeli, lpg tüketenler nedense benzini hiç hesaba katmadan konuşurlar. yılda 10-12000 yapan bir araç lpg yanında 1 depoda benzin harcasa tüketim %10 kadar artmış olur, araba 24 değil, 26-27 krş yakmış olur)

 

1.6 focus a ben binsem 7.5 lt benzin 9 lt lpg yaktırırım. lpg 2.90 x 9 lt = 26 krş + benzinle 29 krş..şu anki aracımla 6 lt  =  29 krş tüketiyorum. :D

 

(konya da lpg 2.90 iken ankaralılar 2.50 ye alabiliyor rekabetten veya rafineri yakınlığından)

Cem Hocam baktım verilere , şehir içi kullanımda arada 1,5 litre oluyor yaklaşık olaraktan.

sanırım 1.0 eb lara tüp takılma uyumu yok ve zatende gerek yok eb tüp zaten hiş düşünmem.

1.6 benzinliye benzinliye tüp takıncada zaten 1,0eb  fiyatına gelecek.

peki 10 eb turbo motoru mu oluyor?

peki bu yasal 240.000km ömür denen olayı ne acaba?

 

bende cevap vereyim;

evet turbo..

240.000 km açıklanan bülten..malum firmaların parça bulundurma yılı 10 yıldır(biçilen ömür, buzdolabıda 10 yıldır ama 20 yıl kullanabilirsiniz)

10 yılda yapacağı km için verilmiş değerdir. 10 yıl sonra çöpe giderse anlamında.daha çok gitmez anlamına gelmez.. burada sorulması gereken soru şu olmalı; aynı ford 1.6 benzinlisi için kaç km ömür biçiyor. aynı motor bir şöförde 300.000 giderken diğerinde 400.000 gidebiliyor.

 

orjinal metin:

 

http://1l-ecoboost.fordmedia.eu/documents/factsheets/FS_Ford1.0-litreEcoBoostEngine_EU.pdf

Mehmet Demir tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Mehmet Bey ve Cem Bey her şeyi ayrıntılarıyla anlatmış; ben de naçizane sedan 1.6 sürücüsü olarak belirteyim; 150-160 km/saat hızlarda öyle sallanma, kıvırma vs. deneyimlemedim; aksine bu hızları, eski tipomu 110 km/saat nasıl rahat kullanıyorsam öyle kullanıyorum; F3 keyifle akıyor.

Senede 15000 km'yi geçecekseniz 1.0 EB öneririm; şehir içinde 8 lt/100 km; şehir dışında da 5.8 lt/100 km altına ( -+ küçük farklar olabilir ama genelde bu değerler ) düşmedi yakıt tüketimim ki forumda bir çok yerde görebileceğiniz gibi sakin kullanımla 1.0 EB bu rakamların altına rahatlıkla düşüyor.

Sedan-HB ayrımında; ben sedanın görünüşüne vurulduğum için tercih ettim ama tatilde gördüm ki 2 bebek + 3 yetişkin; bir sürü çanta, bavul, 1 küçük 1 büyük bebek arabası, ıvır-zıvır, küçümsenmeyecek büyüklükte bir karpuz bagaja ve arabaya rahatça sığdık; yani eşimin de dediği gibi " bence de sedan al; çocuk yaparsak rahat ederiz... "

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

yasal 240.000km
Varsayımsal bir motor ömrü beklentisi, hiç bir yasal yanı yok. Broşürde de tipik kullanım ömrü olan 240.000 km'de 5,28 ton karbondioksit tasarrufu yapıldığını yazıyor. O kadar gider mi, gerekli bakım ve tamiratlar yapılırsa çok daha fazla da gider, ama bu arızasız bu mesafeyi tamamlar demek değildir.

Yüksek hızlı düşük ataletli turbo sisteminin ömrü henüz tam anlmaı ile test edilmedi caddelerde. Ama deneysel olarak sorun görülse takılmazdı.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hb nin yol tutuşu sedandan iyi olsaydı nascar araçları hb olurdu...

Ben f3 de sedan st görmedim hiç , benim aracım hb sedanlar daha kötü demiyorum, yaklaşık 100bin km sedan f3 dizel kullanıcısından(ilaç mümessili) aldığım bilgiyi araba almaya çalışan bilgi toplayan bir arkadaşla paylaşıyorum. Kimi araç hb tasarlanır sedan tasarım değişikliği ile oluşur. Bakınız megane 2 gibi. Focus hb platformu üzerine tasarlanmış bir araçtır bence.Ama şirketteki f30 sedan bir araç focustan daha iyi yol tutuyo. Bu arabaya göre farklılık gösterir. Focusun sedanı hb den daha iyi yol tutmaz. Daha konforlu olabilir. İkisi farklı şeylerdir.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Evet bütün anlattıklarınızı çok iyi  okudum ve analizleri yapıyorum kafamda.

Dediğiniz gibi 1.0 eb motorlu focusumuz yılda 1,6 benzinliye göre 900 tl daha az yakıt sarfiyatı ( 500km de ki izmir -denizli arası varsayarsak gidiş dönüş)  500km de 37,5 tl gibi kar ettiriyor. ve vergiden de yıllık 300tl gibi kar ettirrise , yıllık bana 1200 tl artısı olacak 1.6 benzinliye göre muazzam farkı sayılır bir aracın yıllık maliyetine göre.

Şu anda be ecoboost motorlar acaba 100.000 km testi yapıldı mı aydınlatabilir misiniz?

1.0 ecoboost motor 3 silindir ve 125 beygir 1000cc olması 1600cc ye göre tork ve ivmelenmede farkları + - leri nelerdir;?

1.6 benzinli ile baştaki 1600tl fiyat farkını ilk yılda amortisman ettiğini farz ediyorum artık diyorum.

6 vites olmasının avantajı şanzımanı rahatlatması mı bu arada üstadlarım?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Anladım Burak bey, satarken hb daha iyi satılır diyorsunuz. Evet Denizli'de izmir - istanbul kadar trafik olmuyor , şehir içi biraz yoğun ama şehir dışı gayet sakin sayılır.

Zaten dizel düşünmiyorum , ilk ödemede ekonomik açıdan. Bir yandan da bakıyorum, 3000 tl lik eb farkınıda hesaba katmak istiyorum.

Eb ile trend x 1.6  benzinli arasında km başında şehir içi ve şehir dışı kaç krş farkı olur acaba?

mesela şehir içi ecoboost kaç krş yakıyor benzinli 1.6 kaç yakar ve şehir dışı değerleri nedir?

 

Bu sorular için yakıt başlıkları var arkadaşlar zaman zaman güncelliyor üşenmeden onları okumalısınız sağlıklı araştırma yapmak için 2 yoruma bağlı kalmayın.

 

İyi akşamlar

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bakalım siz mi sormaktan sıkılacaksınız biz mi cevaplamaktan... :)

Şu anda be ecoboost motorlar acaba 100.000 km testi yapıldı mı aydınlatabilir misiniz?

Bildiğim kadarı ile yazılı basında böyle bir test henüz yayınlanmadı.

Ama zaten tek bir teste bakarak karar vermek doğru olmaz.

Ayrıca motor seri imalata girmeden yeterince test edilmiştir.

Kafanızdaki kuşkuları tümüyle giderecek bir veri yok kısacası.

1.0 ecoboost motor 3 silindir ve 125 beygir 1000cc olması 1600cc ye göre tork ve ivmelenmede farkları + - leri nelerdir;?

Düşük devirden kolay hızlanma, düşük devirde seyretme ve az yakma, daha sessiz sürüş küçük motorun avantajları.

Atmosferikle eş zamanlı sıfırdan kalkarlarsa hızlanmaları eşit kabul edilebilir, 1.6 beş vitesli olduğundan daha az vites değiştirme avantakına sahip.

Ancak sürüş halinde ara hızlanmalarda küçük motor bariz avantajlı.

6 vites olmasının avantajı şanzımanı rahatlatması mı bu arada üstadlarım?
 

Şanzımanı değil motoru rahatlatır, yüksek viteste düşük devirde seyrederek tasarruf yaparsınız ve motoru zorlamazsınız.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Sedan araçlar otobanda hblere göre sanki biraz daha oturaklı gidiyor ancak viraj kalibiliyeti konusunda hbler sedanlardan daha önde.Nascar yarışlarında sedan araç kullanılmasının nedeni de zaten kullanılan pistin viraj içermemesi.Elips şeklinde bir pist var turlayıp duruyorlar oysa rally yarışlarında araçlar hep hbtir çünkü viraj limitleri daha yüksek hblerin..

hüseyin ipek tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Sedan araçlar otobanda hblere göre sanki biraz daha oturaklı gidiyor ancak viraj kalibiliyeti konusunda hbler sedanlardan daha önde.Nascar yarışlarında sedan araç kullanılmasının nedeni de zaten kullanılan pistin viraj içermemesi.Elips şeklinde bir pist var turlayıp duruyorlar oysa rally yarışlarında araçlar hep hbtir çünkü viraj limitleri daha yüksek hblerin..

 

Ama siz/biz bunlardan değiliz.

 

Not: Günlük hayatta bu farkları hissedebilen şöförler nadirdir. Aynı arabanın sedanı ve hb'i için bu tartışma biraz gereksiz.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Sedan araçlar otobanda hblere göre sanki biraz daha oturaklı gidiyor ancak viraj kalibiliyeti konusunda hbler sedanlardan daha önde.Nascar yarışlarında sedan araç kullanılmasının nedeni de zaten kullanılan pistin viraj içermemesi.Elips şeklinde bir pist var turlayıp duruyorlar oysa rally yarışlarında araçlar hep hbtir çünkü viraj limitleri daha yüksek hblerin..

İnatla yazmaya devam edeceğim.

Yarışlarda kullanılan araçlarda bakılan son şey aracın kaporta türüdür.

Seri imalat ile yapılan yarışlarda üretici en iyi promosyonu yapacağı aracı seçer ve kullanır.

Yarışlar spor kisvesi altında ticarettir aslında.

Daha önce de yazdığım gibi meyva kasasını yarışa hazırlasanız süper yol tutar, bu araçların caddede gezen türevleriyle kaporta altında uzaktan yakından alakası yoktur. 

Bu tür çıkartımlarda bulunmayın boşuna.

Konu ile alakası yok ama yazmadan edemedim.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Cem hocam tekrardan teşekkürler cevaplarınız ve açıklamalarınız için , ben sıkılmam sormaktan , çünkü merak ettiklerimi öğrenmek istediklerimi şimdiden araç almaktan önce sorup öğrenmek isterim.Emeğiniz için teşekkür ederim,1.0 ecoboost motor hiç bilmediğim bir motor olduğu için iyice detayları öğrenmek istiyorum.

Şu anda ecoboost hakkında seri olması düşük devirlerde yüksek tork çıkarması ve çevreci olması gibi özellikleri anladım.

Daha da detaylı öğrenmek sormak istediklerim,

uzun yolda küçük motorun yorulma durumu ve yokuşlardaki aracın yüklü olma durumundaki performansı,motorun ömrü,(kullanıma bağlı tabikide)peki bunun 1,6 ecoboostu sanırım inanılmaz tork ve performansa sahiptir tahminimce..

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.