Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Motor Arızası Servise Götürün....


Kerim Kamanoğlu

Soru

Bugün usul usul giderken araç birden motor arızası servise götürün uyarısı verdi.Kontağı kapatıp açtım rölantide uyarı yok yola çıktığımdan kısa süre sonra yine aynı ikazı verdi.Sebebini bilen ya da daha önce karşılaşan var mı?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bu soruda 14 cevap bulunuyor

Önerilen Mesajlar

  • 0

Servis'e uğrayın eğer ekranda detay yazmıyorsa uzaktan birşey demek zor. 

 

Ayrıca klavuzun sayfa 97 civarlarında detaylı açıklamalar mevcut bu uyarılar için.

 

Ayrıca hangi ecoboost var sizde profiliniz eksik kalmış.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Bugün servise gösterdim aracı hava akışı ile alakalı bir hata vermiş araç zaten performansıda düşmüştü.Benden önceki sahibi K&N kapalı spor hava filtresi takmış bende geçen gün denemelik hava filtre kutusunun üstündeki parçayı çıkartıp  2-3 km öyle kullanmıştım.Servis hava filtresini görünce hatayı hava filtresinin verdiğini söyledi bende 75000 km ömrü olduğunu daha 8000 km önce takıldığını söyleyince beni pek önemsemediler sonra hava filtre kutusunu söküp oradaki sensörü temizlediler şimdilik hatayı daha vermedi ayrıca servis herhangi bir sorun olursa araç garanti dışı olabilir dedi benimde aklıma takıldı acaba hava filtresini çıkartıp  normal hava filtresine mi dönsem?

Kerim Kamanoğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Bugün servise gösterdim aracı hava akışı ile alakalı bir hata vermiş araç zaten performansıda düşmüştü.Benden önceki sahibi K&N kapalı spor hava filtresi takmış bende geçen gün denemelik hava filtre kutusunu çıkartıp 2-3 km öyle kullanmıştım.Servis hava filtresini görünce hatayı hava filtresinin verdiğini söyledi bende 75000 km ömrü olduğunu daha 8000 km önce takıldığını söyleyince beni pek önemsemediler sonra hava filtre kutusunu söküp oradaki sensörü temizlediler şimdilik hatayı daha vermedi ayrıca servis herhangi bir sorun olursa araç garanti dışı olabilir dedi benimde aklıma takıldı acaba hava filtresini çıkartıp  normal hava filtresine mi dönsem?

Durduğun hata; hemen orjinale dönmeni tavsiye ederim.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

@Kerim Kamanoğlu,

Kaliteli bir filtrenin sorun çıkartacağını düşünmüyorum ama 75000 km çok uzun bir dönem. Şöyle ki bu km ye kadar trigier bile değişiyor. Bence zararı olmayacaktır ancak orjinalin sağlığını da tutmayacaktır.  

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Bugün servise gösterdim aracı hava akışı ile alakalı bir hata vermiş araç zaten performansıda düşmüştü.Benden önceki sahibi K&N kapalı spor hava filtresi takmış bende geçen gün denemelik hava filtre kutusunun üstündeki parçayı çıkartıp  2-3 km öyle kullanmıştım.Servis hava filtresini görünce hatayı hava filtresinin verdiğini söyledi bende 75000 km ömrü olduğunu daha 8000 km önce takıldığını söyleyince beni pek önemsemediler sonra hava filtre kutusunu söküp oradaki sensörü temizlediler şimdilik hatayı daha vermedi ayrıca servis herhangi bir sorun olursa araç garanti dışı olabilir dedi benimde aklıma takıldı acaba hava filtresini çıkartıp  normal hava filtresine mi dönsem?

Sorun K&N filtre değil. Sorun sizin Filtre kapağını söküp aracı o şekil kullanmanız. (o kapak söküldüğüne göre sesi duymak içinde bol bol gaza basıp motora bol bol hava emdirmişsinizdir muhtemelen. Akışmetreye yapışan tozla durumu kurtardığınız için kendinizi şanslı hissedin bence.

 

Açık kapaktan giren normalden daha irice bir toz parçası. Turbonuzun 30bin RPM ile dönen narin kanatçıklarına çarpıp ezebilirdi. Belkide ezmiştir bilemezsiniz.

 

Ezilmiş türbin kanatçığı. Türbinin merkezini bozacağından 30bin rpm gibi yüksek bir devirde merkezkaç kuvvetinin salgısından dolayı yatağını boşaltıp turbonun değişmesine sebep olacaktır.

 

Filtrenizin ömrü 75000 km ancak onu her 5000 km de söküp özel solüsyonu ile yıkayıp temizleyip tamamen kurutarak aracınıza takmanız halinde.

 

Tavsiyem siz orjinal filtrenizi kullanın. Bir daha da kesinlikle filtre kapağı sökük vaziyette araç kullanmayın.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Sorun K&N filtre değil. Sorun sizin Filtre kapağını söküp aracı o şekil kullanmanız. (o kapak söküldüğüne göre sesi duymak içinde bol bol gaza basıp motora bol bol hava emdirmişsinizdir muhtemelen. Akışmetreye yapışan tozla durumu kurtardığınız için kendinizi şanslı hissedin bence.

 

Açık kapaktan giren normalden daha irice bir toz parçası. Turbonuzun 30bin RPM ile dönen narin kanatçıklarına çarpıp ezebilirdi. Belkide ezmiştir bilemezsiniz.

 

Ezilmiş türbin kanatçığı. Türbinin merkezini bozacağından 30bin rpm gibi yüksek bir devirde merkezkaç kuvvetinin salgısından dolayı yatağını boşaltıp turbonun değişmesine sebep olacaktır.

 

Filtrenizin ömrü 75000 km ancak onu her 5000 km de söküp özel solüsyonu ile yıkayıp temizleyip tamamen kurutarak aracınıza takmanız halinde.

 

Tavsiyem siz orjinal filtrenizi kullanın. Bir daha da kesinlikle filtre kapağı sökük vaziyette araç kullanmayın.

Size katılmakla beraber tam olarak katılmıyorum tamam kapak çıkınca bol bol hava çekti araç hava filtresinin görevi sonuçta tozların girişini motora girmesini engellemekse normal görevini yapan bir filtre buna engel olacaktır sonuçta ister kutu içi olsun ister kutu dışı sonuçta filtre aynı malzemeden yapılıyor  sizin dediğiniz mantıkta kutu dışı filtre hiç kullanılmaması gereken bir filtre türü olurdu.Ama orjinal filtreye dönüş yapacağım kesin...Bu arada sizin dediğiniz en kötü senaryoda turbo kanatçıklarının ezildiğini anlama yöntemi var mı?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Size katılmakla beraber tam olarak katılmıyorum tamam kapak çıkınca bol bol hava çekti araç hava filtresinin görevi sonuçta tozların girişini motora girmesini engellemekse normal görevini yapan bir filtre buna engel olacaktır sonuçta ister kutu içi olsun ister kutu dışı sonuçta filtre aynı malzemeden yapılıyor  sizin dediğiniz mantıkta kutu dışı filtre hiç kullanılmaması gereken bir filtre türü olurdu.Ama orjinal filtreye dönüş yapacağım kesin...Bu arada sizin dediğiniz en kötü senaryoda turbo kanatçıklarının ezildiğini anlama yöntemi var mı?

Kapağı açtığınızda filtre görev yapmıyor ki ? Açıkta olan ne varsa emiş borusundan içeri giriyor.

 

Türbini görmek için turbonun hava giriş hortumunu sökmeniz yeterlidir. Gözle muayenede pek bişey belli olmayabilir. Yinede bakmakta fayda var.

 

Turbo uzay teknolojisiyle üretilmiş bir parçadır. Gözle görülemeyecek derecedeki ölçü bozuklukları dahi ömrüne etken edecektir. Gerisi kısmet.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Kapağı açtığınızda filtre görev yapmıyor ki ? Açıkta olan ne varsa emiş borusundan içeri giriyor.

 

Türbini görmek için turbonun hava giriş hortumunu sökmeniz yeterlidir. Gözle muayenede pek bişey belli olmayabilir. Yinede bakmakta fayda var.

 

Turbo uzay teknolojisiyle üretilmiş bir parçadır. Gözle görülemeyecek derecedeki ölçü bozuklukları dahi ömrüne etken edecektir. Gerisi kısmet.

Büyük ihtimal ben anlatamadım size durumu filtre kapağını sökünce filtre yerinde duruyor bilmiyorum ecoboost motor içini ve filtre kutusunu biliyor musunuz ama kapağı çıkartınca turbonun çektiği hava filtreden geçerek motora giriyor ben sadece kapağı  çıkarttım filtre yerinde duruyordu.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Büyük ihtimal ben anlatamadım size durumu filtre kapağını sökünce filtre yerinde duruyor bilmiyorum ecoboost motor içini ve filtre kutusunu biliyor musunuz ama kapağı çıkartınca turbonun çektiği hava filtreden geçerek motora giriyor ben sadece kapağı  çıkarttım filtre yerinde duruyordu.

1,6 Ecoboostun filtre kutusunu bilmiyorum sökmedim hiç genel olarak otomobillerde tersi olur. Eğer dediğiniz gibiyse nispeten daha güvenli tabii ki.

 

Yinede kutusundan ayrı olan filtrenin daha fazla toza karşı koyması durumu söz konusu. Ayrıca 8000 km görev yapmış olduğunu düşünürsek yinede içeri toz geçirme şansı yüksek.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Focus 3 hava filtresi aynı K N açık filtre gibi. Bu nedenle kapak açıkken de hava filtre ediliyor. Ama kapak açıkken motor bölümündeki sıcak havayı çekiyor. Kapalıyken ön panjurdaki dış hava girişinden alıyor.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

K&N ve benzeri yeniden kullanılabilir filtreler uygun şekilde yağlanmadıkları takdirde zarar verirler, az yağlandığında geçirgenliği fazla olur, ince partikül emer, çok yağlandığında ise MAF sensörünü kirleterek ölçüm hatasına neden olur. 

Açıkcası kutu içi veya dışı olası götürüsü getirisinden fazladır. Turbo hassasiyeti de ayrı bir konu.

Yani bence de gerçekten güce odaklanmış, iyicene modifiye bir motordan birkaç beygir daha çıkarma zorunluluğu olmadıkça tavsiye edilecek gibi değil.

Özer Beyin yazdığı açık filtrenin sıcak hava emmesi zaten performans kaybı demek.

7500'de bir değiştirilebilir filtre ile yenileyin, güvenle kullanın.

 

Bu da filtre kutusunun açık filtreli açık hali...

 

8650619222_d310e3917c_b.jpg

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

K&N ve benzeri yeniden kullanılabilir filtreler uygun şekilde yağlanmadıkları takdirde zarar verirler, az yağlandığında geçirgenliği fazla olur, ince partikül emer, çok yağlandığında ise MAF sensörünü kirleterek ölçüm hatasına neden olur. 

Bunu okumasaydım bende K&N kutu içi filtre düşünüyordum, teşekkürler :) 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Bende Cem bey'in göstermiş olduğu resimdeki kapağı söktüm ve resmin benzer görüntüsünde yani filtrem hala içerideyken 2-3 km yol yaptım yani motora giden hava filtresinden geçti.Sonuçta yinede orijinal filtreye geçiş yapıcam.Eski filtreyi isteyen varsa makul bir ücrete satabilirm. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.