Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Dikiz Aynası Ayarı Ve Ek Sorular


Volkan Çelebi

Soru

Merhaba arkadaşlar,

 

Muhtemelen sorduğum sorulara gülünecek ama şahinden sonra böyle bir araba sahibi olunca insan afallıyor doğal olarak. İlk olarak sorunun yanıtını kullanıcı kitabında aradığımı ama bulamadığımı belirteyim.

 

1.) İç dikiz aynası nasıl ayarlanıyor, elle biraz zorladım sanırım bir kumanda düğmesi filan olmalı.

2.) Kısmetse 2 hafta sonra TR'ye gideceğim. 2500 km için bakım filan yaptırmama gerek varmı. Bakımları 2 ay önce filan yapıldı. Yanıma almam gereken bir şeyler var mı? Fren yağı, motor yağı vb.

3.) Otomatik klimadan ben bir şey anlamadım. Çlaıştırınca kaça ayarlıysa o ayarda son gaz soğuk hava üflüyor. Nasıl çalışıyor bu meret.

4.) Genelde şehir dışı kullanmama rağmen benzin tüketimim 6.9 ortalamaya çakıldı kaldı. %99 klima açık bunun etkisi ne kadardır.

5.) Yan aynalardaki çizginin olayı nedir?

 

Aracım tekno paket değil, titanium x olandan.

 

Teşekkürler şimididen

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önerilen Mesajlar

  • 0

bu mesaj üzerine ayna ayarlarımı değiştirdim (eskiden kafamı biraz sola götürdüğümde kaportayı ucundan görecek şekildeydi) park etmek çok zorlaştı bakalım alışabilecekmiyim :)

İç ve yan aynalarla ayarın doğru olduğunun sağlamasını yap mutlaka, yani birinden çıkarken diğerine giriyor olması lazım arkadan gelen aracın.

Benim park ederken sol ayna ile işim olmuyor pek, sağ aynayı kullanıyorum daha çok, malum kaldırıma yanaşma mesafesini görmek lazım.

Ancak sol da gerekirse biraz kafayı sola eğip bakmak yetiyor.

Sonuçta sürerken park ederkene göre kat kat fazla kullanılıyor ayna, yani en azından bilinçli sürücüler için bu böyle :)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Güzel bir paylaşım teşekkürler peki direksiyon ve koltuk ayarı nasıl olmalıdır?

 

Bu konuda çok fazla bilgi var ve genel kanıda şu yönde hangi ayarda rahat ediyorsan onu kullan gibi burada rahatlıktan çok sürüş güvenliği açısından kabul görmüş bir ayar var mıdır ?

 

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Yazmaya üşendiğim herşeyi anlatmış çocuk, paylaşım için teşekkürler. 

Gençliğimde ben de arkaya yatık kullanmaya meraklıydım, tek koltuklu yarış araçlarında aerodinamik kaygı nedeniyle pilot neredyse yatar posizyonda olur, ve düz kollarla toplam dönüş mesafesi bir tur olan direksiyonu kolaylıkla kontrol edebilirdi, sokaktaki gençler de buna özenirdi.

Ne zaman ki ralli hevesi başladı ve aracın başını kıçını toplama kaygısına düştüm o zaman direksiyonu kucaklamanın (yanlış anlaşılmasın, videoda anlatıldığına yakın, yatar pozisyonla kıyaslanınca kucaklama gibi oluyor) kaçınılmaz olduğunu fark ettim. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

İç ve yan aynalarla ayarın doğru olduğunun sağlamasını yap mutlaka, yani birinden çıkarken diğerine giriyor olması lazım arkadan gelen aracın.

Benim park ederken sol ayna ile işim olmuyor pek, sağ aynayı kullanıyorum daha çok, malum kaldırıma yanaşma mesafesini görmek lazım.

Ancak sol da gerekirse biraz kafayı sola eğip bakmak yetiyor.

Sonuçta sürerken park ederkene göre kat kat fazla kullanılıyor ayna, yani en azından bilinçli sürücüler için bu böyle :)

İsin aslı sag aynayida biraz daha actım, oda kafamı biraz saga götürürsem kaportayi görebileceğim seklindeydi. Aynı gün hem sol çizgiye hemde sol kolona göre park edince zor oldu :)

Sent from my iPhone using Tapatalk 2

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Merhaba

Bazı farklı marka model araclarda Kararan dikiz aynasının aktif oldugunu gösteren yeşil ışık mevcut.. Focus tit x aracımda herhangi bir ısık yanmıyor normaldir diye düşündüm ama kararma kısmını tam çözemedim arka cam da film mevcut olduğu için rahatsız da olmadım ihtiyacta duymadım..Bunu test etmemin ve test esnasında nelere dikkat etmem gerekliliği hakkında fikir verebilir misiniz? Işık tuttugumda da pek farklılık hissettim diyemem sonucta ışığı yanımda tuttugum için nereye tutarsam tutayım tuttugum nokta yakın mesafe olması sebebiyle o noktayı daha kör olarak daha karanlık olarak göreceğim ki öyle de oluyor Herhangi bir ışıklı uyarı sistemi yok mu calısma esnasında ? 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
5 saat önce, Ali Kabasakal said:

Merhaba

Bazı farklı marka model araclarda Kararan dikiz aynasının aktif oldugunu gösteren yeşil ışık mevcut.. Focus tit x aracımda herhangi bir ısık yanmıyor normaldir diye düşündüm ama kararma kısmını tam çözemedim arka cam da film mevcut olduğu için rahatsız da olmadım ihtiyacta duymadım..Bunu test etmemin ve test esnasında nelere dikkat etmem gerekliliği hakkında fikir verebilir misiniz? Işık tuttugumda da pek farklılık hissettim diyemem sonucta ışığı yanımda tuttugum için nereye tutarsam tutayım tuttugum nokta yakın mesafe olması sebebiyle o noktayı daha kör olarak daha karanlık olarak göreceğim ki öyle de oluyor Herhangi bir ışıklı uyarı sistemi yok mu calısma esnasında ? 

 

Ford şu şekilde açıklamış çalışma prensibini:

"İç aynanın ön ve arka tarafında birer ışık algılayıcısı bulunur. Algılayıcılar, önden ve arkadan
aynaya gelen ışığın yoğunluğunu ölçer. Arkadaki ışık yoğunluğu öndekinden fazla olduğunda,
dikiz ayna otomatik olarak karartılır.

Karartma otomatiğinin ayarı, dikiz aynasının içine entegre edilmiş olan kumandayla yapılır.
Manüel bir kumanda mümkün değildir.

Işık algılayıcıları ve kumanda, iç aynanın bileşenleridir ve münferit olarak değiştirilemezler.

Kontak açıldığında, karartma otomatiği de etkinleşir."

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

ayna konusunda bir yerde okumuştum en iyi gorme açısının aynanın govdeye 90 derece olduğunda elde edildiğini söylüyordu. o zamandan beri bu şekilde kullanıyorum bir sıkıntı yaşamadım. daha doğrusu var mıdır bilmiyorum.

 

 

    bir de klimanın yakıt tuketimini arttırması içeriyi ısıtırken ile soğuturken arası fark eder mi ; mantıken motor ısısı mevcut olduğundan ısıtırken çok da yakıt tuketimini arttırmaması gerekir diye düşünüyorum...

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.