Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Neden Çekmedi?


Ümit Vaysaloğlu

Soru

Bu akşam yokuş yukarı bir yerde araba acayip çekiş kaybı yaşadı. 1. viteste ve arabada yalnız ben varken yola çıktım. Ana yola çıkarken arabada bir isteksizlik belirdi. Gazı dibine kadar basmama rağmen sanki araba doluymuşta turbo devreye girmemiş gibi  ilerledi. Bu 3500 devire kadar sürdü. Klima kapalıydı. Sonra 2. vitese taktım, yine aynı şekilde, araba gaz yemiyordu, bu şekilde toplattıra toplattıra yaklaşık 500 metre kadar gittim ve yokuşun da azalmasıyla 3 taktım yine çekiş yoktu. 3. vitesle de bu şekilde yavaş yavaş toplattırarak ilerledim ve devirlendiği sırada 3 ten 2 ye attım. Tabi doğal olarak devir aniden arttı ve bu artışla birlikte ben de gazı kökledim. Ve turbo devreye girmiş gibi çekiş normale döndü.

 

Şimdi bu neyin nesi. Acayip tırstım bozuldu galiba diye. Turbo hortumu falan çıktı desek e araba 3500 devire kadar çıktı. 1. viteste de mi öyle çok baygın olur. Turbo olmasa bile bu motor nereden baksan 65-70 hp güç, 120-150 nm tork üretir galiba. Ama sanki 20 hp lik bir motor gibiydi.

 

Şu an bir sorun yok. Gayet normal topluyor. Ne olmuş olabilir?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önerilen Mesajlar

  • 0

niye? göstergenin gösterdiği yakıtın tamamını kullanabildiğimize göre göstergenin son noktasına yakın bir noktadan çekiyordur yakıtı. bence bir fark olmaması lazım. 

Bana Ağaçlı'daki test elemanının söylediği bu şekilde. Depoda az kalırsa ve pislik var ise o pisiik çekilebilir deniyor. Bu çok söyleniyor teorik olarak senin dediğin tabi daha mantıklı. Yakıt deposunun şekline ve mazot pompasının nereden çektiğine detaylı bakmak gerek.

Diğer sebep olarak söylenen mazot ne kadar az olursa mazot pompasının o kadar zorlanacağı da onun konumuzla ilgisi var mı, mazot pompası kendini safe mode gibi bir şeye alıyor mu bilmiyorum.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Bana Ağaçlı'daki test elemanının söylediği bu şekilde. Depoda az kalırsa ve pislik var ise o pisiik çekilebilir deniyor. Bu çok söyleniyor teorik olarak senin dediğin tabi daha mantıklı. Yakıt deposunun şekline ve mazot pompasının nereden çektiğine detaylı bakmak gerek.

Diğer sebep olarak söylenen mazot ne kadar az olursa mazot pompasının o kadar zorlanacağı da onun konumuzla ilgisi var mı, mazot pompası kendini safe mode gibi bir şeye alıyor mu bilmiyorum.

Bende cok duydum ama mantığını çözemedim :)
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Turbonun devreden çıkıp devreye girmesi gibi birşey söz konusu değil.Arızalı ise sürekli olarak basınç yapmaz emme manifolduna.Dik rampalarda gazlayınca aynı dediğin gibi çekiş hissi olmıyor bazen. Büyük ihtimalle tahrik kayıpları yani patinaj oluyor ve elektronik kontrol ünitesi müdahale ediyor enjektör ve hava akışına. Bazen yakmayabiliyor ekrandaki lambayı. Ufak ufak müdahaleler ediyor ve bunu gaz yememe gibi hissettiriyor. Süreklide patinaj etmediği için göstergede lambayı yakmıyor. Benimde başıma geldi noluyor lan gitsene falan dedim arabaya. Hemen yb den kapattım patinaj kontrolünü ve lastik sesleri ile birlikte yüksek devirde patinaj ederek çıktı. Depodaki yakıt pompası emişini deponun dibinden yapar. Pislik türüne göre dibe çöker veya üstte yüzer. Ama depodaki pompanın azındaki filtre ve yüksek basınçlı olarak rail hattına basan mazot poması girişinde meşhur mazot filtresi var. Pisliği geçirmesi biraz zor. Tabi bu pislik için geçerli. Yakıtın alt ısıl değeri yani yandığında ortaya çıkan enerjisi düşükse yapılacak birşey yok. Piyasada fazlaca yakıt katkısı ve enjektör temizleyicisi adında ürünler var. Würth gibi markalar hariç diğer ürünlere pek itimat etmiyorum.

Depodaki pompa deponun içinde olduğu için yakıtın içinde çalışır. Çalışmasından dolayı ısınır. Depoda yakıt miktarı varsa ısınması daha zordur. Az yakıt varsa yakıt soğutucu görevi görmediği için pompa oldukça ısınır. Az yakıt kalınca havada sıcaksa o pompanın bastığı yakıt sıcacık oluyor. Heleki bu yaz aylarında güneşte kalmış bir araçta az yakıtta varsa pompa hemen kızışıyor ve bastığı yakıtı güzelce ısıtarak basıyor ana yakıt filtresine. Yakıt filtreside motor bölgesinde olduğu için motorun sıcaklığıyla oldukça ısınır. Mazot burda da iyice ısınır ve yüksek basınçlı pompada da ek olarak ısınır :) Enjektörlerden yanma odalarına aşırı yüksek basınçlı ve oldukça sıcak yakıt püskürtülür. Ki bu durum iyidir. Yakıt daha kolay pülverize olur ve daha verimli bir yanma olur. Motor daha vuruntusuz çalışır.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.