Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Tdci Aracımın Hantal Olmaması Için Tavsiyeleriniz


Hasan Şahin

Soru

Arkadaşlar aracımla 1.000 km yi devirmeme az kaldı şu ana kadar sıkıştırmasın yormadım aracı. Nerde hangi vites dediyse uydum fakat sizlerin tavsiyelerini bekliyorum aracımın hantal olmaması için devir ibresini zorlamalımıyım?

Zorlarsam hangi devirde hangi yol koşulunda kullanmalıyım ?

Önceki aracım 1.6 ti vct idi motor zarar görmesin diye sıkıştırmamıştım 90bine kadar sürdüm aynı aracı alan arkadaşım aynı yolda 215km hız görürken benim önceki focus 200ü geçmiyordu.

Bu yüzden ciddi tavsiyelerinizi bekliyorum.

Yabancı bir forumda hatırladığım kadarıyla şöyle bir ifade okumuştum ' drive it like you stole it, if you want it to be fast '

Türkçe meali ' aracının hızlı olmasını istiyorsan, onu çalmış gibi hızlı kullan'

Sizlerin değerli yorumlarınızı bekliyorum...

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önerilen Mesajlar

  • 0

 

Çok bir şey yazdığı söylenemez, motorla ilgili bende aynen şunlar yazıyor:

 

"İlk 1500 kilometrede (1000 mil) çok hızlı sürmekten kaçınınız. Vites değiştirirken hızınızı sık sık değiştiriniz. Motoru yormayınız."

 

İşte benimde dediğim tam bu idi. Bundan anladığım aracı zorlamadan vites değişimlerini farklı hızlarda yapınız. mesela 4. vitese bazen 50 de bazen 60, bazen de 70 de atın gibi? diğer bir ifade ile motoru açmak için 4. viteste sürekli 90 la gitmeyin diyorlar.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Polemik yaratmak amacı ile yazmıyorum Mertol ama yaptığın ölçümler sadece yüksek devirli kullanılan aracın iç cidar aşınmasının daha fazla olduğunu kanıtlar, performans artışını ölçmek için farklı kriterler kullanmak gerekir.

Abijim senle benim aramda polemik zaten olmaz.

İç cidar aşınması yüksek devirde silindirin daha fazla temas ettiği noktada olan motorların o devir bandında daha iyi sonuç verdiği aşikar zaten. Piston rahatladıkça devirlenme hızlanıyor. Üst devirde rahatlarsa üst devir performansı artıyor. Pek tabi ne kadar devir o kadar güç hesabında bunun somut karşılığı da var. Standart aile otomobili için bu tip beklentilere girmek bence boşa kürek çekmekten başka birşey değil. Az yaksın çok gitsin yeter.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Birazcık destekli iddaalarda bulunsak. Basmayınca motor sakinleşiyor basınca açılıyor. Bunun teorik sebebi nedir? Isınıyorsa da bu hararet ibresine yansımamakta.

Forumda daha çok video çeken üyelerimize ihtiyaç var :)

 

İki denemenin de optimum motor sıcaklığında yapıldığı düşünülürse. Ben dikkat etmedim de sakin sakin giderken gaza gelmişliğim var bir çok kez, bu durumlarda pek bir fark göremedim malesef.

 

 

0-100'de geçen bir çok örnek var. 100-200 belki tartışılır da modlu 335d M3'e şaka yapar bence. Atmosferik devri malesef bitti. Son atmosferik e90/91/92/93 M3 çoğu insanın "Bucket List"ine bu sebeple girdi veya girecek bence.

Bir de kara trenleri biraz araştırmak gerek  :kıhkıh:

 

Aklımda var zaten 10 bin lira bütçeyle mk1-2 golf td alıp kara tren spec dolaşmak :D 

Şaka yapmıyorum turbo değişimi + pompa ayarıyla hiç motor içine girmeden 160-170 hp alınıyor

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Aklımda var zaten 10 bin lira bütçeyle mk1-2 golf td alıp kara tren spec dolaşmak :D

Şaka yapmıyorum turbo değişimi + pompa ayarıyla hiç motor içine girmeden 160-170 hp alınıyor

Tabii tabii en az 20 senelik 80 PS motorlu aracı alacağın ve sağlıklı bir şekilde yazdığın hale getireceğin ve verimli kullanacaksın öyle mi?

Allah trafikte bizi böyle araçlardan korusun derim sadece...

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

10 bin lira bütçeyle zevkli ve dertsizi zor malesef. Dertsizi ve ucuzu zaten imkansıza yakın bu işlerde, o sebeple stage 2'de duracak eğlenceli bir şeyler tercih edilebilir belki de bütçe işi sıkıntılı.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Tabii tabii en az 20 senelik 80 PS motorlu aracı alacağın ve sağlıklı bir şekilde yazdığın hale getireceğin ve verimli kullanacaksın öyle mi?

Allah trafikte bizi böyle araçlardan korusun derim sadece...

Abi öyle diyorsun da trafikte ne şoförler var her gün 3-5 tane denk geliyor. Altındaki araba ne olursa olsun kullanamadıktan sonra hepsi aynı benim için. 

Tabi ben demiyorum ki dediğimi yapıp trafiktekileri riske atıcam. 

Kendi çapımda uygun vakitlerde eğlenirim düşüncem bu :) 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Rodaj süresinde aynı devirde uzun süre kullanmayın. Yüksek devirlere çıkmayın(3500 üstü). Çok düşük devirde kullanmayın (1750 altı)

Düşük devirde giderken birden gaza yüklenmeyin. Hatta sonuna kadar gaza hiç basmayın.

 

Birisi güzel bir açıklama yapmış aynen kopyala yapıştır yapıyorum;

"Rodaj, hız ile değil, devir ile ilintilidir.
Silindirlerin içindeki pistonların 4 zamanı (emme, sıkıştırma, ateşleme, boşaltma) tamamlarken maruz kaldıkları direnci yenecek bir devirde kullanılmasını anlatır. Piyasa değimiyle " baygın" kullanmamak gerekir. Yani gerekenden düşük devirde kullanıldığında, pistonlar gereği gibi kesintisiz iniş-çıkış yapamazlar. Bu, silindir çeperinde düzensiz aşınmalara ve piston sekmanlarının ömrünün kısalmasına yol açarki, orta vadede kompresyon düşüklüğü ve yağ tüketimi, uzun vadede ( öngörülenden önce ) motor yenileme anlamına gelir.
Ancak, aşırı devirde kullanmakta aynı olumsuz sonuca neden olur. Birbirine alışmamış parçalar yüksek devirde kullanıldığında, öncelikle krank boşluğu olumsuz etkilenir. İlk vereceği sinyal motorun ilk çalıştırılmasında duyulacak, ana yatak vuruntusu olur. Yatak ve gaydlara alışmamış siboplarda ise, kol eğilmesi, yatak çatlaması ya da egzantrik milinde sibop ayarı tutturmayı imkansız kılacak düzensiz aşınma yaratabilir.
Kısaca, yeni motor pistonların her aşamada kesintisiz bir güçle yukarı-aşağı hareket edebileceği bir devirde kullanılmalıdır ki, yana doğru bir güçle silindirlere baskı uygulamasın."

 

 

 

Arkadaşlar aracımla 1.000 km yi devirmeme az kaldı şu ana kadar sıkıştırmasın yormadım aracı. Nerde hangi vites dediyse uydum fakat sizlerin tavsiyelerini bekliyorum aracımın hantal olmaması için devir ibresini zorlamalımıyım?

Zorlarsam hangi devirde hangi yol koşulunda kullanmalıyım ?

Önceki aracım 1.6 ti vct idi motor zarar görmesin diye sıkıştırmamıştım 90bine kadar sürdüm aynı aracı alan arkadaşım aynı yolda 215km hız görürken benim önceki focus 200ü geçmiyordu.

Bu yüzden ciddi tavsiyelerinizi bekliyorum.

Yabancı bir forumda hatırladığım kadarıyla şöyle bir ifade okumuştum ' drive it like you stole it, if you want it to be fast '

Türkçe meali ' aracının hızlı olmasını istiyorsan, onu çalmış gibi hızlı kullan'

Sizlerin değerli yorumlarınızı bekliyorum...

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Kısaca, yeni motor pistonların her aşamada kesintisiz bir güçle yukarı-aşağı hareket edebileceği bir devirde kullanılmalıdır ki, yana doğru bir güçle silindirlere baskı uygulamasın."
Özellikle bu tanım benim fantazi yeteneğimi tümden aştı, ve bunu birşey bilmeden okusam hayatta elimi arabaya sürmezdim...
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

TDCİ motorun hantal olacağın düşünmüyorum, aksine çok atik bulmuştum bu motorları ben, vites 5de devir 3de 150 yapıyor namussuzlar. Yok buda beni kesmiyor diyorsanız chip uygulaması doğru seçim gibi görünüyor

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.