Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Baskı Balata Değiştirmeli Miyim?


Metin Özcan

Soru

Merhaba arkadaşlar. Bugün sanayiye gittim baskı balata ile ilgili ustama sorular sormak için pedalın çok yukarılarda kavradığı sert olduğunu ve değişmesi gerektiğini söyledi. Benim kafamı karıştıran uzun yolda 3000 devirde 120 km hıza ulaşması yakıtın falanda gayet normal olması. acaba değiştirmelimiyim...

 

Ancak yokuş yukarı 100 ile girdiğimde vites düşürüyorum acaba balatadanmıdır?  Kafam karıştı.


Evet üstadlarım cevaplarınızı bekliyorum sabah arabayı bırakmaya gidecem:(

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önerilen Mesajlar

  • 0

Baskı balatanız yukarda kavramaya başlayınca değiştirmenize gerek yok.

5000 kmdeki aracın debriyajı yukarıda kavrayabiliyor zorlanmamış olmasına rağmen.Bazende dipte kavrıyor.Bu neyle alakalı bilinmiyor :)

 

Debriyajın kaçırıp kaçırmadığını test etmeniz kolay. Durduğunuz yerde aracı 4000-5000 devire kadar çıkartın.Aracı 5. vitese takın ve debriyajdan ayağınızı sonuna kadar çekin hızlıca.Tabi bu esnada gaza basmaya devam edin.Araç devrini korumaya devam ediyorsa kaçırma vardır.Ama 3-4 saniye içinde stop ederse sıkıntı yoktur. Bu işlem balatanızı aşındıracaktır fakat net olarak test etmek böyle mümkün.

 

Yokuşun dikliğine bağlı.Öyle yokuşlar varki 50 ile zor çıkarsınız.

Gideceği yere kadar gitsin bence.Bitince değiştirirsiniz.Bitince zorlamayın volanta zarar verebilirsiniz.Bitince çekici çağırıp değiştirmeye götürün.10-20 kilometre çekici ücreti 50 lira civarlarında oluyor.Kaskonuz varsa bazı kaskolar ücretsiz çekici sağlıyor arıza durumunda yılda bir kez.İşin ustası gerçek Ford özel servisinde değiştirmenizi tavsiye ederim.Şahin doğandan başka araba görmemiş ustalara aracınızı teslim etmeyin.Baskı balatası 200 lira civarında orijinal parça olarak.Yetkili servislerde 350 lira civarlarında.Yetkili servis sizin için maliyetli olur.

Aracınız kaç kilometrede ve daha önceden değiştirildi mi balatanız bilmiyorum ama normal kullanımda 200.000 km bile kullanan var. 92 model Bmw 520i vardı 230 binde debriyaj baskı balatası bitmemişti.Satın alan kişi 300.000km  civarlarında değiştirmiş. Tamamen kullanıma bağlı.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Tabi sizin bileceğiniz iş ama maden değiştirmeyi kafaya koydunuz bence dediğim testi yapın sıkıntı yoksa devam edin yolunuza.Ben güvendiğim ustaları dinlemiş olsaydım, aracımda birçok parça değişmiş olacaktım.Yetkili servislerde bile arıza tespitini düzgün yapamıyorlar,farklı şeyler söyleyebiliyorlar.Güveninizi art niyetli olarak kullanabilirler :) Böyledir diye demiyorum yanlış anlamayın olabilir diyorum. Debriyaj kullancıkça sertleşiyor.Kazık gibi olabiliyor.

Ama bu aşıntının iş görmemezliğin sebebi değildir.Zamanla ısınma soğumadan kaynaklanan ordaki şemsiye gibi olan metalden parçanın sertleşmesindendir.

Üstte kavramasıda dediğim gibi.

Hidrolik debriyajlı araçlarda oluyor bu.Bazen tepede bazen dipte kavrıyor.Aracınızda gaza bastığınızda araç ivmelenmeyip,devir yükseliyorsa kaçırma başlamıştır. Bu olay en çok rampa çıkarken belli eder.Gaza basarsınız aracın devri artar bu artışa karşın araç az veya hiç hızlanmaz. Butür sorunlarınız yoksa hiç değişmeyin derim. Tabiki karar sizin.Ben sadece sorduğunuz soruya soruna cevap veriyorum.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Anlıyorum çağlar bey teşekkür ediyorum cevaplarınız için. Zaten benimde kafamı kurcalayan durum bu. Mesela 1. viteste aracı zorladım. 55 lere geldi nerdeyse baskı kaçıran bi araç bu kadar gidermi acaba. Ama birde debriyaja basınca kesilen ince bir ses var. Aks keçesi patlamış hazır açılmışken onlarda değişsin diyorum bütün bunlar beni değişime zorluyo bilmiyorum birde uzun yolda pat diye biterse bundanda korkuyorum walla iki arada bi derede kaldım bakalım hayırlısı.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Debriyaja basınca şanzıma hareket gitmez ve şanzımandaki avare dönme hareketi kesilmiş olur.Dolayısıyla daha az sürtünen parça olduğu için araçta seste azalır yani normaldir.O azalan kesilen ses benim aracımda oldukça fazla ve servisle defalarca kavga etmemize rağmen normal olduğuna ikna ettiler, dört tane daha aynı araç ile ispatladılar. 30.000 bakımında kaliteli şanzıman yağı alıp,değiştireceğim satmaz isem :)

 

Aks keçesi 20 lira civarlarında.Değişimi 10 dakika kadar sürüyor.15 lira civarı işçilik ücreti oluyor sanayide.Ufak bir kaçak için acele etmenize gerek yok fakat ciddi kaçak varsa derhal değiştirip,eksilen yağı tamamlamanız gerekiyor.Yoksa komple şanzımanı değiştirmeniz gerekebilir yağ azalırsa.Aks seviyesine kadar yağ azalırsa,normal seviyenin yarısına inmiş demektir.Buda ciddi arızalara sebebiyet verebilir.Bir sekromenç bile 300-350 lira+ 200-250 işçilik :)

 

Dediğiniz gibi kaçırmıyorsa daha önceden de dediğim gibi değiştirmenize gerek yok. Aracınızın ilk sahibi misiniz bilmiyorum ama kullanımınız sakin ise,debriyajı zorlamıyorsanız küt diye bitmez.Kaçırmaya başlar hissettirir belirli zaman gider(zorlamazsanız 200 km bile gidiyor :) )

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Anlıyorum çağlar bey teşekkür ediyorum cevaplarınız için. Zaten benimde kafamı kurcalayan durum bu. Mesela 1. viteste aracı zorladım. 55 lere geldi nerdeyse baskı kaçıran bi araç bu kadar gidermi acaba. Ama birde debriyaja basınca kesilen ince bir ses var. Aks keçesi patlamış hazır açılmışken onlarda değişsin diyorum bütün bunlar beni değişime zorluyo bilmiyorum birde uzun yolda pat diye biterse bundanda korkuyorum walla iki arada bi derede kaldım bakalım hayırlısı.

Aks keçesini (sağ ise mutad sorun) değiştirtin.

Baskı balata için kavrama hissi bir kriter değil.

Test etme için değişik yöntemler var. Birini çağlar yazmış, bir diğeri el freni çekili 2.viteste kalkmaya çalıştığınızda motorun hemen stop etmeyip bir süre devrini koruyabilmesi.

En zararsızı da hafif bir rampada 4. veya 5.viteste 2000dd ile giderken gaza yüklendiğinizde devrin artması ancak hızın aynı kalması...

Düşük viteslerde ve yüksek devirlerde kaçırmayı anlayamazsınız.

Balata pat diye bitmez, uygun kullanılırsa kaçırmaya başladıktan sonra bile sizi gideceğiniz yere ulaştırır. Şehir içinde kullanıyorsanız bence de acele etmeye gerek yok.  

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Değiştirmeyin bence. Usta ne kadar güvenilir olsa da balatanızı açıp görmüşmü de değiştirelim diyor. Kavrama olayına da debriyajın üstünde vida var ayarlıyorlar onu. İster aşağıda ister yukarıda kavrıyor.

140.000 de orijinal baskı balatayı sıyırdım ben 2 gün önce. Ama kaçırıyordu benim ki. Baya ısınmıştı onun üstüne hızlı vites attım bir de hızlı kalktım bi kaç kez üst üste. Yandı bitti kül oldu :)

Tavsiyem sıyırana kadar kullanın. 100.000 daha çok erken.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

mevcut durum bendede var 1500 km deki arabada yukarıda kavrıyor sayılır, hiç önemli değil bence boşuna masraf etmeyin bence,,,

 

 

Ayrıca klima durumu 2 de dik rampada aynı zorlanıyor,gaz vermeden kalkan araba kalkamıyor, ya dik rampada dur kalk olursa klima kapatıveriyorum ya da gaz vererek kalkıyorum.

 

Önce ki ford da da aynı durum var toyatalar da var,bu sorun sanrım klima aküden besleyen araçlarda olmuyormuş , honda gibi

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Farklı bir araç ama konu açılınca sormak istedim.

Araç X3 ciddi olarak kaçırıyordu baskı balata en son Ankara - Afyon arasında ciddi sıkıntı yaratmaya başlamış rampalarda 50 ye kadar düşmüş. Sonra Afyon'da kırmızı ışıktan kalkarken birden normale donmuş kaçırma sifirlanmis. Bu nasıl olabilir?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Cevap veren herkese ayrı ayrı teşekkür ediyorum. Bugün değişim işlemi tamamlandı. Debriyaj pamuk resmen. Çıkan balata yanmıştı. volanada hafif dokundurmuş. Ama şimdi iyi. Kafam rahat binerim inşallah.

Yapılan işlemler

-Altta bir tane takoz

-Aks keçesi

- 2 adet ön disk taşlama

- baskı balata

- rulman (debriyaj bilyası)

- şanzıman yağı

- benzin filtresi

toplamda 500 liralık bir masraf yaptım umarım değer...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Farklı bir araç ama konu açılınca sormak istedim. Araç X3 ciddi olarak kaçırıyordu baskı balata en son Ankara - Afyon arasında ciddi sıkıntı yaratmaya başlamış rampalarda 50 ye kadar düşmüş. Sonra Afyon'da kırmızı ışıktan kalkarken birden normale donmuş kaçırma sifirlanmis. Bu nasıl olabilir?

Hidrolik sistemde hava vardır büyük ihtimalle.Hava genellikle basınca ayırmama yapar. Ama senin sorduğun sürekli ayırma ypaması veya az baskı yapması.Kaçırma esnasında balata aşırı şekilde aşınır. Bir an önce baktırsa iyi olur.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Hidrolik sistemde hava vardır büyük ihtimalle.Hava genellikle basınca ayırmama yapar. Ama senin sorduğun sürekli ayırma ypaması veya az baskı yapması.Kaçırma esnasında balata aşırı şekilde aşınır. Bir an önce baktırsa iyi olur.

arkadaşın babasının arabası şuan kuşadasındalar, arabayı pek kullanmıyordur arkadaş gidecek 2 hafta kadar sonra o izmire götürüp baktırcak, arkadaş bu sorundan 3 ay kadar önce bahsetmişti bana bende baskı balata demiştim, sonra babası ustaya götürmüş oda balata demiş ama parası olmadığı için yaptırmamış en son kuşadasına giderken dediğim gibi olmuş. sonucu çok merak ediyorum :)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

mevcut durum bendede var 1500 km deki arabada yukarıda kavrıyor sayılır, hiç önemli değil bence boşuna masraf etmeyin bence,,,

 

 

Ayrıca klima durumu 2 de dik rampada aynı zorlanıyor,gaz vermeden kalkan araba kalkamıyor, ya dik rampada dur kalk olursa klima kapatıveriyorum ya da gaz vererek kalkıyorum.

 

Önce ki ford da da aynı durum var toyatalar da var,bu sorun sanrım klima aküden besleyen araçlarda olmuyormuş , honda gibi

Gaz pedalına belirli bir basmadan sonra klima devre dışı bırakılır.Örneğin rampa çıkıyorsunuz pedala 3/4 kadar basın kesinlikle devre dışı kalıp, klima kompresörü motorunuza yük bindirmeyecektir.Elektrikli kompresörün olduğu araçlarda da şarj dinamoları erken bozuluyor ve büyük bir şarj dinamosu olduğu için pahalı oluyor. Motordan aldığı gücü düşünürsek yakıt ile motoru çalıştırıyoruz dönme hareketi sağlıyoruz. Bu hareketi şarj dinamosu ile elektrik enerjisine dönüştürüyoruz ve kayıp oluyor dönüşümde belirli bir kısmı verim nedeniyse.Yeniden bu elektrik enerjisini kompresöre veriyoruz ve dönme hareketi oluşturuyoruz ve burda da bir kayıp oluşuyor. Kısaca iki kez dönüşümden dolayı kayıp oluşuyor. Halbu ki motorun hareketiyle gazı sıkıştıran kompresörde dönüşüm olmadığından genel verim daha yüksek. Bu yüzden en lüx araçlarda bile motordan hareketi alan kompresörler kullanılıyor. Mitsubishi ve birkaç uzakdoğu markasında lektrikli kullanıyor orta segment araçlarında. Sanırım maliyeti daha düşük.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Değerli üstadlarım yeni konu açmadan bu konudan devam etmek istedim.

Aracımda yanlışlıkla da olsa bir durum fark ettim normal mi,normal degilse sorun ne anlayamadim.

 

Aracı 3 viteste ilerlerken debriyaja basmadan boşa  atabiliyorum bu normal bir durum mu? (arac 15 bin de ve ses v.s yapmıyor )

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.