Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Garanti Uzatma


Kadircan Yılmaz

Soru

Merhabalar,aracım 18000 de 1 sene sonra garanti bitiyor 3. senesi dolacak,garantisini 5 yıla uzatmak istiyorum sonuçta her aksam elektronik ve benden 649 tl kdv dahil ücret çıkardılar %80 nı onlar %20 ise biz karşılıyormuşuz herhangibi garanti kapsamında sorun çıktığı zaman sizce nasıl?teşekkürler

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önerilen Mesajlar

  • 0

Tanıdık vs yok ise servisin turboyu garantiye sokma ihtimali çok düşük. Çok bilinen genel bir problem vs olması lazım.  

 

 

Olsa şimdiye kadar olurdu makyajlı Focus ile ilgi çekecek arıza yaşamadı Focus.

En başta ucuz almadıkça bence gereksiz ödeme

 

Bildiğiniz gibi bu motorlar Citroen araçlardakiyle aynı.

Böyle bir araç 50bin km civarında turbo dağıttı. Turbo mili boşluk yapıp kanatçıkları parçalamış vs.

Aracın garantisi bitmiş uzatılmış garantinin ilk aylarındaydı.

Servis ve uzatılmış garanti sistemi turbonun garantiye girmediğini, kullanıcı hatası vs vs olduğunu, bakımların zamanında yaptırılmadığını iddia ederek aracı onarmadı. 7 bin 500 tl gibi bir rakam istediler.

(İşte ben o turboyu üretim yeri yani Çinde bulduğumda Citroen/Peugeot/Ford 1.6l TURBO CHARGER yazıyordu. Ben de turboları aynı sanmıştım meğer motorlar aynıymış.)

 

Neyse ben bu inandırıcı bulmadım. Netice itibariyle bu km.deki araca turbo dağıtacak kadar ne yapabilir ki kullanıcı dedim. Zaten aracın sahibi çok sakin biridir. Aracı neredeyse kucağında taşıyacak kadar naziktir. Araç da zaten otomatik (MM). Yani istese bile öyle yüksek devirlerde bağırta bağırta kullanması mümkün değil.

 

Tespit davası açtık. Bilirkişi aracın turbosunun kullanıcı hatası sonucu zarar görmesinin mümkün olmadığını, bu km.deki bir motorun turbosunun arızalanmasının ancak üretim hatasından olacağını, bakımla ilgisi olmadığını vs. tespit etti.

 

Bunun üzerine araç iade davası açtık. Karşı taraf bilirkişi raporuna itiraz etti. İkinci bilirkişiye gitti. O da aynı şekilde bir rapor verdi.

Bir ay sonra duruşması var. Büyük bir aksilik olmazsa iade çıkacak. Eğer temyize giderler ve onanırsa turbo için emsal olacaktır. (Bu nedenle mantıken riski göze almayıp temyize gitmezler diye bekliyorum.) 

(Raporları gerekirse foruma eklerim.)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Kaybeder. Tabiki kullanıcıya bağlı.

Bakımlara zamanında da girmediyse ben bilirkişi olsam haksız kabul ederdim herhalde

Buarada motorlar birebir aynı deği 2gen'lar oldukça farklı. Turbo zaten birçok marka ile benzer olabilir gayet normal.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Bildiğiniz gibi bu motorlar Citroen araçlardakiyle aynı.

Böyle bir araç 50bin km civarında turbo dağıttı. Turbo mili boşluk yapıp kanatçıkları parçalamış vs.

Aracın garantisi bitmiş uzatılmış garantinin ilk aylarındaydı.

Servis ve uzatılmış garanti sistemi turbonun garantiye girmediğini, kullanıcı hatası vs vs olduğunu, bakımların zamanında yaptırılmadığını iddia ederek aracı onarmadı. 7 bin 500 tl gibi bir rakam istediler.

(İşte ben o turboyu üretim yeri yani Çinde bulduğumda Citroen/Peugeot/Ford 1.6l TURBO CHARGER yazıyordu. Ben de turboları aynı sanmıştım meğer motorlar aynıymış.)

 

Neyse ben bu inandırıcı bulmadım. Netice itibariyle bu km.deki araca turbo dağıtacak kadar ne yapabilir ki kullanıcı dedim. Zaten aracın sahibi çok sakin biridir. Aracı neredeyse kucağında taşıyacak kadar naziktir. Araç da zaten otomatik (MM). Yani istese bile öyle yüksek devirlerde bağırta bağırta kullanması mümkün değil.

 

Tespit davası açtık. Bilirkişi aracın turbosunun kullanıcı hatası sonucu zarar görmesinin mümkün olmadığını, bu km.deki bir motorun turbosunun arızalanmasının ancak üretim hatasından olacağını, bakımla ilgisi olmadığını vs. tespit etti.

 

Bunun üzerine araç iade davası açtık. Karşı taraf bilirkişi raporuna itiraz etti. İkinci bilirkişiye gitti. O da aynı şekilde bir rapor verdi.

Bir ay sonra duruşması var. Büyük bir aksilik olmazsa iade çıkacak. Eğer temyize giderler ve onanırsa turbo için emsal olacaktır. (Bu nedenle mantıken riski göze almayıp temyize gitmezler diye bekliyorum.) 

(Raporları gerekirse foruma eklerim.)

 

Bizim arkadasın corollası var yag eksiltiyordu.Babası götürdü garantiye servise normal siz yag ekleyın deyip göndermişler.Sonra arkadaşım gitti servis atarını yaptı yakarım arabayı burda bu sorunu halledin dedi.Bagırdı çagırdı. Sizede şikayet edecem dedi.Ertesi gün akşama turbo değiştirip verdiler.Sonra yapmadı sattı yine gitti bu yıl coralla aldı.

 

Geçen babası cukura gırmıs cantları egmıs direksiyon kutusundan ses geliyordu iki defa verdi düzeltildi diye geri verdiler sonra yine tekrarladı..Bu son hakları yoksa yine bagırıp değişttirecem diyordu.

 

Bakımları düzenli ise turbo garantiye girer diye bi kaç kez duymuştum

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Bizim arkadasın corollası var yag eksiltiyordu.Babası götürdü garantiye servise normal siz yag ekleyın deyip göndermişler.Sonra arkadaşım gitti servis atarını yaptı yakarım arabayı burda bu sorunu halledin dedi.Bagırdı çagırdı. Sizede şikayet edecem dedi.Ertesi gün akşama turbo değiştirip verdiler.Sonra yapmadı sattı yine gitti bu yıl coralla aldı.

 

Geçen babası cukura gırmıs cantları egmıs direksiyon kutusundan ses geliyordu iki defa verdi düzeltildi diye geri verdiler sonra yine tekrarladı..Bu son hakları yoksa yine bagırıp değişttirecem diyordu.

 

Bakımları düzenli ise turbo garantiye girer diye bi kaç kez duymuştum

 

Toyotanın durumu farklıdır. O konu ile ilgili bilgiyi ayrıntılı olarak bulabilirsiniz. Onlarda üretim hatası olduğunu Toyota kabul edip TSB yayınladı.

 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Turbo arızasını garantiye sokarlar mı bilmiyorum. Gerçi bana kalsa baskı balatayı da sokmazlardı.

 

Mercan aynı anda aynı konuda yazmışız....:)

 

Tanıdık vs yok ise servisin turboyu garantiye sokma ihtimali çok düşük. Çok bilinen genel bir problem vs olması lazım.

Olmadı o vakit...

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

@Özer Öztürk, 30.000'de turbo triger dağıtan 2.5 Focus var. Garantisi yanlış hatırlamıyorsam bitmemişti ancak garantiye sokmadılar 2 parçayı da.

 

Turbo'nun kullanıcı kaynaklı bozulduğunu veya bozulmadığını hiç bir bilirkişi kanıtlayamaz bence. Sonucu merakla bekliyorum :)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Niyet kötü olduktan sonra garanti yalan olur...

Benim gözümde garanti uzatma markanın aracı ve sahibini bir süre daha kendi servisine bağlamak ve cebimizden üç-beş kuruş daha kapma çabasının ötesine geçmez. 

Servise hemen her zaman parça kullanıcı hatasından veya doğal aşınma sürecinden bozulmuştur garanti kapsamına girmez deme yolu açıktır.

Aksini düşünmeniz halinde önce sözlü sonra yazılı itiraz sürecinde bulursunuz kendinizi, derken bir de bakmışsınız ki iş mahkemelik olmuş, uzuyor gidiyor. Böyle çetrefilli bir sürece az kişi hobi olarak takip edeceğinden çoğumuz boşver deyip çıkastız işin içinden ve hemen her şartta servis kazanır.

Nasıl yürüyor bilmiyorum ama mutlaka bu turboların da bir ömür değeri vardır ("mean time before failure"), onun iki standart sapma altında gerçekleşen turbo arızalarını ben üretici olarak otomatikman garanti kapsamına alırdım.

Sürücülük sürecinde turboyu arızalandıracak şekilde kullanmak hiç kolay değil...

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

 

Nasıl yürüyor bilmiyorum ama mutlaka bu turboların da bir ömür değeri vardır ("mean time before failure"), onun iki standart sapma altında gerçekleşen turbo arızalarını ben üretici olarak otomatikman garanti kapsamına alırdım.

Sürücülük sürecinde turboyu arızalandıracak şekilde kullanmak hiç kolay değil...

 

1.0 eb için (1.6 için okumadım) turbo ömrü 10 yıl yaklaşık 240.000 km (hangisi önce dolarsa diye bir tabirde okumadım, bu değer sanırım yedek parça bulundurma zorunluluğu olan 10 yıldır sanırım). dediğiniz gibi kendi mili etrafında durmadan dönen bir aleti kim nasıl bozabilecek ki. her halukarda turbo lar garanti kapsamında olmalı. sanırım 10 yılda durduk yerde bir lastik kayış gibi yıpranmaz ve 240.000 km dayanır turbo..

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.