Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Doğru Lastik Kullanımı


Bilğe Kağan

Önerilen Mesajlar

merhaba arkadaşlar focus 2006 ghia sahibiyim aracıma 17inç st jant taktırdım fakat üzerinde 225 50 17 lastik var(cıkma taktırdım) bu ebatta jant için görsellik açısından iyi konforu düşürmeden bi lastik ebatı önerirmisiniz.ayrıca bu racıma uyacak yay tavsiyelerinide istiyorum.Şimdien teşekkürler..

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Geniş lastik

  1. Güzel görünür
  2. Yol tutuşu kuruda yanal tutunma ve çekişte arttırır, ıslakta bozar
  3. Suda kızaklama artar
  4. Benzin tüketimini arttırır
  5. Yoldaki izleri, oyukları takip eder, düz gidiş olumsuz etkilenir 
  6. Yanak kalınlığı azaldıkça konfor olumsuz etkilenir
  7. Lastik maliyeti yükselir
  8. Eş değer ebad kullanılmaz ise hız göstergesi ve km sayacı sapar, çekiş artabilir veya düşebilir
  9. Takılacak lastiğin genişliği jantın genişliği ile orantılıdır.

Kısacası aşırı değerlere kaydığınızda az şey kazanır çok şey kaybedersiniz.

Bu çerçevede uygun lastikler 

205/50/17 ve belki 225/45-17 olabilir (tabii bu ebadda üretim varsa

 

Yay için de pyasada Eibach ve Vogtland tutuluyor, 30-35 mm düşürmek yeterli, taklitlerinden kaçının.

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Geniş lastik

  1. Güzel görünür
  2. Yol tutuşu kuruda yanal tutunma ve çekişte arttırır, ıslakta bozar
  3. Suda kızaklama artar
  4. Benzin tüketimini arttırır
  5. Yoldaki izleri, oyukları takip eder, düz gidiş olumsuz etkilenir 
  6. Yanak kalınlığı azaldıkça konfor olumsuz etkilenir
  7. Lastik maliyeti yükselir
  8. Eş değer ebad kullanılmaz ise hız göstergesi ve km sayacı sapar, çekiş artabilir veya düşebilir
  9. Takılacak lastiğin genişliği jantın genişliği ile orantılıdır.

Kısacası aşırı değerlere kaydığınızda az şey kazanır çok şey kaybedersiniz.

Bu çerçevede uygun lastikler 

205/50/17 ve belki 225/45-17 olabilir (tabii bu ebadda üretim varsa

 

Yay için de pyasada Eibach ve Vogtland tutuluyor, 30-35 mm düşürmek yeterli, taklitlerinden kaçının.

Size baba diyebilirmiyim :)  yalnız abi 17"  ebat jantlar eşdeğer jant olarak kabul edilir yani kilometre sayacı şaşmaz çünkü orjinali ile yarıçapı aynıdır ;)  

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Size baba diyebilirmiyim :) yalnız abi 17" ebat jantlar eşdeğer jant olarak kabul edilir yani kilometre sayacı şaşmaz çünkü orjinali ile yarıçapı aynıdır ;)

Emir jantı ancak lastikle birlikte değerlendirip eşdeğerlilik konusunda karar verebiliriz.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

sayac şaşmaz ama:  lastik çevresi orjinali ile aynı uzunlukta olmalı.. kısaca 17 jant olur ama yanak yüksekliği asıl belirleyendir..

 

205-60-17 ile 205-50-17 de km sayacı aynı gösterir..alınan yol değişir :) aracın gerçek hızı farklı olur ve az veya çok yol gidilir..

orj den büyüğü çok yol aldırıp çekişi azaltır,

küçüğü az yol aldırıp çekişi arttırır..

 

 

büyük küçük kıstası lastik çevresidir.. tavsiye edilen max değerler, çevrenin orjinalden -+%3 olmasıdır...taban genişliğinin etkilerini  ise yukarıda cem abi yazmış zaten

Size baba diyebilirmiyim :)  yalnız abi 17"  ebat jantlar eşdeğer jant olarak kabul edilir yani kilometre sayacı şaşmaz çünkü orjinali ile yarıçapı aynıdır ;)

Mehmet Demir tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

205-60-17 ile 205-50-17 de km sayacı aynı gösterir..alınan yol değişir :) aracın gerçek hızı farklı olur ve az veya çok yol gidilir..

üyük küçük kıstası lastik çevresidir.. tavsiye edilen max değerler, çevrenin orjinalden -+%3 olmasıdır...taban genişliğinin etkilerini  ise yukarıda cem abi yazmış zaten

Sayacın gösterdiği ile gerçek değerin farklı olmasına "sayaç şaşması" demeyelim mi yani?

 

Niye ±%3'de mesela 2 veya 4 değil?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

bende onu açıklamaya çalıştım, emir in size verdiği cevaba istinaden..aynı çapta jant kullanılırsa sayaç şaşmaz diye size cevap veren ben değilim..

bende emir e haklısın... ama sayaç şaşmaz da alınan yol değişir diye cevap verdim..

sayaç şaşmasının ne demek olduğunu bana anlatmanıza gerek yok..

ben her cevabımda saçmalıyor muyum yoksa her mesajımdan arkadaşlar alınıyor mu bilemedim doğrusu?

 

cem b. "sayaç şaşar"

emir h. "sayaç şaşmaz"

ben . "sayaç şaşmaz ama alınan yol değişir"

 

 

Sayacın gösterdiği ile gerçek değerin farklı olmasına "sayaç şaşması" demeyelim mi yani?

 

Niye ±%3'de mesela 2 veya 4 değil?

Mehmet Demir tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

205/50/17 veya 215/50/17 hem konfor hemde görünüş açısından iyi olur fazla geniş lastik hem aracı yorar hem yakıt tuketimini artirir .bence fazla geniş lastik görünüş olarakta hoş durmaz.focus2 ye de 205/50/17 orijinal lastikten sonra en ideal lastik olur diye düşünüyorum

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

bende onu açıklamaya çalıştım, emir in size verdiği cevaba istinaden..aynı çapta jant kullanılırsa sayaç şaşmaz diye size cevap veren ben değilim.. bende emir e haklısın... ama sayaç şaşmaz da alınan yol değişir diye cevap verdim.. sayaç şaşmasının ne demek olduğunu bana anlatmanıza gerek yok.. ben her cevabımda saçmalıyor muyum yoksa her mesajımdan arkadaşlar alınıyor mu bilemedim doğrusu? cem b. "sayaç şaşar" emir h. "sayaç şaşmaz" ben . "sayaç şaşmaz ama alınan yol değişir"

Alınan yolun değişmesi = sayacın sasmasi Ha Hasan Ali ha Ali Hasan. Orijinalden farklı çapta tekerlek takılırsa hız ve km göstergesi yanlış gösterir bu kadar net.
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Ha Hasan Ali ha Ali Hasan.

 

Ha Hasan Kel, Ha Kel Hasan diyecektin galiba :D :D :D

 

Lastik değişimlerine göre çap oranlarını hesaplayıp aradaki farkı veren bir çok program var. Lastik satış sitelerinde bulabilirsiniz. Orjinal ebat ile takmak istediğiniz ebatı yazıp hesaplayabilirsiniz.  

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Ha Hasan Kel, Ha Kel Hasan diyecektin galiba :D :D :D Lastik değişimlerine göre çap oranlarını hesaplayıp aradaki farkı veren bir çok program var. Lastik satış sitelerinde bulabilirsiniz. Orjinal ebat ile takmak istediğiniz ebatı yazıp hesaplayabilirsiniz.Annemler filan öyle diyordu :) kellisini ilk defa duydum. Ozan Karsavuran tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Ha Hasan Kel, Ha Kel Hasan diyecektin galiba :D :D :D

 

Lastik değişimlerine göre çap oranlarını hesaplayıp aradaki farkı veren bir çok program var. Lastik satış sitelerinde bulabilirsiniz. Orjinal ebat ile takmak istediğiniz ebatı yazıp hesaplayabilirsiniz.  

http://www.tacomaworld.com/forum/tirecalc.php

http://www.miata.net/garage/tirecalc.html

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.