Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 1

Power Shift Kullanımı


Nadir Orkun Üzümcü

Soru

Önerilen Mesajlar

  • 0

selamlar focus 3 trend x power shift araç aldım daha önce hiç otamatik araç kullanmamıştım yarı otamatiklerin bütün inceliklerini öğrenmek istiyorum internette çok aradım bulamadım yardımlarınızı bekliyorum

Hoş gelidniz öğretimenim, tanışsaydık hele bir ilgili bölümde... http://www.focusclubtr.com/forum/9-tan%C4%B1%C5%9Fma/

Yarı otomatik tabiri çok doğru olmuyor çünkü PS tam otomatik kullanılabiliyor.

Otomatik şanzımanları HTC - Hidrolik/Tork dönüştürücülü, CVT - Sürekli değişken ve DCT - Çift kavramalı şeklinde sınıflamak daha doğru olabilir.

 

Serkan'ın da değindiği gibi kılavuzda temel bilgiler var, buradan da indirilebilir ve masa üstünde referans olarak kalabilir: 

 

Kullanım ipuçlarını PS araç sahibi olan arkadaşlar daha iyi yazar ama özetle:

1. D konumunda basarsınız gider

2. Çok basarsanız bir alt vitese atarak daha hızlı gider

3. Dibine kadar basarsanız (kick-down) fırlayıp gider (ama bu fırlama süreci 1,6 atmosferik motorda belli belirsiz gelişir)

4. S konumuna alırsanız vites değişimleri daha yüksek devirlerde gerçekleşir

5. Biraz tempolu kullanma sürecinde ve özellikle yokuş yukarı giderken vites değişimleri istikrarsızlaşabilir, bir alta bir üste sık değişebilir o zaman düğmeden manüel kullanmak denenebilir.

6. Çok uzun beklemelerde N'ye almayı önerenler var

7. Araç yürürken geriye ® almayın

8. P'ye almadan aracı stop etmeyin. 

9.... arkadaşlardan katkıları bekleriz

Güle güle kullanın

Cem Boneval tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Aslında yapacak pek birşey bırakmıyor ,ileri için D konumu ,ger için R. Konumu ,otomobil park halinde bırakılacağı zaman da P konumu, çok keyifli ve zahmetsiz bir kullanım sunuyor.Cem hocam da belirtmiş ihtiyaç halinde vites üzerindeki okla vites artış yada düşürmede yapılabiliyor..Hayırlı olsun keyifle binin aracınıza....

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Anlık vites değişimi için D konumundayken +/- tuşları ile vites değiştirebilirsiniz. Daha sonraki vites geçişlerini yine otomatik olarak kendisi yapacaktır.

S modu çift işleve sahip:

1- Üst devirlerde vites değiştirerek daha seri olmayı sağlıyor göreceli olarak.

2- Bu moddayken +/- tuşlarına basarsanız araç manuel konuma geçiyor ve bu durumda tüm vites geçişlerini elle yapmanız gerekiyor. Tekrar tam otomatiğe geçmek için D konumuna almanız lazım.

 

Cem Hocamın da dediği gibi aracı stop etmeden önce P konumuna almanız lazım. Zaten aksi davranışa araç da izin vermiyor. P konumuna almazsanız hem sesli uyarı veriyor hem de anahtarınızı size vermiyor.

Powershift olduğu için yokuş kalkış desteğiniz de mevcut. Daha önce yazıldı ama göremeyebilirsiniz o yüzden daha yeni deneyimlemiş birisi olarak bir de ben söyleyeyim; sürücü kapısı açık ise yokuş kalkış sistemi çalışmıyor.

 

Bunun dışında çok fazla bir inceliği yok bence. Gaza basınca gidiyor, frene basınca duruyor :D

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Yukarıdaki iletilerde yeterince açıklamış saygıdeğer forumdaşlarım. Birkaç tüyo da ben verebilirim.

 

--> Aracınızda Hız Sabitleyicisi veya Hız Sınırlandırıcı var ise ve herhangi birisi aktif ise dik inişler gibi araç hızının kontrolsüz arttığı durumlarda şanzıman otomatik olarak bir alt hatta yine kontrol edilemez ise bir alt daha vitese düşüp sabitlenen/limitlenen hızda aracı tutmaya yardımcı olur.

 

--> Benzer durumu şehir içinde veya dışında hız sabitleyici/limitleyici kullanmadan kendiniz de yapabilirsiniz. Gaza basmadığınız durumda (dik bir inişte) fren kullanmak yerine vitesi manuel olarak bir alt konuma alırsanız araç bu vitesi sabitler ve hızı korumaya kendiniz yardımcı olabilirsiniz. Genel olarak ise vitesin sizin seçtiğiniz konumda kilitli olduğunu yol bilgisayarı ekranında üstte yer alan PRNDS konumlarının sağında PRNDS# olarak seçtiğiniz vitesi görebilir ve highlight edilmesiyle de kilitli olduğunu anlayabilirsiniz. Yeniden gaza bastığınızda veya durduğunuzda kilit kalkar ve araç yeniden vites seçimini kendisi yapmaya başlar.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

çok teşekkür ederim yazdıklarınız çok faydalı oldu 2 haftadır kullanıyorum yavaş yavaş alışıyoruz bir sorum daha olacaktı hareket halindeyken d den s moduna geçerken frene basmak gerekiyor mu yoksa direk mandala basıp s moduna alabilirmiyiz

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

çok teşekkür ederim yazdıklarınız çok faydalı oldu 2 haftadır kullanıyorum yavaş yavaş alışıyoruz bir sorum daha olacaktı hareket halindeyken d den s moduna geçerken frene basmak gerekiyor mu yoksa direk mandala basıp s moduna alabilirmiyiz

Direkt alabilirsiniz.
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Konu açılalı uzun süre olmuş ancak detayları seven birisi olarak 1-2 ek bilgi vermek istiyorum, aracım 1.5 tdci Powershift, 

öncelikle D modunda vites yükseltme - düşürme düğmelerine basarsanız 15 sn sonra tekrar otomatik moda dönüş yapıyor, beni en rahatlatan ise bu 15 saniyeyi beklememek için manuel olarak vites düşürdükten sonra 2 sn yükseltme tuşuna basılı tutarsanız hem vites yükseltiyor hem de tekrar otomatiğe geri dönmüş oluyor.

S modunda bir kere manuel vites tuşlarından birisine basarsanız kesinlikle bekleyerek otomatiğe geri dönmüyor. ( bu sanırım belirtilmiş)

ayrıca yazılanlara ek olarak benim aracım, hız sabitleyici veya sınırlayıcı aktif bile olsa yokuş aşağı kesinlikle ne fren yaparak ne de vites küçülterek aracı yavaşlatma yoluna gitmiyor, araç isteği gibi hızlanıyor - ki bu benim hoşuma gidiyor - sadece hız sınırlayıcı varsa sesli uyarı veriyor.

 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Arkadaşlar, bende de 2014 Titanium Powershift var. Hız Sınırlayıcıyı devreye alıp 120 km/Saat'e ayarladığımda çok dik yokuşta bile gaza bassam da hız artmıyor. Hız Sabitleyici ile yapınca durum farklı, yokuş dikse hız kendiliğinden artabiliyor.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

ek : Sol ayak PS'de emekli'ye ayrılıyor. Aracı çift ayak ile kullanmayın, sol ayakkabınızı (tercihen içindeki ayağınız ile birlikte) "A" sütunun altındaki tekmeliğe dayayın, bırakın dinlensin gariban. 

Hayırlı & Zevkli sürüşler. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Arkadaşlar, bende de 2014 Titanium Powershift var. Hız Sınırlayıcıyı devreye alıp 120 km/Saat'e ayarladığımda çok dik yokuşta bile gaza bassam da hız artmıyor. Hız Sabitleyici ile yapınca durum farklı, yokuş dikse hız kendiliğinden artabiliyor.

Tam olarak ne demek istediğiniz anlaşılmıyor. Yokuş dikte siz iniyor musunuz çıkıyor musunuz belli değil.

Hız sınırlamayı özetleyelim belki o zaman tekrar izaha gerek kalmaz: Hız sabitleme eğer yokuş aşağı yapıldıysa motor freni olabildiğince hızı düşürmeye çalışır aksi hallerde fiziği yenemez ve hız sürekli artabilir. Sistem fren YAPMAMAKTADIR.

Hız sınırlama'da ise o hızı geçmek için DİP gaz yapmanız gerekiyor.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Arkadaşlar, bende de 2014 Titanium Powershift var. Hız Sınırlayıcıyı devreye alıp 120 km/Saat'e ayarladığımda çok dik yokuşta bile gaza bassam da hız artmıyor. Hız Sabitleyici ile yapınca durum farklı, yokuş dikse hız kendiliğinden artabiliyor.

Normal değil mi öyle olması...
Hız sınırlayıcı bassanız da ayarladığınız hızın üstünde gitmemesi için (Yakubun yazdığı gibi yokuş aşağı fren yapmadığından işlemez).

Hız sabitleyici ise ayarladığınız hızda sabit gitmesi. 

İkisini de manipüle edebilirsiniz. 
Sınırlayıcı da dip gaz yaparsanız sınırlama kalkar.
Sabitleyici de ise gaz vererek hızı aşabilir, fren yaparak ise sabitleyiciyi devre dışı bırakabilirsiniz. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.