Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Focus Tdci Piston Sorunu


Emre V.

Soru

Herkese merhaba hayırlı akşamlar...

Geçtiğimiz günlerde banko sınavına girmek için kocaeline gidip geldik 350 km de yarım depo yaktı araç.. Sonrasında gelip arabayı yıkamaya gittim sorun yoktu , fakat çalıştırınca 1.6 TDCI Arabanın üst motor kapağının ordan ses gelmesi sonucu (şıkı şıkı tarzı , gaza bastıkca çoğalmasıyla) arabamızı özel servise bıraktık.Servisde 2-3 gün durmasına rağmen sesi bulamadılar..

Enjektörler söküldü , bakıldı bilgisayara bağlandı sorun yok denildi.. Yan seğmentlere baktılar , arba yığdırma sonucu seğment atabilir diye ondada sorun yok denildi.. Ve bugun beklenen oldu motoru komple indirdiler ve baktılarki 1.2.3. pistonda sorun yok fakat 4. piston normal yatağından 1 mm daha yüksekde duruyor , bu nedenle üst kapağa vurması sonucu ses yapıyormuş..

Yarın malzeme listesi verilecek bize ya biz alacağız yada özel servisdeki ustalar getirtecek...Piston yataklarında sorun yok fakat , 4. pistonda sorun olduğu için burçlar ve pistonlar yenilenecek sanırım.Motor taşlanacak diye duydum.Bu ara baya başımızı ağrıtcak gibi duruyor..

Tavsiyeleriniz , veya yapım aşamasında önereceğiniz bişey varsa dinlemekteyim..En önemlisi araçta aldığımızdan beri duman atma vardı , egr yi temizlettik fayda etmemişti , enjektörlerdede problem olmadığına eminiz artık , hazır motor açılmışken egr yi de iptal ettirmeyi düşünüyorum.Gelişmeleri topic altında belirteceğim , bu tür sorunları yaşayan olursa bilgi olur diye ..

Herkese hayırlı forumlar dilerim :)

Emre V. tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önerilen Mesajlar

  • 0

Ve gelelim Finale :

Bugun aracımızı teslim almadan önce ustamız turbo contasından yağ kaçırıyor 30dk çalıştı yarım litre yağ aktı dediği için grekli olan conta pulunu alıp arabamızı çalıştırdık...Sonrasnda benim işlerim olduğundan arabayı bugun babam test edip teslim almış..

Gözlemlemelerim :

Akşam boş dururmuyum tabiki hayır :) Aracımızı alıp test sürüşüne çıktım kar yağdığı için deneme şansım pek olmasada aracımız sorunsuz bi hale gelmiş bulunmakda.Yanlız gözlemlediğim bi olay eskiden 1. vitesde debriyajdan kaldırırken gaza basmadığım an araba atılırdı öne doğru şuan biraz nazlı kalkıyor ... Çeki olarak pek fark yok ama eskisine nazaran biraz sağır kalmış gibi motor..

Değişen parçaların alışma süresi olarak nitelendirecek olursak bu olay normal gibi..belkide aracımızın baskı balatasıda yeni olduğundan kavrama kısmına tam alışamadım sanırım..Sonuç olarak 30-40 KM deneme turumda arabanın eskisine göre daha nazlı gittiğini söyleyebilirim , tabi bu süreç ilerleyen km'lerde düzelceğini söylüyorlar....

Şuan için 10-30 yağ konulmuş , 1000km sonra yağ değişip normal düzene dönülecek..

Ustamız 2 kez motor indirip kaldırdı işçilik olarak 900 lira talep etmiş , 800 liraya anlaşmışlar.

Toplam parça maliyeti ise parça temizliği rektefe , parçalar işçilik vs 3.600.00TL civarı..

Emre V. tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Otomatik Mesaj

Bu konu, "Otomobiller HakkındaTeknik ve Faydalı BilgilerMotor" kategorisinden "Focus GarajıFocus IISorular ve Sorunlar" kategorisine taşınmıştır.

Lütfen konu açmadan önce uygun yeri bulmaya çalışalım.

Saygılarımızla,

Focus Club Tr Yönetimi

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Emre madem o kadar açıldı araba, isterseniz (daha doğrusu ihtiyacı varsa) rektefe de yaptırabilirsiniz. Tabi aracı kullanmayı düşünüyorsanız. Tek pistonun yenilenmesi bana nedense mantıksız geldi, bu durumda o piston yeni olacak, diğerleri eski, olmaz demiyorum ama saçma geldi işte. :)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Araba tam anlamıyla randuman tutarsa satmayı düşünmeyiz sonuçta 0 motor gibi olmasada bi çok parçası yeni olacak dizel araç içinde iyi bişey yeni parça

yanlız randuman tutmadığı an opel astra olabilir , golf olabilir ani dönüş düşünüyoruz...Ford fiesta 1.25i sıfır km deki aracı 31.500 e almakda mantıklı geliyorda , araba çalışır duruma gelmeden mantıklı bi kararda veremiyoruz ne kadar tutar onuda bilmiyoruz..

İşin kötüsü yapılmadığı her gün stres yapıyor

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Motora yapılan müdahalelerde fiyat çok yüksek çıkıyor. Markaya göre motor kapağının açılmasının 2000 ile 5000 arasında değiştiği söyleniyor, belki daha da fazla. Umarım minimum zararla atlatırsınız. Çok bilgim yok bu konuda hatta pratikte hiç yok teorik bir kaç okuduğum bir şeyler var ancak piston yatakları sağlamsa ve sadece piston değişecekse normal şartlarda randıman tutmama ihtimali düşük bence. Tabi belirli olmaz malesef.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Peki servise neden götürmediniz.

Alternatif olarak yani.

Servise götürmeme sebebimiz daha önceden motorla ilgili zaten sabıka kaydı vardı , daha önceden 1 kez motor yapılmış yani servisde ve biz bunu aracı aldıkdan baya bi süre sonra öğrendik kısasası şuanda 2. motor yapılıyor abi araca..Tekrar bi kaydı çıkmasın diye götürmedik ve yüklü faturayı görmemek için...Şuanki vw özel servisinde aracımız ve sorunsuz bi hale getirceklerini belirtiyorlar babamda sözlerine güvenerek iyi bi şekilde yapılmasını istedi , ne kadar maliyet tutar bilmiyorum ama yarınki listeye göre belli olacak.Burçlar , pistonlar , sekmanlar değişecek bunlar kesinlikle olanlar...TDCI motorumuz yarın bize süpriz yapmaz umarım..

@Mertcan Çelik

1.2.3. numaralı pistonlarda sorun yok sadece 4. piston yaklaşık 1mm fazla yukarıda duruyor bunun sebebini usta büyük olaslıkla alt contasından kaynaklanıyor olabilceğini düşünüyor tam sökmemişti bugun yarın tamamen parçalıyacak büyük ihtimal yarın belli olacak..usta ile sohbet ettik en az şu araçtan 700 Lira içlilik alırım demişti laf lafı açınca ağzını aradım da :)

Emre V. tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Araç Kaç Km. De ?

Motor ısındığındada aynı ses azalmadan devam ediyormuydu ?

Yatakların taşlanmasında ayrı bir hassas davranilması ve çapak kalmamasına özen gösterilmeli aksi takdirde çekiş problemi ve sesli çalısma aynen devam edebilir...

Piston üst kapağada zarar vermiş olabilir onada bakılması gerekiyor...

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

araç şuan 160.000 km de... Kolların yataklarında aşınma sonucu ses yapıyormuş... Kol yatakları değişecek.Usta motor açılmışken , yağ pompası , trigiyer , baskı balatada değiştirelim diyor...

Malzemeler binici usulu yapılırsa 1200 Lira civarı tutuyor...

Eski düzene sokup satmak istersek 600 liraya civarı tutuyor... İşçilik ücreti ne kadar alırlar bilmem ama en az 600 Lira alır diye düşünüyorum..

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

dün motor indi ve sonuçlar :

Krank kasnağında aşınma sonucu pistonlarda boşluk yapıp özellikle 2000 devirde titreme yapan aracımız , piston yataklarının aşınması sonucu ses yapıyormuş...4. pistonda dediğim gibi sorun olmuşması sonucunda motor komple yeniden yapılıyor...

Normalde trigyer , baskı balata , yağ pompası değişmesede olurdu fakat babam açılmışken yenisi takılsn diye listeyi oluşturup sipariş etti toplam tutar 2.300 TL

V Silindir Contası : 75 tl

Sekman : 200 tl

Ana yatak ve kol yatak : 125 tl

Kol burcu : 25

Piston kolu 1 adet : 90

Yağ pompası : 300

takım conta : 300

trigiyer seti : 160

Devirdaim : 100

Baskı balata : 330

Krank mili : 600

Enjektör ayarı ve pulları : 100

Genel olarak 2300 lira tuttu dedi babam , motorcuya yıkama ücreti falan verilecek , birde işçilik desek motoru toplamda 3000 lirayı geçme ihtimali yüksek.Hayırlıs olsun diyip motorunuza iyi bakmanızı tavsiye ederim , ki biz güzel baktığımız halde bunlar başımıza geldi ama arabacılık bu dedikleri bu olsa gerek

Motor yarın toplamaaya başlanacak , motor onarımı toplandıktan sonra tavsiyeleriniz var mı motor açma alıştırma için şunları yap diyebileceğiniz :)

Emre V. tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.