Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

1.0 Eb Artık Daha Güçlü....


Guest Egemen Toksoy

Önerilen Mesajlar

powershift şanzuman yoktur inşallah arkadaşın arabada ...

ama tekrarlıyorum keşke 1.6 ecoboost alsaydı , çokmu fiyat farkı var acaba ?

gerçi ben geçen sordum bir bayiye , artık l siparişle geliyor , oda yeni donanımlarla filan en dolusunu alırsan 60 000 'e yakın fiyat ile birkaç ay beklemek lazım geliyor ...

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

tek farkı turbosu.

zaten araç yüklendikçe ilk başta turbo bozulur ... yazılımın aynı olduğunuda zannetmiyorum ... turbo büyüdükçe basacağı bar oranlarıda çogalır ... ufak turbonun basıncı ile büyük turbonun basıncı farklı olacağından yazılımının da farklı olması lazım ...

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

powershift şanzuman yoktur inşallah arkadaşın arabada ...

ama tekrarlıyorum keşke 1.6 ecoboost alsaydı , çokmu fiyat farkı var acaba ?

gerçi ben geçen sordum bir bayiye , artık özel siparişle geliyor , oda yeni donanımlarla filan 60 000 'e yakın fiyat ile birkaç ay beklemek lazım geliyor ...

Hocam isimlere ve kalıplara çok takılıyorsunuz

2.0 240 ps 340 Nm powershift

2.0 163 tdci 320 Nm powershit var mesela.. Uygun ise hiçbirşey olmaz.. Milleti korkutmayın boşuna..Tecrübe ile göreceğiz herşeyi..

1.6 eb ayrı 1.0 eb ayrı amaç aynı yakıt ile daha iyi verim almak..Uçmak değil.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

zaten araç yüklendikçe ilk başta turbo bozulur ... yazılımın aynı olduğunuda zannetmiyorum ... turbo büyüdükçe basacağı bar oranlarıda çogalır ... ufak turbonun basıncı ile büyük turbonun basıncı farklı olacağından yazılımının da farklı olması lazım ...

sistemi inceleyen ve uygulayan fiat yetkili servis müdürü. arabada kendi arabası.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

1.6 eb ayrı 1.0 eb ayrı amaç aynı yakıt ile daha iyi verim almak..Uçmak değil.

hocam

neredeyse yakıt farkı yok biri 180 hp biri 125 hp ... bende aracıma yaptırmak istiyorum ama araştırmalarım ve yaptıran arkadaşlardan aldığım edindiğim bilgilerden çıkarak paylaşımda bulunuyorum , sırf muhalefet olmak içinde yazı yazmayalım ... opel insignia lar chip tunning sonrası aracın başına neler geldiğini bir araştırsın ... vw dsg şanzumanı olan araçlara chip uygulandığında neler olduğunu bir araştırın ...

insan gibi arkadaşa dikkatli test etmesini söylüyorum , sonuçta yeni almış yazıktır günahtır , bişi olmaz aslansın sen galza bizede anlat tutumu nedir ... sırf konu olsun diye .... dikkat etsin , yeni araba yeni motor ne olacağu belli olmaz ... o esnafım diye gezen adamalrda , arabanın başına bişi gelince telefonlara çıkmaz ...

Tolga Başaran tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Neredeyse'lerle de hayat yürümüyor işte?

O neredeydeler için ne beyinler uğraşıyor bunlara neredeyse diyen ile aman hocam bişey olmaz yapalım diyenin arasındaki fark nedir ?

Biz farklı şeyleri söylemiyoruz ama siz x y'ye bakaraz z'de öyle olacak. aman felaket diyorsunuz olay sadece türkiye ile ibaretmidir ?

Paranın olduğu heryerde bunlar olur.Olacaktır da..

Muhalefet olsun diye yazmıyoruz ki belki yazan varsa o siz oluyorsunuz farkında değilsiniz heralde ?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

1.0L EcoBoost 125PS 117 6,4 4,4 5,1

1.6L EcoBoost 180PS 139 7,7 5,0 6,0

uğraşan beyinlere lafım yok , adam uğraşmış birini performans ağarlıklı yapmış diğerinide az tüketim ,düşük emisyon olarak yapmış , ... ben kimsenin görüşüne istinaden bişi yazmadım , deneyimlerimi paylaştım ... , o beyin dediğin adamlar da daha fazla performans alarak daha az yakacaklarını bilmiyorlarda, maslak oto sanayideki beyin biliyor ... tabi değişik bir bakış açısı ...

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Tolga abinin haklı olarak belirtmek istediği nokta artık herkes chip tuning yapabileceğine inanıyor. Bir forumda okumuştum biri isyan ediyordu

"Adam arabasına çiğ köftecide yazılım yaptırıyor sonra arabam niye patladı"

Siz yine bilinen bir firmaya gitmekle iyi yapmışsınız. bazıları ucuz olsun diye önüne gelene yaptırıyor sonra verdikleri paranın 5-6 katı masraf çıkıyor. Kanıtlama ihtimaliniz, yazılımdan oldu deme ihtimaliniz de çok düşük.

Kazasız belasız sorunsuz sürün inşallah :)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Öncelikle yapılan yorumlar için çok çok teşekkür ederim. Cevaplanmasına gerek duyduğum bir kaç hususta kendi bilgim dahilinde, yaptığım araştırmalar sonucunda bir kaç yorumda ben ekliyeyim. Henüz ankaraya girmiş bulunmaktayım.

Firma şunu yazmış.

Ford Focus 1.0 ecoboost

Tarih: 24/11/2012

ÖNCESİ: 125HP / 200NM

Superchips+Sprint Booster

SONRASI: 142HP / 236NM

Bu da super.'in sunduğu grafik

İlgili başlığımız :

375690_387523937978634_1567613597_n.jpg

Yakup'cuğum şunu belirteyim; aracıma sprint booster taktırmadım dükkanda çıkınca farkettim, düzeltmeleri konusunda da arkadaşlara dönüş yapmadım. Taktırmamın sebebine gelince; amacım yarışmak değil zaten sitemizde ki politikanın çerçevesinde (ki tamamiyle desteklediğim bir husus) drag race gibi bir hayat felsefem yoktur. Gaz kelebeğinin sürekli olarak tam açıkpozisyonda bulundurulması onu ne hale sokar kim bilir? yakıt tüketimi alır başını gider...Ayrıca genellikle sıfırdan kalkış yapan kişilerin performansı arttırması için seçilmiş bir üründür. Biz kendi aramızda ufak rollerin sonucunu görmek için böyle bir uygulama yaptırdım.

Hayırlı olsun ama biraz aceleci davranmıssınız gibi geldi.Motor daha tam anlamıyla oturmuş ve uzun vade izlenimleri oluşmuş değilken çhip işine girmek bence bayağa riskli.Umarım üzülmessiniz.

Alper aynen dediğine katılıyorum. 6 ay sonra çıkacak muhtemelen bir tayin olayım olduğundan; varsın olsun, Tr'de tek olalım dedim. Aracın hazır garantiside varken patlıcak çatlıcak bir yerleri varsa =) garanti süresinde olsun istedim. Sonuçda orjinal yazılıma dönmek 15 dk. lık bir olay.

powershift şanzuman yoktur inşallah arkadaşın arabada ...

ama tekrarlıyorum keşke 1.6 ecoboost alsaydı , çokmu fiyat farkı var acaba ?

gerçi ben geçen sordum bir bayiye , artık özel siparişle geliyor , oda yeni donanımlarla filan 60 000 'e yakın fiyat ile birkaç ay beklemek lazım geliyor ...

Tolga bey şöyle yaşanmış bir olay anlatıcam daha taze taze istanbulda yaşadım. Muhtelen 25 li yaşlarda bir arkadaştı aracıda focus 2 tdci dı. Ufak bir öykü yaşandı aramızda. Kırmızı ışıkta "abi bu 1.6 ecoboost dimi" dedi. Bende yok 1000 motor diye cevap verince camını kapatıp yoluna devam etti. =)... Otomatik bir araca yazılım arttırmak kadar gereksiz riski olan bir olay bilmiyorum.

hocam

neredeyse yakıt farkı yok biri 180 hp biri 125 hp ... bende aracıma yaptırmak istiyorum ama araştırmalarım ve yaptıran arkadaşlardan aldığım edindiğim bilgilerden çıkarak paylaşımda bulunuyorum , sırf muhalefet olmak içinde yazı yazmayalım ... opel insignia lar chip tunning sonrası aracın başına neler geldiğini bir araştırsın ... vw dsg şanzumanı olan araçlara chip uygulandığında neler olduğunu bir araştırın ...

insan gibi arkadaşa dikkatli test etmesini söylüyorum , sonuçta yeni almış yazıktır günahtır , bişi olmaz aslansın sen galza bizede anlat tutumu nedir ... sırf konu olsun diye .... dikkat etsin , yeni araba yeni motor ne olacağu belli olmaz ... o esnafım diye gezen adamalrda , arabanın başına bişi gelince telefonlara çıkmaz ...

İlk defa yazılım yaptıran biri değilim, bozulursa bozulsun biraz önce belirttiğim gibi olacaksa zaten garantideyken olsun. Kaldı ki superchips firması dünyada ismi cismi olan kurumsal bir firma. İnternet sitesine girdiğim zaman istanbulda ki firmada bu kurumsallığın içinde. Superchips firması soft yazılımlar yapıyor. Öyle aracı zorlayacak, yoracak maplerin altına imzasını atmıyor. DSG şanzumanlı 160lık rocco su olan kuzenimin aracı tekerlekte 211 hp verirken dsg şansumanında 30k km.dir bir sorun yaşamadı. Araçtaki yazılım superchips gibi kurumsal bir firma olan revo marka... İşi bilmeyen adamlara yapılan yazılımlarda araçların sorun çıkartma riski her zaman mevcuttur. Biraz önce otomatik araçlara yazılım yapılmaması cümlesiyle çelişti biliyorum. Şunu belirteyim yazılımdan sonra tork limitörünü dsg ye göre ayarlama işi biraz meşakkatli olduğundan genelde çoğu usta bunu yapmaz...Mevcut sorunların yaşanmasıda normaldir.

1.0L EcoBoost 125PS 117 6,4 4,4 5,1

1.6L EcoBoost 180PS 139 7,7 5,0 6,0

uğraşan beyinlere lafım yok , adam uğraşmış birini performans ağarlıklı yapmış diğerinide az tüketim ,düşük emisyon olarak yapmış , ... ben kimsenin görüşüne istinaden bişi yazmadım , deneyimlerimi paylaştım ... , o beyin dediğin adamlar da daha fazla performans alarak daha az yakacaklarını bilmiyorlarda, maslak oto sanayideki beyin biliyor ... tabi değişik bir bakış açısı ...

Superchip' in yaptığı 1.0 eb lerle ilgili internette hali hazırda 2 yorum var. İngilterede yapılan araçlar test edilmiş ve sürücüler yorumlarını paylaşmışlar. Araçların kaç km. de olduğunu bilmiyoruum ancak yapılan yorumları bizzat test ettim ve onayladım. Şunu belirtmeden geçemicem diğer aracım 2011 model G.Scenic 3 1.5 dci 105 hp. 2k km deyken yaptırdığım yazılımdan sonra şu ana kadar 30k km. yaptım. Hİç bir sıkıntı yaşamadım. Beyin ayrı bir konu ancak internette bu konu hakkında yapılan doğru yanlış bir soru yorum var. Tarafsızca söyleyebilirim ki; yazılım ekonomi yaptırırmı? Kesinlik % bir milyon evet. Hatta detaylıca değerleri belirttiğim bir videomda var. Scenic'in 90 km sabit hızla(forddaki ş.dışı tüketim testi biraz farklı) fabrika verisi 4.6dır.Ben 100 km sabit hızla 2-3 ışık arada durarak 4,3 ü yakaladım. F3 içine ilerleyen zamanda böyle bir video hazırlayacağım, ancak verimli tork aralığını tam olarak henüz çözemedim.

Tolga abinin haklı olarak belirtmek istediği nokta artık herkes chip tuning yapabileceğine inanıyor. Bir forumda okumuştum biri isyan ediyordu

Siz yine bilinen bir firmaya gitmekle iyi yapmışsınız. bazıları ucuz olsun diye önüne gelene yaptırıyor sonra verdikleri paranın 5-6 katı masraf çıkıyor. Kanıtlama ihtimaliniz, yazılımdan oldu deme ihtimaliniz de çok düşük.

Ne Evotech ne Superchips resmi sitelerinde 1.0T için henüz yazılım paylaşmadılar(ya da ben bulamadım). Bu sebeple yapılan yazılım "custom" yani oradaki adamın yeteneğine ve tecrübesine bakıyor biraz da. Mantık temelde aynı olsa da yeterince denenmiş olmadığı için güvenilirliği örnekleri çoğalmadıkça tartışılır olacak. Bu ne 3 gün sonra araba patlar demek ne patlamaz demek belirli olmaz. İşini bilen bir yazılımcı bunu göz önünde bulundurursa teoride bir şey olmaması gerekir ama bilemeyiz.

Benim yapabileceğim tek öneri serviste bunda yazılım mı var diye sorduklarında ya da turbo basıncını ölçüp bunda kesin yazılım var şu var bu var dediklerinde hiçbir şekilde kabul etmemek veya itiraf etmemek garantinizin devamı açısından önemli. Sonuçta sizden habersiz beyni gönderemeyeceklerinden kanıtlayamaz garantiden çıkaramazlar. Arabanızı alıp gidip ertesi gün stok yazılıma dönebileceğiniz için somut bir şeyleri olmamalı ellerinde. Tabi bundan da emin değilim farklı firmalar hakkında okuduklarım bu sonucu çıkarmamı sağladı.

Kazasız belasız sorunsuz sürün inşallah :)

Teşekkür ederim. Diğer aracıma custom yazılım yaptırmıştım. Her servise gittiğimde bilgisayara bağlarlar hiç birinde anlamazlar. Bunu belirttiğin gibi özellikle sorun olduğunda basınçlara dikkatlice bakarlarsa anlayabilirler. Sadece beraber teste çıktığımız ustalar "abi ben böyle giden bir scenic görmedim der." =)

Son olarak amacım özendirmek değil, remapli 1 video m hazır 1-2 tane daha hazırlayıp; farklı bir başlıkta payalaşacağım. Daha önceden top speed videosunu paylaşmıştım. Ben gerçek hızdan bahsetmiyorum kadran hatası vardır vs. 210 km/h gösteren kadran bir kaç saat önce temde rampa aşağı 231-232 yi gösterdi. Bilgi!

Egemen Toksoy tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Ben de bir iki kelam edeyim...

Yakup'cuğum şunu belirteyim; aracıma sprint booster taktırmadım dükkanda çıkınca farkettim, Taktırmamın sebebine gelince; amacım yarışmak değil zaten sitemizde ki politikanın çerçevesinde (ki tamamiyle desteklediğim bir husus) drag race gibi bir hayat felsefem yoktur. Gaz kelebeğinin sürekli olarak tam açıkpozisyonda bulundurulması onu ne hale sokar kim bilir? yakıt tüketimi alır başını gider...Ayrıca genellikle sıfırdan kalkış yapan kişilerin performansı arttırması için seçilmiş bir üründür. Biz kendi aramızda ufak rollerin sonucunu görmek için böyle bir uygulama yaptırdım.

Be sprintbooter kullanıyorum ve de çok memnunum genelde birinci kademede duruyor, gaz tepkimesi artıyor hissi veriyor ve araç kullanımı daha zevkli hale geliyor. Sıklıkla bahsedilen gaz pedalına daha fazla bas aynı etkiyi alırsın ifadesi doğru, ancak daha kısa yolla ve göreceli daha çabuk olarak bu etkiyi almak hoş. Aşırı pahalı satıldığını daha önce de yazmıştım zaten. Gaz kelebeğinin devamlı tam açık pozisyonda olması diye bir durum da söz konusu değil, ne kadar basarsanız o kadar açılıyor.

İlk defa yazılım yaptıran biri değilim, bozulursa bozulsun biraz önce belirttiğim gibi olacaksa zaten garantideyken olsun. Kaldı ki superchips firması dünyada ismi cismi olan kurumsal bir firma. İnternet sitesine girdiğim zaman istanbulda ki firmada bu kurumsallığın içinde. Superchips firması soft yazılımlar yapıyor. Öyle aracı zorlayacak, yoracak maplerin altına imzasını atmıyor. DSG şanzumanlı 160lık rocco su olan kuzenimin aracı tekerlekte 211 hp verirken dsg şansumanında 30k km.dir bir sorun yaşamadı.

Güç arttırımında en fazla yük binen öğelerden biri gerçekten aktarma organları. Bilinçsiz güç arttırımlarında yüksek torkun zarar vereceği en pahalı parça olur. Ancak yazıldığı gibi kendini yıllar içinde kanıtlamış ve ürünlerine trafik tescili alabilen kurumların yazılımlarında bu durum gözönünde bulundurulmuştur. Scirocco iyi bir örnek değil çünkü 211 PS TFSi motorlu seri üretim modeli var zaten. Ayrıca 30K km sorun yaşamamış olması önümüzdeki günlerde sorun yaşamayacağı anlamına gelmez, Nesnel değerlendirme için çok sayıda aracın en az 100K km sonrası değerlendirmesini almak lazım. Sorun olur demiyorum ama az sayıda örnekle olmayacak demek yanlış olur demek istiyorum.

Garanti konusu aşağıda...

Superchip' in yaptığı 1.0 eb lerle ilgili internette hali hazırda 2 yorum var. İngilterede yapılan araçlar test edilmiş ve sürücüler yorumlarını paylaşmışlar.

1.0 EB gerçekten ekonomi odaklı alınan bir araç ve yapılan güç arttırımı göreceli keyif verse de aracı yine de yeterince rekabetçi ya da zevkli yapmaz diye düşünüyorum. Bu bağlamda baştan 1.6 EB almak daha mantıklı. Ayrıca Focus'larda motor tipini belirten herhangi bir logo bulunmadığından "kuzu postundaki kurt" sürecini yaşamak da pek olası değil. Yine de 1.0 EB sahibi olsam ekstra güç ve torkun tadını çıkarmaya çalışırdım diye düşünüyorum, yani yazdıklarım eleştiri odaklı değil. Superchips düşük devirde tork attrımımı sağldaığından ekonomik olma özelliğini de kaybetmeyecektir büyük ölçüde, ama eskisinden fazla kullanma tarzına bağımlı olacaktır.

Tarafsızca söyleyebilirim ki; yazılım ekonomi yaptırırmı? Kesinlik % bir milyon evet.

Bu konu çok tartışılıyor. Yazılım doğru yapılır ve doğru kullanılırsa ekonomi yaptırır ancak. Torku ve gücü yüksek devire çekmiş bir yazılımdan ekonomi odaklı medet ummak hata olur. Ancak daha düşük devirde aynı torku, ya da aynı devirde daha yüksek torku yakalayan yazılım ile sürücü düşük devirli ve kontrollu gaz ile giderse aynı sürüş performansında göreceli düşük tüketim elde edebilir. Ancak genelde maksat gücün tadını çıkarmak olduğundan uzun vadede karma tüketimde bu değerler normale yakın ve yüksek olabilir. G.Scenic örneğine gelince: Remap öncesi ve sonrası tüketim değerlerini eşit şartlarda kıyasladınız mı, yani belki öncesinde de fabrika değerleri altında kalma başarısını gösterebiliyordunuz?

Her servise gittiğimde bilgisayara bağlarlar hiç birinde anlamazlar. Bunu belirttiğin gibi özellikle sorun olduğunda basınçlara dikkatlice bakarlarsa anlayabilirler.

Yazılıma yönelik müdahaleler kesinlikle motor ve aktarma organlarını garanti dışı bırakıyor. Bu konuda yetkili servisler de daha uyanık olmaya başladılar ve eminim beklenmedik bir motor arızasında bu konuda araştırma yapılma olasılığı düşük olmayacaktır. Hatta Almanya'da iş o kadar ileriye gitmiş ki chiptuning yapılan ve kazaya karışan aracın sigortasının iptali söz konusu olabilmekteymiş. Sonuçta remap veya chip kullanacak arkadaşların garanti konusunda sorun yaşayabileceklerini bilmeleri lazım.

TEM'de yokuş aşağı hız bildirimini de okumamış olmayı tercih ediyorum, ayrıca arkadan rüzgar durumu belirtilmemiş. :kıhkıh:

Son söz: Bilinçli yapılmış yazılım değişimleri keyifli olabilir, ancak kullanıcının da programcı kadar bilinçli olması gerekir.

  • Beğen 5
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

İlk defa yazılım yaptıran biri değilim, bozulursa bozulsun biraz önce belirttiğim gibi olacaksa zaten garantideyken olsun.

benden uyarı ; ama siz deneyimli olduğunuzu söylüyorsunuz , zaten eksilerini , artılarını bildiğinizi varsayıyorum ve bilinçli bir şekilde remap olayına girdiğinizi varsayarak hayırlı keyifli sürüşler diliyorum ...

bu arada BTG maslak çok eski bir uygulayıcıdır , bir uygulama arabaya zarar veriyorsa yapmazlar ; fakat daha önce deneyimleyipte başarısız olduğunu gördüklerinde ... sanıyorum sizde ilksiniz TR'de o yüzden ne olursa olsun dikkatli davranın ...

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.