Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Focus 3 Çalıştırma Şekli..


Mustafa Anil

Soru

merabalar..

aracımı çalıştırırken, önce ön paneldeki ışıkların sönmesini bekliyorum 1-2 saniye kadar. sonra marşa basıyorum..

bir sohbet sırasında, almanyadan gelen, amca oğlum, (kendisi audi sahibi) bunun yanlış olduğunu, marşa hiç beklemeden basabileceğimi, ama araç çalıştıktan sonra o ışıkların sönmesi için 2-3 saniye beklemem gerektiğini söyledi. iddaalaştık:)..

doğruluk payı nedir? saygılar..

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önerilen Mesajlar

  • 0

focus3 çalıştırma şekli.

- Anahtarı kontağa takarsınız.

- El freni çekilimi diye kontrol edersiniz.

- Debriyaja (varsa) ve frene. Yoksa sadece frene basarsınız.

- Anahtarı çevirip motorun çalıştığından emin olunca elinizi kontaktan çekersiniz.

Tebrikler !! Arabanız çalışıyor. :)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

focus3 çalıştırma şekli.

- Anahtarı kontağa takarsınız.

- El freni çekilimi diye kontrol edersiniz.

- Debriyaja (varsa) ve frene. Yoksa sadece frene basarsınız.

- Anahtarı çevirip motorun çalıştığından emin olunca elinizi kontaktan çekersiniz.

Tebrikler !! Arabanız çalışıyor. :)

Hata: kontak bulunamadı :D

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

geçen gün servise gittiğimde aracı çalıştırmayla ilgili yanlış bildiğim bir şeyi öğrendim.Eskiden eski tip araçlar için bize öğretilen;aracı çalıştırmak için kontağı çevirirsin motorun çalıştığını hissettiğin anda kontağı bırakırsın idi,bunu marş dinamosu volan dişlisin sıyırmasın diye söylüyorlardı.fakat focus 3 de marş dinamosu araç çalıstıgında otomatik olarak kendini geri çekiyor ve volan dişlisini çevirmiyor. o yüzden arac ateşlendiğinde hemen elimizi marşdan çekmek gibi bir zorunlulugumuz yok,araba çalısır haldeyekn kontagı sonuna kadar acık tutmamızın bi sakıncası yok.Aksine dişli sıyırmasın diye arac kavrama sesini duyar duymaz elimizi kontaktan çekmeye kalktıgımızda ; erken davrandıgımızdan yeteri kavramayı alamayıp stop ettiği oluyor ve bu işlem sırasında asıl dişli sıyırması gerçekleşyor.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

geçen gün servise gittiğimde aracı çalıştırmayla ilgili yanlış bildiğim bir şeyi öğrendim.Eskiden eski tip araçlar için bize öğretilen;aracı çalıştırmak için kontağı çevirirsin motorun çalıştığını hissettiğin anda kontağı bırakırsın idi,bunu marş dinamosu volan dişlisin sıyırmasın diye söylüyorlardı.fakat focus 3 de marş dinamosu araç çalıstıgında otomatik olarak kendini geri çekiyor ve volan dişlisini çevirmiyor. o yüzden arac ateşlendiğinde hemen elimizi marşdan çekmek gibi bir zorunlulugumuz yok,araba çalısır haldeyekn kontagı sonuna kadar acık tutmamızın bi sakıncası yok.Aksine dişli sıyırmasın diye arac kavrama sesini duyar duymaz elimizi kontaktan çekmeye kalktıgımızda ; erken davrandıgımızdan yeteri kavramayı alamayıp stop ettiği oluyor ve bu işlem sırasında asıl dişli sıyırması gerçekleşyor.

Gerçekten çok faydalı bilgiler. Çok mantıklı.
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

focus3 çalıştırma şekli.

- Anahtarı kontağa takarsınız.

- El freni çekilimi diye kontrol edersiniz.

- Debriyaja (varsa) ve frene. Yoksa sadece frene basarsınız.

- Anahtarı çevirip motorun çalıştığından emin olunca elinizi kontaktan çekersiniz.

Tebrikler !! Arabanız çalışıyor. :)

Şunu yazmak üzere girmiştim ki, hazır yazılmışı var.. Şukela olmuş.. :yeah:

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

geçen gün servise gittiğimde aracı çalıştırmayla ilgili yanlış bildiğim bir şeyi öğrendim.Eskiden eski tip araçlar için bize öğretilen;aracı çalıştırmak için kontağı çevirirsin motorun çalıştığını hissettiğin anda kontağı bırakırsın idi,bunu marş dinamosu volan dişlisin sıyırmasın diye söylüyorlardı.fakat focus 3 de marş dinamosu araç çalıstıgında otomatik olarak kendini geri çekiyor ve volan dişlisini çevirmiyor. o yüzden arac ateşlendiğinde hemen elimizi marşdan çekmek gibi bir zorunlulugumuz yok,araba çalısır haldeyekn kontagı sonuna kadar acık tutmamızın bi sakıncası yok.Aksine dişli sıyırmasın diye arac kavrama sesini duyar duymaz elimizi kontaktan çekmeye kalktıgımızda ; erken davrandıgımızdan yeteri kavramayı alamayıp stop ettiği oluyor ve bu işlem sırasında asıl dişli sıyırması gerçekleşyor.

Bu çok uzun süredir kullanılan bir sistem. O dişli düzeneğinin adı da bendix dişlisi..
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Bu çok uzun süredir kullanılan bir sistem. O dişli düzeneğinin adı da bendix dişlisi..

Ben de ekleyeyim, sıradan bir kullanıcının normal kullanımda herhangi bir şeye zarar vermesi olası değil, durduk yerde nörozlar yaratmayın...

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

lafı geçince aklıma geldi, dedem birisine araba kullanmayı öğretirken kesinlikle belirtir araba çalışınca hemen anahtarı bırak marşta tutarsan dişlileri bozarsın diye :) 3 sene önce corolla alırken anahtarsız çalıştırmayı görünce acemiler bunun marş motorunu bozmaz güzel olmuş demişti :) çift debriyajla aragazla vites değiştirilen zamandan beri araba kullanıyor :)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.