Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Aracını Sıfır Alan Arkadaşlar Fren Balatasını Kaç Bin Km'de Değiştirdiniz?


Mesut Ş.

Soru

Önerilen Mesajlar

  • 0

40 bin e yaklaşmış çok işin detayını bilmem ama ben önceki aracımda ortalama 40 bin gibi değiştirirdim ben balataları.Normal olduğunu düşünüyorum.

Ha 40 bin ha 37 bin ikiside aynı sayılır.

ferhat tezcan tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Yeni nesil diskler de balatalar da pek dayanmıyor eskisi gibi.

Focus I aracımda ilk balata değişimim 75.000'de olmuştu.

Bir de özellikle yağışı bol bölgelerde hele bir de yoğun fren kullandığınız bir yol ise ısınan diskler sudan geçerken deforme oluyor ve bir süre sonra eğiliyor, tut-bırak tarzı bir frenleme başlıyor.

Ve yeni takılan diskler de asla fabrika çıkışındakiler kadar iyi olmuyor maalesef.

Kabaca her iki bakımda bir (yani 30.000 km) balata değişimi ve dört bakımda bir (60.000 km) disk değişimi düşünülmeli, ancak elbetteki bağlayıcı değil bu rakamlar.

Disk konusunda da Otosan'ın kendi ürettirdiklerinden hiçbir zaman memnun kalmadım, forumdaşların bu konuda bir tercihi var mı?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

f3 lerde dinamik tork kontrolü olması nedeniyle ön fren balatalarının ömrünün uzun olacağını düşünmüyorum. Eski araçlarımda balatanın kalitesine göre 40-70 bin kmde değiştiriyordum. Sizin araçta 40binde değişecek. bence normalin alt limitinde.

Disklerin su nedeniyle eğilmesine gelince uzun yokuşlarda sürekli frene basarak inmek ve bu sırada diskin aşırı ısınması ve suyla temas hem çeliği hemde diskin şeklini bozabilir. onun için uygun vitesde rampa inmek, bazen motor frenini kullanmak, bazende frenlerin soğuması için süre tanımak frenlerin ömrünü uzatacaktır. Çok şükür bugüne kadar disk bozmadım.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

f3 lerde dinamik tork kontrolü olması nedeniyle ön fren balatalarının ömrünün uzun olacağını düşünmüyorum. Eski araçlarımda balatanın kalitesine göre 40-70 bin kmde değiştiriyordum. Sizin araçta 40binde değişecek. bence normalin alt limitinde.

Disklerin su nedeniyle eğilmesine gelince uzun yokuşlarda sürekli frene basarak inmek ve bu sırada diskin aşırı ısınması ve suyla temas hem çeliği hemde diskin şeklini bozabilir. onun için uygun vitesde rampa inmek, bazen motor frenini kullanmak, bazende frenlerin soğuması için süre tanımak frenlerin ömrünü uzatacaktır. Çok şükür bugüne kadar disk bozmadım.

Gerek ESP ve gerekse DTC frenleri kullanıyorlar, ama bu yardımcı unsurlarla balata aşınmasını hızlandırmak için aşırı vahşi kullanmak gerek.

Ben sıradan bir kullanıcı için, hatta benim gibi limitleri bazen zorlayan kişiler için dahi bunun balata ömrünü anlamlı düzeyde olumsuz etkileyeceğini düşünmüyorum.

Bu arada balata kalınlığının ölçülmesi mümkünken fren performansı ancak donanımlı yetkili servislerde değerlendirilebiliyor ki değişim için esas kriterin bu olması lazım. Ve fren testini bakım öncesinde düzenli yaptıklarına pek tanık olmadım.

Eğilme konusunda elbette koruyucu kullanma tarzı yardımcı olacaktır, ama ürün kalitesinin de bu deformasyonda çok önemli rolü var.

Gene eski aracımdan örnek vereyim, ilk set 75.000 km gitti, ondan sonra Otosan tarafından önerilerek takılanlarda 30.000 km'yi geçemedim, aynı kullanım koşullarına rağmen, hatta Antalya'da alt yapı çalışmaları nedeniyle hem yollar rahatladı ve hıza uygun hale geldi hem de su birikintileri azaldı.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Bende fren konusunda titiz ve nazik davranıyorum, bunun için yolum da müsait aslına bakılırsa, bilmiyorum kaç bin km gideceğini de, çok öyle uzun bir km yapacağını sanmıyorum, herkes gibi 30-40 bin km arası değiştirmek zorunda kalırım galiba,

Dinamik tork kontrolu dediğimiz olan mantıklı aslında fren balatalarının erken bitmesine sebep olması konusunda Cem Aksoy beyle hemfikirim galiba. (Ama olsun, virajların zevkini çıkartacaksanız çok keyif veriyor.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

yüksek hızlarda ani frenlemelerim çok sık oluyor işimi riske atmıyorum ve 15000 de 1 balata 30000 binde 1 disk+balata değişimi yapıyorum hava kanallı disklerde bu değer 5000 km de 1 balata 20000 de 1 disk+balata olarak periodik olarak kabul ediyorum (herşeyi geç şoförlük yetenek ilahi güçler bir yana frenin sağlam olması bir yanadır)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

yüksek hızlarda ani frenlemelerim çok sık oluyor işimi riske atmıyorum ve 15000 de 1 balata 30000 binde 1 disk+balata değişimi yapıyorum hava kanallı disklerde bu değer 5000 km de 1 balata 20000 de 1 disk+balata olarak periodik olarak kabul ediyorum (herşeyi geç şoförlük yetenek ilahi güçler bir yana frenin sağlam olması bir yanadır)

15binde balata değiştirecek kadar sert araba kullanıyorsan zaten işini riske atmışsın demektir. Bizim tanıdık bir usta şoför (otobüs şoförü) ayağının altında 4-5 santim boşluk kalacak derdi. ihtiyaç duyduğun anda gaza basınca araba hoplayacak, yada ayağını gazdan çekince araç yavaşlayacak. tabi böyle olunca balatada bitmiyor.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Bir de özellikle yağışı bol bölgelerde hele bir de yoğun fren kullandığınız bir yol ise ısınan diskler sudan geçerken deforme oluyor ve bir süre sonra eğiliyor, tut-bırak tarzı bir frenleme başlıyor.

Sırf disklerim yamulmasın diye arabayı yıkatacağım zaman ya aracımı bekletip diskler ısınmadan yıkamaya sokuyorum yada yolum biraz uzunsa yıkamacıya girene kadar frene basmamak için elimden geleni yapıyorum. :)

Abi ben önceki aracımda bu konuda çok çekmiştim.Değişim zamanı orjinal ile değiştirdikleri halde araba zangır zangır titriyordu.

3 kez başka markalarla değiştirttim sonra bir yerden delphi marka disk önerdiler aldım taktım oda titriyordu sonra arkadaşım 1 hafta yoğun fren kullan düzelir dedi.Dediği gibi yaptım 1 hafta boyunca ani fren yaparak kullandım ve dediği gibi düzeldi.

Daha sonrasında 30 bin km re sorunsuz kullanıp öylede satmıştım aracımı.

ferhat tezcan tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Daha önceki aracım olan focus 2 de, 35bin de balatamın bitmek üzere olduğunu söylemişti servis.Dışarda kendim değiştirtmiştim ve balatayı takan usta mevcut balatanın en az 15bin km daha gideceğini söylemişti.Servislere herzaman kayıtsız - şartsız güvenmemek lazım.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Arkadaşlar Kişisel görüş ve bilgi paylaşımı için özel mesaj sistemi mevcut.

Eğer kural dışı bir ileti okuyorsanız cevap vermek yerine RAPOR butonunu kullanın ve cevap vermeyiniz.

Konu Dışı İletiler Silinmiştir.

Teşekkür Ederiz

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.