Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Focus 3 Tdci Yazılım Yüklettim. & 1.0 Eb Titanium Hk


Yılmaz Tunç

Önerilen Mesajlar

gectigimiz hafta servise gidip en son yazılımı yuklettim. Usta düşük devirde silkeleme sorununun hala sürdüğünü söyledi. Yazılım yükledikten sonra test ettim. Evet hala var.

Birde zaten bazı arkadaslar bahsetmis. Bende yeni yazılımla motor tepkisinin azaldığını düsünenlerdenim :(

Ben yükleme yapıldıktan sonra şuana kadar bir tekleme yaşamadım.

Aracın kalkış konforu eskiye nazaran çok daha fazla.

Stop ettirmelerim olmuştu 3-4 defa. Şimdi stop ettirmiyorumda.

Gören acemi sanıyordu :)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Ben yükleme yapıldıktan sonra şuana kadar bir tekleme yaşamadım.

Aracın kalkış konforu eskiye nazaran çok daha fazla.

Stop ettirmelerim olmuştu 3-4 defa. Şimdi stop ettirmiyorumda.

Gören acemi sanıyordu :)

şu aralar bende de pek olmuyor. Ancak dikkat edip gazı çok yavaş artırdığımda dalgalanmayı görebiliyorum. Zaten dur kalka da pek girmiyorum. Birde havalar sıcak. Soğuk motor + dur kalk (yada hafif gazda gitme durumunda) kendini daha çok belli edecektir.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Yazılım ile bir nebze çözüldüğünden bahsetmiştik. Kalıcı kesim çözümün olmadığını bende düşünüyorum.

Öyle olsaydı ve yapabilselerdi bu güncelleme ile sıfır hatayı yakalarlardı.

Aynı motoru kullanan PSA grubunuda takip etmek lazım aslında. Onlarda varmı böyle sorun diye.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 4 hafta sonra...

Arkadaşlar bende şöyle bir durum var arasıra başıma geliyot. .Mesela dur-kalk trafikteyim. Kalkışta tam hızımı almış devriyajı bırakırken, bir anda durmam gerekince tekrar debriyaja basıyorum. Ama debriyaja bastığım halde ve gaz pedalından ayağımı çektiğim halde araba kendi kendine gaz verip 2000 devire kadar çıkıyor ve kendi kendine düşüyor. Sanki gaz pedalı takılı kalmış gibi oluyor. Dolayısıyla yakıt boşa harcanıyor. Sizlerde böyle birşey oldu mu?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Arkadaşlar bende şöyle bir durum var arasıra başıma geliyot. .Mesela dur-kalk trafikteyim. Kalkışta tam hızımı almış devriyajı bırakırken, bir anda durmam gerekince tekrar debriyaja basıyorum. Ama debriyaja bastığım halde ve gaz pedalından ayağımı çektiğim halde araba kendi kendine gaz verip 2000 devire kadar çıkıyor ve kendi kendine düşüyor. Sanki gaz pedalı takılı kalmış gibi oluyor. Dolayısıyla yakıt boşa harcanıyor. Sizlerde böyle birşey oldu mu?

Aynisi bende de oluyor park ederken falan basmiyorum gaza viiiin yapiyor :D

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bu devirli kullanmamak ile alakalı bence. Sürekli ekonomi modunda kullanınca araba öyle gitmeye başlıyor. Bir süre 15-20 dakika spor, sürekli devirli kullanın aracın gidişi değişmeye başlıyor.

Bu dediğin geçen gün benimde dikkatimi çekti şehir içinde yavaş kullanım sonrasında bi ara sanki araba yavaşmış gibi geldi fakat sonrasında gümüldür istikametine yaklaşık 45 km şehirler arası yol yaptım birazda meraktan noluyoruz gibilerinden gaza bir yüklendim sanki otomatik vitesli araçlarda eco kullanımdan spor kullanıma almış gibi bir koptuki araç sormayın.Kesinlikle bir sistem var siz yavaş kullanınca ekonomi için ekonomik moda alıyor.

En fazla dikkatimi çeken şey ise arabayı seri kullandığınızda turboyu daha verimli kullandığını bariz şekilde anlıyorsunuz.Araç daha erken turboya giriyor ve turboyu sanki daha fazla dolduruyor.

ferhat tezcan tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Arkadaşlar bende şöyle bir durum var arasıra başıma geliyot. .Mesela dur-kalk trafikteyim. Kalkışta tam hızımı almış devriyajı bırakırken, bir anda durmam gerekince tekrar debriyaja basıyorum. Ama debriyaja bastığım halde ve gaz pedalından ayağımı çektiğim halde araba kendi kendine gaz verip 2000 devire kadar çıkıyor ve kendi kendine düşüyor. Sanki gaz pedalı takılı kalmış gibi oluyor. Dolayısıyla yakıt boşa harcanıyor. Sizlerde böyle birşey oldu mu?

Birkaç sefer oldu bana da. Anlık oluyor, yakıt önemli değil ama sebebini anlayamadım. Mekanik mi yazılım mi?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Arkadaşlar bende şöyle bir durum var arasıra başıma geliyot. .Mesela dur-kalk trafikteyim. Kalkışta tam hızımı almış devriyajı bırakırken, bir anda durmam gerekince tekrar debriyaja basıyorum. Ama debriyaja bastığım halde ve gaz pedalından ayağımı çektiğim halde araba kendi kendine gaz verip 2000 devire kadar çıkıyor ve kendi kendine düşüyor. Sanki gaz pedalı takılı kalmış gibi oluyor. Dolayısıyla yakıt boşa harcanıyor. Sizlerde böyle birşey oldu mu?

Benim aracımdada oluyordu. Ancak yazılım yüklettiğimden beri henüz böyle birşey yapmadı focusum.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Aynisi bende de oluyor park ederken falan basmiyorum gaza viiiin yapiyor :D

:kıhkıh: Arkadaşlar bu konfor arttırıcı performans sağlayıcı bir özelliktir. Premium ve saha üst sınıf araçlarda zaten mevcut olan bu özellik vites değiştirme esnasında bir üst vitese geçerken araç sizin için bir üst vitesin devrini tahmin ederek o devirde vites atmanızı bekliyor.Bu bekleme yaklaşık 2 sn atmazsanız devri bırakıyor.Buda bir üst vitese geçtiğinizde sarsıntısız bir şekilde yeni vitesten devam etmenizi sağlıyor.Özellikle düşük viteslerde gazdan ayağınızı çektiğinizde devir rölantide olursa bir sonraki vitese geçerken aracınızda saniyelik olarak öne yığılma ve sarsıntı yapar(özellikle yüksek torklu araçlarda).Sizin sorununuza gelince siz 1. viteste gaza basıyorsunuz biranda debriyaja basınca aracınız 2 ye atacaksınız zannedip 2 ci vites devrinde sizi bekliyor atmayınca da kesiyor.İsterseniz deneyin1. viteste gaza basın vites atmak için debriyaja basın vites atmadan 1 sn bekleyin 2 ci vites devrinde sizi beklediğini görün ve vitese atın aracınız bu beklediği devirden devam edecek sonra aynısını 2 den 3 e atarken yapın burada da 3 vites devrinde beklediğini göreceksiniz Bu olay hızlanmalarda her viteste geçerlidir.Vites küçültürken yapmaz Çünkü frene basıyor yada yavaşlıyor olacaksınız.Kısacası bu ayrıcalıklı bir özellik aracınızın keyfine bakın :yeah:
  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Yazılım ile bir nebze çözüldüğünden bahsetmiştik. Kalıcı kesim çözümün olmadığını bende düşünüyorum.

Öyle olsaydı ve yapabilselerdi bu güncelleme ile sıfır hatayı yakalarlardı.

Aynı motoru kullanan PSA grubunuda takip etmek lazım aslında. Onlarda varmı böyle sorun diye.

Bizde yok...

s40 by FoMoCo

Volvo 115 Bg midir?

PSA 112 Bg çünkü.

Direk konu ile alakalı değil ama farklar olabilir ..Biliyorsunuz önceki nesil 109luk dizelde meşhur bir turbo borusu çatlaması hikayesi vardı. Ford bu boruyu 8-10 kez revize etti. Başka bir forumdan genç bir kardeşimiz Kartalda yedek parça merkezinde çalışıyordu. Ben onun sayesinde erken alabilmiştim. Ford almanyaya parasını nakit ve peşin yatırıp uçak ile acil istiyormuş mesela 250 tane almanya atıyorum sadece 30 tane yolluyormuş o kadar sıkıntılı idi.

Neyse güya aynı motor denen PSA 1.6 dizelini bir açtım tamamen alakasız . kesinlikle aynı motor denemez hiç bir hortum birbirine benzemiyor. Onlarda öyle bir sorun yoktu..

Derken bir gün mazda 3 te gördüm aynı ford motoru birebir aynı. Ben de ingiliz mazda3 forumlarına üyeyim. Açtım oaraya konuyu fordda bu boru buradan çatlıyor herkes bilir. sizde de aynı mı dedim. Aralarında servis teknisyeni olan bile vardı ama hayır hiç bir mazda3 te o boru çatlaması ile bir sorun olmamıştı. Tasarım aynı bile olsa demek ki o boruyu veya o parçayı aldıkları tedarikçinin başka olması bile etkileyebilir..

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Aynı motor derken ana parçalar aynı. Çevre birimler ve yazılım her markanın kendi arge ve bilgi birikimine göre değişiyor.

Mesela eski Focus 2 aracımda enjektör diplerindeki contalardan lazım olmuştu. Pejodan almıştık.

Bu örnekler ışığında Ford ar-ge ve test mühendislerin çok çalışması gerek çokkk.

Bir ihtimalde adamlarda 2.0 ve 2.5 litre makina standart. Hor görerek 1.6 TDCI makinayı önemsemeyip sallamasyon yapıyorlarda olabilir.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.