Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Chiptuning


Mehmet Gazihan

Önerilen Mesajlar

Haziran 3 pazar günü tarihinde sizinle denemesini yapalım o zaman bahsi geÇtiği gibi karasuya gidip dönücez adapazarında şehrin iÇinden geÇicez karasu şehir merkezindede dolaşıcaz ve geri dönücez :P kıvırma yan Çizme yok... Yazımda burada duruyor :)

3,6 lt / 100 km yakıt tüketimi verisi ile depoyu tekrar fulleyip değere bakıcaz :)

yılbaşında mazot 3,77 idi bu arada :)

Ayrıca ortada şaşıracak birşey yok :) Haziran 3 iÇin haberinizi bekliyorum aÇık davet :)

Ayrıca ben sizin değil sitenin moderatörüyüm :) Ben sizinle alaycı hitaplarda konuşmuyor isem aynı ciddiyeti sizdende beklerim :) Alaycı tavrımı ikimizde görmek istemeyiz :)

Saygılar :)

bizim moderatör diyerek, bu kadar kısa bir zaman iÇersinde seni sahiplenmiş ve seni benimsemişim işte başka ne istiyosun. bundan güzel birşey mi var.

bağlı bulunduğum bi işyerim var. eğer o tarihte ekstra bir şey Çıkmaz ise kesinlikle gelmek isterim.

sigarayı bıraktım ve muhabbetim iyidir.

ümraniyede ikamet ediyorum. yakın Çevrelere kadar da gelebilirim.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Fatihin 2010 da sıfır satın aldığı DPF li focus una alınır alınmaz yazılım yükledik, Fatih in hassasiyeti nedeni ile servis bakımlarına giderken hep orjinale cevirdik ve defalarca Mod lu Orj halini tecrübe etti..

Her defasında insanlar bu focusu nasıl orj kullanıyorlar anlamıyorum derdi.. çünkü onun şartlarında orjinale donunce tüketim fırlar ve araba cekilmez bir hal alırdı..

bizzat kendim binlerce km yaptım focusda ve nelerin değiştiğini gözlemledim.. İnandım ve satıyorum.. 160-170kmh hızlara kadar sabithızlı kullanımlarda, şehir içi çok fazla dip gaz yapılmadığı müddetce CHIPTUNING ekonomi sağlar 1.6 PSA da.. Bunu GARANTİ eder olmadığı takdirde bütün test masraflarını karşılarım..

Konuyu değiştirelim biraz: Ecoboostları inceledinizmi? Hala içinde gizli kalmış potansiyeli var mıdır?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

bizim moderatör diyerek, bu kadar kısa bir zaman iÇersinde seni sahiplenmiş ve seni benimsemişim işte başka ne istiyosun. bundan güzel birşey mi var.

bağlı bulunduğum bi işyerim var. eğer o tarihte ekstra bir şey Çıkmaz ise kesinlikle gelmek isterim.

sigarayı bıraktım ve muhabbetim iyidir.

ümraniyede ikamet ediyorum. yakın Çevrelere kadar da gelebilirim.

Ben kötü maksatlı söylememiştim sizin değil sitenin moderatörüyüm diye :P Kişilere değil site iÇin taşıyorum o ibareyi Yakubunda dediği şekilde yani durum :)

Bende evlilik arifesindeyim o yüzden hazirana kadar böyle bir deneme yapamayacağız :) Haziran 3 pazar günü deneriz :) Bir aksilik Çıkmazsa.

Bende konuşkan sayılırım. Ekimden beri sigara iÇmiyorum bende :) Sizin ne kadar oldu ?

havalar ısındığında büyük ihtimalle ufak Çaplı bir toplantı yaparız :) Sizi ve Mehmet beyide toplantımızda aramızda görmekten ve muhabbet etmekten mutluluk duyarız :)

Teşekkürler :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Fast and Econ bu biraz...

Sigarayı bırakanlar aman kilolara dikkat.. Sonra Göbekli ve Huysuz olursunuz.. ((:

Malum Benim İhtisas Alanım Dizeller 17 sene oldu dizel üzerinde çalışmaya başlayalı.. Ecoboost konusunda Austuryalı bir çözüm ortağım var, arge deler ve yakındır güzel haberler yollarlar..

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

1500 km sabretmedim sadece 500 km sabrettim

Maltepe opette depomu fulledim ;) Sakarya karasuya gittim geldim ;)

Lastik havalarımı 40 psi a çıkardım. Hava filtremi temizledim. Besmelemi çektim marşa bastım :D Karasuya gittim geldim

500 küsür kmde yol bilgisayarı verim 3,6 lt Ortalama hız verim 70km/h idi tekrar maltepe opetten aynı pompadan depomu fulledim ve 18,3 lt mazot aldı şalter attı :D

Zamanım olsa yarın buyrun deneyelim dicem :) Mayıstan sonra işlerim ferahlıyor :) Buyrun seve seve gider deneriz :)

Ogün kullandığın yolu biliyorum.düz vi yol ve sakin trafik bence yapılabilcek bi değer ve bana mucizeymiş gibi gelmiyor,bende 4.0 lt ortalama tutturuyorum uygun trafik ve yol şartlarında ama rampa falan girdimi işn içine değişiyor.5.0 LT çok normal bi değer focus için fazla kasmayada gerek yok.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

biz sizinle aynı seyleri savunuyoruz. sadece birbirimizi anlamadığımızı dusunuyorum. sizin gazihana, 3 tane veri değişimi yapmak ne zaman programcılık oldu demenize tepkiliyim. nicin bu kadar indirgelediniz bu işi? sakin konusarak da değerinizi arttırdığınızı mı dusunuyorsunuz?

ben size resimleri gosteriyorum. yaptığımı diyorum. bu isten kar'ım olmadığını soyluyorum halen bana olamaz, yapılamaz diyosunuz. az sonra gazihan gelip beni odullendirmeyecek.

aracım orjinalken ne kadar asabi de kullansam 1 depoya 500 km yapamam. chipli iken yaptım diyorum. burda cok yaktığımı soyluyorum. ama Çok kastığımda da ekonomi yapiyor diyorum. ama bunu kaldıracak sabrın kimsede olmadığından bahsediyorum.

siz tutmussunuz emisyon diyosunuz afr diyosunuz. KaÇ kullanıcı anlar o dediğiniz seylerden. lütfen yapmayın. kimse diesele binmiyorken biz chipletiyoduk. bunu da argo almayın lütfen.

Ben gözlerimle okumadım herhalde. Fatih bey Çalıştığınız şirket itibari ile program geliştirmenin ne anlama geldiğini gayet iyi biliyor olmanız lazım. Ve hala aynı noktadayım. herhangibir bin dosyasında 3-5 tane veriyi değiştirmek "program geliştirmek" değildir. Zira o binary dosya zaten bir program değildir. Olayı kişiselleştirme Çabanızı anlıyorum ama boşa Çaba sarfediyorsunuz. Sükunet sahibi olmayıp terbiyesizlik yapmamak ne zamandan beri değer arttırıyor bilmiyorum ama arttırması gerekiyor sanırım.

Ne resmi gösteriyorsunuz? yol bilgisayarından Çektiğiniz resimleri.. Benim yol bilgisayarı ile ilgili herhangibir yazdığım birşey yyokki. İsterseniz o yol bilgisayarında size 2 lt ortalama bile tutturabilirim.

Herkes anlasın diyemi yazdığımı düşünüyorsunuz? Drag koşmuş biri oalrak siz anladınız değilmi benim yazdıklarımı?

Oradan kaÇ yaşında gözüküyorum bilmiyorum ama Tr de dizel binek araba yokkken ben dizele binip pompadan mazot basıyordum. Karşınızdakinin kim olduğunu ne olduğunu bilmeden peşin hüküm vermeyin. 2002 de VP44 lü 1.7 DTi a Hollanda'dan da sırf merak iÇin modül getirdiğimde şimdi yazıp Çizen insanlar karbüratörle enjektör arasındaki farkı Çözmeye Çalışıyordu. Kalkıp bana Çipletiyorduk Çipletmiyorduk falan yazmayın. Olayı boşuna kişiselleştirmeye de Çalışmayın..

Mertol Kip tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Sadece PSA'ya mı çalışıyorsunuz bilmiyorum ama 1.6 TDI için chiptuning haberi var mı? Yapıtıracağımızdan değil ama merakımdan soruyorum. :nazar: Daha önce yapılamadığından box felan olduğundan bahsediyorlardı en son. :nazar:

Hala daha tek çözüm powerbox malesef..

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 1 ay sonra...

suan ki mazot lt fiyatı 3.80 krş

18.3 x 3.80 = 69.54 TL

69.54 / 500 = 0.139 kuruş eder.

diğer bi hesapla;

18.3 lt ile 500 km yol yapan bir focus, 53 lt mazotla kaç km yapar ?

hemen içler dışlar çarpımı yaparız,

18.3 lt x 500 km

53 lt x x km

-----------------------------

= 1448 km

neden hic bir site sakini buna itiraz etmiyor ?

gerçekten orjinal bir focusun bu kadar km yapabileceğine inanıyor musunuz?

her türlü de denemesini yaparım sizinle.

bu konu hakkında daha fazla konusmak istemiyorum.

saygılar sevgiler.

çünkü siz gerçeklerinizi önünüzde duran ufacık ekrandaki 3,5 rakama bağlamışsınız oysaki ogünün yaptığı gerçek veridir yol şartları trafik şartları ve sürtünme katsayısının oranlarıyla ve rüzgar yönüyle alakalı olarak size söyliyeceğim şey bunun mümkün olması 3,5-4 lt/100 değeri gayet olağan bir değer aslında standartların altında kalıyor olabilir evet sabırlı kullanım (ki bu tam ogünlük bir sürüş modu) ve standardı bir değer aralığı olarak gösterecek olursak minimum standartlarda bu değeri yakalamak neden abes geldi size bilemedim senede 4,5 kez izmire max 2 defada mardine giderim yol eğimleri rakım farkları vs bu değerleri yakalamaya çok elverişli olabiliyor idaanızda haklı taraflarınızda var fakat ağır basan taraf olarak görmüyorum sizi ufacık ekranda yazan bilgiler sapabiliyor ben altunizade opetten yakıt alıp nakkaş tepe üzerinden köprüye bağlanırım aracı ivmelendirmeden hemen önce 0,0 lt/100 ortalamam yazıyor yani bnm arabam yakmıyormu diyeyim yaptığınız deneyi bir önceki nesil dizel teknolojisine sahip araçla yapıyorsunuz bunu bir kaç arabayla denedinizmi? hayır (şahsi eleştrim c4 ün dizeli nekadar teknolojik olabilirki yol bilgisayarı nekadar doğru veri elde edebilir) dolayısıyle 4 altına inmesi imkansız yeni nesillerde bu değer daha aşağılara çekilebiliyor nesilden kastım motor yılı değil üretim serisidir
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Guest Abdurrahman B.

Arkadaşlar , uzun km ler tuning yada power box ile araç kullanıp aracında sorun yaşamayan (turbo vs.) biri varmı onu merak ediyorum?

Ayrıca araçın km si 150k km üstü ise remap işlemi sakınca çıkarır mı turbo açısından ve race chip pro hakkında düşünceleriniz nedir?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 3 hafta sonra...

Kim ne derse desin ne ispatlarsa ispatlasın.Fizikte altın kuraldır vardan yok olmaz yoktanda var olmaz.Motorun maximum gücünü ve torkunu arttıracaksanız daha verimli ve daha fazla bir yanma olması şart.Daha verimli yanmayı ancak pompa basıncını arttırarak mazotun atomizasyonunu ve nüfüs derinliği ile oynayarak ve pulverize ederek oynanabilir.Piston girdaplarında oynama yapma şansızı yok.Yani verimli yanma için pompanın basıncını arttırdık.Dolayısıyla içeri daha fazla mazot nüfus etti ve daha fazla bir yanma oldu.Çıkan egzost gazıda arttı ve turbomuz daha hızlı döndü dolayısıyla daha fazla basınça yaptı.Yani temiz havamız içeri daha yüksek basınçla alındı.pistonumuz temiz soğuk havayı sıkıştırdı(orjinale göre daha basınçlı yani daha fazla mol hava) sıkıştırılıp basıncı ve sıcaklığı artan sabit moldeki havanın üstüne orjinale göre daha fazla yakıt püskürtüldü ve kontrolsüz yanma başladı. eeee snouçta ne mi oldu? daha faazla yanma gerçekleşti motorda yani orjinal haline göre daha fazla güç daha fazla enerji? ne oluyor bu enerji? o motor 109 beygiri verecek şekilde mi tasarlandı 110 beygir verince sorun mu olacak? tabiki olmayacak ama zaten günümüzün dizellerinde verim arttığı için motor ömrü aşınan şarçalar artıyor.Birde hiç hazır olmadığı durumla karşılaşıyor motor.Fazla yükleme fazla enerji açığa çıkıyor yanma odalarında pistonlarda kranklarda egzantrikte kayışlarda turboda pompada her yerde daha fazla yüklenme.eee ne oldu aşındı mı az birşey yüklendik diye.Az yüklenilip gezildiğinde sakin kullanmalarda sorun yok.Ama o gücü görüpte gaza gelip dip gaz dip gaz gittiğinde motorun aşıntısı orjinal hale göre daha mı az veya aynı mı olacak? tabiki hayır.aşıntımız artacak her parçanın ömrü azalacak.Kısa vadede eyvallah.Sıkıntımız yok.Ama uzun vadede birde sert kullanılmış yazılımı ile oynanıp fazla güç alınan motordan ümidi kesin.Tamam kabul üreticiler emisyon düşürmek için kısıtlıyor.Ama burda 30-40 beygir artışları kısmıyorlar.30-40 beygir fazla güç ile o araç uzun ömürlü sorun çıkmarmayacak bir araç olsa emisyona göre vergi almayan ülkelerde o versiyonunuda satardı üstüne 3-5 bin daha koyup.

Sayın Gazihan mesleğinize saygım var fakat yaptığım araçlar sorunsuz oldu hepsi memnun sıkıntı çıkarak yok demeyin.Sizde biliyorsunuz sorunlu olan turbo kıran crdi kiaları...Bizzat arkadaşımın başına geldi 30.000 kmdeki crdi burdur yolunda kırdı zorlamamış olmasına rağmen.bunun gibi düşük kmlerde turbo mili kesen vw kia mercedesler vs vs.. şanzıman arızası veren audileri sallanan audileride iyi bilirsiniz.Amacım sizi eleştirmek değil bu tür işlemleri eleştirmek.ya ha bu mühendisler bilmiyorlar mı desem tam nokta atışı yapmış olurum.Neyse geçmişe mazi derler. olsun varsın siz ve sizin gibiler motordaki gizli gücü ortaya çıkarsın.100.000 euroluk scania tırlardaki bile gizli gücü B) Allah yolunuzu açık eylesin saygıllarr....

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

aaa bu arada Dizel motorlar konusundaki bilginize saygım çok büyük Sayın Mehmet Gazihan.Benden kat kat üstün bilginiz var buna eminim.Neredesyse yaşım kadar yıl dizel ile ilgili çalışıyorsunuz. Sadece pazarlama taktikleri konusunda anlaşamıyoruz. Motora zarar gelmez vs vs..

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.