Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Hangi Devirde Vites Değiştiriyorsunuz ?


Soner Yaz

Soru

Merhaba

Aracınızı hangi devirlerde vites değiştiriyorsunuz

duymak istediğim özellikler 2008 focus tit 1,6i (brc lpg'li)

1,2 lpg li araç kullanıyordum 2500 devirden sonra değiştiriyordum, bu araçta kaç yaparsam daha sağlıklı olur

Teşekkürler.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önerilen Mesajlar

  • 0

bu devirde vites mi değiştirilir hangi devirde yaşıyoruz? :zha: :zha:

Otomatik bende isterdim ama 2.el alınca manuel denk geldi, neyseki hız sabitliyecisi var :)

-----

Bende ikaz yok müzik açıkken motor sesi duyulmuyor. Alışmaya çalışıyorum yeni yeni, 2000 devir düşük gibi geldi bana :wacko:

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Otomatik bende isterdim ama 2.el alınca manuel denk geldi, neyseki hız sabitliyecisi var :)

-----

Bende ikaz yok müzik açıkken motor sesi duyulmuyor. Alışmaya çalışıyorum yeni yeni, 2000 devir düşük gibi geldi bana :wacko:

hayırlısı olsun, kazasız belasız kullanın..

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

inanırmısınız bunda en çok ogün içinde olduğum ruh halim, işyerinde yaşadığım sinir stres sıkıntı en belirgin faktör oluyor :)

Bazen hep 2.000 bazen hep 3.000 devirde atıyorum, ama araç soğuksa asla basmam, sinirli bile olsam.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

bu devirde vites mi değiştirilir hangi devirde yaşıyoruz? :zha: :zha:

Bu çok iyiymiş yaa, :D

Dizel aracımla vites değiştirme ikaz ışıklarına uyuyorum.

Babamın tüplü ve öfkeli aracıyla da 2500-3000 falan

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

f3 dizel 115 ps lik araçlar için:

araç max. güce 1750-3000 rpm arasında ulaşıyor.(tork güç diagramı)buna göre:

yolun durumuda dikkate alınarak (yokuş aşağı 1750 rpm, düz yol 1750-2000 rpm, rampa yukarı 2500 e akadar) vites değişimleri yapılabilir. Performanslı kullanılmak isteniyorsa 3000 rpm e kadar devir aldırılabilir. Bu aralıkta araç ani tepkilere hemen cevap verir.

Bununla birlikte seyir esnasına araç daha düşük devirlerde de kullanılabilir.1400-1750 rpm arası. böylece araç ekonomik kullanılmış olur. Araç ani tepkilere kısa bir sürede cevap verebilir.

Vites düşürme devrine gelince benim gözlemlediğim 1300 rpm altında motorda detonasyon hissediliyor. Burada önemli nokta motor detone olmadan vitesi küçültmek lazım ki gereksiz vuruntularla motoru yıpratmayalım.

Ben aracımı şu şekilde kullanıyorum gaza basarak yüksek devir çevirmek yerine hızlı vites artışları ile hızımı yükseltiyorum. ne çok düşük devirde (1300 rpm ekadar ) motoru tepkisiz bırakıyorum, nede çok yüksek devirde (2300 rpmden fazla) aracı yorup fazla yakıt yakıyorum.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.