Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Focus 3 Lpg Dönüşümü


Önder Yılmaz

Önerilen Mesajlar

Hayır, o motorun herşeyi demiyim birçok şeyi farklı ve metal karışımları subaplar her detayı lpg için dönüştürülmüşüdür..

yani uyumluluk başka ona uygun üretmek başka..

Bunu karıştırmayınız.

Haklı olabilirsiniz. Benzer şekilde, Golf 1.6 102 hp modeli de Almanya'da fabrika çıkışı LPG'li satılıyor. Ülkemizde de yıllardır LPG ile uyumluluğu konusunda efsane olmuş bir motordur.

Gerçi siz bunları zaten biliyorsunuzdur.

115 hp'lik Ti-VCT'lerde LPG ile ilgili sorunlar olduğunu biliyorum. Almanya sitesinde 125 hp'liklerin LPG opsiyonuyla satıldığını görünce bu motorlarda iyileştirme yapılmış olabileceğini düşündüm.

Görünen o ki; bir süre daha beklemek ve bu motorların LPG deneyimlerini takip etmek iyi olacak.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

ankarada duyulmuş iki bayiye sordum. birisi focus 3 lere lpg takmıyoruz dedi, diğeri hem brc my11 hem de prins (valve care) taktıklarını söylediler. sahibinden.com da brcli ve prins lpgli focus 3 ler satılmaya başlamış zaten. ancak mocan otonun neden takmadığını hala merak ediyorum. sait usta ise diğeri. tabi bu 125 hp olan araçlar için geçerli. ecoboost için belki yeni çıkacak brc ldi veya bulabilirseniz vialle lpdi uygun olabilir.

Yusuf bey,

Teleflexgfi yetkili firmasından gelen cevabı iletiyorum :

"Teleflexgfi LPG sistemine göstermiş olduğunuz ilgi için teşekkür ederiz.

Bildiğiniz gibi Türkiye’de oldukça yaygın olan LPG sistemleri içinde birçok farklı marka mevcuttur. Ancak bu sistemlerin içinde “Teleflex gfi LPG Sistemleri”, piyasadaki en yüksek teknolojiye sahip tek LPG sistemidir.

Bizi diğer markalardan ayıran en büyük fark; LPG enjektörlerinin direkt olarak emme manifoldu sökülerek, emme manifolduna Teleflex firmasının belirttiği yere ( benzin enjektörlerine en yakın yere ) monte edilmesidir.

Bu özellik , motorda herhangi bir şekilde LPG sisteminin görünmemesini, benzindeki performansın ve emisyon değerlerinin LPG de de aynı olmasını ve minimum LPG tüketimini garanti eder.

İkinci fark ise; hem soğuk hem sıcak ayar yapılması. Bu da araçların en kötü hava şartlarında bile hiç sıkıntı çıkarmadan çalışmasını sağlar.

Üçüncü fark; sadece regulatör değişimi ile tüm sistemin doğalgaza uyumlu (yakıt deposunun ve bakır boruların çelik borularla değiştirilmesi ile) olmasıdır.

Bunun ücreti ortalam 300 Euro civarındadır..

Sistemimizin ECU'su (Elektronik Kontrol Ünitesi) VALEO tarafından üretilmektedir.

Filtrelerimiz ( biri 10000 km de diğeri 20000 km de değişiyor ) ve basınç sensörlerimiz “Bosch” markadır.

Garanti süremiz 3 yıl veya 100,000 km’dir, hangisi önce gelirse. Elektrik Kontrol Ünitesi ( ECU ) ise 5 yıl veya 100.000 km garantilidir

TELEFLEXgfi Sistemi, ECR-067 sertifikasının dışında “R-115 Sertifikalı” bir sistemdir.

R-115 sertifikası, 2008 de Avrupa’da , 2009 - 2010 yıllarında Türkiye'de mecburi olacak olan Avrupa birliğinin talep ettiği bir sertifikadır. Otomobil üreticilerinin her modelinde benzinde verdiği emisyon ve motor değerlerinin LPG yakıtı ile de talep edilmesidir. Teleflexgfi sistemi bu sertifikayı 2006 yılında almış bulunuyor.

4 silindirli 150 Hp altı araçlara montaj fiyatımız, proje ve kdv dahil 1000 Euro/10 ( 2350 TL ) taksit olup hepsi nakit olduğunda 2250 TL dir.

Mail inize gelince, Aravınız ECOBOOST motor değil ise hiç sıkıntı yoktur ve 2012 model Focus 3 lere referansımız mevcuttur.

Bize vakit ayırdığınız için teşekkür ederiz.

İyi Çalışmalar Dileklerimizle,

Saygılar

"

Önder YILMAZ tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

-115 sertifikası, 2008 de Avrupa’da , 2009 - 2010 yıllarında Türkiye'de mecburi olacak olan Avrupa birliğinin talep ettiği bir sertifikadır.

copy paste yapmış amca.. 2009 mu kaldı 2010 mu kaldı?

Mertol Kip tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Eski F2 1.6Ti-VCT aracımda Teleflex LPG sistemini aracın toplam kilometresinin yarısı kadarında(98000km/50000km) kullandım. Tabi bu işler büyük oranda şansa kalmış ancak hem montajı yapan ekip (Türkiye Distribütörü Tunalı Motorlu Araçlar LTD.) hem de işçilik muhteşemdi. Ben kullandığım 50.000km boyunca hiçbir sorunla karşılaşmadım. Tek bir defa bile motor arıza ışığı yanmadı. Tüketim ve performans olarak da beklentimin çok üzerindeydi. Bilinen denklemden (Benzin/2x0.15) bile daha az tüketiyordum.

Büyük oran da iyi bir ekip işi gibi görünüyor. Yeni aracım için soruşturduğumda Ankara Başer Oto servis baş teknisyeni bile kendileri de Teleflex montajı yapmalarına rağmen Tunalı'da monte ettirmemi söyledi...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Eski F2 1.6Ti-VCT aracımda Teleflex LPG sistemini aracın toplam kilometresinin yarısı kadarında(98000km/50000km) kullandım. Tabi bu işler büyük oranda şansa kalmış ancak hem montajı yapan ekip (Türkiye Distribütörü Tunalı Motorlu Araçlar LTD.) hem de işçilik muhteşemdi. Ben kullandığım 50.000km boyunca hiçbir sorunla karşılaşmadım. Tek bir defa bile motor arıza ışığı yanmadı. Tüketim ve performans olarak da beklentimin çok üzerindeydi. Bilinen denklemden (Benzin/2x0.15) bile daha az tüketiyordum.

Büyük oran da iyi bir ekip işi gibi görünüyor. Yeni aracım için soruşturduğumda Ankara Başer Oto servis baş teknisyeni bile kendileri de Teleflex montajı yapmalarına rağmen Tunalı'da monte ettirmemi söyledi...

peki sıcak yaz gününde klima full açıkken ışıklarda yavaşlayınca filan stop ediyormuydu? teleflekste böyle bir sıkıntı olduğunu duymuştum.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

peki sıcak yaz gününde klima full açıkken ışıklarda yavaşlayınca filan stop ediyormuydu? teleflekste böyle bir sıkıntı olduğunu duymuştum.

Şöyle söyleyim size LPG'li bir araç kullandığımı yalnızca akaryakıt istasyonuna gittiğimde Benzin yerine LPG alırken farkediyordum. Hiçbir problem çıkarmadı bana...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 3 hafta sonra...

sonunda focus 3 tüplendi hadi hayırlısı bakalım sanki daha sessiz çalışır oldu 10 numara sıkıntıya gelince 50 bin kilometre sonra subaplarda zamanla uzama yaptığı söyleniyor şimdiki subaplar çelik değilde alaşımlıymış isterseniz şimdi değiştirelim falan dediler daha 50 bine çok var maliyeti 600 tl çelik olanından ama vw ve ford halen daha inat ediyor lpg li araçlar la daha düne kadar lpgli ford marka aracın reklamı vardı opet reklamında artık bu bi gerçek lpg olmazssa olmazlar arasında varsın servise almasınlar garantiside düşsün herkes kesesine bakmak zorunda diyeceksiniz ki motora birşey olursa onunda çoğu lpg firması garantisini veriyor geriye ne kalıyor yıllardır insanlar lpg li araç kullanıyor bence hiç sıkıntı etmeye gerek yok iyi bir montaj ustası buldunuz mu taktırın derim unutmadan sehir içi 195 tl ( lpg 2.05 tl) sehir dışı yapmadım onuda yazarım. Markaya gelince takıntım yok ama kaliteyi ararım araştırırım o konularda sağlam kılımdır marka ismi veripte reklam yapmak istemiyorum.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

sonunda focus 3 tüplendi hadi hayırlısı bakalım sanki daha sessiz çalışır oldu 10 numara sıkıntıya gelince 50 bin kilometre sonra subaplarda zamanla uzama yaptığı söyleniyor şimdiki subaplar çelik değilde alaşımlıymış isterseniz şimdi değiştirelim falan dediler daha 50 bine çok var maliyeti 600 tl çelik olanından ama vw ve ford halen daha inat ediyor lpg li araçlar la daha düne kadar lpgli ford marka aracın reklamı vardı opet reklamında artık bu bi gerçek lpg olmazssa olmazlar arasında varsın servise almasınlar garantiside düşsün herkes kesesine bakmak zorunda diyeceksiniz ki motora birşey olursa onunda çoğu lpg firması garantisini veriyor geriye ne kalıyor yıllardır insanlar lpg li araç kullanıyor bence hiç sıkıntı etmeye gerek yok iyi bir montaj ustası buldunuz mu taktırın derim unutmadan sehir içi 195 tl ( lpg 2.05 tl) sehir dışı yapmadım onuda yazarım. Markaya gelince takıntım yok ama kaliteyi ararım araştırırım o konularda sağlam kılımdır marka ismi veripte reklam yapmak istemiyorum.

hayırlı olsun. umarım sorunsuz binersiniz. marka verirseniz iyi olurdu. merak ettiğim bir kaç konu var. klima hep açıkken rampa yukarı çıkışlarda veya rölantide çalışırken çalışmada dengesizlik veya stop etme oluyor mu?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Ya o değilde 50-60binTL verecek parayı buluyorsan bence aracın orjinal yakıtını değiştirmeyeceksin madem o kadar paran var yakıtı da düşünme..O fiyata aldığın araca lpg taktırmak akıl karı mı bilmemedim :(

Kerem herkesin kendi tercihidir; biz buna karışamayız. Ayrıca bugün piyasada 150-200 milyarlık mercedeslerde BMW lerde koca koca jeeplerde bile LPG var.

Ayrıca arkadaşımız powershift keyfini daha ekonomik yaşamak istemiş olabilir değil mi?

Herkesin kendi kesesi, kendi hesabı var.

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Valla abi kimse kusura bakmasın ama ben hiç öyle düşünmüyorum,O kadar para veriyosan tüp taktırmıcaksın her neyse zevkler ve renkler tartışılmaz sonuçta..

Tabiiki düşüncelerimizi ifade etmede özgürüz. Hatta daha da özgür olmak dileği ile .

" Ya o değilde 50-60binTL verecek parayı buluyorsan bence aracın orjinal yakıtını değiştirmeyeceksin madem o kadar paran var yakıtı da düşünme..O fiyata aldığın araca lpg taktırmak akıl karı mı bilmemedim :( "

İfadesinde Akıl sorgulaması taktıranlara tercih edenlerin akıl karlarını sorgulamak doğru olmayabilir. öneli olan uslup . Yoksa herkes düşüncelerini ifade edebilir.

,Ayrıca LPG konusunda aşağıdaki faktörleri değerlendirmek lazım

1 . ekonomikliği

2 . yıllda yapılan yol

3 . LPG dönüşümünün kalitesi ve güvenliği

bunların değerlendirilmesi sonucu faydalı çıkıyorsa taktırırsınız

çıkmaz sa taktırmazsınız.

yaklaşık yılda 30-40 000 km yol yapan sürücü örnek alalım

bu da 14000 tl yakıt masrafı demek

yakıt masrafını 7,000 tl ye düşürmek bana göre mantıklı bir karardır.

yılda 5000 -10000 km değerlendirildiğinde de çok anlamlı olmaya bilir

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Valla abi kimse kusura bakmasın ama ben hiç öyle düşünmüyorum,O kadar para veriyosan tüp taktırmıcaksın her neyse zevkler ve renkler tartışılmaz sonuçta..

O kadar para veripte- taktırmıcaksın dersen kusura bakarım Kerem; daha konforlu daha iyi araçlara binmek herkesin hakkı ve bunu daha ekonomik hale getirme şansı varsa tabiiki değerlendirilir.

Benzinin litresi 4,5 tl ve dizel benzinli araçlar arasında nerdeyse 10 bin tl fark var, çözüm arayışı haklıdır kullanıcıların.

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

O kadar para veripte- taktırmıcaksın dersen kusura bakarım Kerem; daha konforlu daha iyi araçlara binmek herkesin hakkı ve bunu daha ekonomik hale getirme şansı varsa tabiiki değerlendirilir.

Benzinin litresi 4,5 tl ve dizel benzinli araçlar arasında nerdeyse 10 bin tl fark var, çözüm arayışı haklıdır kullanıcıların.

Bir de şu var tabii .

Diesel Otomatik seçeneğinin Özellikle çift kavramalı DSG, Powershift, EDC seçeneklerine bakıldığında VW fiyatlarının üst düzeyde olması ,

EDC konusunda Renaultun konfor özelliklerinin F 3 e kıyasla çok geride olması (kişisel Görüşüm) Focusun da Diesel otomatik getirmeyişi

Özellikle çok yol yapan bir kullanıcı olarak LPG li Focus 3 Powershift konusunda tercihi belirliyor.

Ayrıca Dünyada LPG dönüşünü Konusunda mükemmeli yakalamış araca 100000 km motor garantisi veren PRİNS' in güvencesini de değerlendirmek lazım

Önder YILMAZ tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Valla LPG Taktırmak Aracın Fiyatı,Markası,Modeli İle Alakalı Değil.Uyuyorsa Sıkıntı Yok Bence Tabi Tercih Meselesi.Arkadaşım Var Şahine Tüp Taktırmıyor Sevmiyor,Arkadaşım Var Sıfır Honda Crv Ye Taktırdı Geziyor,Şimdi Hangisininki Akıl Karı?Tamamen Zevk ve Tercih Meselesi İkisine de Saygı Duyarım...

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

sürücülerin nasıl bir araç alıp nasıl kullanacakları kendi tercihleri yorum yaparken biraz daha dikkatli olmak lazım diye düşünüyorum. O kadar para veripte lpg taktırılırmı aslında o kadar para falan verilmiyor bakarsanız binilecek arabanın bugün fiyatı en az 40 bin tl şimdi çıkar ben o markaya binmem diyen çok olur bin binme o bizim sorunumuz değil aracı aldığımda 41 bin tl ye 1500 tl lpg 42500 tl maliyeti o zaman diesel 51 bin tl idi arada vardı 10 bin tl artı bakım masrafları ayda yapılan km 30 bin üzeriyse olur diesel alınır ama 10-20 bim km yapan biri için o kadar zengin olunmuyor resmen ben bu yakıtı yakamayacağım bayii arkadaş al 10 bin tl yi sen harca der gibi bir şey oluyor yıllarca diesel kullanmış biriyim dieselin verdiği o torku benzinli vermiyor tabiki ama zaman ekonomi zamanı bana göre iyi bir arabaya binmek için 42500 tl yetiyor geriye kalıyor 8500 tl motor lpg den dolayı kol mu çıkardı o parayla gider sıfır motor alırım zevk değil mi............ bindiğimiz 45000 tl lik araçlar adamlar 80-150 binlik araçlara takıyor gocunmuyor ben mi gocunacağım araca dieselim var diye değil ford'um var diye biniyorum. Zevk alıyorum Unutmadan montajını bizzat kendim ilgilendim benzinli kullanımdan daha sessiz veya daha iyi oldu rampalarda benzinle vites düştüğüm yelerde gazda direk çıkıyorum merak eden dieselci arkadaşlar adapazarına yolunuz düşer ise misafirim olun hem ıslama köfte ısmarlarım hemde aracı deneme şansınız olur.

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.