Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Welcome!

    Register now to access all features. After registering, you can post topics, reply topics, like users content, send private messages.
    This message will be deleted after you register.

Yağ Ömrü ve Start Stop İkazı


Recommended Posts

Focus 2024 dizel 1.5 Ecoblue motor. 6.000km de yağ ömrü yüzde 20 ye düştü, yağ bakımı için servise giderken kırmızı ışıkta start stop kapalıyken durdum ancak araç Stop etti, Göstergede aracı P konumuna alın ve tekrar çalıştırın ikazıyla birlikte turuncu renkli Start Stop işareti çıktı. Yaklaşık anahtarız girişle 8 marş yaptım çalışmadı, daha sonra aracı anahtardan kilitleyip açtıktan sonra 2.marşta çalıştı. SERVİSE GİTTİKTEN sonra yağ değişimi ve DPF temizliği yapıldı, ancak stop etmeyle alakalı arıza kodu göremediklerini ve aküdede sorun olmadığını söylediler. Arabanın stop etmesinin sebebi enjektöklerin tıkanması, mazot pompası falan olabilir mi veya DPF dolmasıda stop ettmeye sebep olabilir mi, yakıtı hep OPETTEN aldım,  rolantideki fan açarakta dahil bütün dpf temizlik uyarınlarındada dikkatli ve spor modda arabamı kullandım. 6.000 de yağ ömrü tükenir mi, arabadan çok soğuduk, bu sebeplerden dolayı benzinli arabaya geçilir mi?

Link to comment
Share on other sites

Bir saat önce, Selim Aslan yazdı:

bu sebeplerden dolayı benzinli arabaya geçilir mi?

Arabanız hayırlı olsun.

Böyle bir karar almak için daha çok erken, araç garanti kapsamında olduğu sürece endişelenmeyin derim, Ford/Otosan gerekeni yapar...

Link to comment
Share on other sites

Gürkan abi inan çok soğudum içimden diyorum git sat Corolla atmosfrik al 10 yıl motor garantisiyle bin, bu ne böyle ikide bir dpf devreye giriyor. Önceki arabam Focus 2015 1.6 benzinliydi, ilk dizel aracım işimden dolayı hep Transit kullanıyoruz eski Focus dizellerde de çok sorun olmadığını duydum ancak 2022 sonrası Adblue den sonra DPF sorunu çok oluyormuş. Yolda mutsuz biri görsem bununda herhalde DPF sorunu var diyorum 🙂

Gürkan abi yakıt markası çok etkiler mi DPF yi benim usta Opetten SHELL geç dedi. Benzinli aracımda düşük devirde shell varken piston yağ gibi kayıyordu, diğerlerinde sirkeleme oluyordu düşük devirde

3 saat önce, Ali Gök yazdı:

merak ettim gidip baktım. araç 6900 km de yağ kalitesi yüzde 18. acaba aracın ilk çalışma yağı olduğu için bu kadar erken düşebilir mi? yağ değişimi için ne kadar ücret alıyor?

Arabayı aldığımda ücretsiz bakım hediyesi vardı ücret almadılar, bende ilk yağ olduğu için mi böyle erken değişim geldi diye düşündüm

Link to comment
Share on other sites

Araçta yağ ömrü ölçümü mü var 🙂 Bak ben bunu bilmiyordum. 1 yıla yaklaştıkca son değişim yüzde 0'a yakın bi değer veriyor olmalı diye tahmin ediyorum.  Muhtemelen km ve son değişim tarihi bazında bi hesabı vardır. Dizelde DPF konusu her markanın derdi. Shell iyidir. Yakıt da mümkün olduğunca kent merkezlerindeki istasyonlar tercih edilmeli.

Link to comment
Share on other sites

6 dakika önce, Murat Kav. yazdı:

Araçta yağ ömrü ölçümü mü var 🙂 Bak ben bunu bilmiyordum. 1 yıla yaklaştıkca son değişim yüzde 0'a yakın bi değer veriyor olmalı diye tahmin ediyorum.  Muhtemelen km ve son değişim tarihi bazında bi hesabı vardır. Dizelde DPF konusu her markanın derdi. Shell iyidir. Yakıt da mümkün olduğunca kent merkezlerindeki istasyonlar tercih edilmeli.

Yine forumda okumuştum motorun yanında sensör var diye varsa muhtemelen sensör yağ basıncını ölçüyordur,  yerini bilmiyorum sensörün ama yıl ve km bazlıda ölçüm yapabilir

Link to comment
Share on other sites

Merakımdan internette biraz araştırayım dedim 🙂 Yağ ömrü %15'in altına düşmediği sürece değişim gerekmiyor. %5 ile %0 arasında bir yere geldiğinde değişim için ideal zaman görünüyor. %0'a düştüğünde de aracı o şekilde kullanmayın diyor. Sensör var mı emin olamadım, yazılanlar çelişkili. Bazı kaynaklar sadece km'ye bakıp kalan yağ ömrünü yazıyor diyor. Alttaki gibi kaynaklar motor çalışma saati üzerinden hesaplar var diyor vs. Ama genelinde bakım periyodu ile paralel ve değerinin hızlı değişimi normal bir durum benim yorumum. Aşağıdaki açıklamaya göre de, yağ ömrü maksimum 1 yıl içinde yüzde 0'a yaklaşması gerekli. Çok kullanılırsa daha da hızlı düşer.

 

"Every manufacturer has its own approach to calculating oil life. It's not a sensor per se, but instead an algorithm with varying inputs. Some manufacturers, like GM, Ford, FCA, and Honda, use inputs like engine operating temperature, mileage, outside temps, engine hours, etc to gauge the actual life of the oil. This usually doesn't exceed one year, regardless, but up until the final limit, it'll be giving you an accurate assessment of the oil, based on the specification of the oil from the factory - in other words, if you use synthetic but the car originally came with conventional, it's not going to indicate a longer life. Toyota remains one of the notably stubborn companies to stick with a simple mileage counter. Even though most Toyotas need an oil change every 10k miles, the same maintenance required indicator shows up every 5,000 miles for other inspections and whatnot."

Edited by Murat Kav.
Link to comment
Share on other sites

1.0 da sol altta yumruk kadar siyah bir parça var. altı delik ve aynı şekilde motorda da delik var. montajlanırken delikler üst üste geliyor. (eksantrik mil sensörü yağ kaçırdı contası değişirken söktüler o parçayı) yağ kalitesini ölçtüğünü düşünüyorum. km ye göre hesap yapılsa idi 20 binlere yaklaşınca %10 lara düşmeliydi. üstteki ingilizce metinde yazdığı gibi hesaplanıyorsa çok hassas bir ölçüm olmasa gerek.

 

shell de dizel gerçekten iyi diyor bazı arkadaşlar. denemeye değer hazır yağ değişmişken.

 

 çok km yapılmıyorsa dizel alınacak araba olamaz hiçbir zaman.

Edited by Mehmet Demir
Link to comment
Share on other sites

11 saat önce, Selim Aslan yazdı:

Focus 2024 dizel 1.5 Ecoblue motor. 6.000km de yağ ömrü yüzde 20 ye düştü, yağ bakımı için servise giderken kırmızı ışıkta start stop kapalıyken durdum ancak araç Stop etti, Göstergede aracı P konumuna alın ve tekrar çalıştırın ikazıyla birlikte turuncu renkli Start Stop işareti çıktı. Yaklaşık anahtarız girişle 8 marş yaptım çalışmadı, daha sonra aracı anahtardan kilitleyip açtıktan sonra 2.marşta çalıştı. SERVİSE GİTTİKTEN sonra yağ değişimi ve DPF temizliği yapıldı, ancak stop etmeyle alakalı arıza kodu göremediklerini ve aküdede sorun olmadığını söylediler. Arabanın stop etmesinin sebebi enjektöklerin tıkanması, mazot pompası falan olabilir mi veya DPF dolmasıda stop ettmeye sebep olabilir mi, yakıtı hep OPETTEN aldım,  rolantideki fan açarakta dahil bütün dpf temizlik uyarınlarındada dikkatli ve spor modda arabamı kullandım. 6.000 de yağ ömrü tükenir mi, arabadan çok soğuduk, bu sebeplerden dolayı benzinli arabaya geçilir mi?

Arabayı satacak kadar dert etmeyin bence. Aynı aracın 2023 modeli var(sizinki ile aynı motor 115 HP olan) 20 bin km geride bıraktım. Tahminim 5 kez falan aracı sürün filtre aşırı yüklendi uyarısı aldım bu kullanım boyunca. Bir önceki dizel 2017 1.6 tdci focusumda hiç böyle bir sorun yoktu, bunda böyle malesef. Benim de yap ömrü çabuk düştü ama (Kasım-Haziran 2024 arası full şehir içi kullanım) bakımı 16 bin km de yaptırmama rağmen hala 10% yağ ömrü var görünüyordu. Belirttiğiniz gibi rej. Yapıyprken mümkün olduğunca stop etmeyin. Rej. sırasında sport modda aşırı basmakta işe yaramaz, motor aşırı sıcaklık artışı sebepli rej. Keserek kendini korumaya alıyor diye biliyorum. Sonuçta biz bir yılı ve 20k km devirdik. Corolla güzel araç ama sizin aracınız çok daha keyifli ve sağlam, tok bir araba. Tadını çıkarın, arada uzun yol yapmaya çalışın.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

5 saat önce, Murat Kav. yazdı:

Merakımdan internette biraz araştırayım dedim 🙂 Yağ ömrü %15'in altına düşmediği sürece değişim gerekmiyor. %5 ile %0 arasında bir yere geldiğinde değişim için ideal zaman görünüyor. %0'a düştüğünde de aracı o şekilde kullanmayın diyor. Sensör var mı emin olamadım, yazılanlar çelişkili. Bazı kaynaklar sadece km'ye bakıp kalan yağ ömrünü yazıyor diyor. Alttaki gibi kaynaklar motor çalışma saati üzerinden hesaplar var diyor vs. Ama genelinde bakım periyodu ile paralel ve değerinin hızlı değişimi normal bir durum benim yorumum. Aşağıdaki açıklamaya göre de, yağ ömrü maksimum 1 yıl içinde yüzde 0'a yaklaşması gerekli. Çok kullanılırsa daha da hızlı düşer.

 

 

ortalamaya göre 10 bin km de yağ ömrü  0 ya yaklaşıyor. o zaman periyodik bakım aralığının bir anlamı kalmıyor

Link to comment
Share on other sites

17 saat önce, Selim Aslan yazdı:

Gürkan abi yakıt markası çok etkiler mi DPF yi benim usta Opetten SHELL

Çok etkileyeceğini sanmıyorum, markadan bağımsız bilindik güvenilir istasyon iyidir her zaman...

DPF işi her zaman sürprizlere gebe olmakla beraber çok korkulası bir şey değildir diye düşünüyorum 🙂

 

  • Like 1
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

23 dakika önce, Mertol Kip yazdı:

Ben bu kugayla 35 bin önceki ile de 60 küsur bin yaptım. Hiç böyle bir sorun yaşamadım yaw. 115 liklerde mi var bu zımbırtılar? 

Ben de rejenerasyona girmemesine gıcığım mesela 🙂

Sanırım 115 liklere özgü bir durum bu😌

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

43 dakika önce, Mertol Kip yazdı:

Ben bu kugayla 35 bin önceki ile de 60 küsur bin yaptım. Hiç böyle bir sorun yaşamadım yaw. 115 liklerde mi var bu zımbırtılar? 

Ben de rejenerasyona girmemesine gıcığım mesela 🙂

yenilerde galiba

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Privacy Policy.