Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

TDCi Silindir Kapak Conta Problemi


Cenk Demirel

Soru

Benim 2015 1.6 tdci Focus üst kapak contası arızası verdi. Kaç zamandır antifiriz kaçırıyordu. Ben ekleyip duruyordum. Geçen yetkiliye götürdüm bir çok test yaptılar. Contada kılcal çatlak varmış. İlerlerse tabi başıma daha büyük işler açar. Şu haliyle bile 30-40 bin lira masraf çıkardılar. Bu 1.6 dizel psa motorlarında özellikle 2012 sonrası üretimlerde bu sorun kronikmiş.

 

Mecbur aracı yetkilide yaptırdıktan sonra satacağım. Zaten 150 bin km'ye geldi. Bundan sonra turbo, enjektör, amortisör vs bir ton masraf çıkarma yaşlarına ve km'sine girmiş olacak. Ben bu tarz bir masrafı bunlara yapar binmeye devam ederim diyordum ama sürpriz çıktı bu masraf. Satıp sıfır opel corsa bulmaya çalışacağım bayilerde. Tabi bayide sıfır araba bulabilmek bu arızayı yaptırmaktan bile zor. Hayırlısı..

  • Üzgün 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önerilen Mesajlar

  • 0
9 dakika önce, Ozan Kar yazdı:

sonunda bugun kontrol edebildim herhangi bir eksiltme ya da kirlenme yok.

Sevindim hocam. Araca her iniş ve binişinizde en azından 2-3 saniye kaputu açıp kontrol etmekte fayda var gerçekten. Özellikle kışın mesela havalar soğukken uzun yol yapılmıyorsa, sürekli şehir içinde soğuk motorla kullanılıyorsa contada kaçak olsa bile hiç antifiriz kaçırmıyor. Kendini belli etmiyor. Bana öyle olmuştu. Tüm kış kısa mesafe, soğuk motor, şehir içi derken kaçak hiç olmadı. Ne zamanki havalar ısındı bütün kıştan sonra ilk kez uzun yola çıktım orada kaçırmaya başladı. Sinsi ilerliyor biraz.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Başlığa daha sonra gelenler veya görenler için en azından bilgilendirme ve kendi araçlarını kullanırken nelere dikkat edeceklerine dair bir bilgilendirme olsun istedim.

 

Şu kısa videoda bir araç neden silindir conta kapağı yakar ? sorusunun cevabı mevcut.

 

 

Kısacası yüksek ısıdan yakar.

 

Özellikle yaz aylarında, sıcak ve nemli havalarda motoru pek zorlamamak gerekiyor. Fan, termostat arızalarında da yeterince soğuyamayan motor, conta yakabilir. Kalitesiz, aracın standartlarına uygun olmayan antifiriz kullanılması veya hiç antifiriz kullanılmaması da buna sebep olabilir. Yüksek motor sıcaklığında en hassas olabilen parçalardan biri de conta ne yazık ki.

 

Benim başıma niye geldi ? 

 

Bakımlarımı erken yaptırırım, orijinal parçalar kullanırım, Ford için uygun opet antifiriz kullanırım, aşırı sıcak ve nemli havalarda devir çevirerek motoru zorlamam. Bulabildiğim tek sebep; conta hasarından 1 yıl önce, termostat oringinden yani kelepçesinden eser miktarda antifiriz kaçağı oluyordu. Ben bunu fark ettim ama belki geç fark etmemden ötürü motor yeterince soğuyamadıysa contaya hasar vermiş olabilir. Bunun dışında 150 bin km'ye yaklaşan aracın da belli oranda yıpranmışlık payı buna ekstra sebebiyet vermiş olabilir.

 

İzlediğim ve gördüğüm örneklere nazaran benim contanın durumu oldukça sağlıklı. Sağı solu yüksek sıcaklıktan yamulmamış. Sadece görselde çizdiğim silindir iç kısmına gelen bölümdeki sac yerinden atmış. Sorunu yaşayan arkadaşlar mutlaka orijinal conta kullanmalı. Yan sanayi ürünlerin ısı dayanımı düşük olabiliyor.

InkedIMG-20230706-WA0002.thumb.jpg.58872f65642db627857b004d9930cdfc.jpg

 

 

 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
27.07.2023 - 10:21 tarihinde, Cenk Demirel yazdı:

Çok teşekkürler hocam eksik olmayın.

Geçmiş olsun hocam. Normal şartlarda antifiriz kolay kolay eksilen bir şey değil. Kapalı devre malum. Eğer eksiltme yapıyorsa kaçak vardır. Renkli bir sıvı olduğu için kaçak dışarıya doğruysa motor etrafında bir yerde lekeleri belli oluyor. Ama eğer sistem, contada olduğu gibi içten kaçırma yapıyorsa dışarıda bir leke olmadan direkt egzozdan atıyor.

 

Conta kaçaklarında genelde sabit bir kaçırma olmuyor. Motor sıcaklığına, motor devrine göre kaçırma artıyor yahut sabit kalıyor. Havalar sıcaksa, motor harareti yüksekse mesela daha çok kaçırıyor. Sıcaklık düşükse, motor fazla ısınmıyorsa, kısa mesafede kullanıyorsanız belli süreler sonra ufak ufak kaçırma yapıyor yahut yapmıyor.

 

Contada kaçak olup olmadığı konusunda özel bir sıvı ve bir cihazla test yapılıp anlaşılabiliyor. Ama yukarıda da tavsiye ettiğim gibi conta kaçağı olması ihtimaline karşı aracınızı fazla kullanmamanızı ve kullanmak durumunda kalırsanız da motoru pek zorlamadan sürmenizi öneririm. Çünkü contadan akan sıvı motor bloğuna, silindirlere temas ediyor ve silindirlere, bloğa zarar verme ihtimali olabiliyor.


220 binde Ford servisinde aracımın ağır servisini yaptıracağım.  Orada detaylı olarak inceleteceğim.. 

 

Çok teşekkür ederim.. 

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.