Jump to content
  • Welcome!

    Register now to access all features. After registering, you can post topics, reply topics, like users content, send private messages.
    This message will be deleted after you register.

Yakup Çağatay

2018 Otomatik Sürüş Testleri | Euro Ncap #testingautomation

Recommended Posts

Yeni araç güvenliği teknolojilerinin faydalarını bağımsız olarak değerlendirmek için devam eden taahhüdünün bir parçası olarak, Euro NCAP, on araç ile Otoyol Yardımı sistemlerinin karşılaştırmalı performansını test etti: Audi A6, BMW 5 Serisi, DS 7 Crossback, Ford Focus, Hyundai NEXO, Mercedes-Benz C Sınıfı, Nissan LEAF, Tesla Model S, Toyota Corolla ve Volvo V60. Otoyol yardım sistemleri, otoyollardaki sürüş koşullarında sürücüyü desteklemek için Adaptif Hız Sabitleme, Şerit Merkezleme ve Hız Destek Sistemlerini bir araya getiriyor.

 

Tamamı: https://anasayfa.focusclubtr.com/2018-otomatik-surus-testleri-euro-ncap/

 

 

2018 Otomatik Sürüş Testleri.png

Focus Video

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volvo gibi sürüş güvenliğine çok önem veren bir firmanın sadece 2 kriterde başarılı olabilmesi gerçekten çok ilginç ve şaşırtıcı.

Share this post


Link to post
Share on other sites
19.10.2018 - 02:58 tarihinde, Yakup Çağatay yazdı:

Yeni araç güvenliği teknolojilerinin faydalarını bağımsız olarak değerlendirmek için devam eden taahhüdünün bir parçası olarak, Euro NCAP, on araç ile Otoyol Yardımı sistemlerinin karşılaştırmalı performansını test etti: Audi A6, BMW 5 Serisi, DS 7 Crossback, Ford Focus, Hyundai NEXO, Mercedes-Benz C Sınıfı, Nissan LEAF, Tesla Model S, Toyota Corolla ve Volvo V60. Otoyol yardım sistemleri, otoyollardaki sürüş koşullarında sürücüyü desteklemek için Adaptif Hız Sabitleme, Şerit Merkezleme ve Hız Destek Sistemlerini bir araya getiriyor.

 

Tamamı: https://anasayfa.focusclubtr.com/2018-otomatik-surus-testleri-euro-ncap/

 

 

2018 Otomatik Sürüş Testleri.png

Focus Video

 

Emeğine sağlık hocam.. Ufak bir sorum olacaktı müsaaden olursa; hazırlamış olduğun bu tabloda ' başarılı - başarısız ' gibi sonuçları Ncap'in sayfasında otomobillere özel detaylı pdf dosyalarında yazanlardan mı edindin ? Çok detaylı bakamadım fakat genelde sürücü ön planda, dengeli ve elektronik sistem öncelikli gibi sonuçlar var. Senin belirlediğin gibi başarılı - başarısız tarzında sonuçları gösteren bir kısım var da ben mi bulamadım yoksa metinlerin genelini çevirerek çıkardığın bir sonuç tablosu mu bu ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 dakika önce, Cenk Demirel yazdı:

Emeğine sağlık hocam.. Ufak bir sorum olacaktı müsaaden olursa; hazırlamış olduğun bu tabloda ' başarılı - başarısız ' gibi sonuçları Ncap'in sayfasında otomobillere özel detaylı pdf dosyalarında yazanlardan mı edindin ? Çok detaylı bakamadım fakat genelde sürücü ön planda, dengeli ve elektronik sistem öncelikli gibi sonuçlar var. Senin belirlediğin gibi başarılı - başarısız tarzında sonuçları gösteren bir kısım var da ben mi bulamadım yoksa metinlerin genelini çevirerek çıkardığın bir sonuç tablosu mu bu ?

Tamamen 1 ve 0 odaklı, zaten Ncap yorumu yazıda mevcut. Benim yaptığım kazayı kendi önlemiş mi önlememiş mi bu kadar. Yazıyı çoğu kişi okumaz diye hazırladım, aslında önemli değil çok.

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 dakika önce, Yakup Çağatay yazdı:

Tamamen 1 ve 0 odaklı zaten Ncap yorumu yazıda mevcut. Benim yaptığım kazayı kendi önlemiş mi önlememiş mi bu kadar. Yazıyı kimse okumaz diye hazırladım. 

Anladım hocam. Tekrar emeğine sağlık tablo o noktada gerçekten yararlı olmuş. Teşekkür ederim ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Serdar yaman sen şimdi hem Audi hem BMW'nin neredeyse en son araçlarını kullanıyorsun Focus ile birlikte. Bu konudaki yorumun nedir, müsait olduğunda yazar mısın?

Bu donanımların olduğunu düşünerek konuştum, emin değilim özellikle Audi'den.

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 saat önce, Yakup Çağatay yazdı:

@Serdar yaman sen şimdi hem Audi hem BMW'nin neredeyse en son araçlarını kullanıyorsun Focus ile birlikte. Bu konudaki yorumun nedir, müsait olduğunda yazar mısın?

Bu donanımların olduğunu düşünerek konuştum, emin değilim özellikle Audi'den.

3 aracın otonom sürüşünü mü karşılaştıralım ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 dakika önce, Serdar yaman yazdı:

3 aracın otonom sürüşünü mü karşılaştıralım ?

Evet 👍🏻 Yukardaki testler gibi durumlarda sürücü ve araç arasındaki iletişim farkları ne durumda. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
21 saat önce, Yakup Çağatay yazdı:

@Serdar yaman sen şimdi hem Audi hem BMW'nin neredeyse en son araçlarını kullanıyorsun Focus ile birlikte. Bu konudaki yorumun nedir, müsait olduğunda yazar mısın?

Bu donanımların olduğunu düşünerek konuştum, emin değilim özellikle Audi'den.

A5te otonom sürüş türkiyede yok yeni geleni bilmiyorum bmwde ise ben otonom sürüş sevmediğim için eklemedim donanıma ama olan arkadaşların aracında test ettim aşağıya videoda bırakcam sağa yada sola sinyal verdiğinde araç kendi kendini  sağ ve sol şeride alabiliyor focustada 2-3 km test amaçlı kullanmıştım frenleme ve araçlar arası mesafe gayet amacına uygun stabil çalışıyor sistem...

Edited by Serdar yaman

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



  • Similar Content

    • By Yakup Çağatay
      Tamamen yeni Ford Fiesta, bağımsız test otoritesi Euro NCAP tarafından maksimum 5 yıldızlı güvenlik derecelendirmesine layık görüldü.
       
      Yeni Fiesta'da yapılan yapısal tüm değişiklere buradan ulaşabilirsiniz
      https://anasayfa.focusclubtr.com/yeni-ford-fiesta-2017-tanitildi-fiesta-mk7/
       

       
      Yolcu bölmesi ön çarpışma testinde istikrarlı kalmış. Sürücü ve yolcunun dizleri ve kalça kemiği iyi korunma göstermiş. Fiesta, farklı boyutlarda ve farklı konumlarda oturanlara benzer düzeyde bir koruma sağlanacağını göstermiş.
      Tam genişlikte rijit bariyer darbesinde hem sürücü hem de arka yolcunun korunması iyi fakat arka yolcunun göğüs koruması sınırda kalmış.
      Yan bariyer testinde, Fiesta tüm kritik vücut bölgelerine iyi koruma sağladı ve tam puan aldı. Yan direk testinde göğüsün korunması yeterli ve diğer kritik vücut alanlarının korunması iyi.
      Ön koltuklar ve baş destekleri üzerindeki testler, arkadan çarpışma durumunda, boyun incinmelerine karşı yaralanmalarda iyi koruma sağladığını göstermiş. Arka koltuklar da boyun incinmesi korumasında iyi not almış. 
      Otonom acil fren sistemi isteğe bağlı olarak mevcut.
       
       

       
      Tam veri: euroncap-2017-ford-fiesta-datasheet.pdf
       

    • By Yakup Çağatay
      Ford'un düşük ücretli modeli olan Ford KA+ girmiş olduğu EuroNcap çarpışma testinden 3 yıldız alabildi.
       
      Ka+'nın yolcu bölmesi, frontal ofset testinde kararlı kaldı. Sürücü ve yolcunun dizlerinin ve uyluk kemiklerinin iyi korunduğu gözlenmiş. Bununla birlikte, konsol yapılarının farklı ebattaki ve farklı konumlarda oturanlar için bir risk oluşturması muhtemel olduğu için düşük puanla cezalandırılmış. 
      Göğüs korumasında, hem sürücü hem de yolcu için vücudun bu kısmı için marjinal bir koruma seviyesi göstermiş.
      Tam genişlikte rijit bariyer testinde sürücünün korunması, göğüs dışındaki tüm alanlar için iyiymiş. Bununla birlikte, arka yolcu göğüs korumasında zayıf korumayı göstermiş ve baş koruma da zayıf olarak notlandırılmış.
      Bunun aksine Ka+, yan engel testinde ve kritik vücut alanlarının iyi korunmasıyla birlikte daha şiddetli yan kutup darbesinde maksimum puan almış.
      Ön koltuklar ve baş destekleri üzerindeki testler -bir arkadan çarpışma durumunda- kamçı yaralanmalarına karşı yaralanmalara karşı iyi koruma sağlamıştır. Arka koltuklar ise bu konuda marjinal düzeyde koruma sağlamış. Ka+'ın otonom bir acil fren sistemi de bulunmuyor.
       
       

       

       
      http://www.euroncap.com/en/results/ford/ka+/26314
       
      Ford KA'nın platform kardeşi Fiat 500 de 3 yıldızda kaldı..
       
      http://www.euroncap.com/en/results/fiat/500/26307
       

    • By Yakup Çağatay
      Çarpışma testlerindeki yıldız dağılımındaki değişiklikleri sürekli yazıp çiziyorduk, bir örneği daha geldi Ford Mustang.
      Bir çok sürücü desteği sun(a)maması ve arka koltuk güvenliğinin zayıf olması sebebiyle sadece 2 yıldız alabildi Mustang.
      Derhal makyajlıyı getirsin Ford   Özellikle otomatik fren sistemi çok etkiliyor.
       
       
       

       

       
      http://www.euroncap.com/en/results/ford/mustang/26063
    • By Yakup Çağatay
      Güvenlik sistemleri göz doldururken arka yolcunun korumasında çuvallamış beyfendi.
       

       

       
      Rapor: euroncap-2016-ford-edge-datasheet.pdf
       
       
       
      1 yıl önceki iihs sonucu
      http://www.iihs.org/iihs/ratings/vehicle/v/ford/edge-4-door-suv/2015
       
       
    • By Yakup Çağatay
      Yolda giderken yayanın araç önüne atladığını düşünün, aracın karar vermesi gerek...
       
      Örnek senaryo.

       
      Diğer senaryolar burada mevcut.
      http://moralmachine.mit.edu

Focus Club Türkiye

Bu sitenin işleticisi, bu sitede yer alan bilgi, yazı ve makalelerin doğrudan veya dolaylı olarak kullanılmasından dolayı oluşacak zararlardan sorumlu tutulamaz. Kaynak gösterme kuralına uymak şartıyla, bu sitede yer alan yazı ve makalelerin belirli bir kısmına atıf yapılmasına, link verilmesine izin verilmektedir. Kaynak (canlı link) gösterilmeden yapılan alıntılara ise izin verilmemektedir. Sitemiz, hukuka, yasalara, telif haklarına ve kişilik haklarına saygılı olmayı amaç edinmiştir.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Privacy Policy.