Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Ford Ka+ Euroncap'tan 3 Yıldız Alabildi


Yakup Ç. A.

Önerilen Mesajlar

Ford'un düşük ücretli modeli olan Ford KA+ girmiş olduğu EuroNcap çarpışma testinden 3 yıldız alabildi.

 

Ka+'nın yolcu bölmesi, frontal ofset testinde kararlı kaldı. Sürücü ve yolcunun dizlerinin ve uyluk kemiklerinin iyi korunduğu gözlenmiş. Bununla birlikte, konsol yapılarının farklı ebattaki ve farklı konumlarda oturanlar için bir risk oluşturması muhtemel olduğu için düşük puanla cezalandırılmış. 

Göğüs korumasında, hem sürücü hem de yolcu için vücudun bu kısmı için marjinal bir koruma seviyesi göstermiş.

Tam genişlikte rijit bariyer testinde sürücünün korunması, göğüs dışındaki tüm alanlar için iyiymiş. Bununla birlikte, arka yolcu göğüs korumasında zayıf korumayı göstermiş ve baş koruma da zayıf olarak notlandırılmış.

Bunun aksine Ka+, yan engel testinde ve kritik vücut alanlarının iyi korunmasıyla birlikte daha şiddetli yan kutup darbesinde maksimum puan almış.

Ön koltuklar ve baş destekleri üzerindeki testler -bir arkadan çarpışma durumunda- kamçı yaralanmalarına karşı yaralanmalara karşı iyi koruma sağlamıştır. Arka koltuklar ise bu konuda marjinal düzeyde koruma sağlamış. Ka+'ın otonom bir acil fren sistemi de bulunmuyor.

 

 

KA+ EuroNcap.png

 

Screen Shot 2017-03-01 at 12.44.28.png

 

http://www.euroncap.com/en/results/ford/ka+/26314

 

Ford KA'nın platform kardeşi Fiat 500 de 3 yıldızda kaldı..

 

http://www.euroncap.com/en/results/fiat/500/26307

 

Screen Shot 2017-03-01 at 12.50.52.png

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

@Yakup Çağatay o zaman ancak c3 ve ya 500 le kıyaslayabiliriz. Fakat C3 bu iki araçtanda daha kaliteli hissi veriyor. O zaman da pek doğru bir karşılaştırma olmayacak gibi. Zaten c3'te sınıf farklılığı var.

Ekran Alıntısı.PNG

Kutluhan A. tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Karşılaştırmak zorunda değiliz zaten :) Alan/satan kişinin bu malı bilmesi kafi. KA+ sadece boyuyla B sınıfı zaten, aslen A+ biliyorsun ve Hindistan bölgesi için tasarlanmış ve orada üretilen bir model.

 

Burada detayları mevcut

http://www.euroncap.com/en/for-engineers/protocols/general/ 

--11 dakika sonra eklendi--

2016 ve 2017 aynı

2016 yılında yıldız derecelendirmesi sadece EU28 genelinde tüm model aralığında standart olan güvenlik ekipmanları ile donatılmış araçlara uygulanacaktır. Şu anda değerlendirdiğimiz tüm arabalar sadece standart güvenlik ekipmanlarına göre derecelendirilmiştir. Aynı araç modeli için ikinci bir derecelendirme 'güvenlik paketi' ile sunulan ilave güvenlik ekipmanları için mümkün olabilir. Bu paket ilave yıldız derecelendirmesi için gerekli olan tüm güvenlik teknolojilerini içermelidir ve ilave ekipmanın standart olmadığı tüm ülkelerde tüm model çeşitleri için mevcut olmalıdır.

Yetişkin Yolcu Koruması için 2016 yılında herhangi bir değişiklik yoktur. Çocuk Yolcu Koruması için artık daha büyük çocuk test mankenleri kullanılmaktadır, daha küçük olan 18 aylık ve 3 yaş test mankenleri yerine 6 yaş ve on yaşı temsil edenler kullanılmaktadır. Maksimum puan alınabilmesi için arabanın üç veya daha fazla i-Size uyumlu oturma pozisyonu sunması gereklidir. Yayaların Korunmasında, standart testlerde iyi sonuç elde edenler artık yayaları tanıyan otonom acil durum frenleme sistemine sahip oldukları takdirde ilave puan alabilirler. Elektronik Denge Kontrolü artık yasa gereği tüm arabalarda bu sistem olması gerektiğinden Güvenlik Yardımcısı kapsamından çıkartılmıştır. Şerit Destek Sistemlerinin değerlendirilmesi önceki yıllara göre daha detaylıdır.

2016 yılındaki değerlendirmeler önceki yıllara göre ciddi şekilde değiştirilmiştir ve yıldız derecelendirmeleri daha önceki yıllar ile doğrudan kıyaslanmayacaktır.

 

2015

2015 yılında yeni tam genişlik testi dahil edildi ve önden darbe koruması için verilen puanlar bu yeni test ile (değiştirilmemiş) karşı deforme darbe testi arasında eşit olarak paylaştırılmıştır. Yan bariyer testi artık daha büyük, daha ağır impaktör kullanmaktadır ve yan dikme testi daha zor, eğimli açı darbesidir. Her iki yan darbe testleri yeni, daha gerçekçi mankenler-WorldSID-kullanarak testlerde sağlanan koruma açısından daha hassas değerlendirme sağlamaktadır.

Çocuk Yolcu Koruması için herhangi bir değişiklik yoktur. Güvenlik Yardımı bölümünün teknik içeriği değişmemiştir ancak üç, dört ve beş yıldız için eşik değerleri yükseltilmiştir.  Motor kaputunun ön kenarını değerlendirmek için kullanılan yaya testleri artık araçta nereye karşılık gelirse gelsin bacağın üst kısmı için sunulan korumayı değerlendirmek amacıyla kullanılmaktadır.

2015 yılındaki değerlendirmeler önceki yıllara göre ciddi şekilde değiştirilmiştir ve yıldız derecelendirmeleri daha önceki yıllar ile doğrudan kıyaslanmayacaktır.

 

2014

2014 yılında çarpışmadan kaçınma sistemleri yıldız derecelendirmesine dahil edildi. AEB sistemlerinin değerlendirilmesi dahil edildi: düşük hız, Yetişkin Yolcu Korumasında travmadan koruma sistemleri, Güvenlik Yardımcısı yüksek hız sistemleri. Güvenlik Yardımcısı Şerit Destek Sistemlerini de içermektedir. ESC artık Euro NCAP tarafından test edilmemektedir ancak AB yasalarına uyumluluk için puan verilmektedir. Ayrıca tampon ve motor kaputunun ön kenarının daha detaylı analizlerini de içerecek şekilde yayalarla ilgili testlerin yapılma şekli ile ilgili olarak da önemli değişiklikler yapıldı. Toplam puanın hesaplanmasında Güvenlik Yardımcısına daha fazla ağırlık verilirken Yetişkin Yolcu Korumasının ağırlığı düşürüldü. 2014 yılından itibaren yıldız derecelendirmeleri önceki yıllara göre daha kapsamlı teknik içeriğe sahip olacaktır ve doğrudan karşılaştırma yapılmamalıdır. 

 

2013

Arabalar şu testlere tabidir: Çocuk Yolcu Koruma ve Yaya Koruma için test ve değerlendirme protokollerinde önemli güncellemelerle 2012 gibi. Önceki hız sınırlandırıcı cihaz protokolü Akıllı Hız Yardımcısı (ISA) içerecek şekilde genişletilmiştir. 2013 sonrasındaki yıldız derecelendirmeleri önceki yıllardakilere göre çok daha kapsamlı teknik içeriğe sahiptir ve doğrudan karşılaştırılmamalıdır. 

 

2009 - 2012

Bu araç Euro NCAP'in 2009 yılında başlayan mevcut toplam yıldız derecelendirme tablosundan önce yayınlanmıştır ve sadece arşiv amaçlı olarak bulunmaktadır. 2009 öncesinde yayınlanmış olan sonuçlar toplam derecelendirme tablosuna göre yayınlanmış sonuçlarla kıyaslanamazlar.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.