Jump to content
  • Welcome!

    Register now to access all features. After registering, you can post topics, reply topics, like users content, send private messages.
    This message will be deleted after you register.

“ER-OL
Tamer Perperek

2018 Ford Focus Mk4 Yabancı İncelemeler

Recommended Posts

3 dakika önce, H. Cenk yazdı:

AutoExpress de bir şeyler karalamış

Verdim ya bağlantısını yukarıda.

Süspansiyonu merak edenler: Evet torsiyon çubuklu bağımsıza göre biraz daha kötü ama yine de sınıfının en iyileri arasında. 

Gerçek sürücüler ST Line'a bakacak.

Tabii alınacak fiyatlarda olursa. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bu yeni nesil tam bağımsız süspansiyon, hangi Ford aracında kullanıldıysa çok sevildi, iyi geri bildirimler aldı. Bunun Focus'a uyarlanması durumunda sınıfında tepeye oynayabileceğini, sürüşünü çok daha lezzetli hale getireceğini söylemiştim ki öyle de oldu. İnşaallah fiyatlar insancıl seviyelere iner de şu yeni nesil tam bağımsız süspansiyonun konfor - tutuş - sürüş zevki üçlüsüne sağladığı katkıları deneyimleme fırsatı buluruz.

Edited by Cenk Demirel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Auto Bild'den tercüme özet geçeyim madem Almancı tarafımla:

  • 1.0EB 125 PS motor bu kasada sessiz, genelde trafiğe karışmak için yeterli ama biraz devirli kullanınca daha keyifli oluyor, 180-190 km/h civarında biraz zorlanabiliyor. 100 km yolda 6,5L/100km tüketimiş ki bu iyi bir değer.
  • Şanzıman kısa yollu, kolay geçiyor, kullanımı keyif veriyor.
  • En keyfili yanı ise süspansiyonu ve direksiyonu. Süspansiyon tatlı sert ayarlı (Benim eklemem: ST Line olduğunu unutmayalım), bu da sürüş dinamiklerini çok keyifli hale geitiryor. Aracın boyu 4,38 m ve bu haliyle Golf'ten 12 cm uzun olmasına rağmen adeta bir Fiesta kıvraklığı ile sürülebiliyor. Bu büyük bir başarı ve bu benim için "Sport Ford". Özellikle bağımsız arka süspansiyon ve standart sunulan sürüş ayarı tercihleri ile sürüş daha da keyifli hale geliyor (benim eklemem: Çok reklam koktu).
  • Panoramik tavan içerisini ışıklı ve ferah gösteriyor.
  • Boyum 1,80 ve bu halimle hem önde hem de arkada çok rahat ederek oturabiliyorum. Mesai arkadaşım 1,95 boyunda o bile sığmada sorun yaşamayacaktır (Benim eklemem:. Yukarıda resimlerini paylaşmıştım). 
  • Beş noktayı pek beğendim: 1) Küçük motora rağmen çift egzoz çıkışı, 2) Kapı koruyucu mekanizma, 3) Büyük ön panjur ile gösterişli ön tasarım, 4) Biniş biraz alçalan tavan nedeniyle sor olsa da arka koltuklardaki bacak mesafesi, 5) Derli toplu, düzenli, ergonomik ve kaliteli işçilik oluşturulmuş kokpit. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Şunu unutmayalım 1.0 Ecoboost ST-Line hatchback ise torsiyon çubuklu sadece amortisör daha sıkı. 

Sürmek için dört ay daha var 😅

Share this post


Link to post
Share on other sites

1.0 eb ve 1.5 dizel motorlarda sunulan torsiyon tipi süspansiyonda kullanılan force vectoring springs isimli muz biçiminde olan yaylar sadece st line serisinde mi kullanılıyor yoksa giriş paket dediğimiz ve üst donanım dediğimiz titanium gibi versiyonlarda da kullanılıyor mu ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 dakika önce, Yakup Çağatay yazdı:

Ya torsiyon ya da SLA başka bir açıklama yok. Sadece ST-Line ile daha sıkılar ve kısa bu kadar. 

İnşaallah bu yayları sadece st line'ın torsiyonlu versiyonunda kullanmazlar. Neyse, belki ileride sitede donanım detayları kısmında bahsederler diyelim.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Her şey net zaten 🙂 Donanımda bunları yazmıyorlar. İlerde yapabilirsem interaktif tablo yapacağım o zaman herkes kafasındaki sorunun cevabını bulabilir. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Bir saat önce, Yakup Çağatay yazdı:

Şunu unutmayalım 1.0 Ecoboost ST-Line hatchback ise torsiyon çubuklu sadece amortisör daha sıkı. 

 

Ben bunun farkındayım ama Auto Bild yorumcusu pek farkındaymış gibi gelmedi bana. Ama bu haliyle beğenmişse, gelişmişini haydi haydi beğenir.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 dakika önce, Yakup Çağatay yazdı:

Her şey net zaten 🙂 Donanımda bunları yazmıyorlar. İlerde yapabilirsem interaktif tablo yapacağım o zaman herkes kafasındaki sorunun cevabını bulabilir. 

Sitede genel özelliklerin yazdığı bölümde bazen araçlarda kullanılan yeni teknolojileri açıklıyorlar. Epas, integral link gibi sürüşe dair teknolojik yenilikleri açıklamışlardı. Belki force vectoring springs şeklinde de bir açıklama yaparlar ki muhtemelen o içerikten anlaşılır hangi torsiyonlu versiyonlarda bu yayların kullanıldığı. Yani bir umut sadece diyelim. Ama siz ileride geniş açıklamalı bir tablo yapacaksanız zaten cevabı öğrenilir.

Edited by Cenk Demirel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


Focus Club Türkiye

Bu sitenin işleticisi, bu sitede yer alan bilgi, yazı ve makalelerin doğrudan veya dolaylı olarak kullanılmasından dolayı oluşacak zararlardan sorumlu tutulamaz. Kaynak gösterme kuralına uymak şartıyla, bu sitede yer alan yazı ve makalelerin belirli bir kısmına atıf yapılmasına, link verilmesine izin verilmektedir. Kaynak (canlı link) gösterilmeden yapılan alıntılara ise izin verilmemektedir. Sitemiz, hukuka, yasalara, telif haklarına ve kişilik haklarına saygılı olmayı amaç edinmiştir.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Privacy Policy.