Jump to content
2019 Temmuz ve 2023 Mart arası tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeniden kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

"The original widowmaker" dul bırakan


H. Cenk

Önerilen Mesajlar

The original widowmaker yani "dul bırakan" adıyla bilinen otomobil 996 kasa Porsche 911 GT2dir.

1998 yılına kadar 34 yıldır hava soğutmalı motorlar kullanan Porsche 1998 yılında su soğutmalı motorlara geçerek, en büyük atılımını gerçekleştirmiştir. 1997de tanıtılan 996 kasa 911 Carrera 2 ve Carrera 4 modelleri 300bg idi daha sonra 320bge çıkarıldı. 1998de 360bg lik GT3 modeli çıkarıldı. 2000 yılında 420 bglik carrera turbo modeli çıkarıldı. 2001de ise GT2...GT2 aslında yarışlar için planlanan ama hala trafiğe çıkabilen bir otomobildi fakat FIA yarışlarda atmosferikler lehine turbolar aleyhine düzenlemeler yapınca pek yarışamadı.

 

Peki 996 GT2nin dul bırakan "widowmaker " olarak tanımlamasına neden olan neydi. Turbo 1540 kg ağırlığı , 4 çekerden çekiş sistemi ve çekiş kontrolü sistemi ile sürücünün hatalarını kapatabilen bir otomobildi. Onu sürmek nisbeten kolaydı. GT2 ise %10 artırılarak 420den 462ye çıkarılan gücü (sadece 2005te 483 bg versiyonu da çıktı) , gerçek Porscheseverler tarafından söylendiği gibi "gerçek bir Porsche sadece ve sadece arkadan itişli ve düz vites olmalıdır" kuralı gereği, düz vitesli ve arkadan itişli idi ve hiç bir çekiş kontrol sistemi yoktu. üstelik turboya göre 100kg hafifletilmiş ve 1440 kga kadar inmişti. Böylece turbodan performanslı idi. Sadece ayağınız ve poponuzun hissettikleri ile, hiç bir çekiş kontrol yardımı olmadan sürülen bir performans makinesi idi. Bu nedenle ölümlü kazaları çok oldu ve bazı yerlerde dul bırakan adıyla anılmaya başlandı.

p01_0769.thumb.jpg.3092c98e788e54d36ab74p01_0646.thumb.jpg.b6be91def6224b1ef9486p01_0786.thumb.jpg.636a4deb839808d886fcep03_1042.thumb.jpg.ba1d4e7c4b99126e1e8bap01_0783.thumb.jpg.3655c86a13ddfce17314e

 

3.6 litre , düz 6, 24V, turbo

redline 6750

güç 462 bg (5700 rpm) tork 620 Nm (3500-4500 rpm)

Arkadan itişli

sadece 6 ileri manüel şanzıman

son hız : 315 km

0-100:4.1 sn

seramik kompozit frenler

ön lastik: 235 40 ZR 18 arka lastik 315 30 ZR 18

2 hava yastığı

ABS var

ESP, TCS yok..

  • Beğen 6
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Güzel araç efsane olmayı hakediyor,fakat bütün güvenlik tedbirleri araçta standart olmalı ve sürekli çalışmalıdır ve isteğe bağlı kolayca devre dışı bırakma seçeneği olmalıdır,aksi halde normaldir dulbırakan odarak anılması.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 3 yıl sonra...
  • 1 yıl sonra...
3 saat önce, Cem Boneval yazdı:

Cık, çirkin...

 

Porsche-911_GT3-2018-1280-19.jpg

 

Cem abi sen yaşının arabalarına bak, mesela steyşın bir RS6 gibi :kıhkıh:

 

Bu benim arabam, resmini bile kıskanıyorum galiba...  

 

Şöyle 997 kasa Turbo S 'ler binebileceğimiz paralarda olsa da binsek...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.