Jump to content
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

“ER-OL
Ozan Murat

Garanti Dışı Kalma Problemi

Önerilen Mesajlar

Arkadaşlar Merhaba;

 

Uzun bir zamandır forumu ziyaret edemedim işlerim yoğunluğu dolayısıyla.

 

Yaşadığım şehirde karşılaştığım bir problemi sizle paylaşmak ve yorumlarınızı almak istiyorum. Avukat aracılığı ile çektiğim ihtarı paylaşıyorum.

 

Aracın harareti daha önce bir kez yükselmiştir. Servise bırakılmış ve belirli parçaları servis tarafından değiştirilmiştir. Yapılan müdahale servis kayıtlarında mevcuttur.

Aracın harareti ikinci kez yükseldi. Direk servise gittim. Yoldayken hararet düşürdüm ve aracı servise çalışır durumda teslim ettim. Gerekli ne varsa, tüm düzeltmelerin yapılmasını ve düzeltilmeden aracı teslim almak istemediğimi belirttim. Daha önce 3 kez değişen ve servis kayıtlarına işlenmiş cam fitili ile alakalı tekrar eden şikayetimin de üç hafta öncesinde servise uğrayıp bildirmeme rağmen işleme alınmadığını bu şikayetim tutanağa yeni eklendiğinde anladım. Uzayan sağ ön kapı fitiline çare bulunmadı ve şikayetim dikkate alınmadı. Hala uzamış durumda ve araç üzerindedir.

Aracın bakım ve onarımını yapıp mı yapmadan mı teste çıktıklarını bilmiyorum. Sözlü beyanlarında aracım ile teste çıktıklarında yolda aracımın durduğunu ve triger kasnağın kırıldığını beyan ettiler. Bunu ise bu arızanın meydana geldiği gün olarak beyan ettikleri günde değil benim aracım için servisi  iki gün sonrasında aradığımda tarafıma söylediler.

Bu şirketten 1 adet kendim ve 2 adet firmam ve 1 adet arkadaşım için; 3’ü ticari 1’i hususi olmak üzere 4 adet araç aldım. Şu an arkadaşım için aldığım aracımız da şirket ortağımın babası üzerine satın alınmış ve kullanılmaktadır.

Servisin bana sözlü beyanında aracımın bakım süresinin geçtiği ve bu sebeple garanti dışı kaldığı belirtilmiştir. Bu araç ticaridir ve yeri geldiğinde müşteri ziyaretleri için yola çıktığında  3000 ile 5000 km arası yol yapmaktadır. Madem araç bakım süresini km olarak geçmiştir, aracım neden hareket halindeyken test edilmeye çalışılmıştır ? Bugüne kadar tarafıma bildirilen hiçbir bakım masrafından kaçmadığımı motor yıkamaya kadar tüm işlemleri yaptırdığımı servis de gayet iyi bilmektedir. Aksatıldığı bahsedilen bakım paketi içeriğinde ise arızanın oluştuğu bölüm ile alakalı bir bakım-onarım-değişim söz konusu değildir. Servis bu durumu onaylamaktadır. Mesleğim (makine yüksek mühendisi) gereği aşına olduğum bu gibi konular bilgim dahilindedir. Bir aracın triger kayışı kopmadan ya da yıpranmadan, triger kasnağa gelen daha önceden hesaplanmamış bir yükleme söz konusu olamaz. Triger kayış sonuçta plastik türevi bir malzemedir ve döküm malzeme kırılana kadar sıyrılması ya da kopması gerekir. Bunun içindir ki bu aktarma organı plastik türevi malzemeden üretilir ve ilk önce hasarı üzerine alması ve bakım onarım masraflarını aza indirmesi amaçlanır. Bu bilgileri servisle paylaştığımda servis haklı olduğumu, böyle bir durumla daha önce karşılaşmadıklarını, triger kasnağın aracın ömrünü tamamlayıncaya kadar ayıplı bir durumu söz konusu değil ise değişmeyeceğini tarafıma sözlü olarak bildirmişlerdir. Araca ne yapılacağı tarafıma bildirilmeden herhangi bir işleme başlanılmaması gerektiğini servis bakım müdürüne ve servis danışmanına bildirdim. Şu an aracımın üst kapağı açılmış durumdadır. Kırılan kasnaktan çıkan parçalardan zarar gören triger kayış aracın üzerindedir fakat kırılan triger kasnak araç üzerinde bulunmamaktadır.

Üç haftayı aşkın süredir sözlü beyan değil yazılı beyan istediğimi belirtmekte olmama karşın herhangi bir girişimde bulunulmamıştır. Söz konusu isteklerimi içeren telefon görüşmelerine çağrı merkezi kayıtlarından ulaşılabilir.

Araç satarken bir saniye bile yüzünü çevirmeyen servis bugün gittiğimde benimle konuşmalarını kısa kesmekte, ilgilenmemekte ve sonuca yönelik bir adım attığı hissini uyandırmamaktadır.

Bu tip sorunlar araç yüklü ve şehirlerarası güzergahlarda giderken daha büyük sorunlara yol açabilecektir. Aynı hataların araçtaki devamlılığı ve üstesinden gelinmemesi kişisel olarak bu araca olan güvenimi sarmış olup tamiri yapılan araç tarafımca maddi ve manevi anlamda kabul görmeyecektir.

Ayrıca tarafımdan kaynaklanmayan problemler sonucu aracımdaki değişecek parçalar aracın ana parçalarından olup kayıtlarda gözükecek ve satarken değer kaybına sebep olacaktır.

 

Durum sonucu ise geçen 2 aydan fazla süre sonrası tarafıma dün bildirilmiştir. Araç onarımı için genel merkez masrafların yarısını üstlenmekte yaşadığım şehirdeki servis ise işçilik ücretlerini almayacağını bildirmektedir. Aracın takası ile alakalı olarak ise tarafımca geriye kalan yaklaşık 3000 TL lik onarım masrafını ödemem sonrası aracım 2015 70000 km de kazasız ve full olmasına rağmen (şu anki 0 değeri 104000 olup benim aracımın kasko bedeli 87000 civarındadır) 63 bin TL ye sayılmakta ve yeni araç 41 bin tl farkla tarafıma verileceğini bildirmektedir.

 

Sizce ne yapmalıyım ? değerli yorumlarınızı bekliyorum.

 

Teşekkürler

Bu iletiyi paylaş


İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Zor ve sevimsiz bir durum.

Geçmiş olsun.

Bir takım tutarsızlıklar ve servis tutumundan kaynaklanan mağduriyetler söz konusu.

Aracın servise girmeden test edildiğine pek rastlamadım, genelde şikayetler alınır, bakım yapılır ve sonrasında teste çıkılır.

Bu durumda sizde kasnak kırılması da bakım sonrası oluşmuş olmalı, eğer öyle ise bakım esnasında neden bakılmadı?

Cevap muhtemelen bakılacak bir parça değil şekliden olacaktır. 
O zaman da niye kırıldı sorusu gündeme geliyor. 

Bu da servisi zor durumda bırakacak bir durum.

Zaten masrafları önemli ölçüde üstlenmeleri sorunun üretimden kaynaklı olduğunun bir göstergesi.

Ben olsam konuyu bilen bir avukatla görüşür ve onarımın tümüyle bedelsiz olmasını talep ederdim.

Gerekirse de hukuk yoluna başvururdum.

Değer kaybını da pek önemsemezdim. 

Firmalar insanların uğraşmayacağını düşünerek ufak tefek desteklerle sıyrılmaya çalışıyorlar. 

Motor hangisi sahi?

 

Bu iletiyi paylaş


İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Ben de tamamen aynı fikirdeyim. Ben değişim için adım da attım, araca güvenim kalmadı, soğudum. Çünkü hiçbir arızası giderilmedi bugüne kadar ve hep tekrarladı. Transit custom tourneo connect focus 3 ve courier araçlarım var tamamını şirketimin işlerinde kullanıyordum. Bana göre en zevklisi ve keyiflisi connectim di ama yarom kaldı. Şu an tamir edilecek araç da bana güven vermeyecek. Bı sebepten değişim istedim aradaki farkı kabul ederim ama sonuçta benim aracımın kasko bedeli 87 bin civarı. Tutup da bu aracı 63 e saymak neyin nesi ? Ben de varsa 63 e iki tame alayım bulun dedim. Canım acaip sıkkın konuyla alakalı. Araç otomatik vites 1,5 120 beygir 6 vites yeni nesil motoru fordun

Bu iletiyi paylaş


İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Arkadaşlar Merhaba;

 

Aracımı geri almadım, bu süreç boyunca Ford Bayi beni hemen hemen hiç araçsız bırakmadı. Yaklaşık 10000 km araçlarını kullandım. Ve en sonunda garanti dışı kalma problemi ortadan kaldırıldı ve aracım garantiden yapılmaya başlandı. Şu an garantisi de kalkmamış durumda ve tüm parçalar sıfırlarıyla değiştiriliyor.

Bu iletiyi paylaş


İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş
2 hours ago, Ozan Murat said:

Arkadaşlar Merhaba;

 

Aracımı geri almadım, bu süreç boyunca Ford Bayi beni hemen hemen hiç araçsız bırakmadı. Yaklaşık 10000 km araçlarını kullandım. Ve en sonunda garanti dışı kalma problemi ortadan kaldırıldı ve aracım garantiden yapılmaya başlandı. Şu an garantisi de kalkmamış durumda ve tüm parçalar sıfırlarıyla değiştiriliyor.

Haydi geçmiş olsun.

Bu iletiyi paylaş


İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bügün bakım için aracımı şahsuvaroğluna götürdüm. Sol taraftan lakırtı şeklinde ses geliyodu ilettim teste çıktık ses duyuldu amortisörü söküp bakalım ondan mı değil mi dendi söküldü ve arızalı olduğuna kanaat getirildi. Bunun sonucunda garantiye basvuruldu fakat otosan red kararı verdi. Şimdi garantili bir arabada arızalanan parçaya nasıl red kararı verebiliyor bunun peşini bırakmayacağım tabi ki gerekli yerlere  başvurumu yapacağım bakalım aracı satıp arkasında durmamak nasıl oluyo görecekler.

Ercan Çelik tarafından düzenlendi

Bu iletiyi paylaş


İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş
20.06.2018 - 17:49 tarihinde, Ercan Çelik yazdı:

Bügün bakım için aracımı şahsuvaroğluna götürdüm. Sol taraftan lakırtı şeklinde ses geliyodu ilettim teste çıktık ses duyuldu amortisörü söküp bakalım ondan mı değil mi dendi söküldü ve arızalı olduğuna kanaat getirildi. Bunun sonucunda garantiye basvuruldu fakat otosan red kararı verdi. Şimdi garantili bir arabada arızalanan parçaya nasıl red kararı verebiliyor bunun peşini bırakmayacağım tabi ki gerekli yerlere  başvurumu yapacağım bakalım aracı satıp arkasında durmamak nasıl oluyo görecekler.

Bu konuda nasıl bir yol izlemem gerekiyor acaba.

Bu iletiyi paylaş


İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Amortisör garanti koşullarını zorlayan bir parça. 

Aslında sarf malzemesi değil ama kullanıcı hatası nedeniyle bozulabiliyor. Garanti sadece imalat hatalrını karşılıyor.

Bozulma nedeninin hangisine bağlı olduğunu anlamak da kolay değil.

Servislerin tutumu değişken, yeni araç olsa idi garanti kapsamına alınma olasılığı yüksekti, anak kullanıcı bilgilerinden 3 yaşında olduğunu görüyorum.  

Bu durumda pek şansınız olmayacaktır, servis müdürü ve Otosan müşteri hizmetleri ile görüşülebilir. Son çare servisten konuyla ilgili yazı alınıp tüketici hakem heyetine başvurulabilir. 

Sonucun lehinize olacağını yine de pek düşünemiyorum.

Ben ikisini de güvenilir bir parçacıdan temin eder, güvenilir bir özel serviste deiştirdim.

Geçmiş olsun...

 

Bu iletiyi paylaş


İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Öncelikle cevap için teşekkür ederim Cem bey. Otosanı arayıp itirazda bulundum 2 gün sonra dönüş yaptılar neymiş üretim hatası olmadığı için garanti kapsamına girmiyomuş. Iyide genelde parçalar zaten zamanla kullanımdan dolayı arizalaniyor üretim hatası mı olmak zorunda yani garanti ne işe yarıyo o zaman ne yapayım amortisör arizalanmasin diye arabaya mı bölmeyeyim. Yada teker yerde mi gitmesin evet aracım 3 yaşında ama garantisi bitmedi sonuçta böyle saçmalık olamaz. Garantili arabada ben neden bozulan parçayı cebimden ödüyorum bu otosan iyice suyunu çıkardı bu işin motor kulağı için bile incelemeye mühendis gönderiyorlar servise orda ki ustaların yada yetkililerin sözünün bi önemi yok. Sen dünyanın parasına araba sat ondan sonra aracın arkasında durma gelde Ford dan soğuma ondan sonra.

Bu iletiyi paylaş


İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

amortisörün garantiye girmemesi normal. önemli olan gerçekten kullanıcı hatası mı yoksa üretim hatasımı onun tespiti düzgün yapıldımı...

1 günde de amortisör bozulur istedikten sonra.

Bu iletiyi paylaş


İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş
18 dakika önce, Ozan Kar yazdı:

amortisörün garantiye girmemesi normal. önemli olan gerçekten kullanıcı hatası mı yoksa üretim hatasımı onun tespiti düzgün yapıldımı...

1 günde de amortisör bozulur istedikten sonra.

Böyle bir tespitte kimse bulunmadı bunun tespitini kim yapar nasıl yapar bilmiyorum.Eğer böyle birşey yapılıyorsa neden yapılmadı.

Bu iletiyi paylaş


İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş
49 dakika önce, Ercan Çelik yazdı:

Sen dünyanın parasına araba sat ondan sonra aracın arkasında durma gelde Ford dan soğuma ondan sonra.

 

Soğumakta serbestsiniz, ama biraz araştırırsanız amortisör arızalarının hemen tüm markalarda sorun yarattığını görürsünüz.

Erken dönemde ve düşük kilometrelerde eğilim imalat hatası yönünde değerlendirip bir tür iyi niyet garantisi ile değiştirmektir.

Yol yapmış ya da yaş almış araçlarda ise firma/servis insiyatifine kalır. 

Çift olarak değişeceği için servise "biri benden biri sizden olsun" teklifi yapın, zararınız azalsın.

İmalat hatası olup olmadığını anlamak için üreticiye gönderilmesi ve incelenmesi gerek ki bu ne uygulanan ne de kesin sonuca ulaştırma garantisi olan bir uygulamadır. 

Aracınızın üç yıl garantisi olması, her arzıasyı giderecekleri anlamına gelmez. 

Bu tüm otomobil üreticileri için geçerli. 

Çok üstünde drumayın bence, sadece sinirinizin bozulduğu ile kalırsınız. 

Bu iletiyi paylaş


İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş
4 dakika önce, Cem Boneval yazdı:

Soğumakta serbestsiniz, ama biraz araştırırsanız amortisör arızalarının hemen tüm markalarda sorun yarattığını görürsünüz.

Erken dönemde ve düşük kilometrelerde eğilim imalat hatası yönünde değerlendirip bir tür iyi niyet garantisi ile değiştirmektir.

Yol yapmış ya da yaş almış araçlarda ise firma/servis insiyatifine kalır. 

Çift olarak değişeceği için servise "biri benden biri sizden olsun" teklifi yapın, zararınız azalsın.

İmalat hatası olup olmadığını anlamak için üreticiye gönderilmesi ve incelenmesi gerek ki bu ne uygulanan ne de kesin sonuca ulaştırma garantisi olan bir uygulamadır. 

Aracınızın üç yıl garantisi olması, her arzıasyı giderecekleri anlamına gelmez. 

Bu tüm otomobil üreticileri için geçerli. 

Çok üstünde drumayın bence, sadece sinirinizin bozulduğu ile kalırsınız. 

Servisin öyle birşeyi kabul edeceğini sanmıyorum ama bi denerim. Peki tek değişse ne gibi sorun olur aksi halde çok maliyetli olacak. 

Bu iletiyi paylaş


İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap


Focus Club Türkiye

Bu sitenin işleticisi, bu sitede yer alan bilgi, yazı ve makalelerin doğrudan veya dolaylı olarak kullanılmasından dolayı oluşacak zararlardan sorumlu tutulamaz. Kaynak gösterme kuralına uymak şartıyla, bu sitede yer alan yazı ve makalelerin belirli bir kısmına atıf yapılmasına, link verilmesine izin verilmektedir. Kaynak (canlı link) gösterilmeden yapılan alıntılara ise izin verilmemektedir. Sitemiz, hukuka, yasalara, telif haklarına ve kişilik haklarına saygılı olmayı amaç edinmiştir.
×

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.